20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Holder Newcastle seg i PL, evt hvem rykker ned??  (Lest 84635 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Holder Newcastle seg i PL, evt hvem rykker ned??
« Svar #120 på: 29. Mars 2009, 21:43 »
Ja, sorry. Han glemte jeg faktisk i forbifarten.
Defensivt blir nok Tayls vår viktigste spiller.
Så får vi håpe at blant annet Colo føler seg truffet av Butt sine uttalelser.. Og at Beye finner tilbake til gammel form.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #121 på: 29. Mars 2009, 22:21 »
Men over til hva tråden handler om..

Blackburn er våre største konkurrenter slik jeg ser det, sammen med Stoke.
Men Blackburn møter et Tottenham på Ewood Park som virkelig har funnet formen til helga, så står en tur til Mersyside og Liverpool på agendaen før en tur til Stoke. Deretter er det Wigan hjemme, Man City borte, Pompey hjemme, Chelsea i London og WBA i årets siste kamp hjemme.

Her tror jeg Blackburn skal få slite. Tror de vinner mot WBA hjemme, seier eller uavgjort mot Wigan og resten kan de finne på å tape. Stemmer det, får de maks 37 poeng. Liverpool, Spurs og Chelsea er nesten garantert tap, Stoke kjemper med nebb og klør, og tror at ettersom de spiller hjemme, vinner de. Pompey og City blir kanskje også for sterke for Big Sam.

Vi har som kjent Chelsea hjemme til helga. Ikke umulig å ta poeng, men det ender nok opp med null poeng der.
Så venter cupfinalen i Stoke-on-trent, mot Stoke. Så er det Tottenham borte, Pompey hjemme, Liverpool borte, Boro hjemme, Fulham hjemme, før en vanskelig bortekamp i Birmingham mot Aston Villa.

Kampen til helga mot Chelsea kan vi som sagt plukke et poeng eller tre hvis Chelsea ikke spiller bedre enn sist. Men ender nok med borteseier..
Bortekampen mot Stoke er en vinn-eller-forsvinn-kamp sier mange. Det kan den kanskje være, men jeg ser ikke bort ifra at det ikke blir fullt så avgjørende. Men 3 poeng kan vi klare å ta. Spurs har vi som regel et godt tak på, men de har funnet formen, og blir vanskelig å slå i London. Fullt mulig med poengdeling. Portsmouth kan vi slå, og burde kanskje det, mens Liverpool borte blir for tøft. Så følger det to hjemmekamper som vi skal vinne. Hvertfall mot Boro. Fulham har antageligvis lite å spille for på dette tidspunktet, så vi har mulighet til å dra i land 3p. Aston Villa har nok heller ingenting å spille for i årets siste kamp, men vil gi sin takk til fansen gjennom en god sesong og slår oss.

Ser det absolutt ikke som noe umulighet å ta 9poeng, men har vi flaksen med oss sesongen ut, kan vi ta 15 poeng.
9 poeng = 0-1-1-3-0-3-1-0 på de siste 8 kampene.
15 poeng = 1-3-1-3-0-3-3-1 på de siste 8 kampene.

Får å være i nærheten av dette, trengs det forbedring. Men vi har mulighetene. Vet det er veldig overoptimistisk, men det kan faktisk bli realitet.
Viduka, Xisco, Barton, Guthrie og Nacho er klare igjen til kampen mot Chelsea i følge physioroom.com Ikke i toppslag, men mulig noen kan komme inn å være en joker. Hvis det ikke er noe fare med Barton, forventer jeg at han starter. Hvis han har fått trening i bena da selvfølgelig. Ellers er det også gledelig med resten. (Bassong, Duff og Tayls har "no return date", så vet ikke hvor lenge de er ute. Men er de ikke ute lenge, er jeg ikke bekymret.)

Jeg tror vi kan klare oss på bekostning av Blackburn.. Stoke har bedre muligheter enn oss og B'Burn, mtp terminlista.
Er jeg helt ute på viddene nå? :P
« Siste redigering: 29. Mars 2009, 22:23 av Anders28 »

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #122 på: 29. Mars 2009, 22:50 »
Jeg er litt uenig i noe av det du mener.

