20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 887380 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #3660 på: 14. Des. 2012, 12:07 »
Boris: Spar meg for ein " Den sugde såååå jevlig kuk".  ;)

Fordi jeg hadde tenkt å komme med en sånn kommentar, mener du?  ::)

Og veldig mange filmkritikere MÅ se filmen i 3D uavhengig av hvor mye de hater drittet, og med tanke på at PeTURD Jackson prøvde noe nytt med Hobbiten er en del folk veldig interessert i å sjekke det ut. Du prater som om det er idioti. Flaut.
3D er uansett det største pisset noensinne. Helræva opplegg!

Ja, nettopp.
Eg pratar som om desse har gjort opp seg ein meining før dei har sett filmen og det er kunn dette som gjeld uansett kva filmoppleving dei får.
Derfor er det ikkje vits at du ser Hobbiten i noko anna enn 2D 48 fps og dermed sparar mange for meir piss her inne. Eller 24 fps viss du er på det nivået...
« Siste redigering: 14. Des. 2012, 12:33 av lgrinde »

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3661 på: 14. Des. 2012, 12:12 »
Tintin oppfylgjar i 2015: http://www.imdb.com/news/ni42676575/

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3662 på: 14. Des. 2012, 12:31 »
Jeg har aldri hatt noen planer om å se Hobbiten i 3D, og kommer heller ikke til å gjøre det. Hadde ikke sett den i 3D selv om jeg hadde fått betalt for det. Har ingen interesse av å ødelegge filmopplevelsen med tull og tøys. Jeg sliter forresten veldig med å se hvorfor det å kritisere 3D blir sett på som piss, mens det å hylle det blir godt mottatt. Ler tre uker.
Nei.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3663 på: 14. Des. 2012, 12:36 »
Jeg så Green Street Hooligans igjen her om dagen. Ble litt overrasket da jeg innså at Pete (han skalla tynne hooligan fyren) er samme fyr som hårete muskuløse Jax i Sons of Anarchy!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3664 på: 14. Des. 2012, 12:37 »
Jeg har aldri hatt noen planer om å se Hobbiten i 3D, og kommer heller ikke til å gjøre det. Hadde ikke sett den i 3D selv om jeg hadde fått betalt for det. Har ingen interesse av å ødelegge filmopplevelsen med tull og tøys. Jeg sliter forresten veldig med å se hvorfor det å kritisere 3D blir sett på som piss, mens det å hylle det blir godt mottatt. Ler tre uker.

Det er jo slike som deg eg pratar om. Alle andre med din oppfatning burde gjort det same. 
Sjølvsagt er 2D best, men på kino so kan eg og millionar av andre folk få ei fantastisk filmoppleving med Jackson sin banebrytande teknologi både i 3D og 2D. Eg skal sjølvsagt sjå han først i 3D og so i 2D. Begge gongene med 48 fps sjølvsagt. Knipsar i 4 veker.
« Siste redigering: 14. Des. 2012, 12:43 av lgrinde »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3665 på: 14. Des. 2012, 13:02 »
Nei, det er ikke sånne som meg du snakker om. Du snakker om folk som misliker 3D, men allikevel ser filmer i 3D. Jeg har aldri vært en av de, og kommer aldri til å bli en av dem. At jeg har gjort meg opp en mening om 3D  før jeg ser en film er rett, men det er fordi 3D for meg er et gigantisk uromoment som utelukkende er forstyrrende, i tillegg til at det ser jævlig kunstig, falskt og følelsesløst ut. Og på toppen av dette får man briller som er latterlig vonde og som forstyrrer like mye som alt det andre pisset. Nei, de tingene der forbinder ikke jeg med gode filmopplevelser. 3D kan bli noe stort i fremtiden, men i 2012 er det langt i fra interessant.
Nei.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3666 på: 14. Des. 2012, 13:05 »
Jeg har aldri likt 3D selv og synes det er "teit.

Men i Hobbitten fungerte det fantastisk og kan absolutt anbefale denne filmen i 3D.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3667 på: 14. Des. 2012, 13:09 »
Men i Hobbitten fungerte det fantastisk og kan absolutt anbefale denne filmen i 3D.

