20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Norges vei til Sør-Afrika 2010  (Lest 42059 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Norges vei til Sør-Afrika 2010
« Svar #195 på: 14. Jan. 2009, 16:46 »
ONE FOR ALL, ALL FOR NORWAY!!!!!

SO COME ON, ITS TIME TO PLAY

WE ARE, RED WHITE AND BLUE
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #196 på: 14. Jan. 2009, 16:56 »
Nei, dette er ikke tragisk. Drillo er en god midlertidig løsning. Han har en klar filosofi, og han overvurdere ikke sitt eget lag.
Han har stor faglig tyngde, og masse erfaring. Drillo har egentlig ikke noe å tape. Vi er et bunnlag uten seier i 2008. Han har laget gråstein om til gull før. i tillegg er han en hærlig type.

Jeg tror ikke folk er så skeptisk til han som midlertidig løsning, mer redd for at han blir ansatt på sikt.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #197 på: 14. Jan. 2009, 17:07 »

Er no annet enn Åges stolte øyeblikk  :D
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #198 på: 14. Jan. 2009, 18:00 »
Jeg tror det er en ny trend på fotballmarkedet :P
Det å ansette gamle, slitne trenere på midlertidig basis :)
Er nok ikke lenge får flere av toppklubbene/nasjonene følger etter i fotsporene til Newcastle og Norge.
Hipp hurra! :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #199 på: 14. Jan. 2009, 18:42 »
Nei, dette er ikke tragisk. Drillo er en god midlertidig løsning. Han har en klar filosofi, og han overvurdere ikke sitt eget lag.
Han har stor faglig tyngde, og masse erfaring. Drillo har egentlig ikke noe å tape. Vi er et bunnlag uten seier i 2008. Han har laget gråstein om til gull før. i tillegg er han en hærlig type.

Jeg tror ikke folk er så skeptisk til han som midlertidig løsning, mer redd for at han blir ansatt på sikt.
Kjetil Rekdal sier klart i fra at han føler seg overbevist om at Drillo blir "midlertidig" landslagstrener inntil Ståle Solbakkens kontrakt med FCK går ut.

Skjer det, blir jeg svensk statsborger. Heller Jönsson og Hamrén enn Ståle "Løper med håndveske" Solbakken.
For å sitere en mann jeg har hatet i altfor mange år: "Det John Carew kan gjøre med en ball, kan jeg gjøre med en appelsin".

Lawrie Sanchez har offentlig meldt sin interesse, og levert en søknad hos NFF. Da blir Drillo ansatt som "midlertidig sjef" inntil Ståle Solbakken har gjort seg ferdig i Køben.

Dette er syvmilssteg BAKOVER. Og ikke fremover.

Drillo er historie.
Solbakken er en håpløs trener, som står for HELT FEIL fotball.

Norges fremtid er spillere som Ciljan, Tarik og Moa.
Da går det ikke å spille 4-5-1 med lange baller på Flo.

I et landslag må man tilpasse spillestil litt etter spillertypene man har tilgjengelig.
Neste generasjon norske landslagsspillere er små, lette, raske og gode med ballen i beina.
De er ikke fire meter høye lyktestolper som kun kan å heade ballen.

Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #200 på: 14. Jan. 2009, 18:58 »
Les artikkelen på dagbladet om hva Rekdal mener. Det er det klokeste han noen gang har sagt.

http://www.dagbladet.no/2009/01/14/sport/fotball/landslaget/4372742/

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #201 på: 14. Jan. 2009, 19:09 »
Rekdal har alltid vært en klok mann. Det er ikke noe å utsette på det.
Rekdal setter fokus på alt det riktige.

Når landslagskapteinen har sagt at løsningen på problemet ikke er å hente Drillo ned fra roteloftet, så er det et sterkt signal.
Det synes både jeg og Rekdal.

