20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 886371 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1935 på: 02. Nov. 2010, 14:25 »
Nei.

Panzer Stormo: Skjønte det. Men ser ut som om det er noen som tror det er sånn. ;)
Nei.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1936 på: 03. Nov. 2010, 23:27 »
Glemte selvsagt den beste norske filmen gjennom tidene, Folk Flest Bor I Kina, i det forrige innlegget mitt her. Dyktig fyr, Erlend Loe!

Forresten noen som har sett dokumentaren "Touching The Void"? Fantastisk inspirerende film, som omhandler noe som sikkert må være tidenes mest imponerende fysiske bragd, i tillegg til mye annet. Utrolig historie.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1937 på: 03. Nov. 2010, 23:59 »
Folk Flest Bor i Kina er vel alle de småhistoriene som beskriver de ulike politiske partiene her til lands?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1938 på: 04. Nov. 2010, 11:51 »
Synes alle skal se "en ganske snill mann", den er fantastisk morsom, og jeg er i rulleteksten ;)

Så den da den gikk på kino, må innrømme den bare var helt OK i min bok. Men absolutt ikke dårlig. Hva var det du bidro med da?

Håper du var stand-in i sex-scena med gamle dama  ;D

Hehe, må nok skuffe deg der, for jeg var bare prod ass. Så jeg gjorde litt av vært ;) Bla- diskuterte jeg "snabbiser" med stellan skarsgård ;)

Synes sex-scenene er hysteriske, men resten av filmen er ikke helt på samme nivå, men alt i alt en morsom film.
« Siste redigering: 04. Nov. 2010, 12:49 av tveit »

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1939 på: 04. Nov. 2010, 18:44 »
Folk Flest Bor i Kina er vel alle de småhistoriene som beskriver de ulike politiske partiene her til lands?

Yes, det stemmer.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1940 på: 04. Nov. 2010, 20:49 »
Pattaya for mine føtter er en av de bedre dokumentarene som har blitt laget, synes jeg. ;)

Link med youtube-klipp til dokumentaren:

http://www.partyferie.com/pattaya-for-mine-f%C3%B8tter

Peter

• Gjest
« Svar #1941 på: 04. Nov. 2010, 21:16 »
Hadde ikke vært for galt med en Thailand tur i påsken heller, Pleb! Kunne joina deg og vi kunne blitt noen av de feteste hallikene i Asia! ;)

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1942 på: 04. Nov. 2010, 21:48 »
Synes alle skal se "en ganske snill mann", den er fantastisk morsom, og jeg er i rulleteksten ;)

Så den da den gikk på kino, må innrømme den bare var helt OK i min bok. Men absolutt ikke dårlig. Hva var det du bidro med da?

Håper du var stand-in i sex-scena med gamle dama  ;D

Hehe, må nok skuffe deg der, for jeg var bare prod ass. Så jeg gjorde litt av vært ;) Bla- diskuterte jeg "snabbiser" med stellan skarsgård ;)

Synes sex-scenene er hysteriske, men resten av filmen er ikke helt på samme nivå, men alt i alt en morsom film.

skuffa
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1943 på: 05. Nov. 2010, 00:29 »
Har sett "the social network" og ble positivt overasket. Den kommer nok ikke til å gå ned i filmhistorien som noen klassiker, men den er absolutt verdt å se. Man(iallefall jeg) får litt sympati for Zuckerberg, til tross for at han er totalt drittsekk. Jesse Eisenberg spiller fantastisk, og er perfekt for rollen.

Den var bra ja. Ble jo veldig engasjerende men fikk vel mest sympati for Saverin. Sitatet fra hu der dama på slutten noe ala "your not a asshole your just trying so hard to be one" var vel meget treffende om Zuckenberg i filmen.

Noen som vet kordan forholdet mellom Zuckenberg og Saverin er nå i den virkelige verden ?
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1944 på: 05. Nov. 2010, 01:23 »
http://gawker.com/5143256/facebook-founders-settle-their-feud

Tror Zuckerberg har betalt Saverin, samt gått med på å sette ham som co-founder mot at Saverin holder kjeft om hva som faktisk har skjedd. Tviler for å de er kompiser lengre, jeg :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1945 på: 14. Nov. 2010, 22:19 »
Så nettopp Folk Flest Bor i Kina! Ganske fantastisk film - og jeg sitter enda å prøver analysere de ulike delene! Likte spesielt godt AP-delen og FrP-delen, begge er vel skrevet av Erlend Loe også. Tidvis litt vanskelig å tolke både SV og spesielt Høyre da! :P

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1946 på: 15. Nov. 2010, 21:11 »
Haha. Ap-delen er så utrolig typisk for det partiet.
Frp-delen husker jeg ikke i farta. Kort beskrivelse?

Har aldri brukt mye tid på å tolke de ulike kortfilmene. Har du kommet frem til noe vettugt?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1947 på: 16. Nov. 2010, 00:54 »
FrP -  storesøster og lillebror som selger lodd til blinde barn i Afrika. Søstra er blind - frekk som faen, og de stikker av med alle penga selv. Loe er vel ganske langt til venstre politisk antar jeg - det kan jo også forstås gjennom hans tolkning av FrP.
Hva mente du med at AP-delen er ganske typisk for det partiet forresten? :P
Filmen er ganske morsom - skulle likt å lese en analyse av det, samt også selv prøvd å analysere den grundig selv. SP-delen var jo temmelig lett da å se - by vs land. Likte også RV-delen, må i tillegg innrømme at Samsaya er dritsexy her. Husker jeg så deler av filmen en gang før, og visste ikke hvem hun inderdama var - bare at hun var sjukt fin.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1948 på: 16. Nov. 2010, 02:23 »
http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/625137/
Sjukt bra dokumentar.

Mohammed Ali = Taper
« Siste redigering: 23. Nov. 2010, 00:25 av Benson »
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1949 på: 16. Nov. 2010, 11:50 »
Du ser da vel at AP-filmen ikke kunne handlet om noe annet parti?
For det første har vi disse "gutta på skauen"-pensjonistene, som synger de gamle kampsangene til arbeiderklassen. De er dessverre en utryddet art i partiet nå, men likefullt veldig typisk DNA/Ap (DNA er vel mer det partiet disse gutta tilhører, Ap er Jens Stoltenbergs parti). Deretter har vi den hjelpende hånden. At de blir stående fast i synkgjørma kan kanskje, hvis du trekker det langt nok, være en slags metafor for et parti som - i hvert fall i mine øyne - nesten står i stampe. Den gamle arbeiderkulturen er borte, og partiet står igjen uten helt å vite hva de vil og hvor de skal. Annet enn at de for enhver pris skal tviholde på makta i norsk politikk.

Det er selvfølgelig en tynn suppe å koke spiker på. Men det var det beste jeg hadde å tilby. Poenget var uansett at du tidlig skjønner at filmen er om Arbeiderpartiet, og at det er umulig å forveksle den med noen andre.

RV-filmen sitter godt i minnet, på grunn av Samsaya.

Senterparti-filmen er også veldig klassisk for sitt parti. Kulturkræsjen mellom by og land. Det er jo senterpartiets partiprogram i sin helhet.

FRP-delen bærer helt klart preg av å være laget av en på den politiske venstresiden ja.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon