20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 888408 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #3990 på: 31. Mai 2013, 17:36 »
A Colt Is My Passport - Shuji Kamimura (Jô Shishido) er en profesjonell leiemorder shvis tjenester blir leid av yakuzaen for å knerte lederen til en rivaliserende gjeng. Kamimura utfører jobben helt perfekt, men møter på problemer når den nye sjefen for den rivaliserende gjengen slår seg sammen med yakuzaen, gjengen som leide han til å starte med.

Filmen er i svart-hvitt og blander japansk noir meg spaghetti western(!!!), noe som funker helt utmerket. Filmen er stilful som bare pokker og sinnsykt badass, noe som skyldens den alltid like imponerende Jô Shishido. En del av scenen er så godt filmet og vellaget at de sikkert kommer til å sitt limt på netthinnen i flere år. Helvetes bra!
Nei.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #3991 på: 31. Mai 2013, 22:20 »
Hiroshima shitô hen - Andre film ut i Yakuza Papers serien. Kanskje enda betre enn den første filmen. 10/10.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3992 på: 31. Mai 2013, 23:04 »
The Condemned - Haha! The Condemned er enda en Battle Royale rip off, men jævlig mye fetere enn The Hunger Games da den er laget av og for barske mannfolk, og ikke 12 år gamle Twilight fangirls. Battle Royale + Death Race/The Running Man/The Truman Show osv. Ikke orginalt, og ikke veldig bra, men tøft nok til at jeg holder interessen oppe igjennom hele filmen. Mye fet vold. Steve Austin er tøff og Vinnie Jones er balletøff!
« Siste redigering: 31. Mai 2013, 23:11 av boris. »
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3993 på: 01. Juni 2013, 12:13 »
Har kost meg masse med en del behind the scenes-bilmder i det siste. Mye fethet!

Pluss noen ekstra:

Fy faen i helvete så imponerende kulisene i Metropolis er. Filmen er et mesteverk uten sidestykke fra 1927, og det er lett å se at det var lagt mye arbeid inn i det der, ja. Helvete! :iik:
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3994 på: 01. Juni 2013, 16:36 »
Branded to Kill - Wow ... just wow, som IceQueen ville sagt.

Jô Shishido er faen meg så JÆVLIG tøff. En av de tøffeste.
« Siste redigering: 01. Juni 2013, 21:47 av boris. »
Nei.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3995 på: 02. Juni 2013, 20:58 »
Begynte på Jack Reacher nå.. Orket bare 10-15 min før jeg slo av og slettet filmen. Noe av det svakeste jeg har sett på leeeenge!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3996 på: 02. Juni 2013, 21:12 »
Begynte på Jack Reacher nå.. Orket bare 10-15 min før jeg slo av og slettet filmen. Noe av det svakeste jeg har sett på leeeenge!

Så dårlig altså? Jeg hadde inntrykk av at Jack Reacher skulle være relativt kul? Ikke orginal, ikke dyp, men god pocornfilm?

Romper Stomper - Klassisk action-drama med  Russell Crowe, som handler om en gjeng nazi-skinheads. Sett den før, men det er en del år siden. Knallbra!

Og fenomenalt soundtrack.
Nei.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3997 på: 02. Juni 2013, 22:15 »
Enig ang Jack Reacher. Tom Cruise er ikke en veldig god skuespiller og det kommer altfor tydelig frem i denne filmen. I tillegg er historien ganske svak og alt bygger på at Tom Cruise skal være bad ass, noe jeg rett og slett ikke klarer å tro på.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #3998 på: 02. Juni 2013, 22:55 »
Med unntak av The Beach, så synes jeg vel mesteparten av filmene til DiCaprio er (veldig) gode, så ble skuffet da jeg så Gatsby på kino. Kjedelig, lang og litt forutsigbar.

Men det er vel som en venninne sa; du får en helt annen filmopplevelse dersom du faktisk har kjennskap til historien på forhånd. Med andre ord ikke ulikt Harry Potter.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3999 på: 03. Juni 2013, 00:01 »
Tom Cruise er ikke en veldig god skuespiller og det kommer altfor tydelig frem i denne filmen.

Jeg er litt uenig her. Han er dårlig til å velge filmer som passer seg, men han har da gjort godt over en håndfull med virkelig imponerende prestasjoener i sin tid som skuespiller. Han har jo levert utrolig bra i filmer som Rain Man, Born on the Fourth of July, Interview with the Vampire: The Vampire Chronicles, Eyes Wide Shut, Vanilla Sky, Minority Report, The Last Samurai og Collateral for å nevne noen, samt at han på ingen måte har gjort seg bort i Mission: Impossible-filmene, Valkyrie og ikke minst Tropic Thunder. Jeg synes Tom Cruise ofte får ufortjent mye kritikk, mye av det er nok fordi han er en jævla weirdo.
Nei.

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4000 på: 03. Juni 2013, 05:49 »
Kunne vært kul, men Cruise ødelegger den. Og jeg syns han er OK i andre ting, bare totalt feilcasta som Jack Reacher.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4001 på: 03. Juni 2013, 09:19 »
Tja han har spilt i noen gode filmer, men Tom Cruise har aldri vært det som er bra i filmene. Jeg synes han leverer replikkeme veldig flatt og han er ikke veldig god på å formidle følelser. Han er ok, men langt i fra god. Dersom manuset er godt klarer han til en viss grad å lure oss til å tro at han er flink, men det hører til sjeldenheten.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4002 på: 03. Juni 2013, 09:24 »
Nei.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #4003 på: 04. Juni 2013, 00:18 »
Noen som har sett Django (1966)?

▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4004 på: 04. Juni 2013, 00:21 »
Selvfølgelig. Kremfilm! Og alle med et snev av interesse for Western er enig med meg.
Nei.