20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle vs West Ham, CANAL+ Sport 2 - 15.55 lørdag 10 januar  (Lest 34273 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Veldig enig i det meste Lars Thomas sier (les skriver) om Colo her! Coloccinis svakhet er når han møter sterke spillere som er gode i lufta, og det er jo der Bassong utfyller Colo bra med sin fysikk. Jeg har tro på at de to kan bli et meget bra stopperpar sammen, men for at de skal kunne utvikle seg må vi ha spillere rundt dem som også presterer stabilt bra. Igår stilte vi med et meget redusert lag, men klarte alikevel å raske med oss ett poeng, enten vi fortjente det eller ikke! Først og fremst merker vi savnet av Beye i hver eneste kamp, jeg sitter igjen med en følelse av at hele backrekka blir tryggere når han spiller. I tillegg er vi for svake på midtbanen. Se på toppklubbene og legg merke til hvor viktig det er med gode deffansive midtbanespillere som kan ligge som et skjold like foran stopperne.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Skjønner ikke hvorfor folk klager over Colo, synes han har vært god i år jeg. Og den beste i forsvar i dagens kamp.. Bassong var heldig ved to anledninger i dag, burde ha fått 2 straffespark i mot seg. Colo er en spiller som ser klumsete ut når han først blir lurt, men 9 av 10 ganger jobber han seg ut av en slik situasjon før det blir en reel trussel. Har ikke telling på hvor mange ganger jeg ser han legge seg som andremann for å dekke opp for Bassong eller Taylor i dag. I tillegg er han såpass sterk i kroppen at det er få som matcher han på fysikken når han først må bruke den. Bassong er kanskje den beste i forsvarsfireren NÅR Colo spiller, men han er avhengig av at noen tar den dritt jobben som Colo ofte gjør. De to sammen danner det beste stopperparet vi har hatt på veldig mange år. Rent forsvarsmessig er dette det beste året på lenge!

Enrique hadde vanvittig mange feilpasninger i dag, det har han hatt tidligere også. Taylor gjorde en middelskamp, masse små feil som vanlig fra hans side. Men steinhard innsats hele veien!

Carroll synes jeg var begredlig store deler av kampen, og hadde han ikke fått det målet tror jeg de fleste ville slaktet han. Men jeg er imponert over luftstyrken, er få som tar han der. Hvis han får kontroll på beina så har han potensiale! Men det er et godt stykke dit enda..

Geremi - Suger. Please leave!!

Duff begynner å bli bedre! Han har til og med begynt å dribble litt, han og Jonas begynner å danne et fryktet vingpar.

Einig i det du skriv om Colo og Geremi.

Men eg synst Carroll var god i går eg, han spelar tross alt mot Upson. Skjønnar ikkje kva han gjorde feil? Han burde scora eit til, og då hadde han vore helten. Ja ved 2 anledningar spelte han ein feilpasning, men dette etter å ha kjempa med Upson fått kontroll på ballen og var i god posisjon til å sentre til ein medspelar...Så må vel skulda på lite rutine og konsentrasjon. Geremi var heilt på trynet. Eg har forsvart mannen ved fleire anledningar men no er det nok. Han slo vel 4 frispark rett inn til keeper og 3 hjørnespark i ingenmannsland. Det eine gjekk jo ut til utspel. Det er faktisk som mi må kjøpa oss ein spelar kun pågrunn av at han skal slå corner og ta frispark. Teinkte at Geremi skulle få til ein Owen spesial på ein av dei frisparka, men neidå.

På tide nemna Guthrie no! Kor gammal e den guten? Her spelar han igrunn åleine på midtbana, og han vinn ball, slår aldri feil, får frispark for viss han e i håpleuse situasjonar der ingen medspelarar hjelpe han, spelar med ro, innsats og guts og til og med dribling og med framøve på slutten av kampen. Eg synst han var MoM igår. Berre synd han er den einaste gode vi har sentralt for tida. Med Guthrie og Barton i går, så hadde vi vunne...Det tørr eg påstå. Hovudproblemet vårt er sentral midtbane, og med alle dei skadane vi har treng vi ein inn her januar. Og han skal vera kreativ so f***! Guthrie er ilag med Bassong eit kupp. Eg har tru på at dei kan verte store i denne klubben, så lenge vi får stabilitet og då helst ny eigar og sjølvsagt ny manager...Som sit i minst 5 år osv osv bla bla eg tek ikkje den fleire gonger...men dei fleste oppegåande skjønnar kva som må til for at denne klubben skal komme tilbake til gamle høgder.

Kampen i går synst eg vi hadde fortjent å vinna. Sjølvmålet skulle aldri ha vore annulert. Og Jonas hadde fortjent putta på ein av dei to store sjansane sine. Eg såg begge inne... Synst vi igrunn har brukbart kontroll bakøve, men det verte vanskleg når vi gjer ein del feil og vi tapar kampen på midten. Guthrie greie ikkje vinne den kampen åleina.
Bellamy sitt mål måtte jo komma, eks magpies scorar jo alltid mot oss. Men Cole sitt var slurv. På første lar vi Parker gjere som han vil ( dette var ikkje einaste gongen) og han spelar gjennom Bellamy. På andre er det vel Carroll faktisk som opphevar offsiden, burde vel vore Taylor som var på den sida, eg veit ikkje kva som skjedde. Unødvendig.

