20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2010  (Lest 171133 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2010
« Svar #1155 på: 19. Sep. 2010, 22:18 »
Det er mulig å dømme straffe der siden ingen dommere er konsekvente.

Og jeg blir forbanna på folk som har så RBK-hat at hver gang de vinner etter en litt tvilsom avgjørelse så kryr det av statuser på facebook mot dem.

"RBK vinner alltid pga dommeren" " Er dommeren kjøpt av Skutle" " Er dommere ansatt for å dømme straffer for RBK"

Men når det skjer med andre lag, da er face helt fri for slike statuser.

Beklager, måtte få ut litt frustrasjon, er vel det man har forum til :D

Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1156 på: 19. Sep. 2010, 22:38 »
Hvordan i det perfekte helvete er det mulig å dømme straffe der?

Straffe eller ikke, RBK vant fortjent, selv om det er lett å se at det er to ekstremt dårlige lag som spiller utpå der...

Håper Brann har en plan for å erstatte elendige Kalvenes, Hassan, Sævarsson, Bakke, Opdal og Guastavino neste år. Ser jo lyst ut med tanke på at vi allerede har lagt oss etter storfisk som Grorud og Sørum...

Jeg tror straffen er rett, men det er ekstremt sjeldent det faktisk blir dømt på disse situasjonene, og den er nok sur å få mot seg.

Det merkes at spillerne våre er veldig slitne og hadde dere hatt en bedre midtstopper enn Kalvenes tror jeg ikke vi hadde vunnet denne.

Når det er sagt virker det som vi ikke kommer til å tape kamper uansett om vi stiller med b-laget til juniorene resten av sesongen. Halve laget er jo skadet eller 60% fit, men vi fortsetter å vinne. Fin egenskap.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1157 på: 19. Sep. 2010, 23:16 »
Det skyldes jo først og fremst at våre motstandere i Tippeligaen er så gjennomført elendige, at de mer eller mindre lar oss vinne.

Straffesparket så litt billig ut, men slik som regelverket er, og med tanke på at alle dommere vurderer situasjonene ulikt fra kamp til kamp, så kan man aldri si at det der er direkte feil. Hadde helt sikkert blitt forbanna om vi hadde fått en sånn mot oss, så skjønner Branns frustrasjon. Heldigvis hadde vi rukket å bytte inn Steffen Iversen innen vi fikk straffe.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1158 på: 19. Sep. 2010, 23:18 »
Geir: Jeg skal glatt innrømme at jeg er dårlig med hvordan fotballreglene er formulert, men husker faktisk ganske godt at dommersjef Rune Pedersen skrev et brev for å oppklare hands-regelen (før denne sesongen?), hvor det stod svart på hvitt:

Om ballen treffer hånden: Ikke straffbar
Om hånden søker ballen: Straffbar

Skal man tro ham så er det jo ikke straffe. Men som sagt, jeg bryr meg ikke så mye, i og med at vi var enda dårligere enn RBK i dag. I tillegg bryr jeg med generelt aldri om dommerfeil.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1159 på: 19. Sep. 2010, 23:21 »
Hands er veldig vagt formulert og derfor helt forferdelig å skulle dømme. Tro meg, jeg har vært i mange slike situasjoner. Jeg skal innrømme at jeg nesten aldri dømmer på slike situasjoner da jeg omtrent alltid er i tvil om det skal være straffe eller ikke.

Poenget er egentlig om han flytter hånda eller ikke, noe jeg tror han gjør, uten at jeg skal si det sikkert. En veldig vanskelig situasjon som det selvfølgelig er godt å få med seg og surt å få mot seg.

Barton91

• Flaskebærer
  • *
  • hallo
    • Vis profil
« Svar #1160 på: 25. Sep. 2010, 02:24 »
Håper FKH knuser AAFK på søndag. Rekdal kan bare legge seg. hihi

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #1161 på: 26. Sep. 2010, 19:58 »
Så sykt deilig med den der scoringen på overtid på Alfheim! Reddet ei ellers bedriten fotballhelg.
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1162 på: 26. Sep. 2010, 22:08 »
Har Enga tapt poeng siden Moa forlot de? Mektig imponert over de!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1163 på: 26. Sep. 2010, 22:21 »
Nope. Dei blei grusa i Moas siste kamp for klubben men har tatt full pott etter han forlot dei.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Barton91

• Flaskebærer
  • *
  • hallo
    • Vis profil
« Svar #1164 på: 27. Sep. 2010, 13:10 »
Håpe ikkje Sørum går t Enga nå. Hihi

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1165 på: 27. Sep. 2010, 15:35 »
Tviler på om dei har råd til han  :)

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1166 på: 27. Sep. 2010, 16:48 »
Topp stemning på Sandefjord trening for tiden
http://www.sb.no/sport/sandefjord-fotball/jevla-nazist-get-the-fuck-out-of-here-1.5667555

Kan da ikkje være noke problem å få kanselert kontrakten hans ?   

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1167 på: 27. Sep. 2010, 17:20 »
Skal noe til for å avskjedige en person da. Om det derre er nok alene veit jeg ikke, men det er jo samtidig ikke første gang han tråkker over streken heller.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1168 på: 27. Sep. 2010, 17:42 »
Joa men tror ganske mange normale arbeidere over det ganske land hadde måttet sett seg om etter nytt arbeid om dei hadde sjellt ut ein overordnede for nazist og rasist foran alle.

Skulle tru det var god nok grunn er jo til og med på tape men skal vel kanskje meir til. Sjønner ikkje kordan det ganger sandefjord og ha han på treningsfeltet ialfall er han ikkje bare reserve da og som sagt ikkje første gangen han angriper/sloss med medspillere på trening.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1169 på: 27. Sep. 2010, 20:20 »
I dag KAN bare ikke Hønefoss vinne..

da går vi faktisk på en real smell,.