20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Norwich - Newcastle  (Lest 16140 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Norwich - Newcastle
« Svar #30 på: 20. April 2005, 23:22 »
Ikke en gang mot tabelljumbo Norwich maktet Newcastle å ta poeng. Norwichs Yousef Safri klinket inn 1-0 fra langt hold midtveis i 2.omgang, noe som lenge så ut til å sikre hjemmelaget tre særdeles viktige poeng. Innbytter Kluivert utlignet fortjent på overtid, men bare noen få sekunder senere avgjorde Ashton kampen da han stanget inn 2-1 etter 94 minutter. Kan noen svare meg på følgende spørsmål: HVOR skal dette ende?

Startoppstilling:
Given, Carr, Boumsong, O’Brien, Elliott, Milner, Butt, N`Zogbia, Robert, Shearer, Ameobi.

Med bare fire mann på benken gjestet Newcastle et Norwich i poengnød. Få trodde at Newcastle skulle reise seg etter to flaue 4-1-tap mot henholdsvis Sporting Lisboa og Manchester United.

Newcastle var klart best i 1.omgang og hadde mange sjanser til å få en god start på kampen. Norwich hadde også sine muligheter, stort sett anført av Huckerby på kontringer. Shearer hadde omgangens største mulighet da han smalt ballen i stolpen og ut fra kloss hold mens keeper lå nede på bakken.

Newcastle eide også banen i starten av 2.omgang. Både Ameobi og Shearer hadde gode muligheter til å overliste Green, men avslutningene gikk enten rett på keeper eller utenfor. Kampens første scoring på Carrow Road kom etter 67 minutter. Safri fikk ballen på 30 meter og klinket den bak en sjanseløs Given. Meget ufortjent, men lite å si på selve scoringen.

Like etter puttet hjemmelaget sitt andre for dagen, men Ashton ble korrekt avblåst for offside.

Vertene holdt unna et massivt Newcastle-press på slutten, men like før full tid fikk Kluivert en fot på ballen etter mye klabb og babb i Norwich-feltet. 1-1 og en meget fortjent utligning.

Souness mante laget fremover på banen i en desperat jakt på tre poeng idet det stod igjen i underkant av 3 minutter. N’Zogbia tråklet seg inn i feltet, men klarte ikke å skape noe ut av det som kunne blitt en god mulighet. I stedet kontret Helveg og Norwich. Den danske veteranen la inn til Ashton som snek seg mellom to Newcastle-spillere og sikret Norwich 3 poeng fire minutter på overtid.

Dagens resultater gjør at Newcastle nå ligger på 14.plass med 38 poeng på 32 kamper. Vi ligger bak jalla-lag som Birmingham, City og Blackburn. Snart spiser nok Pompey og Fulham også opp forspranget vi i skrivende stund har på 3 poeng. Vi må få lov til å stille følgende spørsmål: Er det virkelig tilfeldig at Blackburn nå ligger over oss på tabellen, etter å ha ligget et godt stykke under oss da Souness forlot klubben til “fordel” for oss?

Vanskelig å trekke frem banens (Newcastles) beste spillere gjennom nettradioen, men N’Zogbia og Boumsong hørtes ut å ha en fin dag på jobben.
Neste kamp er borte mot ManUtd i løvenes hule kommende søndag. Kampen vises (dessverre) direkte på Canal+. De røde djevlene fikk seg en solid smell mot Everton på Goodison i kveld. Big Dunc ble matchvinner med sitt 1-0-mål, mens både Gary Neville og Paul Scholes ble utvist for usportslig oppførsel. Det er dog ingen vits i å bli optimister av den grunn. Vi så jo hva som skjedde etter at ManUtd gikk på en smell sist.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

BegBie

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.ratemycameltoe.com
Norwich - Newcastle
« Svar #31 på: 20. April 2005, 23:25 »
Sitat fra: "Nordin"
Kan noen svare meg på følgende spørsmål: HVOR skal dette ende?

