20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 888365 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4020 på: 07. Juni 2013, 09:12 »
Los cronocrímenes - Forbanna fet film om tidsreise og greier. Jævlig rå film! Fire (fem om man regner med han man ikke ser fjeset på) skuespillere, sånn ca. null spesialeffekter og fenomenal regissering. Herlig!

Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4021 på: 07. Juni 2013, 12:10 »
Wheels on Meals - Tipp topp Hong Kong-action av Sammo Hung med trioen Jackie Chan, Biao Yuen og Sammo Hung i hovedrollene. Feidende flott film med masse fet action og mye topp humor. Jackie Chan X Benny Urquidez er også en av tidenes beste slosscener. Sprøtt!

Den scena er faktisk ikke fiksa og triksa med. Lysene slokker når han sparker. Blodfete greier.

I tillegg er titlen jævlig fet. Overtroiske Golden Harvest-folk tvang dem til å skifte tittel fra Meals on Wheels til Wheels on Meals fordi deres to siste filmer hadde vært fiaskoer, og begge startet på "M" - Megaforce og Menage A Trois. Fethet! :ler:
Nei.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4022 på: 08. Juni 2013, 00:09 »
Cemetery Man
Hatt den på watchlisten i mange år og fikk endelig sett den idag. Syns den var jævlig gøy. Lo høyt mange ganger. Anna Falchi er latterlig digg

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4023 på: 09. Juni 2013, 12:36 »
Dragonheart - Jeg holdt ut en halvtime før jeg mistet interessen, og den neste halvtimen satt jeg på PCen samtidig som jeg så filmen. Og etter den time slo vi av. Forferdelig kjip film. Überstusselig! Aaaargh!

PS: Det var ikke jeg som hverken lasta ned ELLER bestemte at vi skulle se denne.  :ler:
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4024 på: 10. Juni 2013, 00:09 »
The Shrine - Over gjennomsnittet god horror fra 2010. Den er ikke veldig orginal og har lånt en del fra både The Exorcist og The Wicker Man for å nevne noen, og noen av skuespillerne er rimelig middels og noen av effektene er litt slappe. Men filmen har god stemning og vinner masse på det faktum at polsken ikke er subba. Det var et jævlig smart valg av Jon Knautz, mannen bak denne og  Jack Brooks: Monster Slayer. Fornøyd!
« Siste redigering: 10. Juni 2013, 09:40 av boris. »
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4025 på: 10. Juni 2013, 12:48 »
Zero Woman: Red Handcuffs - Überfet Japansk exploitationflick fra 70-tallet med Miki Sugimoto i hovedrollen. Fet thriller med et hav av blod, fet vold og nakenhet. Zero Woman: Red Handcuffs er rett og slett en suveren pinky violence-film!
Nei.

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4026 på: 10. Juni 2013, 14:22 »
The Intouchables - I overkant søtladen moderne eventyrhistorie om en vilter afrikaner som kommer godt overens med en på alle måter lam fransk fiff. Flott film for de som har en grunnleggende tro på det gode i mennesket, for oss litt mer kyniske blir det mye kliss.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4027 på: 14. Juni 2013, 19:57 »
La Femme Nikita - Ah, for et herlig gjennsyn med denne glemte/oversette perlen av en film. Det er sikkert ti år siden sist, så jeg var sent på hvor godt den hadde holdt seg, og jeg ble imponert. God holdbarhet. Jævlig fet film! Herlig seig film med en meget solid og god historie, godt skuespill og meget god regissering av Luc Besson.

