20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Veien mot Em 2012.  (Lest 107656 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Veien mot Em 2012.
« Svar #495 på: 08. Feb. 2012, 21:24 »
Ut med Pardew, inn med Shearer? Hva hadde vi sagt til det?
Blankt nei!
Ikke ment som en byttehandel selvfølgelig, men om, Gud forby, Pardew ville fått England jobben. Er Shearer den heteste kandidaten til jobben hos oss da?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #496 på: 08. Feb. 2012, 21:28 »
Og det er det jeg sier blankt nei til!

Shearer var overhodet ikke rett mann i 2009, selv om alt var bedre enn det vi hadde den gangen. Og Shearer er ikke rett mann i 2012, selv om han helt sikkert har blitt klokere på det han opplevde den gangen.

Hvis nå Gud forby Pardew skulle ta over England, så håper jeg vi ansetter en mann med erfaring. Som har trent topplag før, og som har resultater å vise til. Kanskje Fabio Capello? :lol:
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #497 på: 08. Feb. 2012, 21:28 »
Jeg håper vi ser andre steder da. Guus Hiddink til Tyneside da kanskje :D
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #498 på: 08. Feb. 2012, 21:31 »
Er overbevist om at Pardew blir.

http://www1.skysports.com/football/news/11095/7290513/Pardew-rules-out-England-role
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/8985545.stm

The latest odds from bookmaker Paddy Power.
Harry Redknapp    2/5
S Pearce    7/1
Jose Mourinho    10/1
Martin O?Neill    14/1
Roy Hodgson    14/1
Alan Pardew    16/1
Guus Hiddink    20/1
Rafa Benitez    20/1
Arsene Wenger    20/1
Carlo Ancelotti    25/1
Sam Allardyce    33/1
Alan Shearer    40/1

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #499 på: 08. Feb. 2012, 22:37 »
Må le litt over at de i det hele tatt har tatt med Alan Shearer som kandidat til Englandsjobben. :P

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #500 på: 09. Feb. 2012, 10:19 »
Jeg forstår meg svært lite på den måten å regne odds på, men uansett, 40/1 virker skremmende lite for en sannsynligvis så uaktuell kandidat som Shearer. Jeg tror nok Shearer bare såvidt stiller foran salige Sir Bobby Robson i køa for å bli ny landslagssjef (selv om han har utført flere mirakler, så tror jeg det er best å nøye seg med en saligkåring i første omgang).

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #501 på: 09. Feb. 2012, 12:27 »
Altså, når vi først er inne på hypotetiske spørsmål: Eg trur Shearer kunne vore minst like aktuell for ein landslagsjobb som for ein jobb som klubbtrenar.

- Shearer har erfaring på landslaget gjennom fleire meisterskap, og veit kva som har fungert og ikkje fungert.
- Han kjenner det engelske spelarutvalget langt betre enn han kjenner det utanlandske, som han kanskje i større grad hadde vore avhengig av som klubbtrenar.
- Han har naturleg autoritet i kraft av å vere ei legende. Ikkje berre i Newcastle, men han er utvilsamt også ein av nasjonens aller største fotballspelarar gjennom tidene. Opplært og tileigna autoritet har han også i kraft av å ha hatt kapteinsbind i ei årrekke både på klubb- og landslag.
- Litt spissformulert har ein sagt at ein landslagsjobb i stor grad dreier seg om å få spelarane på rett mental hylle før kvar kamp, og å motivere dei til å yte maks i kvar situasjon. Der trur eg Shearer kan gjere ein jobb vel så bra som mange andre.
- Dei taktiske innkjøringane i forkant av mesterskapet har i stor grad måtte blitt gjort gjennom kvalifiseringa, og såleis stiller ikkje Shearer veldig annerledes enn dei fleste andre. Det er svært lite hokuspokus som Redknapp (om han får jobben) kan gjere rett før EM, og enkelte (onde?) tunger vil vel hevde at det ikkje er så mykje hokuspokus bak den jobben han har gjort i Tottenham heller. Han har rett og slett sett saman ei spelargruppe som fungerer.

