20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 887293 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #3765 på: 11. Jan. 2013, 03:44 »
ikke mange dager siden jeg så iron sky selv. likte den som forventet jævlig godt.
Nei.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3766 på: 11. Jan. 2013, 03:56 »
Django Unchained

Wow! Nok et mesterverk fra Tarantino.
Cristoph Waltz er mildt sagt glimrende og Leonardo DiCaprio leverer som alltid.

Same old Shearer, always scoring!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3767 på: 11. Jan. 2013, 19:19 »

Anbefales på det sterkeste.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3768 på: 12. Jan. 2013, 02:33 »
Sitter og ler høyt av utvalget på den amerikanske netflix. Sliter med å finne ord som beskriver det latterlig deilige utvalget der. Masse deilige b-filmer av alle mulige slag, gammel horror og et gigantisk lass med deilige dokumentarer. Har sett meg ut tre dokumentarer om film for morgendagen, og har akkurat sett en.

Har sett:
American Grindhouse

Skal se:
Machete Maidens Unleashed
The Sci-Fi Boys
American Scary

Gleder meg som faen til morgendagen.
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3769 på: 12. Jan. 2013, 11:23 »
Moonrise Kingdom :thumbu: :thumbu: :thumbu: :thumbu: :thumbu: :thumbu: Driiiiiitbra. Elskar Wes Anderson.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3770 på: 12. Jan. 2013, 14:33 »
Moonrise Kingdom :thumbu: :thumbu: :thumbu: :thumbu: :thumbu: :thumbu: Driiiiiitbra. Elskar Wes Anderson.

Haha, jeg skulle akkurat inn å skrive om den filmen selv. Så den i natt da jeg ikke fikk sove og den var helt fantastisk! Merker som du sier at det var Wes Anderson som har laget den, uten at jeg kunne navnet hans men var sikker på at det var samme regissør som "Den Fantastiske Mikkel Rev" da jeg så den.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3771 på: 12. Jan. 2013, 14:43 »
Da var Machete Maidens Unleashed! sett. Max knall. Noe av det samme man finner i American Grindhouse, men veldig mye annet og. Anbefales til folk hvis filminteresse går dypere enn blockbusters og kritikerroste filmer.
Nei.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3772 på: 13. Jan. 2013, 02:59 »
Silver Linings Playbook

Enda en knallfilm fra et herlig filmår. Nominert til oscar for beste film og mannlig/kvinnelig hovedrolle.
Med andre ord, virkelig verdt å få med seg.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3773 på: 13. Jan. 2013, 03:37 »
nåja, at en film er nominert til oscar har lite å si, gitt. oscargreia  er bare tull og tøs.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3774 på: 13. Jan. 2013, 03:49 »
forresten, noen som har sett Brick? tenkte jeg skulle se den i morgen, men så fant jeg ut at stusseligheten ved navn Joseph Gordon-Levitt har hovedrollen. verdt å se til tross for han eller er det bare og hoppe videre?
Nei.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3775 på: 13. Jan. 2013, 03:56 »
nåja, at en film er nominert til oscar har lite å si, gitt. oscargreia  er bare tull og tøs.

Jeg ser hva du mener og er ganske enig, men når en film er nominert til de tre gjeveste prisene er vel det en grei pekepinn på at filmen har gjort noe riktig? ;)

Men så ble jo også Avatar nominert for best picture i 2009. Uten å ha sett filmen føler jeg det bare blir helt feil.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3776 på: 13. Jan. 2013, 12:26 »
jeg synes ikke det, nei. for og ta noen eksempler:

avatar ble nominert til bl.a Best Picture og Best Director
Million Dollar Baby vant best picture til tross for at både Finding Neverland og the aviator var nominert.
Inception var nominert til best picture og Best Original Screenplay

med andre ord, oscar er bare tull og tøys.
Nei.

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #3777 på: 13. Jan. 2013, 12:37 »
Etter å ha fått kjempe kritikk og 4 Oscar nominasjoner ble det Beasts of the Southern Wild på oss i går kveld.

Eg stod igjen med en tanke etter filmen var ferdig. HÆÆÆ!!!!

Ser poenget bak historien og handlingen, men synes det rett og slett ble for sært.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3778 på: 13. Jan. 2013, 20:55 »
Har sett nærmere 70 filmer de siste ukene og husker på langt nær alt, men jeg tar de jeg husker fra de to-tre siste dagene:

Legendary Amazons - Jeg orket faktisk ikke mer enn 40 minutter av denne, og allerede etter to minutter skjønte jeg at jeg hadde funnet meg en ræva film. Denne var helt forferdelig, og alt virket som en spøk. Ræva skuespill, ræva CGI og effekter, ræva regissering og ekstremt ræva kampkoreografi. DEEEEE-RITT!!! 2/10

Ip Man - Legenden Donnie Yen spiller legenden Yip Man, en person som burde være kjent for alle med en bitteliten interesse for martial arts(filmer) da han var læremesteren til Bruce Lee. Filmen er en semibiografisk film som omhandler en del av livet til Yip Man, selv om ting kanskje ikke er 100$ korrekt. Det aller meste stemmer i denne filmen, og det er vanskelig å ikke la seg imponere. Donnie Yen er som alltid BEYOND awesome og man kan rett og slett ikke la vær å la seg imponere, og slosscenene er så bra at jeg fremdeles får frysninger kun ved å tenke på det. Filmiing er knall, lyssetting er knall og soundtracket er knall. Latterlig fet! 9/10

Ip Man 2 - DONNIE! FUCKING! YEN! Ikke like bra som den første, og de britiske skuespillerne er ikke alltid like bra, men jævlig bra og fet uansett. Helt konge! 8/10

True Legend - Filmen er ikke dårlig, men den er heller ikke fantastisk. Den mangler veldig mye og lider av en del virkelig mongo ting. 5/10

Mugamoodi - Samme som over. Bollywood-superheltfilm som har mer til felles med Kick-Ass, Super og de filmene der enn de tradisjonele superheltene som Superman, Batman osv. Filmen er 45 minutter for lang, og preges veldig av dette for å si det mildt. Mye kul action, noen morsome scener og sånt, men som sagt, for lang. Det er vel kun tre sanger og danser i løpet av hele filmen, noe som faktisk er for lite, for sang- og dansenummerne var jævlig kule. Alt i alt ikke helt der. 5/10
suveren sang, da.

Bodyguards and Assassins - Veldig bra drama med mye action og godteri. Store minus pga. noe CGI-blod og annet snørr, men alt i alt likte jeg den veldig godt. For lite Donnie Yen, men det overlever jeg. Parkourscena med nevnte mann var helt forbanna enorm. Latterlig fet! 7/10

Indie Game: The Movie - Sjefsdokumentar som følger skaperne av Super Meat Boy, Fez og Braid. Helt fantastisk! Åpningsmonologen til Jonathan Blow er vilt bra, og absolutt alle mennesker burde fores med den fra fødsel og til de dør. Dagens filmskapere (og musikere) burde også sette seg ned, lese, høre, finne ut meningen til den og LÆRE. Sannhet x 1000000000000000000000000000000000000000000000000000000000!!! 9/10

Chasing Ghosts: Beyond the Arcade - Dokumentar om arcade games på 80-tallet, med intervjuer med flere av de store fra den tiden. Veldig bra greier, og Billy Mitchell er sjef! 8/10

Special When Lit - A Pinball Documentary - Fet dokumentar om pinball, hvor de intervjuer skapere, fans og kommer med masse bra info. Gode greier! 8/10

Punished - Rotete, dårlig skuespill og en kjip story. CRAP! 3/10

Butterfly and Sword - Fet old school Wuxia. Langt i fra den beste jeg har sett, men likandes uansett. DONNIE YEN er max sjef, og Michelle Yeoh er herlig.

Jiro Dreams of Sushi - Aiaiai! For en helt fantastisk dokumentar. Det er så jævlig mye gull i denne at jeg sliter med å finne ord. En av tidenes beste dokumentarer, lett. Sjef! 9/10. Sniffer på 10ern.

Arahan - Helt kurrant Sør-Koreansk action-komedie. Ikke filmkunst, men grei. En del morsome scener, en del fete actionscener, men en del ubrukelig CGI og dritt. 6/10

American Grindhouse - Glimrende dokumentar om, vel, exploitationfilm. Jævlig kul sak med masse herlig info om exploitationfilm, helt fra stumfilmen og til 70-tallet. Mye gull! 8/10

Machete Maidens Unleashed! - Deilig dokumentar om bruken av Filippinene som filmlokasjon blandt exploitationregissørene med lite budsjett. Masse fet info og intervjuer med fete folk. Max! Forbanna! Fet! 9/10

The Sci-Fi Boys - Kul dokumentar om sci-fi, og utviklingen av effektene brukt i sci-fi. Intervju med mindre og mer kjente folk, som bl.a Peter Jackson. Fet liten sak! 8/10

Detour - Sykelig bra film-noir fra 1945. Faen så bra historie, i tillegg til regissering, skuespill og sånn, seff. Tom Neal er briljant i denne, og jeg må åpenbart sjekke ut flere filmen med han. Må sjekke flere filmer av regissør Edgar G. Ulmer og. 9/10

The Usual Suspects - Sykelig bra neo-noir som jeg regner med at alle har sett. Kevin Spacey er skremmende bra i denne, og historien er top top top top notch! 9/10

The Shanghai Cobra - Kul krim fra 1945. Har aldri hørt om karakteren Charlie Chan før, men dette er en Charlie Chan-film, og den tusende i en rekke av et lass med filmer. Vel, denne var såpass bra at jeg nok kommer til å starte på begynnelsen og sjekke ut flere. Var ikke klar over at det var en filmserie da jeg så denne. 7/10

The Stranger - Herlig, herlig film-noir fra 1946. Så jævlig fet at jeg blir øm på tissetuppen. Edward G. Robinson ruler hardt og er en annen mann jeg må se nærmere på. Digg som faen! 9/10
Nei.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #3779 på: 14. Jan. 2013, 00:55 »
jeg synes ikke det, nei. for og ta noen eksempler:

avatar ble nominert til bl.a Best Picture og Best Director
Million Dollar Baby vant best picture til tross for at både Finding Neverland og the aviator var nominert.
Inception var nominert til best picture og Best Original Screenplay

med andre ord, oscar er bare tull og tøys.

Hva er galt med Inception da?