20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: newcastle sang  (Lest 9600 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Major

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Sv: newcastle sang
« Svar #30 på: 22. Okt. 2008, 20:52 »
noen som har en newcastle sang som jeg kan bruke til ringetone på mob?

den local hero er alt for treig.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #31 på: 22. Okt. 2008, 22:15 »
"For the Geordies"
"Toon, toon"
"Giz an N"
"Hey There"
Er alle låter du kan vurdere. Tror gruppen som spiller de kaller seg Runt.

Ellers har du jo "tribuneropene":
"We are the Geordies" (Min favoritt som jeg bruker på min telefon)
"Howay the Lads"
"Geordie Boys, we are here"
"Newcastle"
også på en av platene til Runt

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #32 på: 22. Okt. 2008, 23:03 »
Rosenborgsangen.

Enkelt og greit.

Kva som er bra med den sangen då? Skjønnar at den sikkert er bra for RBK fans men kan ikkje sei eg e spesielt imponert, er ikkje bra nok melodi. Av tippeligalagene syns eg Fredrikstad, Bodø Glimt, Brann (12.mann) og Vålerenga (alt for enga eller ka den heite) er best.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #33 på: 23. Okt. 2008, 01:09 »
Syns Start, Sogndal og Enga (Vålerenga Kjerke eller hva pokker den heter) i tillegg til Glimt sine er særdeles bra låter. Denne såkalte RBK-låta er for meg ikke veldig bra til det å være fotballsang. Da syns jeg derimot gode gamle låta til Ingebrigtsen er blant de bedre!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #34 på: 23. Okt. 2008, 22:45 »
De gjorde jo det senest i fjor, og stemningen før hjemmekampen mot Schalke i CL i fjor var jo helt vanvittig. RBK har aldri senere greid å gjenskape den stemningen. Slike kvelder vil jeg gjerne ha tilbake.

Forøvrig er det ingenting som føles så godt som å synge Rosenborgsangen etter endt sesong, mens spillerne feirer seriegull, eller cupgull for den del. Det var aldri det samme på siste hjemmekamp for sesongen i 2005, heller ikke i 2007. Og det vil ikke bli det samme i år. Selv om jeg håper å kunne glede meg over den bronsemedaljen Rosenborg mangler i samlinga, noe som først og fremst betyr UEFA-cup også neste sesong.

Nettop, det eneste som manglet der da var altså meg...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #35 på: 25. Okt. 2008, 11:56 »
Syns Start, Sogndal og Enga (Vålerenga Kjerke eller hva pokker den heter) i tillegg til Glimt sine er særdeles bra låter. Denne såkalte RBK-låta er for meg ikke veldig bra til det å være fotballsang. Da syns jeg derimot gode gamle låta til Ingebrigtsen er blant de bedre!
Rosenborgsangen er en av de gamle, gode låtene til Ingebrigtsen/Flakne.

Hvis du snakker om en sang du skal høre titusener av ganger på radio, så er nok ikke Rosenborgsangen den beste. Men da nevnte jeg jo Åge Aleksandersens Bilde Tå'n Ivers. Kan også nevne Petter Wavolds Rosenborg e laget mitt.

Men Rosenborgsangen er uansett nummer en. Enkelt og greit fordi den egner veldig godt til allsang, og fordi den er så enkel, men samtidig veldig godt gjennomført.

Hva angår Vålerenga Kjerke synes jeg den går under mye samme kategori som Rosenborgsangen.
Ser at noen nevner Bodø/Glimt. Har Glimt noe annet enn den gode, gamle låta fra cupfinalen 93? I såfall er jo det nøyaktig det samme som Rosenborgsangen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #36 på: 25. Okt. 2008, 12:07 »
"Bodø/Glimt førr evig" vel, Halvdan Sivertsen. Som for noen år siden på P1 ble stemt frem til beste fotballåta her til lands, og som Arne Scheie nå nylig også uttalte at var den beste.

http://www.an.no/glimt/article3684031.ece
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #37 på: 25. Okt. 2008, 12:09 »
Jeg er veldig glad i den sangen selv. Men den er ikke noe annerledes enn Rosenborgsangen. Samme type fotballsang. Ikke noen radiolåt. Men veldig godt egnet til allsang på tribunene. Så jeg skjønner ikke hva som er problemet med Rosenborgsangen, når de sangene dere selv nevner som bedre, er bygd opp på mer eller mindre nøyaktig samme måte.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #38 på: 26. Okt. 2008, 04:27 »
Ja vi elsker stabæk, På Nadderud På Søndag (konge låt). De burde høres!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #39 på: 26. Okt. 2008, 13:17 »
Jeg er veldig glad i den sangen selv. Men den er ikke noe annerledes enn Rosenborgsangen. Samme type fotballsang. Ikke noen radiolåt. Men veldig godt egnet til allsang på tribunene. Så jeg skjønner ikke hva som er problemet med Rosenborgsangen, når de sangene dere selv nevner som bedre, er bygd opp på mer eller mindre nøyaktig samme måte.

Om Rosenborgsangen er den med Ingebrigtsen, så er jeg jo enig i at den også er blant de bedre!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #40 på: 27. Okt. 2008, 18:49 »
Hvilken sang er "den med Ingebrigtsen" da?
Rosenborgsangen er den sangen Rosenborg alltid synger når de har vunnet seriegull/cupgull. Sangen har utallige ganger blitt spilt på Ullevaal og Lerkendal. Sist hørt på Lerkendal i 2006, etter nest siste seriekamp mot Viking.

Av Rosenborg-sanger i nyere tid er det svært få som ikke er signert Ingebrigtsen/Flakne.

I mangel av bedre linker: Her er en samling av de fleste mest kjente Rosenborg-sanger. De aller fleste er signert Ingebrigtsen/Flakne.
http://www.youtube.com/results?search_query=rosenborg+sanger&search_type=&aq=1&oq=Rosenborg

Her er forøvrig en nesten komplett diskografi for Rosenborg.
http://www.rbkweb.no/multimedia/musikk.txt

For Rosenborg-supporternes egne betraktninger, se denne linken.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #41 på: 28. Okt. 2008, 00:02 »
"Ååå Rosenborg, ååå Rosenbort e Trondhjems fotballag"...?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #42 på: 29. Okt. 2008, 16:18 »
Ja, det er Rosenborgsangen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #43 på: 29. Okt. 2008, 23:19 »
Da er vi relativt enig!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #44 på: 29. Okt. 2008, 23:22 »
Vil forøvrig påpeke at jeg synes Arne Scheie kan kommentere fotball og hopp, og overlate musikken til alle andre enn Drillo.