20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Leon Best  (Lest 52737 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Leon Best
« Svar #150 på: 06. April 2011, 14:33 »
Sprøtt, hvorfor sliter våre spisser så med skader?
Best, Ameobi, Løven til tider? Eneste som er frisk nesten hele tiden er Ranger.
Kansje vi bør selge unna Best, Løven. Så beholder vi Ameobi, Ranger og kjøper 2 gode tekniske og raske spisser.

Litt enig i det du skriver Kristoffer,angående Best. Men vi kan ikke ha skadde spillere hele tiden.

Er vel fordi han ikke spiller mer enn han gjør det da...  :P

Jeg håper seriøst at klubben etterhvert prøver å bli bedre på skadeforebygging. Jeg skjønner jo at vi ikke kan bli helt kvitt alle skadene vi har, men det må være et forbedringspotensiale på dette feltet når vi sammenligner oss med andre klubber.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #151 på: 06. April 2011, 14:37 »
Ja, for Ameobi er kjent som mindre skadeplaget ja ;)
Best bør helt klart beholde, etter min mening vår beste spiss per dags dato. Ameobi bør nok også beholdes, og Ranger helst lånes ut til et opprykkslag/nPC-lag.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #152 på: 06. April 2011, 14:59 »
Et utlån hadde nok vært greit for Ranger ja.
Ameobi er selvskreven, egentlig. Han forsvinner ikke før han legger opp. Det tror jeg vi kan slå fast med veldig stor grad av sikkerhet.

Best har også for meg vist nok til at han kan beholdes. Men bare under tvil, og bare for å gjøre sommervinduet litt enklere for oss selv. Jo flere GODE spillere som må kjøpes inn, jo vanskeligere blir det å få inn de rette spillerne. Og tradisjonelt er vi ikke akkurat så veldig raske i starten av et overgangsvindu. Vi sitter som regel på gjerdet og venter til de fleste av de beste har skiftet klubb, og så tar vi til takke med "røkla".

Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #153 på: 06. April 2011, 15:09 »
Ja, pluss det faktum at det ikke bugner over at spisser i stallen uansett. Vi trenger vel ihvertfall 4 spissalternativer føler jeg, og jeg gjør regning med at Løvenkrands ikke er Newcastle-spiller neste sesong. Ranger bør som sagt få regelmessig spilletid i en annen klubb dersom vi ikke har som mål å satse hardt på ham. Det er heller usannsynlig.
Fordelen med Best nå er at han kan spiller med senkede skuldre. Han kom inn i denne sesongen uten at noen veldig stor andel av fansen hadde trua på ham - nå har han bevist at han kan score mål i PL. Så han vil uten tvil være en viktig spiller å ha i stallen, forhåpentligvis i bakhånd for en real superspiss som vi henter i sommer.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #154 på: 06. April 2011, 15:59 »
og jeg gjør regning med at Løvenkrands ikke er Newcastle-spiller neste sesong.

Er det ønsketenking? Godt mulig at han reiser, men det virkar som om Pardew likar dansken godt. No er det sjølvsagt vanskelig å vite kor vidt Løven hadde blitt prioritert dersom både Best og Ameobi hadde vore skadefri samtidig, men eg ville ikkje vedda mange spenn på at Løvenkrands er første som forsvinn i sommar.

Som folk er inne på; Vi er treige i vindu, og eg tvilar på at det blir meir enn éin ny spiss inn i sommar. Uavhengig av kor lurt eller ikkje lurt det er.

Tippar rekka er slik 1. sept: Ny spiss til 10-15 mill. + Ameobi, Best, Løvenkrands. Ranger ut på lån til CCC.

Med ein såpass tynn stall tippar eg vi må porsjonere ut budsjettet på langt meir enn berre spissplassen, og angriparar brukar å vere eit pengesluk.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #155 på: 06. April 2011, 17:31 »
Har vi egentlig tynn stall?

• I mål er vi godt skolert.
  • I forsvar trenger vi dekning på backene, ellers ser det bra ut.
  • Midtbanen er jo egentlig ganske vill, hvis vi noen gang blir kvitt alle skadene: Jonas, Barton, Nolan, Guthrie, Ben Arfa, Ireland, Smith, Routledge, Tiote, Gosling og eventuelt Ferguson. En ving til gjør ikke noe.
  • Foran trengs det en ansiktsløftning, med to klassespisser inn.

Jeg mener vi kan klare oss med 4-5 kjøp, hvis alle er godt gjennomtenkte - og vi ikke mister spillere som Joey og José.

Simmi

• Gjest
« Svar #156 på: 06. April 2011, 17:53 »

• Midtbanen er jo egentlig ganske vill, hvis vi noen gang blir kvitt alle skadene: Jonas, Barton, Nolan, Guthrie, Ben Arfa, Ireland, Smith, Routledge, Tiote, Gosling og eventuelt Ferguson. En ving til gjør ikke noe.

Jeg mener vi kan klare oss med 4-5 kjøp, hvis alle er godt gjennomtenkte - og vi ikke mister spillere som Joey og José.

Helt enig. Jeg vil helst ha inn:
- En ny backup back som kan spille på begge plasse
- To nye midtbanespillere
- To spisser.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #157 på: 06. April 2011, 19:27 »
Selvfølgelig kan vi klare oss med 4-5 kjøp, forutsatt at vi ikke selger for mange spillere. Og noen spillere kan vi greit selge, og fylle på med ungdommer i stedet.
Men vi bør ha to spisser, én-to backer og en høyreving. Kanskje en venstreving også, men samtidig har vi Ferguson som kan vikariere både som back og ving.

Får vi inn det kan vi selge Raylor, Perch, Routledge og Løvenkrands, uten å kjøpe flere enn de 4-5 nevnte.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #158 på: 06. April 2011, 20:05 »

Vi treng cover for backane + erstatter for Campbell, Smith og Routledge og minst éin ny spiss. Kan aldri tenke meg at Ireland heller blir verande etter at låneavtale går ut.

Hb + Lb + Midstopper + DM + Ving + Spiss. Då har vi seks signeringar som må inn. Trur ikkje Pardew kjem til å hente enda ein spiss til, før desse er i boks. Spørsmål er kva vi har igjen, både av tid og pengar, etter at dette forhåpentlegvis har blitt gjort.

Vi bør i alle fall ha to lag (22 spelarar) med PL- eller anna relevant erfaring. Skader blir det uansett, og då blir det for tynt dersom vi må omskolere eller sende inn unggutar så snart tre-fire spelarar er ute med skade/suspensjon. 

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #159 på: 06. April 2011, 20:40 »
Berre minner på at dette er Best- og ikkje transfertråden ;)
Venter i spenning...

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #160 på: 07. April 2011, 12:29 »
Spot on.
Men det hele sporer vel effektivt av på følgende måter:
- Best er en av spissene våre
- Hvorvidt han er god nok eller ikke, dras over til om vi bør kjøpe ny spiss, eller flere
- Det igjen fører til diskusjonen om hvorvidt vi trenger to spisser eller en spiss og en spiller i en annen posisjon osv.

Dermed er vi straks igang med en overgangsdiskusjon i Best tråden, og selv om det ikke er helt urelevant så bør det vel ikke spore av for mye.

Litt tilbake til poenget:
Jeg ser ikke på Best som god nok til å være ett av førstevalgene våre på topp, i tillegg til at han dessverre ser ut til å være skadeutsatt. Da konkluderer jeg med at vi trenger minst to nye spisser. To stk som kan konkurrere med Ameobi om å være førstevalg med Best i bakhånd. Ranger har vi også i bahånd. Dersom han lånes ut, beholdes Løven, hvis Ranger ikke lånes ut, så bør vel Løven selges. Med alle de skadene vi har hatt denne sesongen, bør man kanskje beholde begge to uansett?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #161 på: 07. April 2011, 12:46 »
Seriøst, dersom vi skal ha planer om å forbedre oss i ligaen kan vi ikke ha råd til å ha en spiller som Løvenkrands nær førstelaget. Han er rett og slett ikke god nok. Punktum.
For min del syns jeg vel heller ikke at Ameobi vil være et klart førstevalg av våre spisser dersom alle var skadefri. Jeg føler det lukter langt mer mål av Best på banen enn av Ameobi, så jeg ranker faktisk Best som klubbens beste spiss per dags dato.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #162 på: 07. April 2011, 13:22 »
I min oppsummering konkluderer jeg med Løven som fjerde- eller femtevalg. HVIS han er fornøyd med det, javel, fint, greitt. Da kan han få være. Men noe mer enn det bør han aldri bli.

Ameobi er heller ikke et klart førstevalg i mine øyne, og det er derfor jeg aller helst vil ha inn to spisser i sommer. Ideelt sett vil dette være to spisser som går rett inn på laget og hever nivået på angrepet vårt.

Dog holder jeg nok fortsatt Ameobi et lite hakk høyere enn Best. Ameobi bidrar mer på banen enn Best slik jeg ser det. Men i en ideell verden så er ikke verken Ameobi eller Best førstevalg på spissplassen når vi skriver "første i niende i tjueellve" for å si det sånn.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #163 på: 07. April 2011, 14:20 »
I min oppsummering konkluderer jeg med Løven som fjerde- eller femtevalg. HVIS han er fornøyd med det, javel, fint, greitt. Da kan han få være. Men noe mer enn det bør han aldri bli.

Ameobi er heller ikke et klart førstevalg i mine øyne, og det er derfor jeg aller helst vil ha inn to spisser i sommer. Ideelt sett vil dette være to spisser som går rett inn på laget og hever nivået på angrepet vårt.

Dog holder jeg nok fortsatt Ameobi et lite hakk høyere enn Best. Ameobi bidrar mer på banen enn Best slik jeg ser det. Men i en ideell verden så er ikke verken Ameobi eller Best førstevalg på spissplassen når vi skriver "første i niende i tjueellve" for å si det sånn.

Ser helst at vi slipper til ungdomsspillere som fjerde- og femtevalg fremfor å beholde Løvenkrands. Han har gjort sin jobb for oss føler jeg, og utspilt sin rolle for laget. Blir svært skuffet hvis Pardew velger å beholde ham i førstelaget til 2011-2012.

Er forøvrig enig i det du sier om Ameobi. Jeg er ikke Shola sin største fan opp gjennom årene for å si det sånn, men føler at han omsider har funnet seg en rolle som passer. Best har gjort sine saker svært bra, men det er mest i boksen, og ser fortsatt svakheter i spillet hans generelt. Håper på to nye førstevalg i sommer, også kjører vi med Shola og Leon i bakhånd og i tillegg med akademispillere etter det. Ranger bør kanskje lånes ut med mindre han tar steget nå i innkjøringen og viser god utvikling i sommer.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #164 på: 07. April 2011, 14:28 »
Enig i at Shola er hakket bedre i hold up-spillet kontra Best, men jeg syns vitterlig også at Best ble stadig bedre også i den fasen i løpet av tiden han spilte. Også viste han seg også å være en duellsterk spiller. Det som i mine øyne vipper det i Best sin favør er at han fremstår mer målfarlig.