20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: TV2 har rettighetene til Premier League  (Lest 173394 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: TV2 har rettighetene til Premier League
« Svar #660 på: 03. Juli 2013, 11:23 »
Er ca fire sider å lese bakover lgrinde.

http://www.tv2.no/sport/fotball/england/premierleague/tv-2-endrer-kanaltilbudet-alt-av-engelsk-fotball-i-en-pakke-4056043.html

"Nye, internasjonale regler for Premier League betyr at det kun er tillatt å sende én kamp fra den øverste ligaen med avspark klokken 16 lørdag."

Så for at Newcastle skal bli sendt på TV/WebTV så må TV2 velge oss som TVkamp lørdag kl 16:00. Og alle veit at om Liverpool, Man.Utd, City, Chelsea, Spurs, Arsenal har kamp da. Velger dei ikkje oss.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #661 på: 03. Juli 2013, 11:48 »
Fullt så enkelt er det vel ikke, Chrisitan. Kampene våre mot topplagene blir mest sannsynlig TV-sendte. Sunderland-kampene går vel mest sannsynlig på søndager, så de får vi sett uansett. Om vi ikke får sett kampene mot Cardiff, So'ton, WBA, Stoke og de lagene der, er det synd og skam, men ikke verdens undergang. Jeg tipper vi får sett de fleste kampene mot topp 10-motstand, og en og annen kamp mot antatte bunnlag. TV2 velger nok stort sett topplagene, men det er jo egentlig ganske naturlig. Og jeg synes ikke det er stort mye å klage på. Vi får helt sikkert vår andel av søndagskamper og mandagskamper også denne sesongen, og jeg har inntrykk av at vi har fått hovedkamp ganske mange ganger.

Det er en synd og en skam og direkte tåpelig med de nye PL-reglene, men jeg synes ikke vi kan klage på at TV2 ikke sender de "kjedelige" kampene våre som hovedkamp lørdag kl. 16, når ManU møter Arsenal eller Chelsea samtidig.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #662 på: 03. Juli 2013, 12:19 »
Når lgrinde ikkje gidder å bla 3-4 sider bakover, gidder ikkje eg heller å skrive alt opp og ned igjen på nytt. (Som er gjort i tråden av meg og andre)

Er meget klar over alle tingene du seier. Så klart vil ikkje me alltid spele lørdag kl 16:00, og så klart er det fair dei velger topplag mot topplag. Er heller snakk om topplag vs. bunnlag. Dei fleste topplagene spelar nok søndag pga europa og dei vil bli valgt av Sky til å gå på tv andre tidspunkt.

Espen84

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #663 på: 03. Juli 2013, 21:24 »
Prisen på pakka derimot... den begynner å bli drøy!!!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #664 på: 04. Juli 2013, 09:33 »
Det er altfor dyrt!

Beklagar, Christian. Er fortsatt i feriemodus og 3 veker på Hawaii har gjort meg lat ;)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #665 på: 04. Juli 2013, 10:00 »
Er det egentlig så fryktelig dyrt?
Jeg betalte denne sesongen 299,- for KUN Premier League. Husker jeg ikke helt feil kostet det omtrent 30-50 kroner mer å få med SportXtra i tillegg. Slår vi da de to sammen er vi på nøyaktig samme pris som man tar for det nye tilbudet. Så hvorfor er det altfor dyrt?

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #666 på: 04. Juli 2013, 10:46 »
Fikk et brev fra Get hvor de begrunner prisøkningen med at de nå hadde et mye bedre tilbud. For alle fans under topp4 + Liverpool blir vel tilbudet ekstremt mye dårligere.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #667 på: 04. Juli 2013, 11:28 »
Er det egentlig så fryktelig dyrt?
Jeg betalte denne sesongen 299,- for KUN Premier League. Husker jeg ikke helt feil kostet det omtrent 30-50 kroner mer å få med SportXtra i tillegg. Slår vi da de to sammen er vi på nøyaktig samme pris som man tar for det nye tilbudet. Så hvorfor er det altfor dyrt?
Fordi på altibox hadde du ALLE PL kamper + TV2 Sport Xtra(som hadde det andre), og betale det samme som du nå får det nye tilbudet for. 