Er souey her neste sesong så kan det ende i nedrykk.
ouness:""I am the most attack-minded coach this club has had in recent history"

3 Kamper uten mål, kun en spiss.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Norwich - Newcastle
« Svar #32 på: 20. April 2005, 23:52 »
Det er tragisk det som skjer nå. Vi har absolutt ingen sjanse til europacupspill neste sesong. Intertoto er ikke skikkelig europacup. Det beste for klubben er kanskje at vi taper mot lag, som nettopp Norwich. Presset på Souness øker, og vi kan forhåpentligvis få en ny manager.
Toon, Toon,
Black and white army

djmattis

• Gjest
Norwich - Newcastle
« Svar #33 på: 20. April 2005, 23:55 »
Når Kluivert gjorde 1-1 så tenkte jeg, "ENDELIG!!!!", for 1-1 var jo grunn helt ok egentlig.
Så logger en kompis på seg på msn og det første han skriver er, "nå putta norwich"
så jeg tenkte HÆH!!???
"skårte ikke newcastle nettopp a???"
Jeg hadde rett selvfølgelig, men kompisen min hadde desverre også rett...
flau er jeg, rett og slett

BegBie

• Supersub
    • Vis profil
Norwich - Newcastle
« Svar #34 på: 21. April 2005, 00:02 »
Jeg hadde ikke forventa at vi skulle vinne denne kampen, nå er blackburn passert oss også. vi er 10 poeng ifra nedrykk, hva mere må til for å se at GS er udugelig, vi har vunnet 8 kamper i premier league under han. Er han her i sommer også, så kommer newcastle sjela til å være borte, han ønsker å bygge sitt eget lag, og desverre ser det ut til at FF vil la han gjøre dette.

UrzaiZ

• Supersub
    • Vis profil
Norwich - Newcastle
« Svar #35 på: 21. April 2005, 10:06 »
Uansett om vi vinner noen kamper i resten av sessongen så må Souness gå..Dette er en katastofe sesong av de sjeldne, og man kan erklære Fat Freddie dum i hodet hvis han nå ikke sparker Souness..Kan jo forstå at han vill vente til Sommeren med å ansette ny manager, men da kan jo Shearer ta over til da:)

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
Norwich - Newcastle
« Svar #36 på: 21. April 2005, 12:45 »
Shearer påtar seg skylden
Skrevet av Magnar, 21 April 05

Alan Shearer var raskt ute til å ta på seg en del av ansvaret for den dårlige perioden vi nå har vært inne i. Newcastle United kapteinen misset på noen store sjanser mot Norwich, og vil nå ta sin del av ansvaret.

?Det kunne vært et annet utfall om jeg hadde satt den sjansen jeg hadde i første omgang,? sier Shearer til Newcastle World. ?Det var en stor sjanse for oss, og jeg tok den ikke. Hvis du ikke setter på sjanser som den, blir du straffet. Og det var det jeg følte vi ble mot Norwich. Hadde vi hatt ledelsen til pausen, ville vi vært i førersetet, og kampen kunne endt i vår favør. I stedet falt vi bakpå da Norwich laget et nydelig mål. Vi viste allikevel karakter, og utlignet på overtid. Men det er ingen trøst når vi slipper inn enda et mål på overtid.?

?Vi er i dårlig form om dagen, og det er ikke noe godt. Den eneste måten vi kan komme ut av dette på, er ved å jobbe hardt, og det er det vi skal gjøre.?

?Den neste kampen er mot Manchester United borte, og det vil ikke bli noen enkel kamp. Men det er ingen kamper i denne serien som er enkle. Alle kamper er forskjellige, og jeg tror ikke tapet i FA cupen vil ha noen betydning for denne kampen.?

Vi har sett spillere og manager krangle i pressen tidligere om hvem som har skylden for det ene og det andre. Her ser vi en mann som er laget av et annet materiale. Han påtar seg det ansvaret han har, og han har rett. Alan Shearer skulle ha scora, og kampen ville kanskje sett annerledes ut. Forskjellen mellom Alan Shearer og en del andre i klubben vår, er at kapteinen vår er villig til å ta på seg ansvaret.
Toon, Toon,
Black and white army

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Norwich - Newcastle
« Svar #37 på: 21. April 2005, 14:44 »
Jeg håper vi taper noen kamper nå sånn at FatFred får enda flere grunner til å sparke Souness. Ikke det at han ikke har nok grunner fra før av men alle vet hvor dum FatFred er.

BegBie

• Supersub
    • Vis profil
Norwich - Newcastle
« Svar #38 på: 21. April 2005, 15:13 »
Sitat fra: "Torjus"
Jeg håper vi taper noen kamper nå sånn at FatFred får enda flere grunner til å sparke Souness. Ikke det at han ikke har nok grunner fra før av men alle vet hvor dum FatFred er.

