20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Dexter  (Lest 5118 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
Dexter
« på: 09. Des. 2008, 01:23 »
Verdens beste serie.
Kjør debatt!

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Dexter
« Svar #1 på: 09. Des. 2008, 07:32 »
Ja genial serie, men foretrekker The Wire, sjølv om eg personlig er litt skuffa over innleiinga på sesong 2.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 09. Des. 2008, 11:25 »
Hvis du mener dette er verdens beste serie har du i alle fall ikke sett the Wire :P

Synes den er ok, men har ikke slått meg som fantantisk bra egentlig.

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3 på: 09. Des. 2008, 13:25 »
Serien er genial, og Michael C. Hall er en fantastisk skuespiller. Har nettopp lest de tre bøkene om Dexter også :)
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 09. Des. 2008, 15:40 »
hva går "the wire" ut på? Trenger en ny serie å følge med på

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 09. Des. 2008, 15:44 »
den begynner med å se på livene til et polititeam i baltimore men utvider seg til å inkludere mer og mer etterhvert, vanskelig å forklare da serien er så enormt massiv. Sjekk ut the Wire-tråden på forumet.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 09. Des. 2008, 15:56 »
Dexter er helt fantastisk bra!! :)

Er vanskelig å sammenligne Dexter med The Wire. Underholdningsnivået i Dexter er nok høyere, men The Wire er mer gjennomført å en BEDRE serie. Men digger begge :)

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 09. Des. 2008, 16:39 »
Ja, veldig forskjellige serier. Kom aldri helt inn i Dexter, men vurderer å begynne å se igjen nå :)

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 09. Des. 2008, 17:00 »
jeg syns det er helt sinnsykt fett.
Liker det at hvis det er noen som fucker med han, så dreper han de. I andre serier er det typisk at de fighter så faller bad-guy'n nedi havet eller noe sånt, så tror man at han er død, men han kommer selvfølgelig tilbake, more pissed than ever.
Her bare dreper Dexter dem, kort prosess :D

Gleder meg sykt til sesongavslutningen :)

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 09. Des. 2008, 17:41 »
Har gitt opp at en serie noengang kan bli bedre enn første sesong av 24. Men Dexter er herlig å se på. Selv synes jeg et viktig kriterie i en tv-serie er at man slipper å tenke, og det gjør man ihvertfall her. Også er hovedskuespilleren dritkul.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 09. Des. 2008, 17:51 »
Nå skal jeg kanskje ikke snakke for høyt, da jeg ikke har sett sesong 1 av 24 og ikke har sett Dexter. Men jeg synes ikke det er noe galt i at TV-serien får deg til å tenke over ting og tang, selv om du ikke må tenke for hardt for å forstå handlingen. Selv har jeg veldig vanskelig for å forestille meg at det finnes noen TV-serier som overgår The West Wing, og særlig sesong 2 av den serien. Men jeg skal som sagt ikke rope særlig høyt, da jeg ikke har sett verken The Wire, Dexter eller 24.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 09. Des. 2008, 17:54 »
Tenking forebeholdes fakta for min del. Generelt sett en uting i fiksjon.  :P

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 09. Des. 2008, 17:57 »
Vel, hva er da poenget med fiksjonen? Om den ikke gjenspeiler virkeligheten og får deg til å tenke. Jeg merker at Nordisk-studiumet begynner å få sin virkning på meg  :P

Når det er sagt har jeg nettopp sett alle 8 sesongene av Red Dwarf, som er en utrolig sær serie. :P

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 09. Des. 2008, 18:05 »
Vel, hva er da poenget med fiksjonen? Om den ikke gjenspeiler virkeligheten og får deg til å tenke. Jeg merker at Nordisk-studiumet begynner å få sin virkning på meg  :P

Underholdning?  :)

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 09. Des. 2008, 18:42 »
Dexter er helt genialt. Har sett sesong 1 av the Wire for en stund siden, og det var helt okej, men utover i sesong 2 ble det litt kjedelig syns jeg, så jeg gadd ikke mer...

Entourage er vel yndligsserien min tenker jeg, bare synd hver episode varer kun 25 min.