20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: hvilke kanaler?  (Lest 16965 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Peter

• Gjest
Sv: hvilke kanaler?
« Svar #60 på: 09. Aug. 2009, 23:50 »
Er vel ikke direkte der du bor, men hva med Frigg, Røa, Kolbotn, Ulleren, Heming? ;)

MaKo

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #61 på: 03. Sep. 2009, 13:44 »
OBS! OBS!
Mulig problemer for oss som har kjøpt dyr Viasat pakke.

http://www.dagbladet.no/2009/09/03/sport/fotball/vm_i_sor-afrika/champions_league/premier_league/7936048/

Sitat
Trolig vil også mange av kanalens VM-kamper også gå på betal-TV. Prisen på Viasat Fotball er 199 kroner i måneden, men da følger det med andre sportskanaler.

Og ved siden av Fotball-VM og Champions League vil Viasat Fotball friste med Europa League, engelsk championship-fotball, fransk liga og klubbsendingene til Manchester United og Chelsea.

Betyr dette at Viasat flytter Championship kampene over til den nye kanalen "Viasat Fotball" ? Da har vi som har kjøpt den dyreste pakken til Viasat blitt lurt skikkelig!!!

Noen som vil sende en mail, og spørre åssen dette berører oss?

EDIT:
Jeg har sendt en mail nå, og anbefaler også dere andre med Viasat og gjøre dette.

Blir for dumt og sitte med 12mnd'rs binding uten og få sett Newcastle kamper.
« Siste redigering: 03. Sep. 2009, 20:03 av MaKo »

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #62 på: 03. Sep. 2009, 19:42 »
Klarer du ikke å sende mail selv? ;)

MaKo

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #63 på: 03. Sep. 2009, 20:03 »
@Daniel
Glemte vist og oppdatere posten min her, postet også dette i CC info tråden.

Har alt sendt mail jeg, men anbefaler dere andre som kjøpte Viasat Premium pakken til og sende mail.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #64 på: 03. Sep. 2009, 22:32 »
Fått noe svar MaKo? Jeg har også sendt dem en mail.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #65 på: 03. Sep. 2009, 22:34 »
Jeg sendte de mail før kampen mot Leicester da de ikke hadde satt opp kampen på sendeprogrammet. Fikk aldri noe svar, så tror ikke de er så veldig aktive med kundeservicen.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #66 på: 03. Sep. 2009, 22:53 »
Jeg har sendt:
Sitat fra: Anders
Hei.
Jeg hører i dag at dere skal lansere en ny kanal, som dere tilbyr oss kunder. Nemlig Viasat Fotball. Synes det er bra at det kommer en ren fotballkanal, men jeg liker ikke at blant Coca Cola Championship (heretter kalt CCC) flyttes fra Viasat Premium-pakken og over til den nye kanalen. Da jeg skulle bestille kanalen Viasat Sport i starten av august, fordi jeg ville se CCC, fikk jeg beskjed om at  den eneste måten var ved å bestille Viasat Premium-pakken. Til en pris på 249,- i mnd. Dette fant jeg ut at var verdt det, så lenge jeg fikk se favorittlaget mitt, Newcastle United.
Så i dag hører jeg at CCC skal flyttes over på den nye kanalen. Og det midt i sesongen.
Vet det er en del av Newcastle-fansen, og sikkert flere som har sitt favorittlag i CCC, som har kjøpt Viasat Premium BARE for å få sett en kamp i ny og ne av sitt favorittlag. Og hvis det da stemmer at CCC flyttes over på den nye kanalen, sitter det da mange med et abonnement på 249,- i mnd som vi ikke har glede av i det hele tatt. Vil ikke bruke ordet simpelt om dette, da det sikkert ikke er planlagt slik, men vi er mange som føler at dette er litt dårlig gjort. Er mange studenter og lignende som har dette abonnementet, og har dermed ikke råd til å legge til Viasat Fotball til et abonnement. Vi har bunnet oss til 12 mnd, og det er jo i og for seg greit. Men at denne kanalen skulle dukke opp, antar jeg at Viasat har planlagt en god periode. Ergo burde man ha fått vite noe da man skulle bestille Viasat Premium og spesifiserte at man skulle hovedsaklig skulle følge Coca Cola Championship.

Dette mener jeg er noe som burde komme i forkant av en fotballsesong, da både fransk Ligue A, Engelsk Championship og Champions League (som dere sender) har begynt for lengst innen denne kanalen ble offentliggjort.
Håper dere enten fortsetter å sende den fotballen som går på Viasat Sport pr. dags dato, på den samme kanalen fremover, eller at det legges frem et tilbud om å skifte vederlagsfritt til Viasat Fotball fra Viasat Premium. Hvertfall for de som sender inn og forklarer sin situasjon og fustrasjon :)

Håper på et positivt svar.
Mvh
Anders Mork Limmesand

Sitat fra: kundeservice@viasat
Hei

Takk for din henvendelse.

Per idag er dette produktet så nytt for oss alle, at informasjonen er veldig kryptert.
Slik jeg tolker det som er kommet meg for øret, vil dette kanalen bli en del av Viasat Sport pakken.
Det vil si at alle som har denne pakken i sitt abonnement, vil da kunne fortsette å nyte CCC.

Til informasjon er dette kun min og en kollegas tolkning på dette.
Nærmere informasjon vil bli sluppet på vår hjemmeside så snart dette foreligger.

Med Vennlig Hilsen

Vidar André Rusta
Viasat Kundeservice
81522022

Var altså ikke stort til svar jeg fikk. Men han skriver: "Slik jeg tolker det som er kommet meg for øret, vil dette kanalen bli en del av Viasat Sport pakken". Vil dette si at jeg som har Viasat Premium får også denne kanalen? Hvis dette stemmer? Fler som tolker det slikt?
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

MaKo

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #67 på: 03. Sep. 2009, 22:55 »
Nei, håper på svar imorgen iallefall.

Jeg har Canal Digital (Parabol) med Entertain pakken, og kjøpte Viasat Premium pga jeg ble lovet at de skulle sende CCC kamper der. Eneste grunnen til at jeg gadd kjøpe Viasat.

EDIT:
Ser der ja Anders, du har fått svar.. ikke så veldig nyttig informasjon men de regner med at den blir inkludert i Sport pakken, og Premium har jo alle disse:

(Sorry for lite bilde, her er linken til orginal strl. http://shop.viasat.no/Global/Kampanje%20-%20249/Channels.jpg)

Viasat Fotball kommer allerede 15. sept så de burde da vite mer enn dette.

Vært kunde av Canal Digital lenge og hver gang de gjør endringer er det til fordel for kunden ikke ufordel som her. Så er ikke veldig fornøyd med Viasat.
« Siste redigering: 03. Sep. 2009, 23:05 av MaKo »

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #68 på: 03. Sep. 2009, 23:02 »
Helt enig Magnus. De burde vite mer, og dermed gi meg/oss mer informasjon. Selv blir jeg maks irritert hvis det ikke blir CCC på meg resten av året!

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #69 på: 03. Sep. 2009, 23:28 »
Sendte en mail som svar på den forrige mailen min.

Sitat fra: Anders
Takk for rask tilbakemelding :)

Men jeg har altså Viasat Premium-pakken. Hvis deres tolkning av dette stemmer, kommer jeg til å ha kanalen Viasat Fotball i mitt abonnement?

Mvh
Anders M. Limmesand

Sitat fra: Kundeservice Viasat
Hei

Dersom du med Viasat Premium, mener Viasat Gull (Vår største pakke) vil du, om vår tolkning stemmer, ha tilgang til Viasat Fotball på ditt abonnement.

Med Vennlig Hilsen

Vidar André Rusta
Viasat Kundeservice
81522022

Pakken min heter Viasat Premium, men virker som om han ikke har hørt om den :P Ikke har de noe som heter Viasat Gull heller?

cybro

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #70 på: 04. Sep. 2009, 00:45 »
Viasat Premium og Viasat Gull må jo være det samme(latterlig av kundeservicen å ikke ha peiling på dette).

Venter spent på svar fra Viasat..
* Newcastle 4 Ever :) *

cybro

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #71 på: 04. Sep. 2009, 14:18 »
Har fått svar fra Viasat no, positivt svar for oss som har Viasat Premium noe alle som vil se CCC-fotball har :D IIIHA :D

Sitat fra: Kundeservice Viasat
Hei

Takk for din henvendelse

For de som allerede er kunde hos Viasat og har sports pakken i sin kanalpakke vil Viasat Fotball være med i prisen de allerede betaler. Viasat Fotball vil starte sendingene den 15/08, og erstatter da for kanalen Viasat SportN som har sine siste sendinger den 14/08.

Her har du full oversikt over kanalpakkene hos Vaisat hvor du kan se hvilke kanaler som inkluderer i de forskjellige kanalpakkene.
http://www.viasat.no/Produkter/Viasat-kanalpakker.html

Når det gjelder andre leverandører må du henvende deg dit for å høre om de har, eller får rettigheter, til distribusjon av kanaler fra Viasat, uansett hvilke kanaler det gjelder.

Er du kunde hos Viasat vil du til en hver tid kunne oppgradere til Viasat Underholdning, eller videreføre Viasat Underholdning om du har kanalpakken fra før (dersom du ikke er knyttet til en avtaleperiode), for kr. 249,- per måned i 12 måneder.

Ha en fin dag

Med vennlig hilsen
Patrick Løseth

MaKo

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #72 på: 04. Sep. 2009, 14:41 »
Konge Cybro, det svaret jeg håpet på :)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #73 på: 04. Sep. 2009, 16:41 »
Viasat Fotball vil starte sendingene sine 15/8? 2010 da eller? Så bra, da er jo fotball-VM alt over ;D

Eller har vi plutselig mistet en måned, slik at september er måned nummer 8?

Jaja, jeg nøyer meg med c+ enn så lenge jeg. Newcastle ser jeg på pub. CL er verken RBK eller Newcastle med i, så da er ikke det så viktig. Og fotball-VM ser jeg da alltids også på pub, hvis det skulle være det.
I hvert fall så lenge Three Lions består.

Jeg ser ikke frem til å miste SportN, uten å få den erstattet, da det er greit å kunne se Newcastle i reprise.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

cybro

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #74 på: 05. Sep. 2009, 20:25 »
Viasat har tydeligvis store kommunikasjonsproblem.

Viasat Fotball skulle starte 15.8(eller var det 15.9??). No står det Viasat Fotball på sendinga fra Island :)