Vel får souey lov til å slå seg løs i sommer slik han ønsker det, så kan vi vitne noen lange grå år fremover. Spørs t.o.m om vi kommer til å bli et top4 lag igjen. Så mange som han har planer om å selge, og kjøpe inn 6 spillere, vi vil ikke være sammspillt før ut i juni neste sesong. Vel Dalglish renska jo opp i klubben vår for noen år siden, vi husker alle hvordan det gikk, ser ut som en ny Skotte med fortid i liverpool og blackburn skal gjøre akkurat det samme.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
Norwich - Newcastle
« Svar #39 på: 21. April 2005, 16:05 »
Jeg vil ikke svartmale bildet fullt så mye som dere gjør. Jeg håper at Souness får sparken etter at vi har tapt siste seriekamp (mot Chelsea). Men jeg tror ikke han får sparken før det er spilt 6-8 kamper av neste sesong. Med andre ord tror jeg Souness får gjøre en del spillerkjøp- og salg i sommer. Det uroer jeg meg ikke så voldsomt over. Synes han har vært bedre på det, enn Sir Bobby var på slutten. Hvor stor rolle spiller det da at vi har han i sommer? Jo, vi gjør det veldig dårlig 6-8 kamper neste sesong. Og vi må vente oss at også neste sesong blir ødelagt. Men en ny manager kan få sving på sakene til jul. Han klarer neppe å rette opp all driten Souness har gjort før sommeren 2006. Men da kan vi være et lag å regne med igjen. Så Newcastle United trenger ikke være fortapt.
Toon, Toon,
Black and white army

BegBie

• Supersub
    • Vis profil
Norwich - Newcastle
« Svar #40 på: 21. April 2005, 16:36 »
Sitat fra: "Mack"
Jeg vil ikke svartmale bildet fullt så mye som dere gjør. Jeg håper at Souness får sparken etter at vi har tapt siste seriekamp (mot Chelsea). Men jeg tror ikke han får sparken før det er spilt 6-8 kamper av neste sesong. Med andre ord tror jeg Souness får gjøre en del spillerkjøp- og salg i sommer. Det uroer jeg meg ikke så voldsomt over. Synes han har vært bedre på det, enn Sir Bobby var på slutten. Hvor stor rolle spiller det da at vi har han i sommer? Jo, vi gjør det veldig dårlig 6-8 kamper neste sesong. Og vi må vente oss at også neste sesong blir ødelagt. Men en ny manager kan få sving på sakene til jul. Han klarer neppe å rette opp all driten Souness har gjort før sommeren 2006. Men da kan vi være et lag å regne med igjen. Så Newcastle United trenger ikke være fortapt.

Vel har du sedd planene til souey? han skal jo hive ut 6-8 spillere, hvorav 5 av de er i første 11'ern nå. Å visst du ser på kjøpene han har gjort så er Boumsong den eneste av de som faktisk duger, og som han har tenkt å satse videre på. Babayaro har han tenkt å selge pga han mener han faker skade, Faye ble kjøpt som en backup. Boumsong har spillt dårligere å dårligere for hver kamp nå.  Så 1. hvordan kan du si at kjøpene til Souey har vært bedre en SBR sine? hvem har SBR kjøpt som var så elendige på slutten?  

Visst en ny manager skal overta så vil de fleste managerne ha sommern til å bygge opp laget, og forme det til sitt eget. Få testet det litt ut osv. Kommer de inn midt i sesongen, så må de spille videre med et lag fra en manager som var for dårlig fra før av. Og vil ta lengere tid å forme laget til sitt eiga.  

Vel det du sier til slutt kommer helt an på hvem souey kjøper inn, sitter vi igjen med Lucas Neil, Paul Dickov osv. Greit dette er folk som gir 110%, jeg og du ville jo også gitt 110% hadde vi spillt for en premier league klubb, men vi er jo ikke god nok forde, det er ikke de spillera han vil ha heller. Owen kommer aldri hit, hvordan andre stornavn kan vi lure til en klubb som ligger på 14. plass med en manager som har dårlig rykte? med andre ord, vi selger stjernene våre, får inn over the top spillere, eller under middels 110% spillerne hans.  Som du ser så gir ikke det mye håp til arvtagern til souey, han vil slite så utrolig mye og kan ikke se for meg noen ønske denne jobben da.

