20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 25/10: Wear vs Tyne [C+ Extra og C+ HD 13.45]  (Lest 34058 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

jensgb83

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: 25/10: Wear vs Tyne [C+ Sport 1, C+ Extra, C+ HD 13.45]
« Svar #30 på: 24. Okt. 2008, 14:39 »
Håper på dette laget:

Given

Beye-----Taylor-----Colo----Bassong

Jonas-----Barton/Guthrie---Butt-----Duff

Obi----Oba

Vanskelig å bedømme om Barton skal starte i stedet for guthrie ettersom jeg ikkje vet hvordan formen hans er. En Barton i godt slag har mer å tilføre offensivt enn Guthrie for øyeblikket. Synes heller ikkje vi skal ta ut vår kaptein fra forje kamp, Butt. Ihvertfall ikke til en kamp som dette hvor rutine er gull verdt. Ellers så vraker eg Geremi til høgre, blir for lite gjennombruddskraft på midten.. Synes han er en ypperlig back up både til høgreback og høgremidtbane. Ellers er d positivt å se benken våres før denne kampen, Harper, enrique, geremi, guthrie og carrol er jo alle gode spillere som er med å utfordrer til en plann i første elveren.
 want to be a Magpie Ranger
Only live for sex and danger

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #31 på: 24. Okt. 2008, 20:03 »
Hvem er Obi?
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #32 på: 24. Okt. 2008, 20:13 »
Håhå, gleder meg til og se min første kamp på hd;)

Given
Beye---Taylor---Colo---Bassong

Duff/Jonas---Guthrie---Barton---Duff/Jonas

Amecrap---Obagooool

Duff på høyre? City kampen;)

. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #33 på: 24. Okt. 2008, 23:09 »
Hør på Paul Merson:

A few weeks ago I said Everton v Liverpool was probably the biggest derby in England and I don't think this game comes close. I wouldn't put it in the same league as Arsenal v Tottenham or even Aston Villa v Birmingham. Maybe it's because I live a million miles from there or maybe it's because they haven't played each other very often in recent years, but I just don't see it as a big derby match.

MERSON'S MAGIC MAN
Nicky Butt -He's got the experience for a blood-and-thunder game such as this. You need somebody to put your foot on the ball in these games and he's one of the people who can do that among all the havoc.

Kanskje mannen burde legge opp spalten sin og gå tilbake til flaska?

Fatta ikkje kvifor Merson skal kommentere om dette når han tydeligvis ikkje har peiling. Er få kamper ein kan sjå på tv der ein så opplagt kan sjå at dette er et lokalt hatoppgjør.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #34 på: 24. Okt. 2008, 23:11 »
Samme her. Jeg har vært på Arsenal - Tottenham og Newcastle - Sunderland når vi vant 3-2. Var veldig god stemning på begge kampene, men for min del var det bedre liv under Arsenal kampen. På Emirates var det et trykk jeg aldri har sett maken til.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #35 på: 25. Okt. 2008, 00:18 »
Hør på Paul Merson:

A few weeks ago I said Everton v Liverpool was probably the biggest derby in England and I don't think this game comes close. I wouldn't put it in the same league as Arsenal v Tottenham or even Aston Villa v Birmingham. Maybe it's because I live a million miles from there or maybe it's because they haven't played each other very often in recent years, but I just don't see it as a big derby match.

MERSON'S MAGIC MAN
Nicky Butt -He's got the experience for a blood-and-thunder game such as this. You need somebody to put your foot on the ball in these games and he's one of the people who can do that among all the havoc.

Kanskje mannen burde legge opp spalten sin og gå tilbake til flaska?

Jeg er faktisk enig med han. Newcastel og Sunderland er ikke lenger blant de beste lagene og kjemper ikke om å vinne verken serier eller cuper. Sunderland har vært et heiselag og langt ifra noe stabilt PL lag. Uten å si det helt sikkert tror jeg de har flere derby kamper i den nest øverste divisjonen om vi ser på de siste 25-30 årene??

Arsenal og Tottenham har jo kjempet noen durablige dueller i den øverste divisjonen opp igjennom og Tottenham som for ikke mange år siden var kjent som et "cuplag" har gitt Arsenal mang en nesestyver i slike turneringer. Alle husker vel Gazza sitt frispark fra 30-35 meter rett i krysset i FA cupens semifinale på begynnelsen av 90 tallet!! Og Sol Campell er jo fremdeles uønsket på White Hart Lane etter sin overgang fra Tottenham til Arsenal, oppsummerer vel hatet mellom disse klubbene greit nok.

Newcastle og Sunderland har verken sjalusi eller misunnelse å bygge på de senere årene. De har heller ikke de store overgangene mellom seg som bygger opp om noe direkte spillerhat. Men selvfølgelig, de spiller på 2 store arenaer (blant Englands største) og publikum vet å gi lyd fra seg, men jeg mener allikevel at det er flere lokaloppgjør som er større i England enn akkurat Sunderland og Newcastle.

Det er ihvertfall min mening, uten "Newcastle briller" på. ;)
« Siste redigering: 25. Okt. 2008, 00:21 av Frode »

Anti-mackem

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #36 på: 25. Okt. 2008, 00:48 »
Selv om det kanskje ikke er så mye sjalusi og misunnelse involvert, så er det fortsatt en jævlig viktig kamp. Det er by mot by. Geordies mot mackems. Og det er en mye viktigere faktor, spør du meg. Disse folka jobber sammen og er venner utenom fotballen, men når det gjelder derbyet kan hatet være ganske sterkt. Har dog en følelse av at sunderland hater "mer" enn Newcastle, ettersom de har vært lillebror en stund. For meg er dette sesongens høydepunkt (sammen med kampen på SJP, selvfølgelig) og noe jeg har gledet meg til lenge. 13 timer igjen nå, og jeg sitter her og er skikkelig gira. Blir nok enda mer i morgen, etter jeg har stått opp litt tidlig og kost meg med filmer fra tidligere oppgjør på YouTube.
Her er mitt foretrukne lag med det vi har til rådighet:
Given

Beye - Taylor - Coloccini - Bassong

Jonas - Guthrie - Butt - N'Zogbia/Duff

Oba - Shola
Norwegian blood, Geordie heart

rikard

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: 25/10: Wear vs Tyne [C+ Extra og C+ HD 13.45]
« Svar #37 på: 25. Okt. 2008, 09:01 »
Jeg har vært på SJP og sett nufc mot sunderland.. Jeg har sett gutta mot m.brough og spurs. Det er helt vanvittig forskjell på disse tre kampene. Når vi rusla opp til stadioen en time før avspart trodde jeg faktisk kampen hadde begynt.. Det var masse sang og god stemning som runget utover byen. Toon army hadde møtt opp for å ta imot sunderland, både spillere og fansen. Fansen kom i busser, og ble slipt av på avsperra området.. Det var også enorm forskjell i antall politi og hester. Newcastle vant 3-2 og selvfølgelig så vant Toon Army tribunen. Når de rødstripete åpnet kjeften så svarte toon slik at vi ikke hørte de andre. Sånn var det ikke mot M.brough og spurs. Det var også sunderland fans som tok første tog tilbake til newcastle for å slåss. Vi fikk høre det var kommet tilbake en gjeng på ca 100 medlemmer for å gjøre opp derbyet med nevene.

For det om Sunderland har vært en ned og opp kandidat i PL så er det noe spesielt med denne kampen her. To byer som kjemper om å være Nord-Englands beste by. Disse byene er kjent for sin arbeiderklasse og tilhørigheten til klubben sin. En kan si mye om mackem, men de er også trofaste mot sin klubb. Det er heller ikke vanskelig å se på banen at det er derby.

Et lite utdrag fra nufc.com: "On police advice (say the mackems), alcohol will be on sale in the Newcastle section before the game, but all refreshment kiosks will close at 12.45pm prompt and not re-open again at half time or full time. That does also mean that no food & drink will be on sale after kickoff and at half time - apparently for the safety of the mackem catering staff. As far as we're aware, fans will still be able to use the toilets"

Jeg håper på et vanvittig trøkk på banen og at vi unngår skader :)
Nufc vinner 2-1!

Howay the lads!

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #38 på: 25. Okt. 2008, 11:35 »
Overhodet ingen tvil om at det er et vannvittig trøkk på disse kampene, men det betyr ikke at det er bedre enn på andre derby. Uansett ingen stor sak å diskutere, da dette kan variere fra kamp til kamp, alt etter kampforløp, spesielle hendelser og tabellsituasjon...

I dag har jeg stortroa på at vi banker Sunderland :)

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #39 på: 25. Okt. 2008, 11:37 »
Satt 250 spenn til 3,5 i odds på at vi vinner i dag :)

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #40 på: 25. Okt. 2008, 11:52 »
Har tippa mot Newcastle to ganger, og begge gangene har vi vunnet. Så i dag lurer jeg rett og slett på om jeg skal slenge inn noen penger på Sunderland seier!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #41 på: 25. Okt. 2008, 11:59 »
Deilig hvis vi får se Jonas tilbake og kanskje også en Barton i form (slik som i fjor).
Jonas er en kvalitetsving med god fart og han tør å utfordre. Barton er en syk mann som spiller med hjertet utenfor skjorta i likhet med Taylor, Butt og til dels Guthrie. Colo er litt opp og ned men har han dagen er han ekstremt god, bortsett fra litt plasseringsvansker. Duff har en oppagdående kurve og kan finne på noe sprell dersom han får tid og rom. Martins er vanvittig god og fortsetter Ameobi der han slapp kan dette bli interresant. Tror vi er avhengige av at samtlige presterer i dag og jeg setter min lit til Martins  han scorer garanteret og det blir utslagsgivende i en noe heldig 1-0 seier. Tror jeg da...

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #42 på: 25. Okt. 2008, 12:32 »
4 i odds på Newcastle nå på betfair

braegg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #43 på: 25. Okt. 2008, 12:59 »
Jonas og Barton er visstnok på benken.

Edit: Og Gordon er skadet, samt at Yorke spiller :D

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #44 på: 25. Okt. 2008, 13:00 »
Da blir det vel samme lag som mot City...