20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvilke spillere er gode nok neste sesong?  (Lest 9400 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Hvilke spillere er gode nok neste sesong?
« på: 04. April 2010, 15:49 »
1. Steve Harper
26. Tim Krul
34. Fraser Forster

2. Fabricio Coloccini
3. Jose Enrique
5. Fitz Hall
6. Mike Williamson
12. Danny Simpson
16. Ryan Taylor
27. Steven Taylor
28. Tamas Kadar
35. Ben Tozer

4. Kevin Nolan
7. Joey Barton
8. Danny Guthrie
10. Wayne Routledge
17. Alan Smith
18. Jonas Gutierrez
21. Fabrice Pancrate
22. Nicky Butt
25. Kazenga LuaLua
42. Ryan Donaldson
48. Haris Vuckic

11. Peter Løvenkrands
19. Xisco
20. Leon Best
23. Shola Ameobi
24. Andy Carroll
30. Nile Ranger

Dette er spillerne Newcastle råder over, som enten har vært innpå i CCC denne sesongen eller som har vært lånt ut.

Hvem holder Premier League nivå? Hvem skal satses på, og hvem må vi kvitte oss med?

BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Hvilke spillere er gode nok neste sesong?
« Svar #1 på: 04. April 2010, 15:55 »
Ut: Fitz Hall, Ben Tozer, Fabrice Pancrate, Nicky Butt, Ryan Donaldson, Xisco, Leon Best, Shola Ameobi

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #2 på: 04. April 2010, 16:04 »
Mener du vil skal selge Ryan Donaldson?
Hvorfor?
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 04. April 2010, 16:07 »
Hvorfor?
Ja, hva skal vi egentlig med han? Kommer aldri til å få sjansen uansett, og etter hva jeg har lest har han ikke det som skal til heller.

Det samme med Ben Tozer.
« Siste redigering: 04. April 2010, 16:09 av Daniel »

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 04. April 2010, 16:08 »
Helt enig med Christian, bortsett fra å selge Ameobi. Vi trenger han, ihvertfall som backup. Hvis ikke må vi kjøpe to nye spisser.

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5 på: 04. April 2010, 16:19 »
Jeg ser det ikke som realistisk at Hughton selger Best allerede nå.
Ellers er jeg enig med Donaldson og Tozer, liten eller ingen vits i å ha spillere som sansybnligvis aldri vil få sjansen eller har det som trengs.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #6 på: 04. April 2010, 16:19 »
Hvorfor?
Ja, hva skal vi egentlig med han? Kommer aldri til å få sjansen uansett, og etter hva jeg har lest har han ikke det som skal til heller.

Det samme med Ben Tozer.

Ok. Har ikke hørt så mye om han egentlig. Men trodde han var en lovende spiller.

Ellers er jeg ganske enig med Christian. Men synes det er litt mange spisser som bør selges. Men med det siste innlegget ditt, er det greit. Vi bør jo ha minst 4 spisser, som bør være kapable til å score i PL.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #7 på: 04. April 2010, 19:27 »
Min vurdering av stallen før neste sesong:

1. Steve Harper              - Førstekeeper neste år, blitt stabil og grei, får god konkurranse fra Krul...

26. Tim Krul                     - Andrekeeper, håper han får meir speletid enn han gjorde denne sesongen, blir spennende å sjå utviklingen...

34. Fraser Forster           - Bør lånes ut slik som i denne sesongen, kanskje Norwich igjen?

2. Fabricio Coloccini        - Gleder meg til å sjå korleis han presterer i premier league neste sesong, litt dryg lønn trekker ned.

3. Jose Enrique               - Solid mann mot mann, litt rufsete i posisjoneringen men dette kan trenes opp. Ellers villig fremover, håper han utvikler innleggs/evt. frisparksfoten litt meir. Ung, solid, kjapp, høg, etablert førstelagsspiller!

5. Fitz Hall                       - Byebye Jonny, om ikkje Hughton har opsjon på kjøp og vil beholde han pga usikkerhet rundt overgangsvinduet...

6. Mike Williamson           - Overraskende solid forsterkning, høy, det har me mangla...

12. Danny Simpson         - Engelsk, ung og bør vær 2.valg som back neste sesong, om det ikkje prioriteres annerledes i overgangsmarkedet, og me må satse på han som ein litt uerfaren 1.-back neste sesong, potensielt svakt ledd...

16. Ryan Taylor                - Her også kommer det ann på overgangsmarkedet. Bør selges da han bare har ein god fot i tillegg til å være anvendelig. Kan være squad-player, ikkje særlig høg lønn...