SPARK souey før han ødelegger klubben og laget vår.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
Norwich - Newcastle
« Svar #41 på: 21. April 2005, 16:48 »
Jeg er stort sett enig i det du skriver, Begbie. Mulig vi også kunne beholdt Bernard med en annen manager, og dermed slippi Babayaro. Allikevel er ikke Babayaro noen dårlig back. Boumsong er en kvalitetsstopper som har heva laget vårt, og med en skikkelig manager ville vi vært enda bedre. Jeg var veldig skeptisk til Faye (det husker dere nok). Mye på grunn av det antallet skader han har hatt, og omfanget av disse, før han kom til Newcastle. Uansett, disse tre er bedre enn Butt, Milner, Carr og Kluivert. Butt har underprestert voldsomt. Milner blir det aldri noe av. Carr er ikke top-of-the-class. Og Burger-Kluivert er ikke annet enn en kjempeutgift.
Toon, Toon,
Black and white army

BegBie

• Supersub
    • Vis profil
Norwich - Newcastle
« Svar #42 på: 21. April 2005, 17:17 »
Sitat fra: "Mack"
Jeg er stort sett enig i det du skriver, Begbie. Mulig vi også kunne beholdt Bernard med en annen manager, og dermed slippi Babayaro. Allikevel er ikke Babayaro noen dårlig back. Boumsong er en kvalitetsstopper som har heva laget vårt, og med en skikkelig manager ville vi vært enda bedre. Jeg var veldig skeptisk til Faye (det husker dere nok). Mye på grunn av det antallet skader han har hatt, og omfanget av disse, før han kom til Newcastle. Uansett, disse tre er bedre enn Butt, Milner, Carr og Kluivert. Butt har underprestert voldsomt. Milner blir det aldri noe av. Carr er ikke top-of-the-class. Og Burger-Kluivert er ikke annet enn en kjempeutgift.

Vel Bernard forlangte 30k i uka, vi ville bare gi han 22k. Skjønner godt han ønska å komme like høyt om som "storgutta" i klubben, han gjorde jo bedre jobb en de.

Bellamy episoden ville aldri skjedd under en manager som hadde litt vett i hue. 1. fra SBR sin tid, så visste alle at Bellamy hatet og spille ving, og at han kom til å syte om det visst han ble plassert der.
2. Vi visste alle hvordan type bellers er, han sier det han mener der og da, han står på sitt uansett om det er rett eller galt, og neste dag sier han det motsatte. Det er måten han er på.
3. Bellamy sa fra dag en at souey ville ha han ut, noe jeg tror på. Souey brukte han konstant på vingen, ennå Bellers var vår beste spiss. Selvfølgelig ville Bellamy klikke før eller siden, og da hadde souey go grunn til å kicke han ut.  

Vel der fikk souey viljen sin med Bellamy.

Vel Butt,milner,carr og kluivert, skal vi se. Ettersom media skreiv når vi signerte Butt og kluivert, så ville ikke SBR ha disse, men FF gikk bak ryggen på han. Og da var det ikke mye han kunne gjøre.

Milner er et stort talent, en spiller for fremtiden, og for en anna manager så hadde han nok lyktes.  Carr hadde SBR vært ute etter i 2 år før han endelig fikk lov til å kjøpe han, og han har faktisk fiksa litt opp i vingleforsvaret vårt.

Som jeg sa på Nufc.no forume når jeg var der, så mener jeg fremdeles at Boumsong var en signing av FF. Vi var linka før GS kom til klubben med Boumsong, bare synd FF ikke stolte på SBR og ville signe de spillerne han var ute etter. I min mening var det gambling å betale £8.5M for en spiller som spillte i Rangers.  for £8.5M så skulle vi hadd den neste Stam, Nesta, maldini eller blant gutta der.  Faye ble kjøpt som en backup, ikke framtidig spiller engang, kun backup.  Babayaro skulle erstatte Bernard, noe han ikke har gjort.

ergo av de 3 spillerne som har kommet inn under souey, så er det kun Boumsong som har vært god nok.   ser du på SBR sine signinge så var de gode i starten av sesongen, carr har vært fast når han har vært skadefri. Butt var god i starten av sesongen, helt til Souey greide å få han under sine treningsrutiner. Kluivert har skåra viktige mål, og har sett bra ut når han har fått spillt over tid.(mer en 1 og annen kamp) + han er den spissen som har skåra mest mål denne sesongen når du ser antalt spillte minutter. Milner som sagt er et talent, han er framtiden vår.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
Norwich - Newcastle
« Svar #43 på: 21. April 2005, 17:39 »
Sitat fra: "BegBie"
Vel Bernard forlangte 30k i uka, vi ville bare gi han 22k. Skjønner godt han ønska å komme like høyt om som "storgutta" i klubben, han gjorde jo bedre jobb en de.

