Jeg synes vel egentlig det er bedre å tape 4-0 mot Leverkusen enn 10-0 mot Barcelona. Selv om du blir rundspilt av verdens aller beste fotballspillere, så er det overhodet ikke særlig inspirerende å tape 10-0.
Det er flaut nok å tape 4-0, uansett motstander.
Og det er skremmende å se at utviklingen under Eggen faktisk har gått helt feil vei. Spillerne gjør individuelle feil nå, som aldri i verden ville skjedd under Erik Hamréns ledelse. Mikael Dorsin har ALDRI tidligere gjort slike feil på dette nivået. Han har hatt sine svake kamper, og gjort sine tabber. Men aldri av et slikt kaliber som dette. For å bruke Eggens ord, RBK-spillerne har blitt individuelt, kollektivt dårligere både defensvit og med ballen i beina offensivt under ledelse av lektor Eggen. Enkeltspillerne har blitt langt dårligere. Rade Prica scorer ikke mål lenger. Steffen Iversen er slapp og tung i steget. Nøyaktig som han var før Hamrén kom. Anthony Annan spilte karrierens dårligste kamp, og var minst like ubrukelig som Demidov var mot FCK. Skjelbred hadde en kort opptur i sommer, men i det siste har han virket sliten, og preger ikke kampene like mye som i sommer. Daniel Örlund gjør en forferdelig tabbe på 3-0, som en keeper av hans kaliber ikke skal gjøre, og som han aldri har gjort tidligere.
Et eller annet er alvorlig galt i Rosenborg akkurat nå, kan det se ut til. Og om ikke Brann hadde motivasjon nok til å slå oss fra før av, så ble ikke motivasjonsfaktoren mindre i går kveld. Skulle vi ryke i Bergen i tillegg, da vet jeg jammen ikke hva jeg skal gjøre.