20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: VM Sør-Afrika 2010!  (Lest 101489 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #360 på: 16. Juni 2010, 20:32 »
Gud som jeg ELSKER hvordan Sør-Afrika synger og danser før de skal ut på banen og slik. Jævlig kult og herlig.
Nei.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #361 på: 16. Juni 2010, 21:52 »
Jeg prøvde å finne et sted å kjøpe en slik Vuvuzela, men ga opp :P
Orker ikke å kjøpe fra USA :P
Ebay er løsningen.

Hvorfor i alle dager har jeg ikke tenkt på det før? :P
Men nå er den bestilt ;D
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #362 på: 16. Juni 2010, 22:16 »
Forbudet kommer sikkert hvis det brer seg, er jo tross alt bare godkjent fordi det er "tradisjon" i Sør-Afrika.
Men ta det med ro Christian, skal bare bruke den på Sogndal-kamper :)

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #363 på: 16. Juni 2010, 22:39 »
Då fikk Uruguay pynta på målstatistikken mot eit tamt Sør-Afrika. Forlan er vel toppskårer nå..
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #364 på: 16. Juni 2010, 23:04 »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #365 på: 16. Juni 2010, 23:07 »
Sykt morsomt med den Sveits-seieren :D
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #366 på: 17. Juni 2010, 00:08 »
Ikke morsomt at anti-fotballen vinner, men det er selvfølgelig litt morsomt at Sveits gjør det bra. Bare ikke at det går ut over Spania.

Frykter et scenario hvor tre lag ender på seks poeng. Da må Spania score en del mål, skal de gå videre.

Flott med vuvuzelaen, og flott at folk begynner å ta til orde for å like den. Liker den mer og mer etter hvert som mesterskapet går sin gang. Spesielt ettersom det ikke lenger er den samme monotone lyden i samtlige 90 minutter. Litt mer tut og blæs nå, vi hører publikum juble når det scores mål, vi hører det blir stille når feil lag scorer mål. Og vi hører faktisk at dommeren blåser i fløyta.

Da er vuvuzelaen et flott instrument for meg.

Men når det er sagt, så kommer det garantert til å komme restriksjoner på dette fra FIFA i forkant av neste mesterskap. Og det kommer aldri til å bli særlig utbredt med vuvuzela her i Norge, eller i europa generelt, selv om det enkelte plasser vil være populært. Dette er i stor grad et afrikansk fenomen, og kommer nok til å forbli det også.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #367 på: 17. Juni 2010, 00:36 »
Jævla glad for at de har dempa vuvuzelaen, fyfaen for en pine det er!
Jeg er veldig glad i underdogs jevnt over, og selv om Spania helt klart er et morsomt lag å se på, har jeg ikke noe spesielt forhold til de. Dermed likte jeg den seieren. Forutenom Tyskland og Nederland, og delvis England og Brasil heier jeg på underdogs jevnt over.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #368 på: 17. Juni 2010, 00:45 »
Enig med deg ang. vuvuzelaen, Joakim. Jeg synes det er på sin plass at de får lov til å bruke det instrumentet der når det arrangeres VM i Afrika. Det er deres kultur, og da skal det jaggu ikke komme en haug europere etc. å forby dem å gjøre det som er vanlig på fotballkamp i Afrika. Dessuten er det ikke så ille som alle skal ha det til. Jeg har vært ivrig tilskuer av ACN de to siste gangene det har vært arrangert, så det kan hende jeg er vant med det, for det plager meg ikke under kampene. Sannsynligvis vil folk vende seg til det utover i mesterskapet.

Forøvrig var Chile et av de lagene jeg på forhånd av mesterskapet hadde gledet meg aller mest til å se, og det var VM´s høydepunkt for min del å se de ungguttene til Chile herje med Honduras. De spiller en herlig fotball og håper virkelig de tar seg videre.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #369 på: 17. Juni 2010, 21:26 »
For en gangs skyld er jeg helt enig med Viasat sitt panel i pausa mellom Frankrike og Mexico. Dette Frankrike-laget er helt for jævlig å se på. Null plan over det offensive spillet, og elendig innsats fra flere spillere. Anelka og Govou har vært sjokkerende dårlige.

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #370 på: 17. Juni 2010, 21:32 »
Utrolig at det laget der klarer å spille så jævlig dårlig. 11 verdensstjerner som har spilt bra i klubbene sine i år, ikke en jævla sjanse. Her er det ganske tydelig at Domenech må få en god del av skylden. En stor prestasjon å få så lite ut av det laget der.

Mexico har heller ikke vært så gode egentlig, men Frankrike ennå verre.
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #371 på: 17. Juni 2010, 21:37 »
Helt klart. Fatter ikke hvordan Domenech har fått holde på så lenge!

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #372 på: 17. Juni 2010, 21:47 »
Håper, og tror til en viss grad, at Sør-Afrika slår Frankrike, og at Uruguay slår Mexico i den siste runden.
Sett at dette resultatet står seg :)

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #373 på: 17. Juni 2010, 21:50 »
Hah!
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #374 på: 17. Juni 2010, 21:55 »
Tvilsomt da, men kan ikke si annet enn at det er fortjent.