20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Veien mot Em 2012.  (Lest 108558 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Veien mot Em 2012.
« Svar #555 på: 15. Mai 2012, 11:19 »
Det største problemet for meg er at norsk ungdom er mer opptatt av å tjene store penger på å sitte på tribunen i utlandet, fremfor å utvikle seg ved å spille fast her i Norge. Så snart muligheten byr seg skal ungdommene, og de tror de må være kontraktsløse for å få sjansen i utlandet.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #556 på: 15. Mai 2012, 11:20 »
Hadde samme mening om Henriksen som deg Kristoffer, men etter å ha sett han og Ole Selnæs på midten for RBK mot Tromsø og Stabæk live så har jeg fått fornyet håp.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #557 på: 15. Mai 2012, 11:21 »
Skal selvfølgelig ikke uttale meg bombastisk da - har bare sett små deler av et par RBK-kamper denne sesongen. Mitt syn er vel heller basert på de foregående sesongene.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #558 på: 15. Mai 2012, 11:21 »
Jeg tror det handler mer om Ole Selnæs enn Markus Henriksen, er jeg redd.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #559 på: 15. Mai 2012, 11:22 »
Det største problemet for meg er at norsk ungdom er mer opptatt av å tjene store penger på å sitte på tribunen i utlandet, fremfor å utvikle seg ved å spille fast her i Norge. Så snart muligheten byr seg skal ungdommene, og de tror de må være kontraktsløse for å få sjansen i utlandet.

Problemet generelt er vel innstillingen til spillerne uansett. Vi er bortskjemte i Norge og spillerne tjener ikke lenger småpenger som gode talenter i norsk fotball slik de gjorde for et par tiår siden. Insentivene til å jobbe de ekstra 10% er vanskeligere å finne.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

mortinho84

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #560 på: 15. Mai 2012, 11:25 »
glemte ciljan i posten min,men at han har spilt en kamp i 2012 er vel kanskje grunnen
til at jeg glemte at han eksisterte.... vi har mange ungdommer i akademier rundt om i europa.
men disse kan vi ikke vente mye av før om mange år...

Christian

• Gjest
« Svar #561 på: 15. Mai 2012, 11:27 »
Tror jeg fatter hva du mener da, Christian. Men jeg veit ikke om jeg er enig. Spillerne våre tar nok utenlandssjansene når de dukker opp selv om de ikke er fra England. Men ingen av spillerne våre er gode nok for England - og de er ikke gode nok for så jævla mange andre av de bedre ligaene i Europa.

Hva ungdom som velger gå til akademier i England og etterhvert reservelagsspill i England - så tror jeg faktisk at det er til det beste for utviklinga til spillerne.
Virker ikkje alltid som det, men kan hende eg tar feil.

Det siste med akademier i England er eg enig med deg i, dei vil få ein bedre utvikling der enn å være i Norge.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #562 på: 15. Mai 2012, 11:31 »
Går de som 15-16-åringer til engelske akademier er det selvsagt en veldig bra utviklingsarena. Men for dem som ikke har fått den muligheten, er det ikke særlig fornuftig å gå til en tribunetilværelse i en middels stor klubb i en alder av bare 19-20 år. Det virker ikke som de har forstått den vesentlige forskjellen der.

Christian

• Gjest
« Svar #563 på: 15. Mai 2012, 11:47 »
Er enig med deg Joakim.  :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #564 på: 15. Mai 2012, 13:34 »
Enig der, jeg også.

Om det du sier er tilfelle Christian, vitner det vel også om at talentene våre har for stor trua på seg selv, og at de tror de kan spasere seg til en PL-klubb.

Christian

• Gjest
« Svar #565 på: 15. Mai 2012, 18:31 »
Heile bruttotroppen til Frankrike ute: (Den første var kun spelarar utenfor Frankrike)

Her er hele bruttotroppen:

Målvakter: Cédric Carrasso (Bordeaux), Hugo Lloris (Lyon) og Stève Mandanda (Marseille).

Forsvar: Gaël Clichy (Arsenal), Mathieu Débuchy (Lille), Patrice Evra (Manchester United), Laurent Koscielny (Arsenal), Phillippe Mexes (AC Milan), Adil Rami (Valencia), Anthony Reveillere (Lyon) og MAPOU YANGA-MBIWA (Montpellier).

Midtbane: Yohan Cabaye (Newcastle), Alou Diarra (Marseille), Yoann Gourcuff (Lyon), Yann M?Vila (Rennes), Florent Malouda (Chelsea), Marvin Martin (Sochaux), Blaise Matuidi (PSG) og Samir Nasri (Manchester City).

Angrep: Hatem Ben Arfa (Newcastle), Karim Benzema (Real Madrid), Olivier Giroud (Montpellier), Jérémy Menez (PSG), Loïc Remy (Marseille), Franck Ribery (Bayern München) og Mathieu Valbuena (Marseille).

http://www.franskfotball.com/franskfotball/?p=12046
« Siste redigering: 15. Mai 2012, 19:28 av Christian »

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #566 på: 15. Mai 2012, 19:02 »
Har ikke full kontroll på hvordan nivået er på de hjemlige spillerne der, men jeg føler meg ganske trygg på at Ben Arfa blir med i den endelige troppen. F.eks bør Malouda ryke rett ut her
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #567 på: 15. Mai 2012, 19:24 »
3 som må ut. Ser ikke hvem av angriperne som ryker før Ben Arfa, alle har vært relativt faste de siste årene.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #568 på: 15. Mai 2012, 19:27 »
Ser for meg at både Valbuena og Remy kan ryke før Ben Arfa.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #569 på: 15. Mai 2012, 19:30 »
Ser for meg at både Valbuena og Remy kan ryke før Ben Arfa.

Begge er svært gode spillere som er ønsket av masse toppklubber, og som har spilt mye på landslaget. Har mine tvil.