20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: VM Sør-Afrika 2010!  (Lest 101704 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #135 på: 17. April 2010, 18:54 »
Takk faen for at jeg har de svenske kanalene som viser fotball-vm!
Da kan jeg se de kampene jeg selv ønsker.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #136 på: 17. April 2010, 20:52 »
Har både Tv2 og Viasat Premium (-fotball, -sport), så får sett alle uansett.
Men liker sendingene på de svenske kanalene :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #137 på: 18. April 2010, 01:02 »
SVT og TV4 it is  ;D
Heja Sverige!

Benytter sjansen til å gi en veldig, veldig, veldig lang marsj i TV2 når jeg kan.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #138 på: 18. April 2010, 08:58 »
Har både Tv2 og Viasat Premium (-fotball, -sport), så får sett alle uansett.
Men liker sendingene på de svenske kanalene :)

De kanalene har jeg også. Men jeg regnet med å måtte kjøpe TV2 Sport kanalene, men ser jo heldigvis ut til at jeg slipper det.
Har ikke noe spesielt imot verken TV2 og crewet dems eller Viasat og Fjørtoft. Er vel kansje en av få, men jeg synes han leder programmene bra. Eneste minus er Solèr som har en "jeg vet best" holdning jeg ikke har spesielt sansen for.

Men jeg er regner med at både TV2 og Viasat vil levere gode sendinger til sommerens VM.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #139 på: 18. April 2010, 13:48 »
Hehe, ganske enig med deg Frode. Jeg liker jo egentlig å se alle gamle Drillos-kara på TV. Men Solèr styrer jeg glatt unna!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #140 på: 18. April 2010, 14:56 »
Ja, Fjørtøft er grei nok.
Men han er omtrent den eneste i de to kanalene jeg føler lager et godt show.

Men det blir et fett hvor jeg ser kampene, bare jeg får sett de :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #141 på: 18. April 2010, 15:01 »
Jeg synes selv de kjedeligste kampene blir så mye bedre hvis det er en ordentlig ramme rundt dem. Ordentlige studioanalyser, gode kommentatorer og alt det der. Verre er det hvis jeg blir sittende å irritere meg over 10 000 reklamepauser, ikke-eksisterende studioanalyser og drit dårlige kommentatorer. Da blir selv de beste kampene mye dårligere.

Rammen rundt utgjør halve kampen for meg.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #142 på: 18. April 2010, 16:51 »
Verre er det hvis jeg blir sittende å irritere meg over 10 000 reklamepauser.

Når det er reklamepauser har du jo muligheten til å snu kotelettene på grillen, hente deg èn øl eller to og diskutere litt med kompiser.
Er jo heller ikke så mange dårlige kommentatorer her til lands. Noen er det selvfølgelig, men på dette punktet er ikke NRK eller Canal+ noe bedre enn TV2 og Viasat.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #143 på: 19. April 2010, 15:25 »
Arne Scheie vil for meg alltid være bedre enn alle andre liksom-kommentatorer her i landet. Selv om han har tapt seg veldig mye de siste årene.

Jeg mener gode norske kommentatorer kan telles på én hånd. Antall dårlige på langt flere.
Svenskene er mye mer behagelige å høre på, de kan fotball og de kan å lage gode sendinger fra internasjonale mesterskap.

TV4 har ørtogørti reklamepauser de også, men likevel en ordentlig studiosending med skikkelige analyser. Ikke bare ett minutt med selvfølgeligheter innimellom til sammen 12-13 minutter med reklamepauser.

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #144 på: 19. April 2010, 15:35 »
Her er jeg veldig enig med deg, Joakim. Forrige VM skrudde jeg straks over på svensk tv i det dommeren blåste for pause, og var innom der ofte før og etter kampen også.

Kommer til å savne Scheie dette VM. Selv om han begynner å bli gammelt og surrete, så er det noe med den mannen som gjør at stemningen i stua blir noe ekstra. Er dog glad for at vi slipper Karl Petter Løken! Alsaker og Langli duger, mens jeg ikke helt har sansen for Viasats kommentatorer. Hvis Thor Eggen skal kommentere noe er det rett over på svensk tv. Blir også spennende å se hvem TV2 tar med seg som ekspertkommentatorer. Bohinen var ikke veldig overbevisende i går, så Petter Myhre er kanskje det beste alternativet, selv om fyren er litt kjedelig.
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #145 på: 19. April 2010, 15:54 »
Thor Eggen er jo genial! Dessuten har jeg sansen for Roar Stokke, så Viasat sine kommentatorer duger. Er værre med TV2, men de har heldigvis Langli og Alsaker. Synes TV2 sitt VM studio i Berlin i 2006 var godkjent. De hadde mange bra gjester og fått koblet til seg masse forskjellige folk med bra kunnskap. Husker spesielt Jørn Andersen som utegående reporter på Brandenburger Tor :) Lange reklamepauser driter jeg egentlig i, er rett og slett bare fornøyd med at det er noen hverdags-kanaler som gidder å kjøpe VM-pakka, så vi slipper det forferdelig scenarioet som i 2002 hvor alle kampene unntatt 4-5stk gikk på Canal Digital..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #146 på: 19. April 2010, 15:55 »
Synd TV2 mistet Semb, han var en av de bedre ekspertkommentatorene spør du meg. Er dog uenig angående Thor Eggen. Han er en av få fotballkommentatorer som kan få en dørgende kjedelig fotballkamp til å bli litt bedre. Bare ta en tur innom Youtube og søk på noen av de fantastiske klippene med han!
Forøvrig enig angående svensk TV4. Så forrige mesterskap mye på de.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #147 på: 19. April 2010, 17:49 »
Det var på ingen måte synd at TV2 mistet Semb. Jeg synes TV2 har blitt bedre av at Semb forsvant. Petter Myhre er en mye bedre ekspertkommentator enn Semb var.

Thor Eggen er en merkelig skrue. Han kan utvilsomt få en kjedelig fotballkamp til å bli litt bedre. Men han er ikke den som tar mest av. Men det gjør ikke svenskene eller Arne Scheie heller, og det plager meg ikke så mye.

Av svenskene så synes jeg SVT er bedre enn TV4, men at det er så liten forskjell, og begge er uansett bedre enn de norske alternativene. Det som vil kunne være litt synd er at Sverige ikke er med i VM. Det kan gjøre de svenske sendingene bittelitt mindre morsomme.
Men svenskene har stor humor, og Zlatan-imitatoren som preget EM-sendingene var jævlig bra.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #148 på: 19. April 2010, 19:53 »
At Semb forsvant var det beste som har hendt tv2 på fleire år.

Thor Eggen er i mine auge en tragedie, synes tvert imot at han får en kjedelig kamp til å minne om en begravelse, fullstendig uten engasjement. Han kan komme med en litt morsom kommentar i ny og ne, men det er alt. Skiftar alltid kanal hvis Newcastle spelar på en anna kanal enn Viasat når han kommenterar.

Roar Stokke gidd eg ikkje kommentere engang.

Alsaker er den klart beste norske synes eg. Canal+ har et par brukande, Arne Scheie er jo fantastisk, likte godt når han og Drillo kommenterte sammen eg! :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #149 på: 19. April 2010, 22:54 »
Likte også Scheie og Tjærnås, jeg! På generelt grunnlag tror jeg Tjærnås er en av mine favoritteksperter. Men jeg står fast på at Langli og Semb er/var de to beste på hvert sitt felt i TV2.