Jeg tror ikke Blackburn er så svake som du tror, de har knapt tapt under Big Sam har de ikke? Jeg tror de er gode nok til å ta minst 9 poeng på de resterende kampene. De blir bedre og bedre for hver kamp under Sam, og de kjørte over West Ham forrige uke selvom det endte med poengdeling.

For vår del tror jeg vi kan vinne mot Fulham, Boro og Pompey. Utover det synes jeg det er vanskelig, Stoke er PLs nest beste hjemmelag, så selvom den kampen er livsviktig blir det knalltøft..

Jeg tipper vi får 10 poeng til denne sesongen, så får vi håpe det er nok!

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #123 på: 29. Mars 2009, 23:21 »
Skjønner at du er uenig i noe av det. :P
Jeg tror det står mellom oss og Blackburn, og at vi går seirende ut av den duellen. I bunn og grunn trenger vi "bare" 2 poeng mer enn det Blackburn tar. Vi har jo pr dags dato bedre målforskjell :)

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #124 på: 29. Mars 2009, 23:27 »
Det laget jeg tror skal få slite er Sunderland, de skal møte disse:

West Ham - B
Man U - H
Hull - H
West Brom - B
Everton - H
Bolton - B
Pompey - B
Chelsea - H

Det er ganske så tøft program for et lag som kun har 2 seiere på de siste 12 kampene, og tapt 3 av de 4 siste. Tipper de kan slå West Brom og muligens Hull, men utover det skal de slite med å så mange poeng til tror jeg! Selvom det er par kamper som er relativt "åpne".

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #125 på: 29. Mars 2009, 23:35 »
Jeg syntes poengsummen du kommer med vikrer realistisk Lars Thomas, men en ting må jeg si at selv om det blir en fryktelig tøff bortekamp mot Stoke som jeg tror vi taper så er de ikke det nest beste hjemmelaget i PL.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #126 på: 29. Mars 2009, 23:47 »
Nei, det kan godt være 3-4 serierunder siden de var det. Men det det er liten tvil om at Britannia er blandt de vanskeligste stedene å reise.. De tar knapt poeng borte, og er vel muligens PLs dårligste bortelag.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #127 på: 12. April 2009, 17:24 »
Newcastle skulle henta Shearer med engang Kinnear ble dårlig. Jeg er redd det er forsent nå og at vi rykker ned.
Har sagt det ganske lenge, men jeg er 99,9% sikker på at det blir Championship neste år.

Tottenham - Newcastle. 0 poeng
Newcastle - Portsmouth. 3 poeng
Liverpool - Newcastle. 0 poeng
Newcastle - Middlesbrough. 3 poeng
Newcastle Fulham. 1 poeng
Aston Villa - Newcastle. 0 poeng.

37 poeng holder aldri, og jeg er ikke sikker på at vi slår Portsmouth og Middlesbrough heller.
Vi MÅ vinner 3 kamper til, og kanskje 4 også. Jeg skjønner ikke hvordan vi skal klare og vinne halvparten eller enda mer av de kampene som er igjen.  Vi har vunnet 6 av 32 spilte kamper, så hvordan skal vi vinne 3-4 når det er 6 kamper igjen?
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #128 på: 12. April 2009, 17:30 »

37 poeng holder aldri, og jeg er ikke sikker på at vi slår Portsmouth og Middlesbrough heller.
Vi MÅ vinner 3 kamper til, og kanskje 4 også. Jeg skjønner ikke hvordan vi skal klare og vinne halvparten eller enda mer av de kampene som er igjen.  Vi har vunnet 6 av 32 spilte kamper, så hvordan skal vi vinne 3-4 når det er 6 kamper igjen?
Aldri i verden om vi trenger 4 seire for å overleve. Har du i det hele tatt sett på terminlisten til lagene rundt oss? Jeg kan anbefale at du tar en titt på innlegget til Frode i PL-tråden.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #129 på: 12. April 2009, 17:43 »
Greit nok det. Men jeg føler meg fortsatt ganske sikker på at det blir nedrykk, dessverre.
Synes rett og slett vi er elendige, og det gjør meg vondt. Bassong, Beye, Jonas og Martins er de jeg har troa på at blir de viktigste for oss.
Mange av de andre irriterer jeg meg over.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #130 på: 12. April 2009, 22:11 »
Det er selvfølgelig riktig at det er mange andre dårlige lag som skal møte gode lag i de siste 6 kampene. Problemet er bare at vi er 2 poeng bak sikker plass, dvs at vi må minst vinne 3 av seks for å være sikker.
Hvis jeg skal tippe, så går det slik for oss:
Spurs = 0 poeng
Pompey = 3 poeng
Pool = 1 poeng (Vi er jo gode mot de gode, og jeg tror Pool sprekker i år)
Boro=1 poeng (Typisk 0-0 kamp)
Fulham = 1 poeng
Villa = 0 poeng. De har sannsynligvis ikke noe og spille for, mens vi har kniven på strupen (Les: nervene i høyspenn, og alle angrep skal derfor innom BØTT...

