20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2009  (Lest 196890 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2009
« Svar #600 på: 26. April 2009, 23:42 »
Er helt enig i at det ikke skulle vært rødt kort, men uansett så ledet vi 3-1 på det tidspunktet. Er bare glad vi også får sånne med oss en gang iblandt også... Må vel også innrømme at jeg elsker Hulskers arrogante holdning :P

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #601 på: 27. April 2009, 00:31 »
Hadde litt sansen for Hulsker da han spilte i Molde og delte ut stygge albuer til drittspillere over hele landet, men det forsvant fort da han i VIF kom med noen jævlig provoserende gester til oss på bortetribunen på Ullevål...

Tror kanskje det ligger an til å se ordentlig mørkt ut etter denne uken, med to veldig sannsynlige tap. Brann er ikke i stand til å vinne borte, og taper nok mot Glimt i morgen. Så har vi hjemmekamp mot LSK allerede på torsdagen, en kamp vi "alltid" taper. Da ser tabellen plutselig jævlig stygg ut for vår del. Håper vi har noen sparepenger i bakhånd til sommeren og at speider Harald Aabrekk gjør jobben sin i mellomtida.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #602 på: 27. April 2009, 00:36 »
Jeg kan love dere at med et så svekket Glimt-lag, som fra før av har slitt voldsomt, så skal dere ha alle muligheter til å få noe ut av denne kampen. Jeg skal til og med innrømme at jeg grøsser ved tanken på duellene mellom Sakkariassen og Huseklepp...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #603 på: 27. April 2009, 08:42 »
Denne kampen tror jeg faktisk han kan gjøre det veldig godt på høyrekant da han kanskje møter Tippeligaens dårligste venstreback i Gabrielsen.
Ruben Gabrielsen er et veldig stort talent, og trives jo best på høyrebacken. LSK har veldig store problemer i år, og jeg mener at Ringstad, islendingen og han mørke sentralt ikke har vist hvorfor de spiller i TL i dag. Ringstad og han mørke (husker ikke navnet), er jo unge, men holder ikke nivået. Det er gjennomgangsmelodien i LSK virker det som..

Det virker litt sånn ja, spillere som kanskje kan bli noe, men ikke får til noen ting enda.

Faen, så glad jeg er vi vant i går, tror Prica fort kan bli årets hit i tippeligaen, fyren virker jo nærmest som en komplett spiss.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #604 på: 27. April 2009, 14:25 »
Herlig dette TIL-laget altså:

- Når han faller, løper han (Hulsker) jo rett til dommeren og sier at Reginiussen skal ha rødt kort. Sånn gjør man bare ikke. Vi i Tromsø gjør hvertfall ikke sånn. Vi vet hvor grensen går, sier Ramovic til VG Nett.

Han har tydeligvis store problemer med å huske et par serierunder tilbake, denne Ramovic.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #605 på: 27. April 2009, 15:25 »
Ramovic driter seg rimelig ut her. Han fikk vel det 3. gule kortet denne sesongen igår. Merkelig at en keeper får så mye kort. Og ingen av disse er vel for munnbruk til dommeren kan jeg tenke meg?

- Jeg tok han bare borti i nesen og sa han måtte slutte med slikt. Når han er så gal, så må vi vise at vi støtter lagkameratene. Han faller jo ned som en jævla ... ja, jeg vet ikke hva jeg skal si, sier Ramovic.

Når han er så gal? Hehe... Husker Drogba ble utvist pga akkurat det samme i CL (mot Utd tror jeg). Er godt mulig Hulsker overspiller, men hadde nok blitt litt provosert jeg og om en tulling hadde klapsa meg på nesa.

Edit: Ellers vil jeg gi honnør til Høgmo som dysser ned utvisningen og fremhever at Tromsø lå under 3-1 på det tidspunktet. Se og lær Nilsen!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #606 på: 27. April 2009, 18:07 »
Jeg er sjelden den som hiver meg på TV2s tabloide vinkling av fotballrunden, men denne gangen må jeg si at jeg er sjokkert over at det er mulig å ikke gi så mye som et gult kort engang til Raymond Kvisvik, som høvler ned en motspiller på verst tenkelige vis, uten at han straffes med annet enn frispark imot. En veldig farlig takling, rett mot knærne til motspilleren, og ikke et fnugg av forsøk på å nå ballen. Og jeg må si at jeg synes det er skammelig at ikke NFF kan rette opp i dette i ettertid. At dommeren har sett situasjonen og ikke gjort noe med den, er faktisk det største problemet med hele episoden. Dommeren bør straffes knallhardt, og NFF burde vært i stand til å gå inn å gi tre kampers karantene til Kvisvik, som han garantert ville fått om dommeren hadde gitt rødt.

Ellers så må man jo le av TV2 som fokuserer ensidig på Lillestrøms liksom-annullerte scoring (scoringen ble ikke annullert, da dommeren hadde blåst lenge før han unge kisen med det rare navnet fikk heade upresset inn i RBKs mål). Hvorvidt det var korrekt å blåse eller ikke er så sin sak, men det var ikke den eneste kontroversielle situasjonen der ute. RBK skulle hatt MINST ett straffespark da Nortveidt handset på et innlegg fra Olsen. Jeg gadd ikke å klage over det der og da, og jeg gidder ikke fokusere noe særlig på det nå heller. RBK vant, fullt fortjent. Selv om ingen medier ser ut til å ha fått med seg det. Knapt nok Adresseavisen. NRK melder jo såvel at LSK førte kampen og tok ledelsen "fullt fortjent" på sin eneste sjanse i kampen etter 55 minutter.

Deretter er det en skam at INGEN norske medier er i stand til å gi Anthony Annan den honnøren han skal ha etter en kamp på verdensklassenivå. Fantastisk defensiv midtbanespiller, som egentlig er for god for Tippeligaen, og mer enn klar nok for Premier League eller andre store ligaer. Håper bare RBK greier å beholde Annan til etter VM i Sør-Afrika. Da kan vi få en sum tilsvarende det vi fikk for John Carew i sin tid. Jeg er virkelig imponert over denne mannen, som fort kan nå opp på Makeleles nivå, om han fortsetter utviklingen.

At Bernt Hulsker er en forbanna idiot, og ei masete, sytete kjerrring er det ingen tvil om. Det har vi visst i mange herrens år. Bernt Hulsker og Morten Berre er avskum! Avskyelige vesener.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #607 på: 27. April 2009, 18:20 »
Må sei Bolanos inponerer meg. Fine skuddfot.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #608 på: 27. April 2009, 18:52 »
Hehe, er ikke bare skuddfoten som er fint der i gården! Muligens Tippeligaens beste spiller når sesongen er unnagjort?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #609 på: 27. April 2009, 19:09 »
Målet hans i går var jo temmelig sjukt. Må være et av dei beste måla eg har sett på lenge og då reknar eg ikkje berre med tippeligaen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #610 på: 27. April 2009, 19:11 »
Det målet var verdensklasse, ingen tvil om det!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #611 på: 27. April 2009, 19:50 »
Fyfaen for et patetisk mål vi slipper inn i førsteomgang mot Brann. Londak og Sakk - skam dere!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #612 på: 27. April 2009, 19:53 »
Keepertabbe ja. Sure.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #613 på: 27. April 2009, 19:59 »
Er ikke Sakkariasen egentlig spiss, Kristoffer?  :P

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #614 på: 27. April 2009, 20:18 »
Sakk er egentlig spiss ja. Snytt for SOLEKLAR straffe Glimt der...