20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: PS2 eller PS3?  (Lest 2675 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
PS2 eller PS3?
« på: 05. Juli 2009, 14:05 »
Skal snart flytte inn i en ny leilighet og jeg planlegger derfor å kjøpe meg en Play Station. Spørsmålet er om jeg skal gå for PS2 eller PS3.

PS2 koster meg ca 1200 kr inkludert to joysticker, chip og memory card.
PS3 koster vel omtrent 3500 kr inkludert en kontroll.

Ingen tvil om at PS3 er bedre, siden det kan fungere som mediesystem, spiller av BlueRay, har mye bedre grafikk, lagringsplass, spiller av DivX og så videre.

Fordelen med PS2 er imidlertid at den er svært billig og kan spille av brente spill. Siden jeg kommer til å spille lite (stort sett bare Pro Evolution Soccer og et par andre spill) og fordi den også kan fungere som DVD-spiller (sier ikke at PS3 ikke kan det), heller jeg mot PS2.

Har PS3 tatt over totalt for PS2, eller kommer fortsatt PS2-spill til å bli utgitt i lang tid fremover?

Hva anbefaler dere?
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: PS2 eller PS3?
« Svar #1 på: 05. Juli 2009, 14:17 »
Det finnes massevis av gode PS2 spill man kan ha det gøy med, men ikke regn med at det kommer noe særlig ny-produserte spill. Det er ganske minimalt av nye titler nå om dagen, og jeg tipper det er helt sloknet om et års tid. Jeg ville kjøpt en PS3, se på det som en investering. Da har du en maskin som er på topp i 5 år til.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 05. Juli 2009, 14:58 »
Jeg mener det samme. Når du først skal kjøpe deg noe, bør du bruke litt ekstra for å få skikkelig kvalitet.

Anbefaler å skjekke litt rundt på finn.no.
Da kan du lett spare noen tusen.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 05. Juli 2009, 15:37 »
Jeg mener det samme. Når du først skal kjøpe deg noe, bør du bruke litt ekstra for å få skikkelig kvalitet.

Anbefaler å skjekke litt rundt på finn.no.
Da kan du lett spare noen tusen.

Kjøper man brukt er det jo akkurat det samme som å kjøpe ps2 i holdbarhet.

Hadde ps2 dårlig holdbarhet?
Fikk min til julen 2002, og den fungerte utmerket i alle de tusener av timer jeg brukte på den ;) Solgte den til en venn i fjor høst, han har heller ikke klaget på den:)

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 05. Juli 2009, 20:15 »
Jeg vil også gått for ps3. Men da bør du egentlig ha en HDTV i tillegg :) Har du ikke det blir det fort dyrt :)

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 06. Juli 2009, 19:11 »
Jeg vil ikke si at HDTV er en nødvendighet.

Jeg har en gammel jævel av en tv, og jeg nyter ps3'n min til de grader ;)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 06. Juli 2009, 21:11 »
Har spilt både på gammel-tv, full hd-tv og hd-ready. Selvfølgelig er det greit med et av de to sistnevnte, da utnytter du jo både spillene og blueray-filmene til det fulle. Uansett funker det greit på et gammelt tv også da.
Uansett bør det ikke være tvil om at PS3 bør kjøpes istedet for PS2.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7 på: 06. Juli 2009, 22:00 »
Jeg ville nå heller gått for en xbox jeg da :)
Men om valgene kun står mellom PS2 og PS3 ville jeg lett satsa på PS3 uten noen som helst tvil.
Alt er jo bedre utenom prisen, og ikke minst så er det nok som folk sier her ikke lenge før det er slutt på spill til PS2.
Ser jo allerede at butikkene ikke har så mye nye spill til PS2 som PS3.

Milford

• Supersub
  • Motgangssupporter
    • Vis profil
    • danielmilford.no
« Svar #8 på: 10. Juli 2009, 10:45 »
Provoserer meg kraftig at PS2-spill ikke kan avspilles på PS3, hva er det for noe sludder?

Utover det er jeg fornøyd med min PS3, men bluray var avgjørende for mitt valg av konsoll da det egentlig stort sett er film jeg bruker den til.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 10. Juli 2009, 12:04 »
Provoserer meg kraftig at PS2-spill ikke kan avspilles på PS3, hva er det for noe sludder?

Utover det er jeg fornøyd med min PS3, men bluray var avgjørende for mitt valg av konsoll da det egentlig stort sett er film jeg bruker den til.

Er mulig på den første PS3 modellen som kom på markedet, jeg kan spille PS2 spill på min. Skjønner ikke hvorfor de fjernet den funksjonen men..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 10. Juli 2009, 13:01 »
Var visst noen deler som var skrekkelige dyre som skulle til for den bakoverkompabiliteten, så for å få ned prisen måtte de desverre fjerne den. Jeg har både PS2 og PS3. Jeg husker dog ikke helt hvor PS2en står for øyeblikket, for å si det på den måten.

Milford

• Supersub
  • Motgangssupporter
    • Vis profil
    • danielmilford.no
« Svar #11 på: 10. Juli 2009, 17:14 »

Er mulig på den første PS3 modellen som kom på markedet, jeg kan spille PS2 spill på min. Skjønner ikke hvorfor de fjernet den funksjonen men..

Ja, og det provoserer meg enda mer. Men hvis det er som Geir sier, at det er for prisen sin del, så er det like greit, for PS3-en kostet nok som det var. :)