20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Leon Best  (Lest 52710 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Leon Best
« Svar #180 på: 17. Juni 2011, 12:56 »
Hahaha... Vil du seriøst ta vare på alt og alle du?

Eg har trua på å ha stabile forhold og kontinutet. Viss ikkje det er noko spesiell grunn til at han skal vekk, so ser eg helst at mi ikkje gjere for store endringar. Eg ser ikkje heilt det morosamme med det...

« Siste redigering: 17. Juni 2011, 12:58 av lgrinde »

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #181 på: 17. Juni 2011, 13:01 »
At du håpet på å beholde Nolan, det kan jeg forstå, der er jeg enig. Men Best? Neh....

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #182 på: 17. Juni 2011, 13:02 »
Hahaha... Vil du seriøst ta vare på alt og alle du?

Hva i helvette mener du? At vi skal selge den spissen som viste tegn på at han faktisk takla PL-fotball forrige sesong. Jeg syns jo det er hårreisende dersom vi skal sitte å ruge på en elendig Løvenkrands fremfor en habil Best som enda kan bevise seg å være mer enn bare det. For min del beholder jeg Best fremfor noen av våre andre spisser i dagens stall.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #183 på: 17. Juni 2011, 13:03 »
Best er ikke det verste, men regner med at det blir en del reaksjoner også her. Best har 9 (2) kamper for oss i år, så hvor stor del av stammen i laget han er vet jeg ikke. Men jeg ser ikke helt poenget i å selge Best, det må jeg innrømme.

Så for meg han som en grei impactspiller i år bak eventuelt 2 nye innkjøp. Jeg antar at dette har med en langsiktig plan der man ser at Best ikke hører hjemme, og da regner man med å få mer for en spiller som har 6 mål på 9 kamper, enn en som har 8 mål på 20 kamper. Eventuelt så har det med holdning å gjøre. Økonomisk er dette neppe god (kortsiktig) butikk da jeg regner med at nye spisser koster mer for oss i overgangssum/sign-on/lønn enn det Best gjør.

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #184 på: 17. Juni 2011, 13:03 »
Best er en av mange svært begrensede spisser vi har. Helt klart at vi trenger å kvitte oss med noen spisser, og det er egentlig ett fett for meg om Best, Løven eller Ranger forsvinner.
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #185 på: 17. Juni 2011, 13:06 »
For meg er det åpenbart at Løvenkrands bør være første spiss ut - men det er vel tilsynelatende slik at Pardew virker til å være overbevist over hva Løven beviste nå etter jul (!!).....
Ranger er jo også tydeligvis en lost case, og det er forsåvidt greit, for det virker ikke til at han har rette innstillingen. Men må si jeg blir skuffet dersom Best forlater og Ameobi pluss Løven blir fredet.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #186 på: 17. Juni 2011, 13:06 »
Problemet Kristoffer er vel at Løven neppe lar seg selge. Tipper det ikke er mange som står i den køen der iallefall. :) Best er muligens bedre enn Ameobi, iallefall i boksen. Men jeg tror kanskje Ameobi kan bidra mer i enkelte kampsituasjoner enn det Best kan, og således kan han ha litt større verdi. Men den sitter langt inne, for Ameobi er jeg slettes ingen fan av for å si det sånn! Er bare blitt vant med at han alltid er der etterhvert, litt "sol går opp"-preg liksom.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #187 på: 17. Juni 2011, 13:12 »
Ameobi er kanskje en bedre target-spiss, marginalt. Men jeg syns da vitterlig at Best vokste med tilliten han fikk i etterkant av Carroll-salget, og etterhvert gjorde tingene bra utover det å faktisk putte måla. Sett fra et økonomisk synspunkt er selvfølgelig Best vår mest attraktive salgsobjekt av spissene, men jeg ser heller at vi beholder ham og om så kaster Løvenkrands gratis på dør - for jeg hadde virkelig et håp om å ikke se Løvenkrands igjen i en Newcastle-drakt etter sesongen som gikk.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #188 på: 17. Juni 2011, 13:13 »
For min del beholder jeg Best fremfor noen av våre andre spisser i dagens stall.

Jeg ville nå fortsatt beholdt Ameobi foran Best da. Men så er det jo også en kjent sak her inne at jeg vet best...  :P

Nei, fra spøk til alvor, som sagt i transfertråden:
Tipper klubben ser for seg at et salg av Best kan generere mer penger i klubbkassa enn å selge danskt daukjøtt. I tillegg spørs det om ikke klubben ser litt strengere på Best sine byturer enn det vi kanskje gjør?

