20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2010  (Lest 172326 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2010
« Svar #1035 på: 25. Aug. 2010, 12:50 »
Første steg for klubbene er jo å bli best i Norge. Da lønner det seg at RBK går på trynet. Vi vil heller være best i Norge og få prøve oss i CL når den tid kommer enn å komme oss til gruppespill i Eurocupen hvert sjuende år pga RBKs rankingpoeng... Selvsagt vil vi det.

Dessverre klarer nok RBK det i København i dag. Det er vel ingen lag som har hatt så mye flaks i CL-kvalikkene gjennom tidene enn Rosenborg.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1036 på: 25. Aug. 2010, 17:47 »
Fredrik Strømstad til Start! Lykkeruuuus!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1037 på: 25. Aug. 2010, 18:47 »
Selv danskene reagerer med vantro over det ekstreme Rosenborg-hatet i norsk fotball.

Så har man hørt det med. Ledere fra de andre norske fodboldklubber håber, at Rosenborg ryger ud mod FCK. Forklaring: Jo, det vil give Rosenborg et alt for stort økonomisk forspring i forhold til alle de andre at komme med i Champions League. Skøre kugler! Hvis der er en klub, der har været et sandt 400 hestes diesellokomotiv for norsk fodbold, så er det da Rosenborg. Takket være en fantastisk evne til at slå sig igennem til Champions League.

Kilde: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/dansk_fodbold/superligaen/fc_koebenhavn/article1396206.ece#ixzz0xdYZW3T3

Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Newcastle

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #1038 på: 25. Aug. 2010, 19:13 »
Hva f... er det folk røyker egentlig? Hva er det norske klubber tjener på at Rosenborg håver inn masse penger?

Jeg forstår Martin veldig. Dem fleste i tippeligaen må enda redusere utgifter, det må dem sikkert gjøre neste år også. Om Rosenborg får 100-160 mill inn på konto så er det jo en klubb som ikke trenger å redusere sine utgifter. Så igjen. Hva vill andre norske klubber tjene på det?

Jeg holder ikke med Rosenborg i dag, jeg holder med Vålerenga i Norge som jeg alltid har gjort. For meg er det bare 1 klubb i Norge. Rosenborg er ikke Norges landslag, vi har ett landslag.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1039 på: 25. Aug. 2010, 19:14 »
Jeg blir vel lagt for hat av majoriteten av folka her nå ( ;)), men jeg håper selvfølgelig at FCK knuser RBK i kveld.

Hvorfor? Joda, her kommer det.

Grunn 1: Har alltid hatt veldig sansen for Ståle Solbakken, noe jeg fremdeles har.
Grunn 2: Aldri likt RBK. Hvorfor? Tjah, si det. Har vært sånn siden jeg var liten pjokk og begynte å interessere meg for fotball. Der hvor majoriteten av vennene mine heia på de "beste", altså Rosenborg og Manchester United, kom Newcastle og HamKam til meg og hoppet rett og langt inn i hjertet mitt. Ja, og Løten da selvfølgelig. Heier også litt på Ottestad om dagen. Whoopwhoop!

:)
Nei.

Theo

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1040 på: 25. Aug. 2010, 19:41 »
Norge har da hatt 2 lag i Champions League, og det er også penger i Euro League. Det er da bare bra at det beste laget i Norge har de beste spillerne, og når de spiller bra i Euro cuper så blir jo de mer kjent og attraktive i andre europeiske ligaer. Se på Daniel Braaten, stor spiller i fransk liga.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1041 på: 25. Aug. 2010, 20:06 »
Selv danskene reagerer med vantro over det ekstreme Rosenborg-hatet i norsk fotball.

Ja, og danskene er jo viden kjent for å være seriøse, rasjonelle og reflekterte i sin omtale av norsk fotball.

For å si det sånn: Minst halve Norge hadde ønsket Brann til helvete i e-cupen hvis vi hadde vært den desidert største klubben, hadde vunnet serien 18 av de siste 25 sesongene, vært i CL et tosifret antall ganger de siste 15 sesongene, og lå an til å øke det økonomiske og sportslige forspranget betraktelig. Forøvrig kan jeg ikke akkurat huske at hele Norge var med å heie oss fram de to gangene jeg har opplevd Brann i Champions League-kvalikk. Tvert imot, og det er jo helt naturlig.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1042 på: 25. Aug. 2010, 22:24 »
Ser skummelt ut for RBK nå :D

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1043 på: 25. Aug. 2010, 22:29 »
Kan ikke huske sist RBK ble rundspilt såpass. Helt sykt at FCK ikke leder med tre-fire mål. For øvrig helt fantastisk at du gidder å prøve å argumentere for at du har en god sak, Joakim. De andre trønderne virker å ha gitt opp - naturligvis.