Det same sa bror min. For han var det uaktuelt å sjå den i 3D, men eg overbeviste han om at PJ sin teknologi og måten ein laga desse filmane på var noko heilt nytt. Dessutan kan ein alltid stola på PJ når det gjeld å gjenskapa Tolkien sitt univers på film ;)
« Siste redigering: 14. Des. 2012, 13:21 av lgrinde »

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3668 på: 14. Des. 2012, 13:23 »
Filmåret mitt sålangt:

Beste filmer:
1. Intouchables
2. Beasts of the Southern Wild
3. Lawless

Beste kinoopplevelser:
1. The Avengers
2. The Dark Knight Rises
3. (spares til jeg får sett the Hobbit / Django Unchained)

Fete filmer:
1. End of Watch
2. The Man with the Iron Fists
3. Expendables 2
4. The Cabin in the Woods

OK filmer:
1. The Grey
2. Skyfall
3. Safe House
4. Project X
5. American Pie 4
6. Prometheus (hadde lave forventninger)

Dårlige/skuffende filmer:
1. Snow White and the Huntsman
2. The Bourne Legacy
3. The Amazing Spiderman
4. Looper

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3669 på: 14. Des. 2012, 15:16 »
The Thirteen Assassins - Latterlig sjeft Jidaigeki-film fra 1963. Den alltid så glimrende Takashi Miike kom med en remake av denne filmen i 2010, og den er meget, meget bra. Men denne er bedre. Klassisk Jidaigeki vil alltid være best, da det er umulig og gjenskape atmosfæren disse filmene har. Faen så forbanna fet! Glimrende soundtrack au.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3670 på: 14. Des. 2012, 18:23 »
Kekkō Kamen - Haha, max fett! Kekkō Kamen er basert på en manga og anime, og handler om Mayumi Takahashi, ei tennåringsjente som går på skole for å bli en nyhetsanker. Skolen drives av sadistiske jævler som straffer elevene for den minste ting, og straffene de gir ut består av en ting: S&M. Den eneste beskyttelsen Mayumi Takahashi og de andre elevene har er en mystisk superhelt ved navn Kekkō Kamen - The messenger of love and justice! Kekkō Kamen er kledd i en maske, kappe, langt, tynt skjerf, hansker og sko. Kekkō Kamen bruker den nakne kroppen sin til å distraere sine fiender, og sine nunchaku-skills for å banke dem.

Dårlig regissering, dårlig skuespill, dårlige effekter og en dårlig historie. Men selv med disse svakhetene er filmen helt kanon! Jævlig morsom og underholdene, og dette er toppet av en latterlig fengende themelåt som kan høres her:

Et par utdrag fra themelåta:

Nobody knows her face,
but everyone's seen her body

og

Nobody knows her face,
but everyone's seen her nipples

Nei.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3671 på: 14. Des. 2012, 22:08 »
Pitch Perfect                              http://www.imdb.com/title/tt1981677/
En del morsomme scener, søte jenter og jævlig kule acapellalåter gjør denne filmen veldig underholdende til å være en amerikansk collegefilm med et til de grader oppbrukt oppbrukt plot.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3672 på: 14. Des. 2012, 22:23 »
Alene Hjemme. 10/10.
Legendarisk bra - hver gang. Så ekstremt klisjefyllt - så effektivt allikevel. På grunn av nostalgi? Mulig det, men filmen er konge uansett!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3673 på: 16. Des. 2012, 09:43 »
Home Alone 2: Lost in New York - Dette er mer eller mindre den samme filmen som eneren, bare i litt andre klær. Ikke like bra, men likefult jævlig morsom og herlig. Joe Pesci er fantastisk!
Nei.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3674 på: 16. Des. 2012, 10:54 »
Home Alone 2: Lost in New York - Dette er mer eller mindre den samme filmen som eneren, bare i litt andre klær. Ikke like bra, men likefult jævlig morsom og herlig. Joe Pesci er fantastisk!

Synes denne er like bra om ikke bedre bedre enn eneren. Daniel Stern som Marv og Joe Pesci som Harry er klasse.
Den 3. filmen er derimot elendig.

Husker noen filmer med Jim Varney som Ernest P. Worrell på 80 og 90 tallet som veldig morsomme. Ernest goes to camp, Ernest goes to jail, osv var jo populære filmer da. Hvordan det ville blitt å sett disse filmene på nytt 20 år senere er jeg derimot ikke like sikker på om jeg vil.