-
No trur eg aldri at Shearer blir landslagstrener (99% sikker på at det blir Harry), men eg ser ingen grunn til at han skal vere mindre aktuell til ein slik jobb enn til ein klubbtrenerjobb som krever langt større engasjement på day-to-day-basis.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #502 på: 09. Feb. 2012, 13:12 »
Stuart Pearce! Var vel ikke noen atombombe.
Same old Shearer, always scoring!

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #503 på: 09. Feb. 2012, 13:16 »
Stuart Pearce! Var vel ikke noen atombombe.
Det er vel kun midlertidig?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #504 på: 09. Feb. 2012, 13:17 »
Shearer kan selvfølgelig være egnet til en managerrolle senere, enten det er på klubb eller landslag. Men per dags dato tror jeg han står VELDIG langt bak i køa.

Men det å sette sammen en spillergruppe som fungerer er i mine øyne en taktisk egenskap. Det å få alle de fantastiske spillerne Tottenham har til å passe sammen. Å få stjerner som Adebayor, VdV, Modric og Bale m.fl. til å dra i nøyaktig samme retning, er mye taktikk. Taktikk er ikke bare å sette opp en formasjon, hvorvidt man skal spille korte eller lange baller, direkte eller ballbesittende stil osv. Taktikk er like mye å finne ut hvordan få maks ut av hver enkelt spiller, og få maks ut av laget som helhet.

Det er egenskaper jeg  - fra Shearers to måneder som Newcastle-manager - ikke greier å se at Alan Shearer besitter. Men det er egenskaper vi vet at Harry Redknapp besitter mer enn nok av.

Stuart Pearce er det selvsagte valget som konstituert landslagssjef. FA kjøper seg tid, for å få snakket ordentlig med kandidatene, og da må man ha en landslagssjef.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #505 på: 09. Feb. 2012, 15:53 »
Det er vanskelig å overhode vurdere Shearer på bakgrunn av den spillerstallen og det rotet han tok over på sine 8 matcher som Newcastle-sjef syns jeg. Selv Redknapp slet i starten i Spurs før han fikk satt sitt eget preg på laget - slik jeg minnes det.
Poenget er at jeg mener Shearer nesten tok over et allerede råttent prosjekt som skulle mye til for å redde. Det vi derimot veit er at Hughton videreførte planene Shearer hadde for trening og pre-season blant annet sesongen som fulgte - så helt halvgærnt var det kanskje ikke.

Uansett er jeg enig i at risken for Shearer er alt for høy til at han burde kaste seg ut i noe slikt. Kan ødelegge en fremtidig managerkarriere totalt dersom han mislykkes i Englands aller tøffeste managerjobb. Skulle han mot formodning være aktuell trenger han en assistent ala Venables eller noe lignende.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #506 på: 09. Feb. 2012, 16:55 »
Uansett er jeg enig i at risken for Shearer er alt for høy til at han burde kaste seg ut i noe slikt. Kan ødelegge en fremtidig managerkarriere totalt dersom han mislykkes i Englands aller tøffeste managerjobb. Skulle han mot formodning være aktuell trenger han en assistent ala Venables eller noe lignende.

"Dersom han mislykkes?" Det er jo umulig å lykkes i den jobben. Forventningene svarer overhodet ikke til virkeligheten.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #507 på: 09. Feb. 2012, 16:59 »
Det er sant. Fins dog ulike grader av fails da. Vil påstå at Sir Bobby kom bedre fra det enn eksempelvis Steve McLaren som måtte utenlands etterpå. Når sant skal sies syns jeg vel faktisk at Steve McLaren er en ganske habil manager på tross av at det gikk så forbanna til helvette med han som sjef.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #508 på: 09. Feb. 2012, 22:31 »
Svennis har jo fått kjeft så det holder, men han er vel den med best resultater etter SBR, tror jeg.
At fyren er like kåt som knugen, betyr ikke at han ikke er en god fotballtrener. Men alle får kjeft som England-manager, så lenge ikke England vinner EM eller VM.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #509 på: 09. Feb. 2012, 23:02 »
Tar en mesterskap i betraktning er det vel Venables i 96 på hjemmebane som stikker seg ut etter Sir Bobby. Men ja - Svennis gjorde en i utgangspunktet godkjent jobb når spillere som Terry, Gerrard, Lampard, Rio var på topp blant annet.