20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Mastergrad - Økonomi  (Lest 18275 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Mastergrad - Økonomi
« Svar #45 på: 01. Des. 2009, 11:51 »
Jeg tror ikke det er tilfellet. For det akademiske som BI tilbyr holdet høyt nivå, og spesielt innen finans er det svært godt anerkjent i Europa.

Har du hørt at BI studenter blir nedprioritert av folk i næringslivet? De som snakker mest "dritt" om BI etter min mening er folk som ikke besitter nok informasjon om BI til å gjøre seg opp en mening, eller de som studerer ved andre instutisjoner.

Det er ikke FÅ BI studenter som starter opp i de mest attraktive selskapene i Norge hvert eneste år, så det blir litt hva du gjør det til selv. Men når det er sagt, hadde valget stått mellom BI og CBS for så hadde jeg også valgt CBS pga byen, landet og prisen :)

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #46 på: 01. Des. 2009, 12:40 »
Husker jeg møtte ei på byen en gang som sa at de lærte like mye på BI på 1 år, som vi gjorde på UiA på 3 år. Jeg klarte ikke svare henne engang fordi jeg bare begynte å le som pokker. Hun forsvant rimelig fort da :P

En kompis i Oslo som går på BI fikk også et spørsmål en dag han kom på skolen. "Gikk ikke du i de skoene igår?"

Hehe, er jo ikke rart folk får fordommer mot den skolen, men jeg skjønner jo at ikke alle som går der er idioter.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #47 på: 01. Des. 2009, 13:44 »
Hehe. Har noen kompiser som går på BI, og flere av dem i dress hver dag. Ikke at jeg har noe imot det, men tror ikke jeg kommer til å gå i dress hver dag under økonomiutdanningen min.

Men de fleste jeg kjenner som går på BI i Oslo sier at skolen suger samt at ferdighetsnivået blant elevene er på bunn. Jeg skjønner jo at dette ikke gjelder alle, men må ærlig innrømme at jeg er mer fristet til å gå andre steder. ;)

Anthony

• Gjest
« Svar #48 på: 01. Des. 2009, 14:03 »
noen som vet hvordan økonomistudier er i forhold til statsvitenskap med tanke på karakterer, ferdigheter etc.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #49 på: 01. Des. 2009, 14:13 »
noen som vet hvordan økonomistudier er i forhold til statsvitenskap med tanke på karakterer, ferdigheter etc.

Hæ? Hva mener du med det? Karakterene er det vel du selv som skal stå for. Forskjellen er vel at du som statsviter blir utdannet byråkrat...

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 01. Des. 2009, 14:37 »
Jeg har hvertfall aldri sett en student med dress på BI de siste 3 årene jeg har gått der.

Ferdighetsnivået vet jeg ikke så mye om kontra andre skoler da dette er det eneste stedet jeg har studert økonomi, men jeg ser ikke for meg at det er så stor forskjell.

Duster finner du overalt - Men ja, det er mange "klyser" på BI. Heldigvis så faller de fleste av disse bort innen det første året. Resten er faktisk vanlige folk, tro det eller ei ;)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #51 på: 01. Des. 2009, 14:39 »
Tror det er mange klyser overalt på økonomistudier, jeg..
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #52 på: 01. Des. 2009, 14:48 »
Det tror jeg også. Har vært på besøk på CBS og CASS i London, relativt mange klyser der også.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 01. Des. 2009, 16:53 »
Går på BI i Oslo selv. Har et veldig positivt inntrykk av skolen, flinke forelesere og bra faglig opplegg slik jeg har erfart. Problemet på skolen og det som fører til et dårlig rykte er at stort sett alle som søker kommer inn, det fører til de høye strykprosentene. Er enkelte som er så dumme at de tror de kan flyte gjennom skolen uten å gjøre en dritt.. Merket godt når jeg startet på 2.året i høst, at det var sykt mange som var borte fra året før.

Utrolig mye myter når det gjelder BI, og jeg blir konfrontert med de ofte. Men sant er at det på BI som på alle andre skoler finnes all slags forskjellige folk. Allikevel tviler jeg ikke på at BI er den skolen med høyest "vestkant" faktor....er mye rart som virrer rundt på skolen der, og man ser stadig vekk klesstiler man ikke skulle tro var mulig å se på en skole.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #54 på: 01. Des. 2009, 18:27 »
Ingen tvil om at det er mye rart, og svært mange klyser. Men det er heller liten tvil om at mange av de fordommene mot BI er gamle og utdaterte.

Skal du ha årsregnskap og skatt eksamen Kø1? Jeg skal nemlig konte i dette fantastiske faget den 10 Desember ;)

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #55 på: 01. Des. 2009, 18:32 »
Går markedsføring, så det faget har jeg ikke. Hørtes ikke ut som en morsom eksamen, så like greit ;)
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #56 på: 01. Des. 2009, 19:42 »
Spørs egentlig hva dere definerer "klyser" som. Folk som kler seg pent, har en OK mengde hårgelè og drikker champagne kan fort bli oppfattet klysete av andre uten at de egentlig ikke er det. går vel mer på holdning overfor andre mennesker.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #57 på: 01. Des. 2009, 20:02 »
Tror det er mange klyser overalt på økonomistudier, jeg..

Tja, det er ikke så stor forskjell på mengden klyser på de forskjellige studiene ihvertfall. Det er liten forskjell på folk på økonomistudiene på TØH, NTNU og BI i Trondheim ihvertfall. Men generelt sett synes jeg klysefaktoren er lav her i byen, ihvertfall om det er oppførselen du tenker på. Folk er jo stort sett jordnære og hyggelige.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #58 på: 01. Des. 2009, 21:01 »
Du finner vel klyser overalt i verden og på alle skoler i Norge. Tror det er mest en myte det med flere klyser på økonomistudier enn på andre studier, selv om kanskje en gjennomsnittlig økonomistudent kler seg litt penere enn en gjennomsnittlig realfagsstudent...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #59 på: 01. Des. 2009, 23:16 »
Hehe, tenkte ikke bare klesstil, selv om det også kan stemme noe. Er jo selv økonomistudent da, men tror nesten jeg vil si at det er litt høyere antall klyser blant oss her i Bodø enn andre. Jeg syns rett og slett det til dels er lettere å komme inn på andre studenter her enn mange økonomistudenter. Det virker faktisk ofte til å være litt oppfatninga av mange økonomistudenter blant andre.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida