20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 888452 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1305 på: 07. Jan. 2010, 19:18 »
Jeg skjønner overhodet ingenting når jeg ser trailere for Avatar. Og da er det vel egentlig ganske god grunn for meg til å ikke bruke penger på det, og heller se The Imaginarium of Dr. Parnassus, som jeg har store forventninger til, uten å helt vite nøyaktig hva jeg i såfall går til. Men bare rollelista pluss Terry Gilliam som regissør gir meg veldig, veldig lyst til å se den filmen. Det er nok mye mer for meg enn Avatar, som virker som en fæl blanding av Ringenes Herre, Star Wars og andre eventyrfilmer med eventyrfigurer så langt vekk fra Asbjørnsen & Moe som det er mulig å komme.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1306 på: 07. Jan. 2010, 19:44 »
Nettop sett The King of Kong, vanvittig bra og morsom dokumentar!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1307 på: 07. Jan. 2010, 23:21 »
Jeg var å så "Sherlock Holmes" her om dagen. Utrolig bra film! Den har humor, spenning og action! Den anbefales på det sterkeste!

Skrive under på den!

Robert D Junior og Jude Law har ein skikkleg god kjemi. Veldig bra film. Håpar faktisk på ein til.

Agree. Traileren får filmen til å virke som en tannløs parodi(Har ikke sett filmen). En James Bond film fra gammel tid.

Er av den formening av at mange filmer ødelegges av traileren.
Ofte røpes alfor mye av handlingen og øyeblikkene.

Mi anbefaling er at du leser bøkene om Sherlock Holmes, viss du ikkje har gjort det, og går så og ser filmen.

Jeg tror traileren har gitt meg lyst til ikke å se Sherlock Holmes egentlig. Dere som har sett den, hvor mye Sherlock Holmes er det egentlig igjen i den?

Men kan ikkje det kanskje vera ein god ting? At du ikkje har for store forhåpningar, det er jo ofte at traileren gir ein det. Det er tross alt Guy Ritchie som har laga filmen, so viss du forventar "laid back" bbc tolkning so får du holda deg heima. Holmes kunne jo vore world class boksar viss han ville, i filmen har Ritchie gitt han litt martiel art bokse stil. Eg vil sei det er 110% Sherlock Holmes. Og 7,7 på imdb er ganske bra.

PS. Ein annan film av Sherlock Holmes med "Borat" som Holmes er under produksjon.
« Siste redigering: 07. Jan. 2010, 23:33 av lgrinde »

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #1308 på: 08. Jan. 2010, 11:37 »
Sherlock Holmes er nok ein film eg kjem til å sjå, sidan eg er stor fan av Guy Ritchie.

Har hørt at Avatar består av mykje visuelt jokking og lite bra historie, er litt skeptisk til filmen sjølv men eg får vel sjå den.

Såg forøvrig Bonnie & Clyde i går, likte den!

« Siste redigering: 08. Jan. 2010, 11:41 av Bad Religion »
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Ipt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1309 på: 08. Jan. 2010, 12:43 »
Men kan ikkje det kanskje vera ein god ting? At du ikkje har for store forhåpningar, det er jo ofte at traileren gir ein det.

Det er flott og gå til en film med lave forventninger, for at det så viser seg å være en bra film. Men det er ikke det som er intensjonen til filmskaperene. De prøver å få deg interessert v.h.a. traileren, men gjør det motsatte i mitt tilfelle.
En god trailer er kunst. Den skal være mystisk og vise at filmen er spennende/interessant. Den bør være klisjefri og det viktigste er at den ikke er for lang. Maksimalt 1 min.

Men slikt er jo det forskjellige meninger om, og sikkert endel som liker dagens flertall av trailere.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1310 på: 08. Jan. 2010, 12:45 »
Jeg tror traileren har gitt meg lyst til ikke å se Sherlock Holmes egentlig. Dere som har sett den, hvor mye Sherlock Holmes er det egentlig igjen i den?

Men kan ikkje det kanskje vera ein god ting? At du ikkje har for store forhåpningar, det er jo ofte at traileren gir ein det. Det er tross alt Guy Ritchie som har laga filmen, so viss du forventar "laid back" bbc tolkning so får du holda deg heima. Holmes kunne jo vore world class boksar viss han ville, i filmen har Ritchie gitt han litt martiel art bokse stil. Eg vil sei det er 110% Sherlock Holmes. Og 7,7 på imdb er ganske bra.

Ja, godt mulig den er bra. Er jo en grunn til at jeg spør ;) Bare litt redd for at filmen skal være en helt generisk actionfilm som jeg allerede har sett mange ganger.

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
« Svar #1311 på: 08. Jan. 2010, 15:46 »
Ble veldig positivt overasket over Sherlock Holmes. Absolutt å anbefale.  ;)
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

Peter

• Gjest
« Svar #1312 på: 08. Jan. 2010, 21:17 »
Avatar er absolutt og anbefale! Jævlig bra historie, fine, morsomme personer og utrolig lagd film. Nydelig gjennomført!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1313 på: 09. Jan. 2010, 02:51 »
Så Antichrist nå nettopp. Vanskelig å tolke..
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1314 på: 09. Jan. 2010, 13:55 »
Så Blue velvet med mediaklassen igår.
Veldig bra film, litt grotesk til tider ^^

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1315 på: 09. Jan. 2010, 16:15 »
Blue Velvet er konge. Synes likevel både Mulholland Drive og Lost Highway er enda bedre. David Lynch er en fantastisk regissør.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #1316 på: 09. Jan. 2010, 16:42 »
Nå har eg ikkje fått sett Mullholland Drive enda, men kan skrive under at Blue Velvet er ein jækla bra film.

Nokon som har sett Christ stopped at Eboli? Vurdere å kjøpe den sia eg ikkje finn ein torrent til den.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1317 på: 09. Jan. 2010, 16:55 »
Mulholland Drive og Twin Peaks er det beste fra Lynch. Akkurat passe surrealistisk. Blue Velvet ble for sær for meg.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1318 på: 09. Jan. 2010, 17:13 »
Mulholland Drive er etter min mening en av verdens beste filmer, bare fordi den er så forskjellig fra omtrent alle andre filmer. At den i tillegg er utrolig bra er også et stort pluss ;)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1319 på: 09. Jan. 2010, 18:17 »
Mulholland Drive har jeg hørt at "alle gutter" liker? Hva dreier den seg om? Mye film jeg har å ta igjen..
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida