20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hvem ønsker du som neste manager i NUFC?

Alan Shearer
95 (59.4%)
Dennis Wise
4 (2.5%)
David Moyes
12 (7.5%)
Marcelino
3 (1.9%)
Frank Riijkard
31 (19.4%)
Alan Curbishley
8 (5%)
Steve Bruce
7 (4.4%)

Stemmer totalt: 152

Skrevet av Emne: Hvem ønsker du som neste manager?  (Lest 174165 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Bjarte Bekjent

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Hvem ønsker du som neste manager?
« Svar #1035 på: 30. Aug. 2009, 18:20 »
Eg er redd for at dykk som er skeptiske til Hughton har rett, men ein eller annen gongen så må vi faktisk ta eit standpunkt og ansettja ein manager som vi skal støtte i fleire år frammover og ikkje la kortsiktige resultat bestemme utfallet! Skal ein satsa på nokon etablerte så kan vi ikkje akkurat ta frå høgaste hylla ettersom ein CCC klubb har liten trekkraft utan at du kastar inn ein heil haug med penger(Notts County), noko vi ikkje har råd til for tida, og da er det kanskje like greit å satsa på ein litt uerfaren med potensiale til å gjere noko stort! På det viset er nok Shearer/Speed dei beste alternativa om ein ikkje greier å overtale Peter Beardsley til å ta ein managerjobb.. Beardsley har trenererfaring frå juniorlag og har vist ein stor interesse for å utvikle lokale talent. Men om dei ikkje får ein slik manager inn, så kan eg overleve med at CH får beholde jobben på fast basis, så lenge han får tid til å feile og lære av sine feil!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1036 på: 30. Aug. 2009, 18:43 »
Beardsley var såvidt jeg husker ingen kjempesuksess som juniortrener. Og hvis Beardo skulle være alternativet, så mener jeg det er bedre å satse på Chris Hughton. Selv om jeg ikke tror han er noe manageremne.

Det må forøvrig være mulig å søke litt bredere enn bare tidligere Newcastle-favoritter.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #1037 på: 30. Aug. 2009, 19:46 »
Jeg må innrømme at jeg blir mer og mer åpen for en utenlandsk manager jeg.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1038 på: 30. Aug. 2009, 19:50 »
Gordon Strachan er vel fremdeles ledig på markedet. Absolutt en av de beste tilgjenglige for øyblikket.

Chris_Waddle

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1039 på: 30. Aug. 2009, 20:00 »
Men hvorfor mener alle at Shearer er det beste alternativet? Hva gjør han til en så bra manager? Hva har han annet enn at han er en den han er?

Han kan skaffe en del spillere til klubben, og holde på stjernene vi har. En god motivator og en spillerne kan samle seg om: JA!

MEN har aldri vært noen taktiker og tror ikke han er like flink under kamper som kreves....men håper jeg tar feil:)!
"Spennende spiller denne Werni, hardere mottak enn skudd" I. Hoff

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1040 på: 30. Aug. 2009, 20:36 »
Men hvorfor mener alle at Shearer er det beste alternativet? Hva gjør han til en så bra manager? Hva har han annet enn at han er en den han er?

Han kan skaffe en del spillere til klubben, og holde på stjernene vi har. En god motivator og en spillerne kan samle seg om: JA!

MEN har aldri vært noen taktiker og tror ikke han er like flink under kamper som kreves....men håper jeg tar feil:)!

Hvordan kan du vite det?
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Chris_Waddle

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1041 på: 30. Aug. 2009, 20:56 »

Hvordan kan du vite det?

Kan ikke vite det for sikkert nei, men som spiller hadde han sin styrke i- og rundt boksen. Sjelden noe kreativt, dødelig effektiv foran mål og "blø-for-drakta-holdning"!!! De kampene han var manager på slutten av sesongen som var nå synes jeg spillet og lagoppstillinger var preget av tilfeldigheter og at det var lite gjennomtenkt hvilke spillere som ble satt sammen...
MEN er veldig åpen for at jeg kan ta feil, og håper at jeg gjør det:)! Men det skal da også sies at han er et like usikkert kort som CH ssom manger, han har ingen erfaring!

Vi er i en posisjon der vi ikke kan feile, hent inn noen som vi kan gi litt tid og som vi vet duger! Få oss opp og la Shearer starte i mindre/andre klubber-få erfaring og så komme tilbake:)!

Bjarte Bekjent

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1042 på: 30. Aug. 2009, 21:07 »
Ein av grunnane til at eg stort sett har nevnt tidligare stjerner er at det er større sjanse for at ein av dei får tida av newcastlefansen til å gjere noko positivt og langsiktig enn viss ein satsar på ein halvgod anna manager som ikkje har noko resultat som seier all verden. Ein annan grunn er at dei ofte har ein evne til å forklare spelerane kva newcastlefansen står for. Ein treng nokon som forstår, ein treng ein som kan samla oss alle; spelera, eigar, fans og støtteapparat om ein filosofi og tankegang, og eg trur framleis at ein som Alan Shearer eller Speed kan få til det! No er eg komme til det punktet at eg aksepterer nesten alt som kan krype å gå av managere om dei er lokale eller utenlandsk er ikkje så nøye, bare dei får tid på seg til å faktisk gjere noko fornuftig, og at dei har ein felles filosofi og ein plan. Chris_Waddle har også rett i at vi no er i ein situasjon der vi ikkje har råd til å feile, men ein eller anna gongen så er vi faktisk nødt til å ta eit langsiktig valg. Og eg trur desverre ikkje at vi kan velge å vrake frå dei beste managerene i Europa lenger!!

Chris_Waddle

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1043 på: 30. Aug. 2009, 21:14 »
Enig i det du sier BB:)! Men har da faktisk mer tro på Speed som manager enn Shearer!

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #1044 på: 30. Aug. 2009, 22:01 »
Sjelden noe kreativt, dødelig effektiv foran mål og "blø-for-drakta-holdning"!!!

Håper du mener at han ikke var kreativ, MEN var det andre?

Vi er i en posisjon der vi ikke kan feile, hent inn noen som vi kan gi litt tid og som vi vet duger! Få oss opp og la Shearer starte i mindre/andre klubber-få erfaring og så komme tilbake:)!

Vi har faktisk ikke noe å feile på. Hvis man skal ha en ny manager, henter man gjerne en som er litt lik man hadde sist. Som kan videreføre suksessen, eller en som skal endre på fiaskoen. Da henter man jo en som er annerledes :P
I mine øyne har ikke vi ansatt en reel manager siden Allardyce i 2006. Keegan var, tror jeg hvertfall, en "nødløsning", og en "croud-pleaser". I ettertid har vi bare hatt caretakers, interim managers og gud-vet-hva-de-har-het. Mort og Ashley visste at Keegan hadde en høy stjerne hos oss, fansen, og dermed var det bankers!

Vi trenger en manager som er en manager. Har ikke noe i mot CH og den jobben han har gjort, men han er en trener. Blir ikke sint om han fortsetter, men jeg vil helst ha en manager.
Manager i Newcastle i CCC bør være en meget tiltrekkende jobb synes jeg. Alt ligger til rett for å bygge opp ditt helt eget lag, fantastisk fanskare, nydelig arena, bra treningsanlegg. Hadde det ikke vært for Ashley, tror jeg mange flere kunne vært interessert!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1045 på: 31. Aug. 2009, 14:10 »
Det er ingen tvil om at Keegan ble ansatt på grunn av at han ville tjene litt goodwill fra fansen, noe jeg mener en styreformann/klubbeier i utgangspunktet ikke burde behøve å bry seg om.

Jeg mener vi har ingenting å tape, og alt å vinne. Jeg mener vi må slutte å tenke "tenk om det går galt", "tenk om vi ikke får det til". Vi må heller prøve å se hva vi kan vinne på å ansette Shearer. Vi må heller se på hva vi tjener på å ha rykket ned.

Jeg tror ikke du vinner Premier League ved å tenke konsekvenser hele tiden. Og jeg tror konsekvenstenkingen har preget Ashleys regime i alt for stor grad. "Tenk om den manageren vi helst ikke ønsker oss, ikke greier å levere de resultatene vi ønsker oss?", "Tenk om fansen ikke liker oss?".
Tenkte Sir Bobby Robson på konsekvensene av å handle inn unge, sultne spillere? "Tenk om Hugo Viana ikke slår til?". Nei, han tenkte "Viana blir kanskje ikke brukt der han er aller best, men hva tjener vi ikke hvis han slår til?". Hvis han ikke slår til har vi tapt flerfoldige millioner. Vel, noen ganger må man akseptere den risikoen og ta det eventuelle nederlaget som måtte følge.

Kevin Keegan tenkte aldri på konsekvensene av sin ultraoffensive fotballfilosofi da han var manager. Han tapte en del på det, men Gud bedre han vant en hel del også.

Hva tjener vi på å ansette Alan Shearer?
Vel, vi får en mann som nyter enorm respekt i spillegruppa. Kanskje vel så mye nå, som i vår. Vi får en mann som først og fremst står for innsats, disiplin og tja, skal vi si attityd? At han kjenner klubben ut og inn er vel og bra, men på langt nær grunnen til at han bør ansettes. De åtte kampene Shearer ledet oss i vår, er på langt nær nok til å trekke en konklusjon rundt Shearers evner som manager.

Ja vi sitter igjen med noen spørsmålstegn. Hva var greia med all endringa på formasjon og lagoppstilling fra kamp til kamp? Hvorfor greide han ikke å overføre sin status, sin vinnervilje fra garderoben og ut på banen? Var det sånn at laget var fortapt allerede da han kom inn, eller gjorde han saken bare verre?

Men dette er bare spørsmål. Åtte kamper er altfor lite tid til å gi et klart svar på disse spørsmålene. Han trenger minst en sesong på seg, for at man skal kunne gi et klart svar. Jeg tenker som så, hva om Shearer viser seg å være den fantastiske manageren som alle sammen håper på, og vi ikke benytter oss av sjansen når vi har den? Hva om vi i stedet for å ansette det som kan være et stort managertalent, i stedet ansetter en hvilken som helst annen britisk middelmådighet, som for eksempel David O'Leary, Steve Coppell eller Alan Curbishley (nå er jeg kanskje litt slem, men det er eksemplet som er det viktigste)?

Alle de nevnte managerene kan være i stand til å få oss opp i PL, men vi må sikte høyere enn som så. Det kan selvfølgelig hende at Shearer ikke er det spor bedre enn disse, og at han bare blir enda en toppspiller som tryner som manager. Men vi vet det ikke før vi har prøvd det. Og hvis ikke Shearer, hvem da? Og hvis ikke nå, når da?

Ansetter vi ikke Shearer nå, kan vi fort angre bittert på det senere. Alan Shearer fortjener muligheten til å fullføre det han startet på i fjor. Så får vi se om et års tid, om det er bra eller dårlig.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Chris_Waddle

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1046 på: 31. Aug. 2009, 18:08 »
Anders: Men han var det andre ja, hehe:)!

Kan diskutere så mye vi vil, noe må i alle fall skje:)

Men joakim: Du beskylder vel ikke Ashley for å tenke konsekvenser???

Filla

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1047 på: 31. Aug. 2009, 19:25 »
Det er ingen tvil om at Keegan ble ansatt på grunn av at han ville tjene litt goodwill fra fansen, noe jeg mener en styreformann/klubbeier i utgangspunktet ikke burde behøve å bry seg om.

Jeg mener vi har ingenting å tape, og alt å vinne. Jeg mener vi må slutte å tenke "tenk om det går galt", "tenk om vi ikke får det til". Vi må heller prøve å se hva vi kan vinne på å ansette Shearer. Vi må heller se på hva vi tjener på å ha rykket ned.

Jeg tror ikke du vinner Premier League ved å tenke konsekvenser hele tiden. Og jeg tror konsekvenstenkingen har preget Ashleys regime i alt for stor grad. "Tenk om den manageren vi helst ikke ønsker oss, ikke greier å levere de resultatene vi ønsker oss?", "Tenk om fansen ikke liker oss?".
Tenkte Sir Bobby Robson på konsekvensene av å handle inn unge, sultne spillere? "Tenk om Hugo Viana ikke slår til?". Nei, han tenkte "Viana blir kanskje ikke brukt der han er aller best, men hva tjener vi ikke hvis han slår til?". Hvis han ikke slår til har vi tapt flerfoldige millioner. Vel, noen ganger må man akseptere den risikoen og ta det eventuelle nederlaget som måtte følge.

Kevin Keegan tenkte aldri på konsekvensene av sin ultraoffensive fotballfilosofi da han var manager. Han tapte en del på det, men Gud bedre han vant en hel del også.

Hva tjener vi på å ansette Alan Shearer?
Vel, vi får en mann som nyter enorm respekt i spillegruppa. Kanskje vel så mye nå, som i vår. Vi får en mann som først og fremst står for innsats, disiplin og tja, skal vi si attityd? At han kjenner klubben ut og inn er vel og bra, men på langt nær grunnen til at han bør ansettes. De åtte kampene Shearer ledet oss i vår, er på langt nær nok til å trekke en konklusjon rundt Shearers evner som manager.

Ja vi sitter igjen med noen spørsmålstegn. Hva var greia med all endringa på formasjon og lagoppstilling fra kamp til kamp? Hvorfor greide han ikke å overføre sin status, sin vinnervilje fra garderoben og ut på banen? Var det sånn at laget var fortapt allerede da han kom inn, eller gjorde han saken bare verre?

Men dette er bare spørsmål. Åtte kamper er altfor lite tid til å gi et klart svar på disse spørsmålene. Han trenger minst en sesong på seg, for at man skal kunne gi et klart svar. Jeg tenker som så, hva om Shearer viser seg å være den fantastiske manageren som alle sammen håper på, og vi ikke benytter oss av sjansen når vi har den? Hva om vi i stedet for å ansette det som kan være et stort managertalent, i stedet ansetter en hvilken som helst annen britisk middelmådighet, som for eksempel David O'Leary, Steve Coppell eller Alan Curbishley (nå er jeg kanskje litt slem, men det er eksemplet som er det viktigste)?

Alle de nevnte managerene kan være i stand til å få oss opp i PL, men vi må sikte høyere enn som så. Det kan selvfølgelig hende at Shearer ikke er det spor bedre enn disse, og at han bare blir enda en toppspiller som tryner som manager. Men vi vet det ikke før vi har prøvd det. Og hvis ikke Shearer, hvem da? Og hvis ikke nå, når da?

Ansetter vi ikke Shearer nå, kan vi fort angre bittert på det senere. Alan Shearer fortjener muligheten til å fullføre det han startet på i fjor. Så får vi se om et års tid, om det er bra eller dårlig.

Glimrende innlegg..!110% enig med deg der Joakim.
Sats nå før det er for sent og vi mister en av våre virkelig store helter til en annen klubb.
Vi har jo latt Mr. Shearer gå fra oss en gang før og da kostet det oss 15 mill £ å få han tilbake der han hører hjemme.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #1048 på: 01. Sep. 2009, 18:41 »
Kunne tenkt meg at vi prøvde oss på Trond Sollied.

AK84

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1049 på: 01. Sep. 2009, 18:46 »
Kunne tenkt meg at vi prøvde oss på Trond Sollied.
Seriøst?