Utviklinga til Luc Besson er jammen meg litt trist. Etter fire fantastiske filmer på rappen (Le grand bleu, La Femme Nikita, Léon: The Professional og The Fifth Element) så virker det som om alt har gått til helvete. Men jeg har litt troa på Les aventures extraordinaires d'Adèle Blanc-Sec, da, som er basert på tegneserien med samme navn, med vakre Louise Bourgoin i hovedrollen. Gleder meg til jeg får sett den!
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4028 på: 14. Juni 2013, 22:53 »
Robin Hood (1991) - Ugh, for no' møl, og kjemien mellom Patrick Bergin og Uma Thurman er så dårlig at jeg begynner å lure på om de var uvenner eller noe sånt? Faaaen så dårlig!
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4029 på: 15. Juni 2013, 21:08 »
Men In Black - Hohoh! Jeg tror det må være rundt 15 år siden jeg så denne på kino, og jeg har nok sett den 5-10 ganger siden den gang. Men fy faen, for en film! Den har virkelig holdt seg bra. Kjemien mellom Will Smith og Tommy Lee Jones er upåklagelig, og effektene er meget gode. Noen av effektene ser litt utdaterte ut, men ikke mer enn at det kan overses, mens andre effekter i filmene er langt bedre og mer realistisk enn hva man har fått servert i skitfilmen Avatar og kremfilmen The Hobbit: An Unexpected Journey. Spenstig opplegg. Uansett, KREMFILM!
Nei.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4030 på: 15. Juni 2013, 22:20 »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4031 på: 16. Juni 2013, 09:39 »
Jævlig kult, Daniel.

Men In Black II - Langt i fra like god som den første, men jeg koser meg godt med den uansett.

Wild Wild West - Mjeh, ræva film, men jeg elsker steampunkelementene i filmen. Det er så jævlig fett!
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4032 på: 17. Juni 2013, 01:15 »

The Revenant - Jeg så akkurat denne og er JÆVLIG imopnert. Sinnsykt fet horrorkomedie som er jævlig morsom, jævlig tøff og sinnsykt sjarmerende. Om denne ikke blir sett på som en klassisk kult-film innen 8-12 år skjønner jeg ingenting. Badass!

Sykt fete effekter au.

Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4033 på: 17. Juni 2013, 23:59 »
Flukt - Helvete, dette var katastrofalt dårlig. Jeg vedde en femmer på at alle skuespillerne er tilfeldig funnet på gaten, og at dialogen er skrevet av en rumener som har vært i Norge i sånn ca. 137 dager. Forferdelig.

Det beste med filmen var Kristian "Gaahl" Espedal, tidligere vokalist i Gorgoroth, som gjorde en overraskende god figur. Det hadde jeg ikke trodd.

Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4034 på: 25. Juni 2013, 22:10 »
Prometheus - Så denne igjen forrig uke og likte den enda mindre nå enn første gangen jeg så den, og første gangen endte det med slakt. Makkverk av dimensjoner som går fra 3/10 til 2/10, noe som er det dårligste på min skala (1/10 brukes på filmer som er så dårlig at de er sebare som bare faen!)

The Silence of the Lambs - Kremfilm om bare pokker, og en film jeg regner med at alle har sett og elsker.

Hannibal - Ganske kul film, men den er ikke i nærheten av å nå opp til The Silence of the Lambs.

Red Dragon - Rævfet film som er et par hakk bedre enn Hannibal, og et par hakk dårligere enn The Silence of the Lambs. Det er sykt hvordan Will Graham er så jævlig fet i både denne og Manhunter, men er max mongo i Hannibal-serien.

2012 - Hohoh, så mongo at jeg koste meg litt. Akkurat så dårlig at den blir helt ok, men ikke noe jeg noensinne kommer til å se igjen.

Kon-Tiki - Gud bedre, at denne filmen blir hyllet som et mesterverk osv. er noe av det merkeligste som har skjedd i filmbransjen. For et makkverk! Visuelt er den veldig fin og flott, men lite interessant. Kjipe skuespillere, forferdelig dialog og en særs lite interessant film som får Thor Heyerdahl til å fremstå som en kuksuger av rang. Nei, dette var en helt forferdelig film og sier det meste om Norsk film. Pinlig! Og det finnes vel ingen tvil om at denne utelukket blir hyllet fordi den er Norsk.
Og at denne ble nominert til Oscar sier enda mer om Oscar, som har tapt seg enda mer enn hva jeg hadde trodd. Herrefred, så utrolig dårlig.
« Siste redigering: 25. Juni 2013, 23:09 av boris. »
Nei.