Jeg kan ikke se for meg at Mackems tar mindre enn 3 poeng, og jeg ser helt klart for meg at Pompey, Blackburn og Stoke tar minst 3 poeng til også. Wankership neste

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #131 på: 12. April 2009, 22:19 »
Vi er rett og slett for elendige til å ta poeng mot Pool. Tippar vi får 4 poeng til, med seier mot enten Pompey eller Fulham og uavgjort mot et av dei. Er jo alltids lov å håpe på dei vanlige 3 poenga mot Spurs men i år ser eg liten sjanse for det med den formen dei er i.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #132 på: 12. April 2009, 22:27 »
Liverpool sliter vi no jævli med og har 3 tap og 1-11 i målforskjell på de tre siste mot dem...

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #133 på: 14. April 2009, 18:44 »
Det er selvfølgelig riktig at det er mange andre dårlige lag som skal møte gode lag i de siste 6 kampene. Problemet er bare at vi er 2 poeng bak sikker plass, dvs at vi må minst vinne 3 av seks for å være sikker.
Hvis jeg skal tippe, så går det slik for oss:
Spurs = 0 poeng
Pompey = 3 poeng
Boro=1 poeng (Typisk 0-0 kamp)
Fulham = 1 poeng
Villa = 0 poeng. De har sannsynligvis ikke noe og spille for, mens vi har kniven på strupen (Les: nervene i høyspenn, og alle angrep skal derfor innom BØTT...

Jeg kan ikke se for meg at Mackems tar mindre enn 3 poeng, og jeg ser helt klart for meg at Pompey, Blackburn og Stoke tar minst 3 poeng til også. Wankership neste

Jøss, skal si du har trua på Shearer som manager!?!
Er du misfornøyd med ansettelsen av Shearer? Om ikke må du gjerne forklare hvorfor du tror at Shearer vil gjøre det dårligere enn Kinnear, og ikke minst om hvorfor du tror han kun vil kunne skaffe 3 poeng mer enn hva Houghton klarte da han var manager på like mange kamper (CH hadde tross alt tøffere motstand)!

Uansett så kan 5 poeng kansje holde til fornyet kontrakt. Det innebærer jo at Hull må ta ihvertfall 2 poeng til og Sunderland 4 poeng. Sunderland har dårligst form basert på de siste 6 kampene i PL. 5 tap og 1 uavgjort er fasiten. Hull er med sine 2 seire siden 25. oktober 2008 ikke det beste formlaget om vi ser på det i litt lengre baner!
Selvfølgelig kan det snu for disse lagene, de kan jo begynne å vinne kamper, men det tror jeg også Shearer kan få til med NUFC, med et vesentlig "enklere" kamp-program på papiret enn lagene de ligger rundt.
« Siste redigering: 14. April 2009, 18:46 av Frode »

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #134 på: 14. April 2009, 19:41 »
Uansett, så må vi jo i det minste vinne dei 3 heimekampane våre. Det forlangar eg uansett. Ja kanskje det skjer eit mirakel og vi slepp unna nedrykk sjøl om vi ikkje vinn desse, men eg FORLANGAR at vi vinne heima mot Pompey, Boro og Fulham. Eg forlangar at laget sluttar å vera så jevla late, og innser ASAP at dei må ofra alt for at vi skal overleva. Shearer kom inn alt for seint, så uansett om han mislykkast eller ikkje så må han fortsetja og det må skje store endringar i troppen til neste sesong.