20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om omdøpingen av St. James Park?

Galskap
61 (64.9%)
Bittert, men ok hvis klubben får 100 milloner årlig som brukes til å forsterke laget.
26 (27.7%)
Vet ikke
5 (5.3%)
Har ikke noe problemer med dette i det hele tatt
2 (2.1%)

Stemmer totalt: 90

Avstemning er avsluttet: 10. Des. 2011, 09:08

Skrevet av Emne: St. James' Park omdøpt  (Lest 168994 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: St.James.Park omdøpt til Sports Direct Arena
« Svar #555 på: 10. Nov. 2011, 14:00 »
For noe piss det er Llambias spyr ut. £10 mill i året, en ny spiller osv. osv. Jeg tror ikke det er en eneste supporter som velger en middelmådig (må kunne gå utifra at de fleste spillere innenfor den økonomiske rammen er middelmådigheter) spiller inn per sesong framfor et anstendig og tradisjonelt viktig stadionnavn.  >:(

Så i dine øyne er altså Cabaye, Tiote, HBA, Colo, Ba middelmådigheter, mens Henderson, Carroll og Downing er  klassespillere? Herregud...

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #556 på: 10. Nov. 2011, 14:18 »
For det første så kan vi spare oss for dårlig tilslørt oppgulp som at skikkelige supportere heier på Newcastle og forstår historien, mens andre heier på Ashley og lommeboka hans. På tide at vi kaster dette ut sammen med bleien nå.

Dette er desverre et ekkelt punktum på en lang og stolt tradisjon. Det er trist at man forsøker å ta livet av dette navnet nå og på en slik måte. Tidspunktet det blir gjort på er forkastelig, og det lukter lang vei at styret tror vi svelger kameler lettere på grunn av en relativt legendarisk seriestart.

Det som virkelig bør være grunn til bekymring er ikke navneskiftet (som for de fleste bør være påregnelig etterhvert), men følgende gullklumper:
- Chelsea som langt overgår oss i attraktivitet har lenge forsøkt å selge sine stadionrettigheter uten hell. En indikasjon på at navneendringen til Sports Direct Arena kan bli mer langsiktig og mindre lukrativ enn det man gir inntrykk av? Det økonomiske klimaet for tiden gjør oss neppe noen tjenester iallefall, selv om det er god grunn til å stille et spørsmålstegn om i hvilken grad dette har påvirkningskraft (20% økning i PL siste regnskapsår).
- Når regnskapet kommer så bør det ligge endel £ på inntektssiden fra Sportsdirect. Ashley som bedyrer at klubben skal bli selvdrivende og stå på trygg grunn økonomisk av seg selv bør seriøst sørge for at klubben får betalt for de tjenester som man tilbyr, deriblant stadionreklamer og navneretter. (Og for de som helt sikkert vil kommentere at dette har vært gratis til nå, så henviser jeg til Ashley-tråden der dette har blitt tatt opp).
- Hvorfor ser Ashley dette behovet for å "vise" hvor attraktivt stadionnavnet er? Er det ikke nok å vise til andre stadioner som har dette, eks. Emirates?! Det er et tankekors at styret mener de må vise dette frem for å selge dette, og det kan kanskje vitne om at Sports Direct Arena er mer permanent enn man gir uttrykk for. De fleste aktører som er i stand til å sponse en klubb med £100m har ressurser til å avgjøre potensialet i et stadionnavn basert på andre erfaringer som Emirates osv.
- Dette bringer meg inn på neste paradoks. Er dette egentlig god reklame for å vise hvor mye god eksponering man får av å kjøpe navnerettigheten? Høylydte protester og vill harnisk blant store deler av tilskuerskaren ville jeg anta at minsket lysten til å inngå en avtale for en eventuell aktør. Antageligvis så mener man at all PR er god PR selv om jeg har mine tvil.
- Som nevnt så tråkker man folk på tærne nå som sesongbilletter og tilskuertall nærmer seg ok nivå, og mens vi ligger bra til på tabellen. Sykt spekulativt og potensielt ødeleggende også for sportslig prestasjon. Fansen vil helt klart bruke energi på dette og atmosfæren/støtten rundt laget vil lide som en følge.

Det hele hadde helt klart vært lettere å svelge om man sa at man har inngått en avtale med X for Y år og man får £10m årlig for avtalen, fremfor å si at vi slenger opp disse betente bokstavene for å vise hvor bra reklame det er slik at vi håper vi får inn en sponsor som er villig til å betale, tja kanskje £100m.

Edit: Rotet litt med noen tall
« Siste redigering: 10. Nov. 2011, 14:23 av Hughie »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #557 på: 10. Nov. 2011, 14:25 »
Godt innlegg. Vil jo også påpeke at dette er nok et bevis på at det som kommer fra dagens ledelse aldri kan tas for god fisk:
PS: back to that 2009 announcement, following which NUFC MD Derek Llambias was asked if the name St James' Park would always remain as the official stadium name.

His reply was simple:

"Absolutely. In our reign, absolutely."

At det er lov å stille spørsmålstegn med hvorvidt dette rett og slett er en måte for Ashley å fronte SD er for meg helt legitimt. Masser av spørsmålstegn her. Hvorfor i guds hellige navn skulle noen få mer lyst til å betale sponsorpenger nå enn ved det forrige idiotiske navneskiftet?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #558 på: 10. Nov. 2011, 14:30 »
Det som er positivt er jo at klubben selv, ved Llambias, har gått ut og sagt at navnet er verdt en £8-10m i året, da vet vi hva vi skal se etter i regnskapet om SD blir værende som navn!  ::)

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #559 på: 10. Nov. 2011, 15:12 »
Syns laget har blitt veldig forsterket siden Carroll dro jeg, så er veldig fornøyd med tingenes tilstand :)

Enrique, Barton, Nolan for cirka 10 mp pluss masse lønn ut, og Cabaye, Marveaux, Obertan, Ba, og Santon inn for ca 10 mp, som nesten tilsammen har mindre lønn enn Enrique, Barton, og Nolan... Vil ikke kalle det å bruke 35 mp akkurat.. Men for all del smarte kjøp.

Thomas: Høres ut som om vi har valget mellom SJP som stadionnavn, eller beholde spillerne.. Men realiteten er vel mer: beholde SJP og miste våre beste spillere, men få inn nye gode og billige spillere med videresalgsverdi, eller å bytte navn og alikevel selge de beste og få inn noen nye gode og billige med videresalgsverdi, bare at Ashley tjener litt ekstra gryn.. Dessuten er det ikke snakk om noe Adidas Stadium? Det er snakk om the Sports Direct Stadium..

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #560 på: 10. Nov. 2011, 15:18 »
Fy faen for en gjeng.
Kan noen av dere som mener dette navnbytte er helt konge, komme med et konkret bevis eller et mønster av styret som tilsier at pengene vi får inn nå faktisk går til spillere? NEI NEI NEI!!!
Løgn på løgn på løgn, så dere som forsvarer dette. Klarer seriøst ikke ta dere saklig i det hele tatt.
Ja jeg skjønner at det er en økonomisk gevinst. Er det verdt det? Nei! Betyr dette at vi henter inn en spiller til 10mp hvert vindu for disse pengene? Definitivt ikke!

Pluss på disse pengene sammen med pengene vi ikke fikk brukt i sommer, på neste transfervindu så bør vi ha en god del. Hvor mange spillere tror dere egentlig vil signere og hvor mange "vi har prøvd oss på".

Etter de siste årene med Mike Ashley kan jeg si så mye som at INGENTING vil forandre seg. Vi kommer fortsatt til å selge gode spillere, vi kommer fortsatt til å få 9 av 10 bud rejected. Den statementen der trenger jeg ikke kilder til, har vært supporter de 5-siste årene også. På tide å våkne her.
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #561 på: 10. Nov. 2011, 15:23 »
and more rumours: 2.5million offered to nexus to change the name of St James metro station too.
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #562 på: 10. Nov. 2011, 15:24 »
Takk, Romance! Folk er så naive at det er helt utrolig.

"Vi er nødt til å selge stadionnavnet for å henge med på utviklingen i moderne fotball!"

Hørt noe så forbanna tull? At dere kan tro på Llambias sine fantastier og lovnader, og ikke innser at stadion vil bli hetende Sports Direct Arena i lang tid framover, er for meg uforståelig. Ser jeg den argumentasjonen om at vi mister de beste spillerne våre om vi ikke selger navnet kommer jeg til å gi opp å diskutere.
« Siste redigering: 10. Nov. 2011, 15:26 av MLerbakk »

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #563 på: 10. Nov. 2011, 15:28 »
Selvom det er trist, så blir vel ikke folk overrasket akkurat..

Money rules, simple as that...

Men for oss, fansen, vi kommer jo alltid til å kalle vår kjære stadion St. James' Park, no matter what.

Er jo ikke noe vi får gjort med dette, så får gjøre det beste av en kjip situasjon :(

Kommer hvertfall aldri til å handle hos sportsdirect :D
Same old Shearer, always scoring!

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #564 på: 10. Nov. 2011, 15:29 »
Så utrolig enig, Romance! Og om de faktisk bruker £10 mill mer, så selger de som regel for £10 mill mer også.. Spørsmålet i januar er like mye "Hvem blir solgt" som "Hvem får vi inn?", sponsorpenger eller ei..

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #565 på: 10. Nov. 2011, 15:53 »
Så utrolig enig, Romance! Og om de faktisk bruker £10 mill mer, så selger de som regel for £10 mill mer også.. Spørsmålet i januar er like mye "Hvem blir solgt" som "Hvem får vi inn?", sponsorpenger eller ei..

Hvor har du den logikken fra? Du lever jo i en utopi. Tom. ManU klarte ikke holde på Ronaldo. Men det kan tenkes at pengene i fremtiden kan gjøre det lettere for oss å beholde våre beste spillere.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #566 på: 10. Nov. 2011, 15:59 »
Vi skal ikke ta denne diskusjonen igjen, men seriøst: Tror du fortsatt at Ashley er opptatt av at laget skal lykkes sportslig?

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #567 på: 10. Nov. 2011, 16:00 »
Vi kjenner Ashley.. Han lytter til hvert eneste bud som tikker inn på spillerne våre, sponsoravtale eller ei. Og hvordan kan du mene at det er en automatikk i at et stadionnavnbytte vil gjøre forskjellen på middelmådighet og Europa? Hvordan kan du vite at de vil bruke mer penger på kjøp og at de vil avslå bud på spillerne våre, på grunn av denne sponsoravtalen? Vi har jo ennå masse Carroll-penger igjen som det ble lovet at vi skulle bruke på kjøp. Og lever jeg i utopi? Syns nå du er ganske naiv og urealistisk i dine teorier jeg..

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #568 på: 10. Nov. 2011, 16:15 »
Men realiteten er vel mer: beholde SJP og miste våre beste spillere, men få inn nye gode og billige spillere med videresalgsverdi, eller å bytte navn og alikevel selge de beste og få inn noen nye gode og billige med videresalgsverdi, bare at Ashley tjener litt ekstra gryn..

Igjen tilbake på denne karusellen. Vel om du vil diskutere dette for nte gang så er Mike Ashley-tråden (med flere) stappfulle av innlegg om det emnet. Der bør man ved enkel (men takket være evigvarende gjentagelser ganske omfattende) lesning få tilfredsstilt behovet for å klage på eller å forsvare og alt derimellom om den generelle driftsmodusen til Ashley. At folk fortsatt helt ukritisk serverer denne sannheten om at Ashley stapper lommene sine fulle av penger uten et snev av regnskapelig bevis er for meg ganske spesielt.

Det er nok av dritt å ta Ashley på, nå senest denne navneendringen, uten at man skal konstruere sannheter om andre svinaktige ting. Jeg mener det er god grunn til å stille spørsmål ved en rekke av aspektene rundt denne navneendringen uten at vi må rykke tilbake til start med ihjeldiskuterte temaer.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #569 på: 10. Nov. 2011, 16:17 »
Vi skal ikke ta denne diskusjonen igjen, men seriøst: Tror du fortsatt at Ashley er opptatt av at laget skal lykkes sportslig?

Helt enig, det er svært unødvendig, men siden du seriøst insisterer så venter jeg fortsatt på bevis på fotballklubber som driver det bra driftsøkonomisk uten sportslig suksess.