27. Steven Taylor             - Skal beholdes!

28. Tamas Kadar              - Syns Kadar har utviklet seg fint denne sesongen og bør være i klubben som 4.valg. Håper han får spilletid i kamper uten så mye press, cuper osv.

35. Ben Tozer                   - Er det eit potensiall kan vi låne han vekk igjen neste sesong, om ikkje, SELG!

4. Kevin Nolan                  - Har vært ein ledertype denne sesongen, beholdes...

7. Joey Barton                  - Eg gir han ein te sjans eg;) Har noe vi mangler når han er i form, i tillegg til å være ein komplett midtbane-type. down-to-earth, få det til på banen no!

8. Danny Guthrie               - Gleder meg til å sjå Guthrie's utvikling i PL. Ung, engelsk, god-fot, haukblikk, hovmester-potensialle...

10. Wayne Routledge        - Ung, engelsk, kjapp, god til å utfordre. Trenger bare å utvikle fotballhodet meir, og innstillinga litt, men det ser ut som dette er tilfellet også så lang denne sesongen!

17. Alan Smith                   - Killer-innstilling, bør være back-up som DM neste sesong...

18. Jonas Gutierrez           - Nok ein person eg har forventninger til/gleder meg til å sjå i PL igjen sammen med Guthrie og Colo. Kjapp, god til å utfordre, må bare lære å ta enklere valg av og til. springer hele kampen, solid deffansiv, bra sammarbeid med Enrique...

21. Fabrice Pancrate          - Takk for hjelpen og back-upen denne sesongen, men bør ikkje få fornyet kontrakt, og ny ving bør hentes.

22. Nicky Butt                     - Det samme, takk for alt, men nok er nok. kan fortsette som trener til normal trener-lønn evt...

25. Kazenga LuaLua          - Har kje hatt den utviklingen me håpa denne sesongen, og har vært uheldig med skader og spilletid. Men var overlegen i det lille låne-oppholdet han hadde på slutten av sesongen, og bør være eit 4.valg som ving og få spilletid i dei letteste kampene...

42. Ryan Donaldson           - Det samme med Donaldson, her har vi ein spennende ung, offansiv, engelsk spiller, liten stall, så la han utvikles i klubben og være sistevalg.

48. Haris Vuckic                  - Det samme for Vuckic, stort talent offansive fibrer, la han utvikles og være sistevalg sammen med Donaldson. evt. kan ein av desse to (Vuckic og Donaldson) gå på lån...

11. Peter Løvenkrands       - Kjapp bakromsspiss med fotballhode, eineste av sin type i klubben, behold!

19. Xisco                            - Jævli høy lønn, jævlige holdninger, selg!!

20. Leon Best                     - Om det ikkje prioriteres spiss på overgangsmarkedet kan han beholdes som eit 5.valg! Men bør lånes ut heller syns eg, om me får ny spiss slik eg håper...

23. Shola Ameobi               - Jada din lokale apekatt, du blir 3.- 4.-valg neste sesong!;)

24. Andy Carroll                 - Den 4. eg gleder meg til å sjå i PL, og har forhåpninger til! Ein potensiell nr. 9!

30. Nile Ranger                  - Som Lualua og Kadar bør Ranger beholdes som 4.valg, og utvikles i klubben som ein av talenta me satser på...

Videre bør me ha inn:

Venstreback - utfordrer til Enrique...

Høgreback - Utfordrer/bedre PL-alternativ enn r.taylor/Homer...

Midtstopper - Viktig posisjon, og Colo er ikkje "Proven PL class" sjølv om han kan slå til neste sesong, MW har heller ingen PL-kamper(utlån?). Bør ha ein med hurtighet da me mangler dette, Onhua?

Deffansiv Midtbane - Butt forsvinner, trenger PL-nivå. O'Hara bra forslag!

Offansiv Midtbane - Hadde vært fint med ein krydder-spiller i stallen som samtidig kan bekle fleire rollar, med skikkelig offansive fibrer for å ikkje sei kvalitet!

Ving - Ein ny ving som har god innleggsfot, er kjapp, god til å utfordre som kan servere carroll og "NY" med gode baller, i tillegg til å være utfordrer til dei to spillerene vi har som allerede er slike typer, jonas og wayne.

Spiss - PL-kvalitet spiss som kan score mål må eit hvert lag ha, vi har ingen for øyeblikket, så dette er det siste me må tilføye, før me kan ha ein forbedret stall til neste år, og kan kjempe oss opp mot topp-10 igjen der me høyre heima!;) HWTL!
« Siste redigering: 04. April 2010, 19:52 av alop123 »
Venter i spenning...

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #8 på: 04. April 2010, 19:40 »

25. Kazenga LuaLua          - Har kje hatt den utviklingen me håpa denne sesongen, og har vært uheldig med skader og spilletid. Men var overlegen i det lille låne-oppholdet han hadde på slutten av sesongen, og bør være eit 4.valg som ving og få spilletid i dei letteste kampene...

Jeg tror ikke det blir så mange "lette" kamper neste sesong....

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #9 på: 04. April 2010, 19:48 »

Jeg tror ikke det blir så mange "lette" kamper neste sesong....
Hehe, nei ser ka du meiner;) Men 5-6 kamper i cup-sammenheng, i tillegg til 4-5 PL-starter trur eg me kan risikere, i tillegg til eit dusin med innhopp i kamper der vi leder komfortabelt/alt er kjørt. Det kan jo bli 10 starter 15 innhopp fort det. Og siden Lualua ikkje skikkelig fekk sjansen denne sesongen, kan me vertfall gje han ut neste sesong. Synd når dei dukker opp og stor-spiller for middel-klubber senere. Syns me skal satse på å lykkes i talent-utviklinga slik som me gjør f.eks økonomisk for tiden...
Venter i spenning...

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 04. April 2010, 20:14 »
Mye godt ovenfor, vi har small stall. Men vi bør kvitte oss med noen få high earners hvis prestasjoner ikke er i samsvar med prestasjoner på banen

Butt: Say no more

Smith: Tjener 60 store. For mange begrensninger som defensiv midtbanespiller. Har vært verdifull i perioder år, men har også vært mye skadet. Vi kan ikke ha en spiller som tjener så mye som reserve.

Ameobi: Ubrukelig utenfor 16 meteren, vil slite i mye større grad neste år. Er ikke fotballsmart nok til å hevde seg tror jeg. Tjener også alt for godt.

Raylor: Strøkne innlegg til tider, men alt for ustødig bakover.

Disse ovenfor mener jeg MÅ ut. Ellers kan andre diskuteres: F.eks hvis en klubb kommer på banen og tilbyr like mye som vi ga for Colo. Kan vise seg å være en klassemidtstopper neste sesong. Men den astronomiske lønna trekker hardt ned.

Ellers må vel resten beholdes.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 04. April 2010, 20:20 »
Jeg er enig med Christian i det han vil foreta seg.
Men, jeg er dog veldig usikker angående Ameobi. Faktum er jo faktisk dessverre at han er den spissen i klubben vår som har vist mest i PL, og han er faktisk den klart mest målfarlige av våre spisser i denne divisjonen. Det som ihvertfall er SOLEKLART er at vi trenger en klassespiss inn i sommer.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 04. April 2010, 20:37 »
Det er ikke så sikkert vi trenger en klassespiss tror jeg Kristoffer. Løven og Carroll tror jeg kan bli en god kombinasjon. De utfyller hverandre, dog har de sine begrensninger. Derfor er vi helt avhengige av en midtbane som gjør spissene gode med de rette pasningene. Løven trenger bakromspasninger og Carroll trenger innlegg.

Dermed mener jeg at vi i stedet bør kanskje fokusere gryna på en sentral midtbanespiller, hvis Barton ikke slår til. En som raskt fordeler til kant og i stand til å slå i bakrom.  I tillegg bør vi ha en bedre høyreback inn enn Simpson.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 04. April 2010, 20:46 »
Vil gjøre minst mulig forandringer og ikke selge før noen erstattere er på plass. De jeg mener vi bør kvitte oss med iførste omgang er Butt, Pancrate og Ameobi. De 2 førstenevnte har jo kontrakter som går ut, ikke noe som tilsier at de bør fornyes. Ameobi er for mye skadet og litt for "lett" i PL.

Ellers synes jeg man bør bygge videre på det man har. Spillergruppa går i krigen for hverandre og støtter hverandre opp. Det er lenge siden NUFC har hatt. Egoene er vi kvitt og sammen med det er også proffesjonaliteten og resulatene kommet tilbake.
Det finnes bedre spillere enn Smith, Nolan, Harper, Barton, Løvenkrands, osv. Men foreløpig synes jeg man skal ta dem med i "krigen", som PL vil bli for NUFC. Jeg tror de kan bidra sterkt i den øverste divisjonen i enda noen år. Da er det bedre at de gjør jobben for NUFC fremfor hos noen av våre kommende konkurrenter.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 04. April 2010, 20:48 »
De kan bli bra ja - men syns fortsatt det er litt gambling å skal gå til PL med dagens spisser.
Jeg syns at vi bør og skal forvente forsterkninger i hvert ledd som kan gå inn å styrke førstelaget. Og jeg mener faktisk at behovet for ny ving er enda større enn behovet for en sentral midtbanespiller. Vi sliter dersom Jonas eller Wayne blir skadd.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida