20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 888226 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #870 på: 13. Feb. 2009, 19:46 »
Tillegg til det er det ein fransk/tysk/britisk film som eg ikkje husker namn bra. Vanvittig bra.

Joyeux Noël du tenker på? Om det kjente sagnet om våpenhvile i skyttergravene i jula. Skal visstnok være en sann historie, men vet ikke helt om jeg kjøper den. :P

I tillegg er det en ny film kalt Boy In The Striped Pyjamas om en konsentrasjonsleir under andre verdenskrig. Ingen typisk krigsfilm, men den er VELDIG bra. Når det gjelder gode filmer fra andre vk. må vel også Enemy At The Gates nevnes, selv om de fleste sikkert har sett den.

Har forresten forsøkt å finne en strålende film jeg har sett for en stund sia, om noen amerikanske soldater som unnslipper tysk fangenskap og forsøker å komme seg over til egne baser for å varsle om en kommende tysk offensiv. Noen som vet hva den heter?

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #871 på: 13. Feb. 2009, 19:52 »
Joyeux Noël du tenker på? Om det kjente sagnet om våpenhvile i skyttergravene i jula. Skal visstnok være en sann historie, men vet ikke helt om jeg kjøper den. :P

Har hørt om dette i flere sammenhenger, så tror faktisk det er sant.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #872 på: 13. Feb. 2009, 21:48 »
Jeg har også hørt det i flere sammenhenger, men det trenger ikke være sant selv om det er en kjent og god historie.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #873 på: 13. Feb. 2009, 22:57 »
Tror faktisk vi lærte om det på skolen, jeg..
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #874 på: 13. Feb. 2009, 23:01 »
Hørte om det på skolen jeg og. Men fikk samtidig høre at kildene var veldig usikre. Og hendelsen er ekstremt usannsynlig. Men det ble en god historie ut av det, så who cares?

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #875 på: 13. Feb. 2009, 23:03 »
Det gjorde vi også, men aldri fått høre noe annet enn at det var sant, men du har faktisk rett Berntsen, det viktigste er ikke om det er 100% korrekt eller ikke, men hvordan historien er og hva vi kan få ut av den.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #876 på: 13. Feb. 2009, 23:24 »
Joyeux Noël eg tenkte på ja;)
Såg Changeling nettopp, for ein film!  :) Kan anbefale denne på det sterkaste, ein bedre film enn The curious case of Benjamin Button, utvilsomt i mine auge!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #877 på: 13. Feb. 2009, 23:30 »
Såg Changeling nettopp, for ein film!  :) Kan anbefale denne på det sterkaste, ein bedre film enn The curious case of Benjamin Button, utvilsomt i mine auge!

Sjekk ut Boy In The Striped Pyjamas! Om du liker den har jeg gjort opp for tipset ditt om Tombstone, som definitivt er på topp 10-lista mi nå. ;)

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #878 på: 14. Feb. 2009, 00:20 »
Så nettopp "Ilsa, she wolf of the SS"
Veldig syk film. Tenker da på mye tortur / voldtekt.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #879 på: 14. Feb. 2009, 00:30 »
Var klar for en "hjernedød" film i kveld, så "The strangers", en heller laber skrekkfilm.

Etter det så jeg "Seven Pounds" for andre gang, denne filmen anbefales sterkt! Filmen var bedre når jeg så den gang nr 2, var veldig mange småting jeg legger merke til når jeg hva som skjer. Utrolig flott film!

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #880 på: 14. Feb. 2009, 01:46 »

Sjekk ut Boy In The Striped Pyjamas! Om du liker den har jeg gjort opp for tipset ditt om Tombstone, som definitivt er på topp 10-lista mi nå. ;)

Den hadde eg faktisk gløymt å sjekka ut! Takk for tipset, kjem nok til å sjekke den ut i næraste framtid!

Nokon som har sett Evil Dead filmane?
for a logical solution!

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #881 på: 14. Feb. 2009, 16:36 »

Den hadde eg faktisk gløymt å sjekka ut! Takk for tipset, kjem nok til å sjekke den ut i næraste framtid!

Nokon som har sett Evil Dead filmane?

Nei, er de bra?

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #882 på: 14. Feb. 2009, 16:56 »
Tvers igjennom geniale filmer. Noko av det beste som er laga innanfor horror sjangeren utvilsomt. Filmane er i kategorien svart horror komedie.

Ellers, når det kjem til horror sjangeren, så kan eg anbefale filmar som Poltergeist og Dawn of the dead(1978). 
for a logical solution!

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #883 på: 14. Feb. 2009, 17:04 »
Tvers igjennom geniale filmer. Noko av det beste som er laga innanfor horror sjangeren utvilsomt. Filmane er i kategorien svart horror komedie.

Ellers, når det kjem til horror sjangeren, så kan eg anbefale filmar som Poltergeist og Dawn of the dead(1978). 

Sett begge, elsker dawn of the dead, men jeg syns poltergeist tok litt av :P og den var aaaalt for lang! ;)

Liker svarte horror komedier, braindead er min favoritt innenfor sjangeren, så får skjekke de ut :)

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #884 på: 15. Feb. 2009, 23:30 »
Har fått sett The boy in the striped Pyjamas. God film, sjølv om eg ikkje er heilt tilhenger av fiktive fortellinger i samanheng med WW2. Engelsktalende tyskera gjer at eg må trekke den litt. Får 7/10 pga at den får fram viktige ting historisk sett, tillegg til godt skuespel og vel regissert film. Slutten er bra!
for a logical solution!