Jeg hadde sett for meg at Best ble med videre, som en squadspiller. Men det er heller ingen krise å miste ham, særlig ikke hvis vi går for tre nye spisser inn. Jeg vet at 6 mål på 9 kamper høres bra ut, men som sagt: 3 av dem kom mot West Ham. I enkelte andre kamper har Best derimot vært forferdelig. Litt synd å måtte erstatte Best, all den tid klubben ikke er ferdig med å forsterke stallen, men samtidig er det langt ifra den verste spilleren vi kan miste.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #189 på: 17. Juni 2011, 13:15 »
Best er den beste boksspissen vi har i klubben i dag. Synes det er litt synd om vi selger ham, for han er nok den eneste av dagens spisser vi vet putter mål nogenlunde jevnt.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #190 på: 17. Juni 2011, 13:17 »
Jeg har ærlig talt vondt for å se at Best ville puttet veldig mye mer jevnlig enn Ameobi gjennom en hel sesong, men vi kan nå egentlig droppe å diskutere hypotetiske case.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #191 på: 17. Juni 2011, 13:19 »
Av de spissene som er i stallen pr. dags dato så er ikke Leon Best den første jeg ville kvittet meg med, men det skal legges til at vi sannsynligvis hadde den dårligste spissrekka i hele Premier League i andre halvdel av sesongen, så ingen av de kan akkurat kalles uerstattelige. Reagerer litt på at Best er først ut av de, men så lenge Løvenkrands ikke blir å se på bana neste sesong så skal jeg være fornøyd. Ligger også i korta at Shola blir.

Shola + tre nye spisser. Demba Ba, Erdinc og Shane Long kunne vært en fin miks! Håper også klubben ikke er altfor utålmodige med Ranger og lar han dra på et lån neste sesong før man tar en endelig beslutning.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #192 på: 17. Juni 2011, 13:21 »
Om Ba nå signerer så tror jeg at jeg holder han over Best inne i boksen. Løven kunne vi løst fra kontrakt for min del, men han er kanskje viktig i denne lagmoralen som består ifølge Pards? Ikke vet jeg.  ;) Får vel se hva som dukker opp på innkjøpssiden før jeg feller dom. Best er for meg erstattelig, med mindre alle spisser må score 6 mål hver 9. kamp da...

I motsetning til Nolan så ser jeg ikke på dette som et stort tap for kontinuitet eller lagmoral, men blir jo forsåvidt bare utenpåbetraktning.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #193 på: 17. Juni 2011, 13:36 »
Det er på ingen måte noen krise at Best forlater oss, og det kan jo kanskje være fornuftig nok, i og med at han sannsynligvis er den eneste vi kanskje kan få litt penger for. Men hvis den prislappen som er omtalt, stemmer, så finner jeg det enda mer sjokkerende at vi solgte Kevin Nolan. Er Kevin Nolan og Leon Best like mye verdt?

Dessuten er vel Leon Best helt klart den beste av våre nåværende spisser. Ikke at jeg ser at vi taper det helt store ved å selge Best, men hvorfor vi alltid skal selge den beste, det skjønner jeg bare ikke.

Han har vært innblandet i noen kontroversielle episoder. So fucking what? Han er da for pokker ikke den eneste som ikke er noe englebarn. Vi kan ikke ha bare kjekke, danske drænger heller.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Jon87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #194 på: 17. Juni 2011, 13:38 »
Såvidt jeg har forstått det, kommer vi til å hente tre spisser. Ba blir nok den ene, noe jeg er veldig godt fornøyd med. De to andre, går jeg utifra også er tiltenkt å være direkte forsterkninger, altså spillere som skal være høyaktuelle for startelleveren.

Ut forsvinner nok Ranger og Best, vi står da igjen med Løven, Ameobi og Ba, i tillegg til to nye til. Disse to holder ihvertfall høyere nivå enn Løven, regner jeg med, ganske sannsynlig er de tiltenkt å være foran Shola i køen også.

Under disse forutsetningene, synes jeg det egentlig er helt greit å beholde Løven. Han har neppe verdens høyseste lønn, tilnærmet null salgsverdi, og er grei å ha i troppen, da vi må kalkulere med noen skader fra tid til annen.