20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: OL Vancouver 2010  (Lest 34470 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
Sv: OL Vancouver 2010
« Svar #15 på: 13. Feb. 2010, 20:43 »
I ett skuffende renn sett med norske øyne så kan man ihvertfall glede seg over at det er to sympatiske typer som tar de to øverste plassene  ::)
sunt pueri pueri puerilia tractant

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 13. Feb. 2010, 20:46 »
Jepp, glad det ikkje vart Østerriksk seier ihvertfall. Kjem en ny mulighet om ei veke. No blir det spennande å følge 5000 m :)

ratatosk

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #17 på: 13. Feb. 2010, 23:34 »
Det ble en skuffende første dag for Norge...
3 medaljekandidater men null medaljer :(

Men i morgen er det kombinert og skiskyttersprinten for menn så da burde den første medaljen, om ikke gullet være innkassert ;)

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #18 på: 14. Feb. 2010, 03:42 »
Må faktisk si meg relativt skuffet over Bøkko i dag :P
Fabris imponerte ikke akkurat han heller, men det var jo bare bra for Håvard. Burde ha blitt medalje i dag :(
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #19 på: 14. Feb. 2010, 10:47 »
Bøkko er nok dessverre ikke god nok. Trur han maks tar en sølvmedalje på 10.000m utover det tror jeg ikke han har noe å stille opp mot Kramer. Det tullet rundt landslaget har nok satt mer spor etter seg enn han er villig til å innrømme.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #20 på: 14. Feb. 2010, 11:04 »
Bøkko skal få slite med å ta medalje på 10 000 m. Ser på Kramer og de Jong som ganske sikre på denne distansen. Lurer på hva koreaneren kan få til på 10 000 meteren...

På 1500 m har jo amerikanerene satset mye på. Men konkurransen er veldig tøff og mye skal klaffe om Bøkko kommer blant de 3 på denne.

Maren Haugli har jo vært veldig nærme topp 3 hittil i sesongen på 3000 m. og 5000 m. Men er redd for at det ikke blir noen medaljer på skøyter i det hele tatt i OL.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 14. Feb. 2010, 12:35 »
På 1500 tvilar eg på Bøkko, men kan hende han kan få medalje hvis isen er veldig treig som den var i går. Er forresten litt usikker på kor heldig Bøkko var med å gå i siste par med den isen. På 10 000 Blir han ihvertfall slått av Kramer, De Jong og Skobrev, men enig i at denne koreaneren blir fryktelig spennande. Det største medaljehåpet for Norge på skøyter blir jo nesten lagtempoen, men her skal vi slite med Nederland, USA, Canada og Italia.

Synes forresten litt synd på Neuner, fins jo ikkje tvil i helvete om at Kuzmina er dopa.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 14. Feb. 2010, 15:42 »
Nå fulgte jeg ikke Kuzminas løp spesielt nøye, men hvorfor i all verden er det ikke noen tvil om at hun var dopet? Neuner var uten tvil ganske sliten og stiv på slutten, og innspurten gikk fryktelig sakte for hennes del. Hun hadde en så god tid inn på oppløpet at hun ville vunnet med tre-fire sekunder til gode, om hun ikke hadde vært så stiv. Alle som har sånn bittelitt sofa-peiling så at Neuner gikk fryktelig sakte og var fryktelig stiv på oppløpet i går.

Jeg er også skuffet over Bøkkos løp, men lurer litt på hva i helvete han koreaneren er laget av, som avslutter med tre strake 29-runder når alle andre må godt opp på 30-tallet på de siste rundene. Selv Kramer var i nærheten av 31-runder på slutten av løpet sitt. Men Bøkko er åpenbart preget av styret han selv har vært en aktiv deltaker i, og sånn sett har jeg egentlig ingen sympati for ham.

Gleder meg til dagens øvelser, og har stor tro på minst ett norsk gull. Forventningene er klart størst til Bjørndalen, men har stor tro på at Moan skal kunne klare å kjempe om gullet, også. Et eller annet sier meg at Emil Hegle Svendsen ikke takler presset i sin første OL-øvelse, men at han kommer sterkere tilbake på 20-kilometeren og stafetten. Litt mer skeptisk til Svendsen i kaos-løpene som jaktstarten og fellsstarten er.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 14. Feb. 2010, 16:03 »
Eg følger med på stort sett alt som Norge hevdar seg i, enten det er OL, VM, verdenscup eller NM :P Finner ikkje meir spennande idrettar enn skiskyting, langrenn og skøyter i mine auge, hvis vi ser bort ifra når Newcastle spelar :)

Enig, følger spesielt med på NM. Synes nordmenn generelt hevder seg godt der !

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #24 på: 14. Feb. 2010, 16:15 »
Eg følger med på stort sett alt som Norge hevdar seg i, enten det er OL, VM, verdenscup eller NM :P Finner ikkje meir spennande idrettar enn skiskyting, langrenn og skøyter i mine auge, hvis vi ser bort ifra når Newcastle spelar :)

Enig, følger spesielt med på NM. Synes nordmenn generelt hevder seg godt der !
Ja, det er noe helt spesielt med nordmenn på pallen i NM!  ::)

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 14. Feb. 2010, 17:54 »
Synes forresten litt synd på Neuner, fins jo ikkje tvil i helvete om at Kuzmina er dopa.

Jeg vil ikke være så bastant, men jeg også stusser litt på hvordan Kuzmina kan forbedre seg over 2 min i sporet på 2-3 uker. Hun skal jo normalt ikke ligge på samme nivå som Neuner i skisporet.
Neuner er jo blant de raskeste, om ikke den aller raskeste på kvinnesiden. Litt ustabil med skytingen til tider da.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 14. Feb. 2010, 18:01 »
Skiskyting kl 20 idag, gleder meg!!

ratatosk

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #27 på: 14. Feb. 2010, 18:12 »
Kunne meldt meg frivillig til å trøstet Neuner, søt og blid dame :P og ihvertfall til Tysk å være  ::)

Har stor tro på Moan idag, han har hoppet bedre på trening her enn han normalt sett gjør.  Og lykkes han i bakken så er det nok ikke mye tvil hvor gullet går :)

Skiskyting blir som alltid sinnsykt spennende, og med to klare norske gullkandidater skulle alt ligge til rette for en hyggelig norsk kveld ;D

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #28 på: 14. Feb. 2010, 18:20 »
Skiskyting er en høydare! Gleder meg, jeg også!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #29 på: 14. Feb. 2010, 18:48 »
Den skiskytinga blir så spennande at det nesten blir ubehagelig!