Dermed har tilbudet blitt dårligere, og prisen står. Kjem nok til å betale alike vel, da det blir for kjedleg uten noko fotball etter den norske sesongen er over.

Espen84

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #668 på: 04. Juli 2013, 16:32 »
Prisen på pakka følger ihvertfall ikke noe som har med konsumprisindeksen å gjøre.. skal det øke like mye hvert år er det ikke lenge til det bikker 500- lappen. Altså, jeg betaler gjerne flere hundre kroner for å se Newcastle HVER runde, men hvis det plutselig blir annenhver f.eks.. hmm.. da blir det nok stream på meg!! Jeg har ihvertfall sagt opp pakka så får jeg se hvordan det bærer i veien.

Er det noen som vet noe mer om når de første rundene spilles?

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #669 på: 04. Juli 2013, 16:48 »
Er det noen som vet noe mer om når de første rundene spilles?

Har du sjekka Terminlista på forsiden vår?
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Espen84

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #670 på: 04. Juli 2013, 21:47 »
Jeg tenker på når de første rundene er spikret ift hva som vises på tv. Hvilken dag og klokkeslett kampene går!! Burde ikke de første rundene snart være klare?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #671 på: 05. Juli 2013, 14:06 »
Fordi på altibox hadde du ALLE PL kamper + TV2 Sport Xtra(som hadde det andre), og betale det samme som du nå får det nye tilbudet for. 

Dermed har tilbudet blitt dårligere, og prisen står. Kjem nok til å betale alike vel, da det blir for kjedleg uten noko fotball etter den norske sesongen er over.
[/quote]
Jeg for min del har Get, og tviler på at jeg kommer til å merke all verdens forskjell. Jeg skjønner at tilbudet har blitt bittelitt dårligere for Premier League, men jeg gjør regning med at vi får flere kamper totalt sett,  med flere kamper fra Championship. Man trenger ikke betale ekstra for et ekstra abbonement. Jeg er enig i at prisen øker, i og med at vi nå får én stor kanalpakke til prisen av to små. Men jeg synes ikke vi på noen måte blir flådd. Altibox har alltid hatt et veldig spesielt produkt, og for Altibox' del burde de satt ned prisen, i og med at du nå kun får én og ikke 6 PL-kamper.

Men for de som ikke har Altibox, og særlig for de som ikke abbonnerte på Sport Xtra forrige sesong, så synes jeg ikke det er grunn til å føle seg flådd. Robbet for penger. Du får mer fotball, for bare 30 kroner mer. Du får mindre PL, men mer FA-cup, mer Championship + landskamper. Prisen er okey, spør du meg. Og tilbudet har ikke blitt vesentlig dårligere.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #672 på: 05. Juli 2013, 14:37 »
For tre sesonger sidan kostet det 179,- på altibox for PL og TL (Alle kamper). Nå tre år seinere vil det koste over 600,- for det samme, men da ikkje alle kamper i PL. Så det seier seg sjølv at for folk med altibox er tilbudet blitt dårligere.

Som du er inne på, er tilbudet ikkje blitt mykje dårligere for andre uten om dei med altibox og TV2 Sumo. Som er einaste som har hatt alle PL kamper.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #673 på: 05. Juli 2013, 14:50 »
Spent å se på hvordan dette utvikler seg og hvor mange som eventuelt sier opp. Jeg sa opp Sumo nå for en måned siden. Verken Adecco eller alle Newcastle-kamper gjorde det enkelt. Men det er vel gjerna slik at de tjener på prishoppet. Tviler på at det er nok mennesker som sier opp.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #674 på: 05. Juli 2013, 15:12 »
Christian; Om du drar inn TL så blir det en helt annen sak enn den som ble diskutert her. Da kunne man like gjerne forbannet seg over at ikke alt går på NRK lenger.