Jeg har sett følgende filmer som er basert på Marvel-tegneserier:
Filmer jeg liker: Captain America (1944), The Punisher (1989), Blade, X-Men, Blade II, X2, The Punisher, X-Men: The Last Stand, Punisher: War Zone, X-Men Origins: Wolverine, X-Men: First Class, Kick-Ass, Spider-Man I, Spider-Man 2, Men in Black og Men in Black II.
Kick-Ass og MiB er vel ikke orginale Marvel-tegneserier, men tegneseriene er vel utgitt av Marvel, så jeg inkluderer de.
Også er det veldig variert kvalitet på de filmene der, men jeg har blitt underholdt av alle uansett. Kan legge til Blade: Trinity og, som er en relativt ræva film, men underholdende pga. en veldig kul Ryan Reynolds.
Filmer jeg ikke liker: Daredevil, Hulk, Elektra, Man-Thing, Fantastic Four, Ghost Rider, Spider-Man 3, Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer, Iron Man, The Incredible Hulk og Iron Man 2.
Så det er rimelig opp og ned. Har heller ikke troa på Thor og Captain America.
Men The Avengers har jeg stårtroa på. Liker jo veldig mange tegneserier som inkluderer forskjellige superhelter. Men det som gjør at jeg virkelig tror The Avengers blir bra er Joss Whedon. Der hvor Thor er regisert av Kenneth Branagh som mest sannsynelig ikke har noe som helst interesse for tegneserier er The Avengers både både skrevet og regisert av Joss Whedon, som er genuint interessert i tegneserier. Han elsker å lese tegneserier, og han elsker å lage tegneserier. Han har skrevet en del nummer av bl.a Tales of the Slayers (Buffy), Tales of the Vampires (Buffy), Serenity: Those Left Behind, Serenity: Better Days, Angel: After the Fall, Astonishing X-Men, Runaways og helt sikker mer. Så ja, han er genuint interessert i tegneserier, og det tror jeg hjelper filmen ekstremt mye, i motsetning til en regisør og screenwriter som ikke bryr seg det minste om tegneserier osv.
Så jau, dette har jeg toa på.