20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 887375 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1230 på: 14. Des. 2009, 21:25 »
Kva er dykkar sine favorittskodespelarar?
For meg blir det Toshiro Mifune, Tatsuya Nakadai og Robert De Niro, dei 3 beste all-time etter min meining. Ellers så er Samuel L.Jackson, Tommy Lee Jones, Malron Brando  store namn og ikkje minst Al Pacino hovudsakleg for filmane frå 70-tallet, tidlig 80-tall.

Dei 3 eg verkeleg ikkje kan fordra er Russel Crowe, Tom Cruise og Di Caprio.

Men likevel har 3 dei tre spelt i nokre av det siste tiårets beste filmar, og nokre av dei beste eg nokensinne har sett.
Likar alle 3 veldig godt.  Crowe - Gladiator , Cruise - The Last Samurai, Di Caprio - The Departed

http://www.aftenposten.no/kul_und/article3423184.ece
Litt skeptisk til akkurat denne men...

Ser fram til Avatar!!:

Med god grunn, hehe

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1231 på: 14. Des. 2009, 22:58 »
Jeg syns faktisk DiCaprio er råbra, jeg! Syns han fikk et ufortjent fælt rykte på seg etter Titanic.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1232 på: 14. Des. 2009, 23:24 »
Noen som har fått tak i boondock saints 2? kom ikke den på amerikanske kinoer for lenge siden?

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1233 på: 14. Des. 2009, 23:32 »
Min favoritt er Di Caprio, synes han kun har gode filmer jeg !

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1234 på: 14. Des. 2009, 23:38 »
Noen som har fått tak i boondock saints 2? kom ikke den på amerikanske kinoer for lenge siden?

Rett på DVD i Norge så vidt jeg husker. Meeeget dårlig tegn.

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1235 på: 15. Des. 2009, 00:09 »
Boondock Saints [nummer 1, altså] var jo en kjempefiasko på norske kinoer. Sikkert derfor det ikke er noen norske filmselskaper som har kjøpt rettighetene til å vise den på kino.
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #1236 på: 15. Des. 2009, 00:21 »
Kan faktisk ikkje fordra verken Gladiator eller The Last Samurai.  :P
Når det kjem til siste tiårets beste filmar, så vil eg lage nominere følgande:

Memento
The Prestige
Cidade de deus
The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring
Requim for a dream
El Laberinto del fauno
No Country for Men
Oldboy
Snatch
V for Vendetta
Letters from Iwo Jima
Låt den rätte komma in
Changeling
Mou gaan dou
Sen to Chihiro no kamikakushi
American Psycho
The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford
The Proposition
Amélie
The Dark Knight
Dead man's shoes
THis is England
Man on wire
Ghost dog
Mulholland Drive
The Son

Av desse føle eg City of God( Cidade de deus) er den sterkaste filmen.

Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1237 på: 15. Des. 2009, 02:27 »
Min favoritt er Di Caprio, synes han kun har gode filmer jeg !

Han er helt klart der oppe for min del også!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1238 på: 15. Des. 2009, 02:53 »
Å velge ut 10-årets beste filmar er jo vanskelig, men Gladiator, The Departed og Ringenes herre-filmane er det første som slår meg.

Russel Crowe var fenomenal i gladiator, men synes ellers han kan være litt kjedelig. Di Caprio er jo en meget bra skuespelar, f.eks i The departed og Blood diamond, men hans rolle i What's Eating Gilbert Grape er en av dei beste skuespelarprestasjonane eg har sett.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1239 på: 15. Des. 2009, 03:04 »
Bad Religion: Man On Wire som eneste dokumentar på listen over tiårets beste? Den var fin den, men det har vært mange dokumentarer som var bedre enn den. Men ser jo utifra listen at vi har ganske forskjellig smak uansett. :P

Boondock Saints [nummer 1, altså] var jo en kjempefiasko på norske kinoer. Sikkert derfor det ikke er noen norske filmselskaper som har kjøpt rettighetene til å vise den på kino.

Men tror BD2 også floppet stort i USA, og ble tatt av programmene lenge før den skulle. Populariteten trenger ikke alltid å ha noe å si for kvaliteten da, men regner med at dette har vært en ganske etterlengtet film, så jeg vet ikke...

Grunnen til at jeg ikke har noe særlig interesse for denne er egentlig at jeg synes det var Willem Dafoe som gjorde eneren så bra.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1240 på: 15. Des. 2009, 03:13 »
Der har du også en fin skuespiller. Ahh, Platoon og den ene fantastiske scena.
Igrunn mange filmer du lister opp der Bad Religion som jeg er veldig begeistret for selv, samtidig som det er mange jeg aldri har sett :P
Anbefaler eksempelvis Requim for a Dream. Du blir nesten litt fysisk dårlig av å se den føler jeg.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1241 på: 15. Des. 2009, 03:19 »
Willem Dafoe gjør aldri en dårlig rolle. Ikke Steve Buscemi heller, som er min favoritt. Litt overrasket over at ingen nevner han. Har også veldig sansen for Tom Hanks.

Tiårets beste film for meg er The Hurt Locker fra i år. Dogville er også herlig.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1242 på: 15. Des. 2009, 03:25 »
Di Caprio, Tom Hanks, Jack Nicholson blant annet er favoritter av meg! Jack Nicholson er fantastisk fascinerende, den fyren kan virkelig spille syk! Så må jeg innrømme at jeg liker Jim Carrey også, han er så mye mer enn bare en morsom fyr med gummiansikt. Liker "Eternal Sunshine of The Spotless Mind" spesielt godt, i tillegg til at jeg syns han er mektig god i den ganske helsvarte "barnefilmen" Lemony Snicket's A Series Of Unfortunate Events".

Ja, også var jeg stor fan av Nicholas Cage, men syns han har hatt noen veldig daue roller de siste årene...
« Siste redigering: 15. Des. 2009, 03:29 av Kristoffer »

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1243 på: 15. Des. 2009, 08:28 »
Anbefaler eksempelvis Requim for a Dream. Du blir nesten litt fysisk dårlig av å se den føler jeg.

Nesten? :P

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1244 på: 15. Des. 2009, 10:07 »
Har aldri skjønt den store hypen rundt junkie-filmer som Trainspotting og Requiem for a Dream jeg. Syntes de var dritkjedelige da jeg så dem. :P