20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om omdøpingen av St. James Park?

Galskap
61 (64.9%)
Bittert, men ok hvis klubben får 100 milloner årlig som brukes til å forsterke laget.
26 (27.7%)
Vet ikke
5 (5.3%)
Har ikke noe problemer med dette i det hele tatt
2 (2.1%)

Stemmer totalt: 90

Avstemning er avsluttet: 10. Des. 2011, 09:08

Skrevet av Emne: St. James' Park omdøpt  (Lest 169061 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Nytt navn på St.James.Park ?????
« Svar #420 på: 26. Sep. 2011, 17:16 »
For all del, fotballaget er det denne klubben ene og alene er bygget på. Uten fotballaget, så er det ikke noe Newcastle United og St. James´Park er bare en gressplen, omringet av kjøpesenter, kontorlokaler og parkeringshus.

De gode resultatene på fotballbanen er tross alt viktigst av absolutt alt. Men det er jo også slik at for at fotballaget skal kunne levere gode resultater, så må ting være litt på styr oppe i etasjene også. Denne sesongen er det jo nesten sånn at resultatene har kommet på tross av, snarere enn på grunn av, godt lederskap fra styrerommet til treningsfeltet.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #421 på: 26. Sep. 2011, 20:28 »
Jepp. Og nettopp derfor gleder jeg meg enda mer over de gode resultatene, mens jeg har inntrykk av at det er motsatt for mange andre.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #422 på: 26. Sep. 2011, 21:40 »
For all del, fotballaget er det denne klubben ene og alene er bygget på. Uten fotballaget, så er det ikke noe Newcastle United og St. James´Park er bare en gressplen, omringet av kjøpesenter, kontorlokaler og parkeringshus.

De gode resultatene på fotballbanen er tross alt viktigst av absolutt alt. Men det er jo også slik at for at fotballaget skal kunne levere gode resultater, så må ting være litt på styr oppe i etasjene også. Denne sesongen er det jo nesten sånn at resultatene har kommet på tross av, snarere enn på grunn av, godt lederskap fra styrerommet til treningsfeltet.

Uansett hvordan du vrir og vender på det så er faktisk styret og klubben involvert i kjøpet av de mange gode spillerene vi nå har: santon, cabaye, hba, tiote m.fl . Er det kompetanse hos manager og i speiderapparatet til å plukke ut de rette spillerene, kommer resultatene.

Tror nok MA slenger opp de skiltene for å vise at dette er annonseplass som kan kjøpes. Når vi gjør det bedre, kommer nok de sports directskiltene til å bli byttet ut med andre sponsorer. Hvis det er det som må til for at vi skal få nok kapital til å hente inn de beste talentene, er det greit for meg.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #423 på: 26. Sep. 2011, 21:45 »
Det er et stygt syn - og jeg liker det ikke. Jeg bare orker ikke bruke mer energi på det lengre, så lenge han ihvertfall ikke fucker mer til med stabiliteten på bana. Mike Ashley kommer ikke til å vise noe mer respekt for klubbens historie eller fans uansett.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #424 på: 26. Sep. 2011, 21:58 »
Det er et stygt syn - og jeg liker det ikke. Jeg bare orker ikke bruke mer energi på det lengre, så lenge han ihvertfall ikke fucker mer til med stabiliteten på bana. Mike Ashley kommer ikke til å vise noe mer respekt for klubbens historie eller fans uansett.

Sant nok. Men klubben trenger penger. Vi er ikke city. Ergo må vi prostituere oss litt..Spesielt hvis vil vil fortsette videreutviklingen vi nå er inne i.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #425 på: 26. Sep. 2011, 22:03 »
Den dagen jeg faktisk ser revenues fra reklamen som vel kan gjenspeile noe lignende som hva andre like klubber får - så greit nok.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #426 på: 26. Sep. 2011, 22:09 »
Utan å vite kor mykje pengar dette greiene her genererer, så meiner eg Ashley bør vere meir varsom på akkurat slike ting. Eg er enig med deg (Inspector) i at vi må fortsette den økonomiske tankegangen som vi er inne på no, men dersom ein skal snu alle steinar, bør ein la slike ting som dekorering av SJP vere ein av dei aller siste.

Vi er avhengige av at fansen stiller seg bak laget, også når det går tråare enn det som er tilfellet akkurat no. Når vi begynner å tape kampar igjen, diverterast fokus garantert over på dei tinga som Ashley har gjort feil, noko som skapar eit dårleg stemning rundt klubben, som i verste fall kan spreie seg til det som har med det sportslege å gjere. Ein litt søkt parallell er Stabæk, der Pontus Farnerud no innrømmer at spelarane blir påverka av det som skjer rundt klubben. Slike ting blir lagt vekk når det går bra for klubben, men strøymer på igjen når ting går trått på banen.

Ein kan diskutere opp og i mente kor vidt det er rasjonelt av fansen å henge seg oppi at Sportsdirect 'pryder' stadionanlegget, men uavhengig av dette bør Ashley ha innsikt nok til å skjønne at fansen har eit følelsesmessig forhold også til desse delane av klubbdrifta.

Og ein fotballklubb er fortsatt ein fotballklubb. Ikkje ei bedrift.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #427 på: 26. Sep. 2011, 22:27 »
Forøvrig er Sunderland er et veldig godt eksempel på hvordan det IKKE skal gjøres. Styret har tillatt kjøp av helt feil spillertyper. De gjorde samme feil som oss: Kjøpte eldre, høyt lønnede spillere fra større lag. I kampen mot Norwich har Brown og O Shea har vært ræv. Larsson totalt usynlig. Flere av våre supportere var i forkant av sesongen misunnelige på Sunderland: De satset og kjøpte inn spillere. Men det hjelper så lite når verken styret, eiere eller manager har peiling på hvilke spillere som bør hentes inn. Hittil er de et premieeksempel på at det ikke nødvendigvis er sammenheng mellom kapital brukt og kvalitet, eller "ambisjonsnivå." Norwich har kjørt ball i hatt med Sunderland. Som jeg sa før sesongstart, jeg ville ikke tatt i O Shea, Brown eller Larsson med ildtang.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #428 på: 26. Sep. 2011, 22:28 »
Er det noen som har vært misunnelige på Sunderland etter de kjøpene de har gjort?

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #429 på: 26. Sep. 2011, 22:30 »
Er det noen som har vært misunnelige på Sunderland etter de kjøpene de har gjort?
Jepp, fordi de viste "ambisjoner." Ambisjoner = bruk av kapital. I en slik tankegang blir ikke spillertyper vesentlige.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #430 på: 26. Sep. 2011, 22:32 »
Ja, selvfølgelig er man misunnelige på en klubb som viser ambisjoner. Hvordan pengene har blitt brukt er en annen ting, men de har ihvertfall en eier som ønsker å støtte manageren sin. Heldigvis for oss andre så har de en totalt ubrukelig manager! :)

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #431 på: 26. Sep. 2011, 22:35 »
Ja, selvfølgelig er man misunnelige på en klubb som viser ambisjoner. Hvordan pengene har blitt brukt er en annen ting, men de har ihvertfall en eier som ønsker å støtte manageren sin. Heldigvis for oss andre så har de en totalt ubrukelig manager! :)

Jepp. Men også derfor er det viktig at styret og eiere også har peil på fotball med en klar filosofi. Bruce ville aldri fått gjennomslag for de kjøpene hos oss.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #432 på: 26. Sep. 2011, 22:35 »
Larsson hadde vært Newcastle-spiller for et halvt år siden dersom han selv hadde villet. Forøvrig et godt poeng Daniel. Det er ingen her som har sagt seg misunnelig på Mackems spillerkjøp i seg selv.
Dessuten blir det igjen et ekstremstandpunkt. Det er selvfølgelig ikke slik at Pardew ville sagt nei til å kjøpt en dyr, ung stjerne om han hadde fått sjansen til det. Og det kunne meget vel tatt oss til et nytt nivå. Til slutt kommer det uansett an på pengebruk og suksess om du ser på laga som havner på topp i PL - og laga som havner i bakevja som en gang var på topp (Arsenal). Det er ingen her som sier at vi MÅ bruke penger bare for å gjøre (jaokei, det er kanskje en som nesten mener det), men det er vel også de som vedgår at det kan være verdt det. Jeg hadde f.eks. sagt ja til Sturridge for 10-15 mill.
Dessuten skal vi vel vente ihvertfall litt til før vi avskriver Mackems kontra oss selv, selv om jeg liker det jeg ser.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #433 på: 26. Sep. 2011, 22:36 »

Jepp. Men også derfor er det viktig at styret og eiere også har peil på fotball med en klar filosofi. Bruce ville aldri fått gjennomslag for de kjøpene hos oss.

Det er det heller ingen som sier deg i mot på.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #434 på: 26. Sep. 2011, 22:36 »
Jepp, fordi de viste "ambisjoner." Ambisjoner = bruk av kapital. I en slik tankegang blir ikke spillertyper vesentlige.

At kanskje ein person har hevda dette vil vel ikkje sei at resten av oss, som er skeptisk til Ashley og styret sine prestasjonar/handlingar, meinar det same. Det forskjell på for eksempel Cisse/Sturridge og Brown/Oshea osv,´. Kor lenge vil du halda den diskusjonen gåande? Me vart lova ein ting, som ikkje vart innfridd. Dette gjentek seg gong på gong.

"Alle", bortsett frå Steve Bruce, har sett kor dårleg dei kjøpa dei har gjort er.

Det er ikkje slik at me MÅ selgja oss som ei hora, slik du seier.
« Siste redigering: 26. Sep. 2011, 22:38 av lgrinde »