Vi er ikkje betre for tida, til tider er det bra nok til å vinna kampar og kjempa om topp 8. Men på den andre sida er det til tider så dårleg at det kun er godt nok for nedrykkskamp. Derfor nok ein uavgjort.
Jaja, vi er tross alt PL`s beste lag på uavgjort med 2-2 som vår spesialitet ;)

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
Vart også imponert over Carrol i går. Vant dei fleste hovudduellane, flink til å ta ned på bryste og kom seg til målsjanser. I tillegg laga han jo tross alt et vakkert mål. Sliter kanskje litt langs bakken, men eg har fått langt større tru på Carrol etter gårsdagens kamp. Så får det heller våge seg at han visstnok skal være en oppblåst idiot med en forjævlig hårsveis.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sett under ett var 1-1 helt greit. Men vi kunne ha pungtert kampen og ledet 3-0 hvis vi hadde satt de første store mulighetene og hvis dommeren har gjort jobben sin. Helt utrolig dårlig dømming. Castle skulle ha hatt 3 straffespark, 2 hands og en hvor en forsvarsspiller klart kun gikk inn i kroppen på carroll uten å være interessert i ballen. West Ham skulle også hatt 2 straffer. Begge pga av skikkelig holding fra Bassong. Uansett håpløst forsvar på 2.målet til WH, skal ikke gå an at Cole får plukke opp en pasning som kommer i rett linje inn i bakrommet.

Carroll spilte bedre og bedre, vi har 2 gode vinger på banen, men jeg savner at backene i større grad kommer opp på banen og hjelper dem med overlapp. Vi hadde tonnevis med innlegg, men ble lagt i rett linje noe som gjør det mye lettere for Upson å heade unna. Noe han gjorde hele kampen. Målet til Carroll kom derimot som et resulat av samspill på kant hvor innlegget gikk DIAGONALT inn. Får vi flere innlegg av den typen tror jeg Carroll kan bøtte inn gåller.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil

På tide nemna Guthrie no! Kor gammal e den guten? Her spelar han igrunn åleine på midtbana, og han vinn ball, slår aldri feil, får frispark for viss han e i håpleuse situasjonar der ingen medspelarar hjelpe han, spelar med ro, innsats og guts og til og med dribling og med framøve på slutten av kampen. Eg synst han var MoM igår. Berre synd han er den einaste gode vi har sentralt for tida. Med Guthrie og Barton i går, så hadde vi vunne...Det tørr eg påstå. Hovudproblemet vårt er sentral midtbane, og med alle dei skadane vi har treng vi ein inn her januar. Og han skal vera kreativ so f***! Guthrie er ilag med Bassong eit kupp. Eg har tru på at dei kan verte store i denne klubben, så lenge vi får stabilitet og då helst ny eigar og sjølvsagt ny manager...Som sit i minst 5 år osv osv bla bla eg tek ikkje den fleire gonger...men dei fleste oppegåande skjønnar kva som må til for at denne klubben skal komme tilbake til gamle høgder.

Helt enig. Guthrie spiller bedre og bedre. Er bare 21 år også. Jeg mener også at vi egntlig burde ha spilt med Barton og Guthrie sentralt.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Carroll skulle for faen ikke hatt straffe. Hvis det er straffe, så blir det jo hver kamp en jævla straffekonk.

Matsaran

• Midtbaneanker
    • Vis profil
er stygt redd hammerene blir som drakta sier. XL. altså nr for stort for newcastle for øyeblikket.
uufamei, den var dårlig... :o

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Carroll skulle for faen ikke hatt straffe. Hvis det er straffe, så blir det jo hver kamp en jævla straffekonk.

Når forsvarsspilleren kun går inn i Carroll for å hindre sistnevnte i å komme opp, uten overhodet å være interessert i ball er det straffe. Hadde garantert blitt blåst firspark hvis det hadde vært utenfor 16. Dessverre er engelske dommere inkonsevente og  ofte ikke godt nok oppe i situasjonene.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Forstå meg rett angående Colo her. Er enig i det du, Lars, sier om Colo! Eneste jeg ville frem til at jeg syns Bassong har tatt PL kjappere. Eneste jeg har å utsette med Colo er at han iblant spiller seg inn i vanskelige situasjoner fordi han skal gjøre ting for fikst. Men det har blitt mindre og mindre av det fordi han blir stadig mer vant til PL. Ellers er jeg enig, dagens stopperpar har et enormt bra potensiale! Og vi har ikke sett bedre stoppere siden stopperguden Woodgate spilte i Newcastle!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Ja, Bassong har tatt PL raskere. Han er knallgod og spiller som en stopper som har vært i PL i årevis.. Colo minner meg litt om Vidic da han kom til manu, han gjorde mye av det du sier her, men er i dag en av de bedre i PL. Forhåpentligvis så kan Colo nærme seg hans nivå...

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
Bare et problem med Coloccini. Han er noe offensiv i feil situasjoner. Noe av det er han skyld i selv, noe er midtbanen skyld i og forsvaret virker ikke forstå hverandre og situasjoner på samme måte.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Men likvel har vil holdt nullen sjokkerende ofte. :D Det viktigste vi gjør nå er å la Bassong og Colo spille sammen uavbrutt. De har vist så lovende takter at vi bør tillate brølere ala 2. målet mot WH. Og før vi vet ordet av det har vi et kanonstopperpar.  ;D

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Det som og er verdt og nemna med Colo, er jo at han har vel spelt kvar kamp i PL til no? Han verkar veldig "fit" og fri for skadar, BANK I BORDET!!!!

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Colo er jo aldri skadet. Det var han ikke i Spania heller - det var han som spilte mest i Primera i fjor.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Men synst han bør bygge litt på fysikken. Har ein tedens til å bli outmuscla mot somme spisser.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!