20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2009  (Lest 196249 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2009
« Svar #15 på: 02. Des. 2008, 23:15 »
Gjør meg lite dersom det ikke tiltrekker like mye oppmerksomhet, for min del personlig. Dersom dekningen er god er jeg fornøyd! :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 03. Des. 2008, 16:53 »
TV 2 har vel siden den forrige TV-avtalen levert det beste TV-produktet av norsk fotball noensinne, tviler på at dette vil tiltrekke så mye oppmerksomhet og nye interesserte som TV 2 klarte. Men vi får se. Noen som vet noe om priser?
Norsk fotball er drit dårlig. Trenger vi egentlig så mye oppmerksomhet rundt det?
Jeg vil avvente og se hvordan nettoverøfringene blir, før jeg uttaler meg bastant om det er bra eller dårlig. Selv tror jeg TV2 vil fortsette med en helt for jævlig Brann-fokusert linje. Så nylig en liste over fordelingen av TV-inntektene siden 2006, Brann leder suverent over Rosenborg, som igjen har et godt forsprang på Stabæk.
Bodø/Glimt ligger nederst, og fikk knapt nok smake på et rødt øre. Selv om det røde øre, vil utgjøre veldig mye i den syltynne bankkontoen til Glimt.

Men hvorfor i helvete ligger det laget med flest tilskuere som nummer to, så langt bak Brann? TV2 har skapt mye blæst om Tippeligaen, og sendingene har vært av helt ok kvalitet. Men det har vært mange klager på at Sumo har gått ned for telling i perioder med mye pågang. Særlig i de siste rundene. Og mange av kommentatorene og ekspertene er en vits. TV2 har ikke akkurat vært så fantastisk mye bedre at det gjør noe. Først og fremst fordi de er ekstremt partiske og veldig tabloide.

Jeg er ikke helt sikker på at dette er så vanvittig mye dårligere enn TV2s monopol. Men kunne selvfølgelig tenkt meg fotballkamper på TV. Men ikke for enhver pris.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 03. Des. 2008, 17:03 »
Glimt har jo da ikke vært i Tippeligaen så jævla mange av de årene da ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 03. Des. 2008, 17:36 »
Nei, men de ble jo ikke akkurat vist veldig mye på TV denne sesongen.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 03. Des. 2008, 18:05 »
Men hvorfor i helvete ligger det laget med flest tilskuere som nummer to, så langt bak Brann? TV2 har skapt mye blæst om Tippeligaen, og sendingene har vært av helt ok kvalitet. Men det har vært mange klager på at Sumo har gått ned for telling i perioder med mye pågang. Særlig i de siste rundene. Og mange av kommentatorene og ekspertene er en vits. TV2 har ikke akkurat vært så fantastisk mye bedre at det gjør noe. Først og fremst fordi de er ekstremt partiske og veldig tabloide.

Trodde vi var blitt enige for lenge siden om at det dreier seg om en jødekonspirasjon? De samme jødekonspiratorene som stod bak både 11.september, senkingen av Titanic og forsvinningene i bermudatrianglet er garantert Brannsupportere og kontrollerer TV2 fra innsida. Det kan ihvertfall ikke ha noe med TV2s økonomiske interesser å gjøre.

Seeeeeeeeriøst. Håper virkelig du er den eneste som ikke skjønner at en "sosialistisk" fordeling av TV-kamper ikke lønner seg for TV-kanalene. Og nei, jeg tror heller ikke du er bedre egnet enn TV2s markedsanalytikere til å bedømme hvilke kamper som skal vises og dermed hvor pengene skal sendes...

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #20 på: 04. Des. 2008, 17:46 »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 04. Des. 2008, 19:01 »
Den bestefaraktige mannen uten form for dialekt!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 06. Des. 2008, 16:46 »
Jajaja, der var Per-Messias tilbake i manesjen ja.
Tromsø har i hvertfall sørget for å sikre seg den beste mulige erstatteren til Nilsen.

Uten dialekt? Vel. Han har jo i og for seg en blanding av flere dialekter. Verdens eneste nordlending med skarre-r.
Interessant fyr.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 06. Des. 2008, 16:51 »
skarre-r? har mannen r i det hele tatt?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #24 på: 06. Des. 2008, 17:01 »
Blanding av Mo, Tromsø og bergenserdialekt kanskje?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 06. Des. 2008, 17:04 »
Tja. Av og til har han en svak skarre-r. Men joda, han har en tendens til å droppe r-ene helt, og erstatte det med en j-lyd.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 06. Des. 2008, 17:06 »
det sier litt om hvor opptatt man er av fotball når man bruker en hel side i en tråd på et diskusjonsforum til å diskutere dialekten til en trener for et lag du ikke holder med en gang.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 06. Des. 2008, 17:10 »
Nå har jo Høgmo vært trener for et lag jeg heier på da, så jeg synes det rettferdiggjør det.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #28 på: 06. Des. 2008, 17:29 »
enig i den, gjelder jo for meg også. hva er derimot kristroffers unnskyldning?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #29 på: 06. Des. 2008, 17:30 »
Nei, det er ikke godt å si.