Som Berntsen sier; selvfølgelig ville det vært naturlig at "alle" ville ønsket SK Brann til helvete om vi var i samme posisjon. Og det er også helt korrekt.

Kampen er enda ikke over, og RBK-flaksen kan fort slå inn. :)

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #1044 på: 25. Aug. 2010, 22:52 »
Ble litt skuffet over at Willan (?) dro frem en superredning på skuddet til Strand.
Har ikke sansen for RBK, og er helt enig med Martin Andresen i at Tippeligaen som produkt blir kjedeligere hvis RBK hadde fått de 100mil det har vært mast så veldig om Nå får de allikevel bra med penger fra Europaligaen tenker jeg.
Samtidig hadde det vært moro å hatt med et norsk lag i CL. Samme for min del om det er RBK, Vålerenga eller Sandefjord. Norske lag er moro å følge i Europa.

Men som noen her inne påpekte så riktig, og bra formulert (husker ikke innlegget, eller hvem som skrev det). Føler at Andresen og Eggen ikke snakker om det samme. Andresen sier ikke at han ikke ønsker norske lag i CL. Eller at Rosenborg ikke fortjener det. Han snakker bare om pengene RBK hadde fått, og at det fort kunne ha ødelagt spenningen i Tippeligaen.
Eggen og Semb vrir det dithen at Andresen ikke unner norske lag suksess, at han ikke ønsker at andre lag enn sitt eget skal spille i Europa.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1045 på: 25. Aug. 2010, 23:18 »
Faen i røde helvette. Godt jeg har Newcastle i England, ellers hadde jeg dødd av depressivitet nå av å gå på Aspmyra.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1046 på: 25. Aug. 2010, 23:23 »
Så klart er det bra om Rosenborg har suksess i Europa. Ligaen er ikke bedre en det beste laget. Vi trenger lag som ligger på et høyt internasjonalt nivå før å kunne produsere gode spillere. Når rosenborg var ensom i toppen så var ikke nummer 2 og 3 hjelpeløse. Vi har hatt flere lag som har hevdet seg i uefa cuppen i den perioden.

Etter at Rosenborg ble slått ned ifra tronen sin, så har norge og tippeligaen vært enormt dårlig. Vi har hatt 0 suksess i Europa. I mine øyne ihvertfall.

Med et superlag så vil det komme flere stjerner til norge. Og kvaliteten på norsk fotball har blitt bedre.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1047 på: 25. Aug. 2010, 23:28 »
Det er korrekt Erlend. Uten tvil. Allikevel er det jævla lett å skjønne at mange supportere fra andre lag ikke føler at det gangner noen. TL blir jævla kjedelig.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1048 på: 25. Aug. 2010, 23:47 »
Faen i svarteste, dypeste, satans helvete.
FCK skulle vært død og begravet etter kampen på Lerkendal. I stedet ble det 2-1, og de hadde all grunn til å angripe RBK i Parken. I tillegg gjør RBK den generaltabben at de ikke holder seg oppdatert på UEFAs regler om gule kort, og sørger med det for at Rosenborgs eneste spiller av høy internasjonal klasse, Anthony Annan, må stå over. Når Eggen i tillegg erstatter han med Vadim "jeg er den beste, den aller, aller beste" Femidov, så rakner alt. RBK taper midtbanen fullstendig. I tillegg blir de spillerne som ikke ble spart mot Molde; Iversen, Henriksen, Dorsin ekstra slitne og overløpt.

Nå bommer FCK på vanvittig mange sjanser i førsteomgang. Men det gjorde også RBK på Lerkendal. Sånn sett var ikke de stort bedre enn oss. Så da er kampen åpen helt frem til dommeren blåser. Roar Strand får sjansen, men keeper får mot alle naturlover en finger på den ballen, så den går i stolpen og ut.

FCK har dessverre enkeltspillere som er på et helt annet nivå enn RBK sine, og RBK har ikke spillertyper til å spille på noe annet enn denne ene måten de gjør. Det gjør oss forutsigbare og mye lettere å slå.

Dette er så inn i hampen frustrerende, og hatet mot Ståle Håndveska Solbakken bare vokser, vokser og vokser langt inn i helvete. Er bare så utrolig skuffet, sint og inn i hampen trist nå, og kommer til å være det helt til seriegullet er i boks, og jeg vet at vi får sjansen igjen neste år.

Innen den tid ber jeg instendig Erik Hoftun om å snarest ringe Stars & Friends, og be dem sende fire-fem sør-amerikanske eller afrikanske spillere til Lerkendal snarest. Og for alt i verden, IKKE selg Anthony Annan, uten å ha en erstatter klar. Og den erstatteren heter naturligvis ikke Vadim Demidov eller Fredrik Winsnes.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1049 på: 25. Aug. 2010, 23:49 »
Det endte godt til slutt. Bra! Da er håpet tilstede for en jevnere Tippeliga, kanskje allerede til neste år? :)