Enig med deg der. Derfor jeg også skriver at vi kanskje kunne beholdt Bernard med en annen manager. Allikevel var også Bernard sugen på den statusen det virker som om lønna i en klubb har. Jeg har hørt Bernard ville ha £22,5 K, mens tilbudet fra klubben var £20 K. Uansett er det samme sak. Bernard har ikke det i en nedrykkstrua klubb, men er sikkert blant de best betalte der. Bernard gikk altså til et dårligere tilbud, men der er han best betalt. Jeg mener også at det var dårlig av klubbledelsen å ikke gi han et bedre tilbud.

Bellamy episoden ville aldri skjedd under en manager som hadde litt vett i hue. 1. fra SBR sin tid, så visste alle at Bellamy hatet og spille ving, og at han kom til å syte om det visst han ble plassert der.
2. Vi visste alle hvordan type bellers er, han sier det han mener der og da, han står på sitt uansett om det er rett eller galt, og neste dag sier han det motsatte. Det er måten han er på.
3. Bellamy sa fra dag en at souey ville ha han ut, noe jeg tror på. Souey brukte han konstant på vingen, ennå Bellers var vår beste spiss. Selvfølgelig ville Bellamy klikke før eller siden, og da hadde souey go grunn til å kicke han ut.  

Vel der fikk souey viljen sin med Bellamy.

Kanskje litt konspiratorisk, men jeg tror ikke det er helt uten tanke. Skriver du litt overdrevent, er jeg enig.

Vel Butt,milner,carr og kluivert, skal vi se. Ettersom media skreiv når vi signerte Butt og kluivert, så ville ikke SBR ha disse, men FF gikk bak ryggen på han. Og da var det ikke mye han kunne gjøre.

Ja, vi kan godt skylde på FF, men det er allikevel Sir Bobby som var manager.

Milner er et stort talent, en spiller for fremtiden, og for en anna manager så hadde han nok lyktes.  Carr hadde SBR vært ute etter i 2 år før han endelig fikk lov til å kjøpe han, og han har faktisk fiksa litt opp i vingleforsvaret vårt.

Milner er kanskje salgbar fortsatt, men han er ikke noe for en klubb som vil kjempe på øvre halvdel av tabellen. Dette har jeg begrunnet til gangs andre steder. Carr har retta opp noe, men det er fortsatt et stykke igjen til en slik høyreback som jeg skulle ønske meg.

Som jeg sa på Nufc.no forume når jeg var der, så mener jeg fremdeles at Boumsong var en signing av FF. Vi var linka før GS kom til klubben med Boumsong, bare synd FF ikke stolte på SBR og ville signe de spillerne han var ute etter. I min mening var det gambling å betale £8.5M for en spiller som spillte i Rangers.  for £8.5M så skulle vi hadd den neste Stam, Nesta, maldini eller blant gutta der.  Faye ble kjøpt som en backup, ikke framtidig spiller engang, kun backup.  Babayaro skulle erstatte Bernard, noe han ikke har gjort.

Sir Bobby og FF skulle henta Boumsong da de kunne fått han gratis. Det er jo et paradoks at massevis av supportere ville hente han før han gikk til Rangers, og etter et halvt år må Souness betale £8,5 mill for han.

ergo av de 3 spillerne som har kommet inn under souey, så er det kun Boumsong som har vært god nok.   ser du på SBR sine signinge så var de gode i starten av sesongen, carr har vært fast når han har vært skadefri. Butt var god i starten av sesongen, helt til Souey greide å få han under sine treningsrutiner. Kluivert har skåra viktige mål, og har sett bra ut når han har fått spillt over tid.(mer en 1 og annen kamp) + han er den spissen som har skåra mest mål denne sesongen når du ser antalt spillte minutter. Milner som sagt er et talent, han er framtiden vår.

Carr har vært fast fordi vi faktisk ikke har noe som er bedre. I tillegg er han jo skada støtt. Butt var litt god i starten, og du kan godt skylde på Souness' treningsmetoder, men har har floppa. Kluivert er feit, uinteressert i ballen og virker ganske lat. Til å være en av våre aller best betalte spillere er han for dårlig. Vi burde skjønt det da vi fikk vite at Barca ville betale halve lønna hans for å bli kvitt han. Milner er som sagt ikke god nok for Newcastle, og han vil nok heller aldri bli det, dessverre.
Toon, Toon,
Black and white army

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
Norwich - Newcastle
« Svar #44 på: 21. April 2005, 17:42 »
Vi er såklart langt utenfor hva denne tråden dekker, men siden vi er flinke til å begrunne, lar vi nåde gå for rett. Jeg glemte å understreke hele poenget mitt. Det er at Souness først og fremst har sine klart svakeste sider når det gjelder taktikk, media og spillerbehandling, og ikke spillerkjøp.
Toon, Toon,
Black and white army