20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 887102 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #960 på: 18. Juli 2009, 23:41 »
Slumdog Millionaire er heilt grei film. Den første timen er heilt fantastisk, men andre del er alt for oversentimental og clichefull. Ein film som kunne ha vore langt langt meir!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Milford

• Supersub
  • Motgangssupporter
    • Vis profil
    • danielmilford.no
« Svar #961 på: 18. Juli 2009, 23:52 »
Enig i det. God dramaturgi i starten, og gripende så lenge hovedpersonene var små. Men så var jo jeg en sucker for Drageløperen også, da.

Syntes for øvrig at ut fra hva filmen fortalte oss, så var "B. He was lucky" riktig svar, for tilfeldighetene gikk virkelig i hans retning.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #962 på: 20. Juli 2009, 02:51 »
Noen sett Seven Pounds? Det var jaggu meg en bra film. Will Smith passer perfekt til den rollen i mine øyne.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #963 på: 20. Juli 2009, 03:07 »
Slumdog Millionaire er heilt grei film. Den første timen er heilt fantastisk, men andre del er alt for oversentimental og clichefull. Ein film som kunne ha vore langt langt meir!

Enig i dette. Jeg likte den i starten, men utover filmen ble jeg mer og mer uinteressert.
Men så har jeg aldri vært så hangover som jeg var da jeg så den.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #964 på: 20. Juli 2009, 09:35 »
Noen sett Seven Pounds? Det var jaggu meg en bra film. Will Smith passer perfekt til den rollen i mine øyne.

Joa filmen er bra den. Will Smith spelar glimrande.

Spoiler( i kvitt):

Factual errors: SPOILER: Box jellyfish poison is a neurotoxin, and it is distributed to every part of the body, making Ben's organs unfit for transplant.

Factual errors: SPOILER: Ben has the jellyfish in a standard tank for at least a week. Jellyfish die in captivity unless they are in continuously circulating water.

Dette var to ting eg undra over, og sjekka opp. Fekk desverre rett på begge.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #965 på: 21. Juli 2009, 15:49 »
Noen som vet om noen bra nettsteder for å finne subtitles?
Vet om subscene, men finner ikke alt der.
Skulle gjerne hatt til:
Gran Torino
Green Street Hooligans
Harold & Kumar - Escape From Guantanamo Bay
Harry Potter 6 - Half Blood Prince
Istid 3
The Hangover
Transformers 2
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #966 på: 21. Juli 2009, 19:38 »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #967 på: 22. Juli 2009, 02:18 »
Faen så skuffende Brüno var. Ikke i nærheten like provoserende som Borat var, og ikke like autentisk. Det meste virka iscenesatt. Elendig utnytting av et tema han kunne skapt så mye furore med i USA. Ble skikkelig skuffa. 
Det tøffeste med filmen var vel egentlig delen med Bono, Slash, Elton John, Sting og Chris Martin :)
« Siste redigering: 22. Juli 2009, 02:21 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Nero The Elder

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #968 på: 22. Juli 2009, 03:18 »
Så et par filmer idag..

Rocky (1976)
- Bra film. Er vel den filmen som beskriver den amerikanske drømmen best av alle de jeg har sett. Davids kamp mot Goliat er et velkjent og klassisk tema vi ofte møter på både i litteraturen og på film, men sjelden har det vel blitt taklet så bra som i dennne første Rocky-filmen. Ellers er vel kommentarer overflødige i den sammenhengen.

5.5/6

Rocky II (1979)
- Dårligere oppfølger, sett i perspektivet i hva eneren tilbød. Som alle vet fortsetter direkte der den første filmen slapp. Det er anelser om mindre vilje i skuespillet denne gangen. Ellers en helt grei film om heltedåd, mot u name it. De fleste høydepunktene i filmen er det Burgess som står for, med sin veldig intense væremåte og snåle dialekt.

4.75/6

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #969 på: 22. Juli 2009, 14:20 »
Noen som vet om noen bra nettsteder for å finne subtitles?
http://www.subtitlesource.org/
Både norske, engelske og svenske undertekster her. Anbefales!
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Nero The Elder

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #970 på: 23. Juli 2009, 02:08 »
Das Boot idag.

-Das Boot

Vi følger deres reise ombord på båten, for det meste sett ifra Lieutenant Werners (Herbert Grönemeyer) vinkel. Om de modige soltatene som gjerne vil bli helter. Man får etterhvert stor sympati for personene ombord på U-96 igjennom tykt og tynt. Selv om de er tyske. :) Og jeg kan love at det venter deg endel klaustrofobisk spenning på dypt vann.

Etterhvert som krigens realitet kommer sigende inn forsvinner dette aspektet mer og mer. Heller erstattes det gradvis av en enkel, realistisk og rå krigsskildring. Den klaustrofobiske følelsen av å være fanget på en u-båt mens den kanskje dødelig bomben sakte synker i retning skroget skaper et tilnærmet perverst og intenst driv i fortellingen. Slik formidler regissøren krigens komplette vannvidd.

Das Boot er helt annerledes enn andre krigsfilmer fordi fienden omtrent aldri er synlig. Fienden befinner seg over vannflaten, og høres kun i det fjerne når bomber og synkeminer slippes ned. Det meste av filmens tid foregår inne i ubåten, Lydbildet er uhyre forsterkende for fortellingen. Das Boot har en fin rytme, og balanserer elegant mellom action-partier og rolige strekk. Josh Vacanos filming er dynamisk, med tette bildeutsnitt inne i ubåten og store panoramabilder utenfor og i andre scener.

Das Boot er en film med spenning fra start til slutt. Den beskriver ypperlig hvordan det dramatiske livet ombord på en u-båt under den II Verdenskrig var, og hvordan dette farlige livet virket psykisk inn på mannskapet. Filmen viser også utrolig godt hvordan et godt lederskap trengs.

6/6

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #971 på: 23. Juli 2009, 14:10 »
Digger den filmen. Litt kjipt å sitte å heie på tyskerne kanskje, men det er det man ender opp med å gjøre. :)

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #972 på: 04. Aug. 2009, 12:31 »
Så Taxidermia igår. Det var sjuke greier! Ikke ofte jeg sitter å banner til meg selv og snur meg bort, men det gjorde jeg i denne filmen.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #973 på: 04. Aug. 2009, 14:05 »
Så Taxidermia igår. Det var sjuke greier! Ikke ofte jeg sitter å banner til meg selv og snur meg bort, men det gjorde jeg i denne filmen.

Var den morsom?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #974 på: 04. Aug. 2009, 14:17 »
Så en film kalt Feed her om dagen. Ingen god film eller no slikt, selv om en kunne laget noe bra av et slikt tema. Alikevel var den uhyre ekkel og vemmelig, satt med brekkningsfornemmelser gjennom store deler av filmen. Tross dette presterte jeg spise pannekaker etterpå :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida