20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 887480 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #3600 på: 27. Nov. 2012, 21:42 »
The Expendables  Skal se toern i morgen, så det var på tide å se eneren igjen og. Jeg synes det er litt for mye Jason Statham, og litt for lite Jet Li, Dolph Lundgren og Mickey Rourke, men ser man bort fra dette er dette en glimrende hjernedød actionfilm. Mye fet action! DEN scenen med Terry Crews er helt enorm. Smiler som en liten gutt på juleaften når han plaffer ned folk som faen. Helt fantastisk! En solid åtter.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3601 på: 28. Nov. 2012, 10:09 »
A Cat in Paris - Denne filmen er laget for hånd på gamlemåten, som jeg liker å si. Dette er en animasjonsfilm som på ingen måter bryr seg om detaljer, for små detaljer finnes ikke i denne filmen. Tegningene er som tatt ut av en dyktig tiårings levende billedbok, og sammen med det jazza soundtracket skaper dette magi. Historien er en veldig standard politi- og tyvhistorie, men pga. mørke, distinkte farger, kreativt bruk av lys og skygge i beste film noir-tradisjon, samt smidige, grasiøse bevegelser gjør filmen til en lekker opplevelse for oss voksne. Se se!

« Siste redigering: 28. Nov. 2012, 13:24 av boris. »
Nei.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3602 på: 28. Nov. 2012, 10:27 »
Min besteste kompis fra barndommen skriver om film i Natt & Dag, skrev nylig om vektendringer en del skuespillere har vært igjennom i forbindelse med roller i film. Ligger som toppsak på denne siden:

http://www.facebook.com/MOsmundset?ref=stream 
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3603 på: 28. Nov. 2012, 10:36 »
Jeg var sikker på at Jared Leto var omtalt, men det var han altså ikke! http://www.starpulse.com/news/index.php/2008/03/25/jared_leto_s_weight_gain_nightmare_

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3604 på: 28. Nov. 2012, 11:00 »
 :worthy: Christian Bale :worthy:

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3605 på: 28. Nov. 2012, 13:04 »
Jeg var sikker på at Jared Leto var omtalt, men det var han altså ikke! http://www.starpulse.com/news/index.php/2008/03/25/jared_leto_s_weight_gain_nightmare_

Du får kommentere, så får han svare om han er glemt, eller om han falt utenfor det gode selskap :)
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3606 på: 28. Nov. 2012, 13:15 »
Det er vel egentlig veldig, veldig mange som har gått ned eller lagt på seg ekstremt mye for rollene sine. Men den artikkelen der synes jeg var veldig middelmådig da det allerede finnes tusenvis av artikkeler som tar opp det samme, og det er svært få av de som nevner noe nytt. Har man lest en, har man lest alle. Ganske interessant hvor mye skuespillere er villige til å ofre for rollene sine, da.
Nei.

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3607 på: 28. Nov. 2012, 13:24 »
Du får kommentere, så får han svare om han er glemt, eller om han falt utenfor det gode selskap :)

Hehe! Kanskje det, ja!

Boris: Greia med Jared Leto var at han til slutt fikk problemer med å gå, slik at de måtte frakte ham rundt på settet i rullestol!

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3608 på: 28. Nov. 2012, 13:49 »

Hehe! Kanskje det, ja!

Boris: Greia med Jared Leto var at han til slutt fikk problemer med å gå, slik at de måtte frakte ham rundt på settet i rullestol!

Han er jo omtalt i artikkelen da?
" I senere tid har også Jared Leto passert De Niro på Ball of Fame (hah!) med sine 30,3 kilo for Chapter 27. "

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3609 på: 28. Nov. 2012, 14:01 »
Ok, men da er alt fryd og gammen!  :thumbu:

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3610 på: 29. Nov. 2012, 12:17 »
Ponyo on the Cliff by the Sea - Som jeg sa i et par anmeldelser tilbake er Studio Ghibli synonymt med EKSTREMT HØY KVALITET. Dette er den Studio Ghibli film, dermed er den en film som holder et ekstremt høyt kvalitetsnivå. Enkelt og greit. Men i tillegg til å være en Studio Ghibli-film, er dette en film av sjefen selv, nemelig magikeren Hayao Miyazaki. Hayao Miyazaki står bak filmer som Nausicaä of the Valley of the Wind, Castle in the Sky, My Neighbor Totoro, Kiki's Delivery Service, Porco Rosso, Princess Mononoke og Spirited Away, som alle holder er uvirkelig høyt nivå, så man vet at det man får kommer til å være meget, meget bra. Og når vi er i gang med å prise Hayao Miyazaki så er det en ting som burde sies; han er vår tids største animatør, og en av de aller største noen sinne. Det finnes ingen tvil om akkurat dette.

Filmen starter med en trollmann som holder orden på havet, og fra det går det bare en vei. Jeg digger trollmannen. Minner meg om en 70-talls David Bowie. Dritkult!
Jeg liker også at badguyen på ingen måte er ond. Det finnes ingen onde mennesker eller skapninger i denne filmen. Den er veldig barnevennelig, men allikevel så utrolig passende for oss voksne.

Animasjonen er utsøkt, fantasien er som tatt ut av en annen verden og alt stemmer veldig, veldig bra. Historien er enkel, men allikevel sinnsykt engasjerende. Det visuelle er kvalitet tvers igjennom og er en fryd for øyet, og det er sjarmerende til tusen. Farger og hvordan alt flyer er så forbanna fantastisk herlig.

Dette er nok Hayao Miyazakis svakeste film, men allikevel lander den på en svært solid 9/10.
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3611 på: 29. Nov. 2012, 23:14 »
The Hobbit AUJ hadde verdenspremiere i Wellington på NZL i går den 28.
12 desember brakar det leust i resten av verda og! :drool: :frenetisk:

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3612 på: 30. Nov. 2012, 08:36 »
Altfor lenge til 12!
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3613 på: 30. Nov. 2012, 14:43 »
Adventures of Zatoichi - Nok en glimrende Zatoichi-film. Når skal denne serien av filmer slutte å levere? Når en serie er på 26 filmer skulle man tro den før eller siden skulle begynne å vise visse svakheter, men 9 filmer inn i serien har den ikke vist en eneste svakhet. Ni latterlig bra filmer som ble laget i en periode fra 62-64. Det er jammen meg imponerende! I tillegg til den alltid så imponerende Shintarô Katsu har man også den fenomenale Mikijiro Hira (Sword of the Beast, The Face of Another og 13 Assassins). Dette er muligens den mørkeste Zatoichi-filmen til nå, og som sagt en jævlig bra en. Hill, hill, hill!!!
Nei.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #3614 på: 01. Des. 2012, 16:36 »
Har ombestemt meg angående Dead Mans Shoes. Den fortjener i hvert fall 9/10.

Så Silence of Lambs i går, og kommer ikke over hvor oppskrytt den er. Anthony Hopkins er helt rå, men filmen er ellers helt middelmådig.