20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 884736 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #3315 på: 12. Sep. 2012, 20:44 »
Jeg som deg, hater remakes. Talentløs, enkel måte for regissører å tjene snabba cash. Men jeg må jo se alt  :fisk:

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3316 på: 12. Sep. 2012, 21:07 »
Remakes kan være en meget god greie, men da må de forandre litt på filmen og ikke bare etterligne den orginale. Scaface, The Departed, The Fly, Insomnia, 13 Assassins, Invasion of the Body Snatchers, The Magnificent Seven, Vanilla Sky, Ocean's 11, Cape Fear, A Fistful of Dollars, The Thing osv. er jo eksempler på meget gode remakes som tilfører noe mer til filmene. Scaface og The Thing er til og med bedre enn orginalene.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3317 på: 13. Sep. 2012, 01:49 »
Halloween - Sånn ca. tidenes slasher-flick. Alt som kan stemme stemmer så jævlig bra. Selv Jamie Lee Curtis stemmer som faen i denne filmen, og Donald Pleasence er som alltid jævlig bra.

Jævlig fett at ungene ser på The Thing from Another World  og Forbidden Planet på TV au. Spesielt førstnevnte, når man tenker på hvilken film Carpenter mekka kun noen år seinere.

Edit: Michael Myers er forresten latterlig badass i denne filmen. Synd at mongiser valgte og ødelegge navnet hans i en del av de seinere filmene.
« Siste redigering: 13. Sep. 2012, 01:52 av boris. »
Nei.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3318 på: 13. Sep. 2012, 01:55 »
Noen som har sett A Good Old Fashioned Orgy?
Same old Shearer, always scoring!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #3319 på: 13. Sep. 2012, 02:31 »
Så Prometheus her om dagen. Hadde ingen store forventninger, men ble ikke av den grunn positivt overrasket. En helt OK film dog. 6/10.

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #3320 på: 13. Sep. 2012, 07:06 »
Halloween - Sånn ca. tidenes slasher-flick. Alt som kan stemme stemmer så jævlig bra. Selv Jamie Lee Curtis stemmer som faen i denne filmen, og Donald Pleasence er som alltid jævlig bra.

Jævlig fett at ungene ser på The Thing from Another World  og Forbidden Planet på TV au. Spesielt førstnevnte, når man tenker på hvilken film Carpenter mekka kun noen år seinere.

Edit: Michael Myers er forresten latterlig badass i denne filmen. Synd at mongiser valgte og ødelegge navnet hans i en del av de seinere filmene.

Halloween filmene er epic. Av de 10 som er kommet er nr 3 den klart svakeste. Synes og at Myers blir hardere og hardere for vær film som går.

Edit: Med hardere så mener jeg mer brutal  :)
« Siste redigering: 13. Sep. 2012, 10:08 av GMC »

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3321 på: 13. Sep. 2012, 09:27 »
Ja 3'eren er ikke så bra, men kan nesten ikke kalle det en Halloween film da Michael Myers ikke er med. Syns den er koselig skrekkunderholdning hvis man ser på den som en uavhengig film. Jeg rangerer den faktisk over Halloween 2 (2009).

Resten av serien er jo uansett legendarisk :)

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3322 på: 13. Sep. 2012, 13:02 »

Halloween filmene er epic. Av de 10 som er kommet er nr 3 den klart svakeste. Synes og at Myers blir hardere og hardere for vær film som går.

Aaaah, da så.. Trodde kanskje du snakket om denne filmen

Same old Shearer, always scoring!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3323 på: 13. Sep. 2012, 13:08 »
Problemet med alle oppfølgerne er jo at de ødelegger mystikken rundt Myers. Når film #1 er ferdig så sitter man igjen med flere løse tråder, noe som i mine øyne er med på å øke guffenheten rundt filmen. Men for å unngå plothull i de kommende filmene måtte de kommende regisørene ty til billige triks for og få alt til å stemme. Kan ikke si jeg er noen fan av det, akkurat.
Nei.

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #3324 på: 13. Sep. 2012, 14:07 »

Aaaah, da så.. Trodde kanskje du snakket om denne filmen

Den er jo den beste i seiren  :smug:

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3325 på: 13. Sep. 2012, 15:37 »
Maniac Cop - Kul film med masser av sjarm. Veldig action-orientert slasher-film med god stemning. Spesielt i første halvdel.
Et del jævlig kule skuespillere trekker også opp. Tom Atkins (The Fog, Escape from New York,  Halloween III: Season of the Witch), Bruce Campbell (The Evil Dead,  Evil Dead II,  Army of Darkness), Richard Roundtree (Shaft!!!), William Smith (The Losers,  Boss Nigger).
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3326 på: 14. Sep. 2012, 02:53 »
Friday the 13th - Rå film! Litt mer brutal, og litt mindre atmosfære enn i Halloween, men sånn ca. like bra. Jævlig fet film!
Nei.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3327 på: 14. Sep. 2012, 09:14 »
Friday the 13th - Rå film! Litt mer brutal, og litt mindre atmosfære enn i Halloween, men sånn ca. like bra. Jævlig fet film!

Spoiler (hover to show)

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3328 på: 14. Sep. 2012, 14:20 »
Haha, ja. Jævlig kul slutt.

Behind the Mask: The Rise of Leslie Vernon - Som med nesten alt som er av horror etter 95 forventet jeg absolutt ingenting, men dette var en gledelig overraskelse. Slasherhomage-mockumentary med en god dose svart humor. Denne filmen foregår i en verden hvor Freddy Krueger, Jason Voorhees og Michael Myers er/var virkelige og er kjente seriemordere, og handler om et dokumentarteam som blir med en relativt ny seriemorder (i stil med de tre nevnte) som tar i bruk alle kjente triks. Denne var, tro det eller ei, jævig fet!
Filmen inneholder også cameos av Robert "Freddy Krueger" Englund,  Zelda Rubinstein fra Poltergeist-filmene og Kane "Jason Voorhees" Hodder og har et lass med referanser til gamle slashere, og horror generelt. Fete saker!
« Siste redigering: 14. Sep. 2012, 14:32 av boris. »
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3329 på: 14. Sep. 2012, 18:04 »
Henry: Portrait of a Serial Killer - Så denne for tusen år siden og når jeg kom over den på en del "best slasher-flicks ever" lister så måtter jeg jo ta en titt. Jeg er uenig i at dette er en slasher, for det er det ikke. Men det er en glimrende psychologisk thriller. Jævlig fet og sykt forstyrrende film. Michael Rooker er sinnsykt bra som Henry. Helt forbanna rå!
Nei.