20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 889256 ganger)

0 medlemmer og 5 gjester leser dette emnet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4095 på: 24. Juli 2013, 16:13 »
Eg hatar den ikkje. For å visa kva eg meinte: eg har ikkje sett den ferdig, sparar siste halvtimen til ein annan dag ;)

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4096 på: 24. Juli 2013, 19:01 »
Danny Trejo - How to Make a Great Movie

Suveren kis!
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4097 på: 25. Juli 2013, 10:56 »
John Carter - Helt kurrant sci-fi-eventyr. Ikke noe nyskapende eller noe sånt. Helt streit film, med relativt stor sett det før-faktor. Filmen har vel vært i "development hell" i 79 år (lengste noensinne?), og man skulle tro de fikk til noe bedre enn det. I tillegg er filmens budsjett på rundt $250m, og allikevel er CGIen rimelig døll. Spesielt hoppingen til John Carter ser utrolig mongo ut. Denne burde blitt filmet på 50-tallet, og da  kan jeg love dere at den hadde vært jævlig mye bedre enn hva den ble i 2012.

5/10
« Siste redigering: 25. Juli 2013, 20:08 av boris. »
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4098 på: 25. Juli 2013, 20:25 »
Taste the Blood of Dracula - Jævlig fet, og muligens den mørkeste filmen til nå. Svart messe, eler le messe noir som høres mye fetere ut, blod og mye fethet. 70-tallet er her og Hammer Horrors popularitet blir stadig dårligere. Så da kjører de på med mer blod, gore og hud enn de har gjort tidligere, uten at det funka. Men jau, denne er langt mer gory enn de tidligere, og man får servert med hud osv. Uansett, jævlig fet film og Christoher Lee er som alltid helt suveren. Diggen dialogen hans i denne filmen.

Scars of Dracula - Denne kom samme år som Taste the Blood of Dracula, men er enda blodigere igjen, og jævlig fet. Christopher Lee har ikke hatt så mye dialog siden Dracula, og det er jo jævlig kult. Klove er tilbake, men spilles dessverre av en annen fyr (Patrick Troughton) som ikke er i nærheten av Philip Lathams Klove i Dracula: Prince of Darkness. Men filmen er uansett jævlig fet, og Jenny Hanley er sykt lekker.

Og da var jeg ferdig med den første "serien " av Hammer Horror Dracula-filmer. Da har jeg igjen Dracula A.D. og The Satanic Rites of Dracula (begge har både Christopher Lee og Peter Cushing!!!) som er en mer oppdatert Dracula, satt i en mer moderne tid, og The Legend of the 7 Golden Vampires som er et sammarbeid mellom Hammar Studios og Shaw Brothers Studio. Med andre ord snakker vi klassisk horror + martial arts, og en Hammer Horror film MED Dracula, men UTEN Christoher Lee.
Også har jeg igjen The Kiss of the Vampire som var ment å være seriens tredje film, men uten verken Christoher Lee og Peter Cushing bestemte de seg for å ikke inkludere denne. Har trua!
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4099 på: 26. Juli 2013, 18:04 »
The Kiss of the Vampire - Denne var ment å være film #3 i Hammer Horrors Dracula-serie, men siden hverken Christopher Lee eller Peter Cushing er med, og ei heller nevnes Dracula eller Dr. Van Helsing, så ble den ikke inkludert der. Helt greit, men faen for en fet film. Jævlig kul! Digga deg psykologiske spillet i løpet av filmen, i tillegg til slutten som var dødsfet. Kremfilm!

Spoiler (hover to show)
« Siste redigering: 27. Juli 2013, 00:50 av boris. »
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4100 på: 26. Juli 2013, 23:08 »
Dracula A.D. 1972 - Dette er den første filmen i den "nye" serier, og Peter Cushing er endelig tilbake som Van Helsing. Men denne gangen er det ikke som Abraham Van Helsing, men som Abrahams barnebarn, Lorimer Van Helsing. I motsetning til de andre Dracula-filmene fra Hammer Horror er ikke disse satt til Viktoriatiden, men til 1970-tallet. Borte er de flotte klærne, hestene, og den majestetiske musikken, og de er byttet ut med stygg-fete klær, biler og funky musikk som godt kunne vært soundtracket til en blaxploitation-film. Christopher Lee og Peter Cushing er fenomenale, og Christopher Neame er jævlig kul. Spiller jævlig sprøtt og fett i denne. Minner meg om en fra A Clockwork Orange. Denne filmen blir ofte sett på som en av de svakeste Hammer Horror Draculafilmene, uten at jeg skjønner helt det. Jeg synes denne var jævlig fet, og slutten var sykt kul! En undervurdert perle.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4101 på: 27. Juli 2013, 12:31 »
The Satanic Rites of Dracula - Oppfølgeren til Dracula A.D. 1972, og den siste Hammer Horror-filmen hvor Christopher Lee spilte Dracula. Den følger for det meste i samme sporet som Dracula A.D. 1972, men har en større krim-feeling. Fett med detektiver og greier. Ikkt fullt så funky musikk, men jævlig kult soundtrack, og både Christopher Lee og Peter Cushing er... suverene! Kan du tror det? Ja, det kan du. Fet film, og som Dracula A.D.1972 er den jævlig undervurdert.

Da er det igjen en Hammer Horrorr Draculafilm før jeg hopper over på en del Universal Horror-filmer. Mye kos!
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4102 på: 27. Juli 2013, 15:18 »
The Legend of the 7 Golden Vampires - Hohoh, for en sprø film. 35% Hammer Horror og 65% Shaw Brothers. Gotisk horror møter martial arts. Denne har et ganske dårlig rykte, og jeg kan fint se hvorfor, men jeg digga den som bare pokker. Syne den var sykt fet, og ganske absurd. Peter Cushing er som vanlig sykt bra som Van Helsing, men det er dessverre ingen Christopher Lee her. Dracula spilles av John Forbes-Robertson som får veldig lite screen time av en jævlig fet grunn, noe du vil finne ut når du ser den. Rått!
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4103 på: 27. Juli 2013, 23:29 »
Silver Linings Playbook - Romantisk drama-komedie med Bradley Cooper, Jennifer Lawrence og Robert De Niro. Kjemien mellom Bradley Cooper og Jennifer Lawrence er upåklagelig, humoren er til tider helt forbanna fantastisk (mye takket være Robert De Niro som er suveren!) og dramaet er veldig, veldig bra. Fantastisk film! Og Chris Tucker gjør sin beste rolle siden... uh, eh, noensinne. Supert!

Jennifer Lawrence er latterlig lekker. Hngh!

Role Models - Sykt undervurdert film. Faens morsom og kul film. Seann William Scott, Jane Lynch og Bobb'e J. Thompson brilljerer her. Herlig!
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4104 på: 29. Juli 2013, 00:39 »
The Human Centipede (First Sequence) - Haha, denne filmen, ass. Så absurd at man bare må like det. Og Dieter Laser er helt suveren. Helt forbanna bra!
Nei.

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #4105 på: 29. Juli 2013, 01:04 »
John Carter: Et langt gjesp, brukte 4 dager å komme igjennom denne filmen.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4106 på: 30. Juli 2013, 17:22 »
Dracula's Daughter - Oppfølgeren til Universal Horrors Dracula fra 1931, men det er kun Edward Van Sloan (som Van Helsing) som er igjen i denne filmen. Bra film, men den mangler helt klart den kalde, bleke atmosfæren og horroren fra Dracula. Men Gloria Holden er jævlig bra som Contessa Marya Zeleska. Godkjent oppfølger, men det er ingen ny Bride of Frankenstein.

Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4107 på: 30. Juli 2013, 23:57 »
Red State - Fet action-horror fra Kevin Smith, inspirert av bl.a Westboro Baptist Church. Michael Parks er jævlig bra og creepy som Pastor Abin Cooper. Helt sjukt fet! Ikke hans beste, men tipp-topp uansett.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4108 på: 01. Aug. 2013, 12:02 »
Brother Bear - Fremdeles en helt OK familiefilm. Ganske fin, men faen så irriterende sangene er i denne. De virker så jævlig malplassert, selv om de passer temaet. Ugh!

A Tale of Two Sisters - Fremdeles en tipp-topp film. Jævlig bra!
Nei.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4109 på: 01. Aug. 2013, 21:11 »