I alle artiklene på VG og Dagbladet er det landslagsheltene fra Drillo-tiden som hyller valget av Drillo.
Og snart skal vel de samme folka hevde at Ståle Solbakken er en jævlig dyktig trener, og at han har utført mirakler med FCK (som bukket under for presset med en gang de fikk ordentlig konkurranse, og ga bort seriegullet til Aalborg)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #202 på: 15. Jan. 2009, 01:32 »
Jeg liker ihvertfall planene Drillo fremviste på dagens pressekonferanse. Jeg er enig med annern i at dette langt fra er noen katastrofe, selv om man selvfølgelig på lengre sikt håper på noe nytt. Men igjen, dersom Drillo nå får en knallstart og får det beste ut av laget, kan det igjen bli vanskelig å avsette han.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #203 på: 15. Jan. 2009, 09:41 »
De Norske unge spillerne ligger langt bak andre nasjoner også på teknikk. Under den forrige eraen til drillo var f. eks Erik Mykland en vitkgi spiller, som vi kan trekke paraleller til Per Ciljan (Bortsett fra at Myggen hadde mye bedre teknikk) Men drillo som trener får vi en stram organisasjon bakover. Og de velkjente kontringene blir viktige. Carew kommer til å passe veldig godt under drillo. Moa kan også bli glimrende.

Jeg vil mye heller ha Drillo som vet at han har spillere med begrensede ferdighet, istedenfor en som tror at norge kan utspille andre lag med etabler angrepsfotball. Kreativiteten til de beste norske spillerne er ikke høyere en en gjennomsnitlig midtstopper i nederland og Frankrike. Jeg har troen på drillo sin filosofi. Og jeg tror vi kommer til å vinne kamper, og det er det som teller. At folk ikke har troen på en man som førte Norge fra steinalderen og opp til verdenstoppen synes jeg er rart.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #204 på: 15. Jan. 2009, 15:09 »
Ser det heller ikke på ansettelsen som noen katastrofe. I Norge er det ikke mange gode kandidater og når Sollie og Solbakken (som jeg ikke tror ville vært et bra valg) er under kontrakt virker det som de som stod øverst på NFFs liste ikke var aktuelle. Etter min mening burde vi gått til utlandet for å finne en trener, men når det er NFF som skal ansette så var jeg redd for noe mye verre enn Drillo.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #205 på: 15. Jan. 2009, 15:20 »
Om det er nokon som kan få Norge til Sør Afrika så er det Drillo. Kjøper ikkje argumentet med at fotballens hans er gått ut på dato. Det gjenstår vel og sjå. Dessuten har Drillo en så rå gjennomført måte og komponere laget at om han lykkes vil det bli jubel i det norske hjem igjen og gud bedre meg det er lenge siden sist.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #206 på: 15. Jan. 2009, 17:53 »
Om det er nokon som kan få Norge til Sør Afrika så er det Drillo. Kjøper ikkje argumentet med at fotballens hans er gått ut på dato. Det gjenstår vel og sjå. Dessuten har Drillo en så rå gjennomført måte og komponere laget at om han lykkes vil det bli jubel i det norske hjem igjen og gud bedre meg det er lenge siden sist.
Drillo kan få Norge til VM.
Men om det stemmer at NFF tenker å kjøpe fri Solbakken fra kontrakten med FCK i sommer, så kan vi vinke farvel til Sør-Afrika og alle fremtidige EM/VM-sluttspill så lenge den idioten er landslagssjef.
Solbakken er faktisk dårligere enn Åge Hareide. Det sier sitt.

Hvis NFF beholder Drillo i evigheter, så skal jeg ikke klage så altfor mye. Da har vi i hvertfall en mann som vet hva han gjør. Selv om det på ingen måte er et perfekt valg. Time to move on, mener jeg.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #207 på: 15. Jan. 2009, 18:03 »
No er eg egentlig ganske lei heile landslaget, men eg meiner Drillo bør bli satsa på permanent. Det nytter ikkje for Norge å spele fin fotball langs bakken uansett, vi har rett og slett for dårlige spelarar. Derfor bør vi gå tilbake til Drillo-stilen, peise på med langpasningar, hente inn Tor-Hogne Aarøy eller en anna høg jævel. Det var mykje kjekkare å følge med på et landslag som spelte drittfotball men som vant kampar, enn et jævla "fintspillende" landslag under Hareide.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #208 på: 15. Jan. 2009, 21:56 »
ja  Doffen var jo Hareides Gatusso, og Martin Andresen var Pirlo.

(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #209 på: 17. Jan. 2009, 17:33 »
ja  Doffen var jo Hareides Gatusso, og Martin Andresen var Pirlo.

Bare å sammenligne Doffen og Martin med Gattuso og Pirlo viser en ekstrem mangel på sunt folkevett.
Og da tenker jeg altså på Fridtjiof.