20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hvem ønsker du som neste manager i NUFC?

Alan Shearer
95 (59.4%)
Dennis Wise
4 (2.5%)
David Moyes
12 (7.5%)
Marcelino
3 (1.9%)
Frank Riijkard
31 (19.4%)
Alan Curbishley
8 (5%)
Steve Bruce
7 (4.4%)

Stemmer totalt: 152

Skrevet av Emne: Hvem ønsker du som neste manager?  (Lest 174423 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Hvem ønsker du som neste manager?
« Svar #855 på: 10. Feb. 2009, 15:11 »
Vil ha en manager som kan være lenge i Newcastle! Legg penga på bordet og hent Daivid Moyes fra Everton og la Shearer bli hans assistent!
Everton har vel nesten mindre ressurser å rutte med enn oss selv om de sportslig har gjort det bedre enn oss de siste årene?
Er verdt et forsøk før en henter en brasse eller en mexicaner som garantert kommer til å forsvinne etter max 2 år.
Jeg har sett noen foreslå Alan Shearer som assistent til Steve Bruce. I mine øyne er det et stort problem når assistenten overksygger manageren. Og det er det som vil skje om Shearer blir assistent til Bruce eller Moyes. Og det vet heldigvis Shearer utmerket godt.

Så kommer det kanskje noen med Glenn Roeder-argumentet. Problemet med det er at Shearer ikke hadde noen offisiell rolle i Roeders trenerteam, og at han uansett var i klubben fra før av, så det var ikke noen stor sak. Men når Shearer kommer tilbake til fotballen igjen, så vil det bli en VELDIG stor sak, og enda større i Newcastle. Og skal Shearer starte som noens assistent må vi nok trekke en type Scolari, Hitzfeld, Hiddink, Capello, Ferguson (ja, han ja) eller Mourinho. Men selv da kan nok assistenten i stor grad overskygge manageren. Derfor ser jeg på det som en veldig dårlig idé å hente Shearer som assistent.

Enten må han ansettes som manager, eller så må en annen klubb gjøre det.

Scolari er en såpass god trener at jeg tar ham imot med åpne armer. Men som sagt, det er ikke en brøkdels sjanse for at så skjer. Fordi Scolari rett og slett er altfor god for Mike Ashley.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #856 på: 10. Feb. 2009, 23:00 »
Hadde nok fått det under Fat Fred. Var vel da han ble tilbudt stillingen?

Prøver du å si at NUFC ikke hadde blitt solgt hvis MO'N var manager ???

La meg bare først og fremst spørre, hvordan kom du frem til den konklusjonen? :P
Jeg mente bare at jeg tror kanskje han hadde fått god tid under Fat Fred. Ikke fått sparken med en gang.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

MatsNorway93

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #857 på: 10. Feb. 2009, 23:08 »
Vil ha en manager som kan være lenge i Newcastle! Legg penga på bordet og hent Daivid Moyes fra Everton og la Shearer bli hans assistent!
Everton har vel nesten mindre ressurser å rutte med enn oss selv om de sportslig har gjort det bedre enn oss de siste årene?
Er verdt et forsøk før en henter en brasse eller en mexicaner som garantert kommer til å forsvinne etter max 2 år.
Jeg har sett noen foreslå Alan Shearer som assistent til Steve Bruce. I mine øyne er det et stort problem når assistenten overksygger manageren. Og det er det som vil skje om Shearer blir assistent til Bruce eller Moyes. Og det vet heldigvis Shearer utmerket godt.

Så kommer det kanskje noen med Glenn Roeder-argumentet. Problemet med det er at Shearer ikke hadde noen offisiell rolle i Roeders trenerteam, og at han uansett var i klubben fra før av, så det var ikke noen stor sak. Men når Shearer kommer tilbake til fotballen igjen, så vil det bli en VELDIG stor sak, og enda større i Newcastle. Og skal Shearer starte som noens assistent må vi nok trekke en type Scolari, Hitzfeld, Hiddink, Capello, Ferguson (ja, han ja) eller Mourinho. Men selv da kan nok assistenten i stor grad overskygge manageren. Derfor ser jeg på det som en veldig dårlig idé å hente Shearer som assistent.

Enten må han ansettes som manager, eller så må en annen klubb gjøre det.

Scolari er en såpass god trener at jeg tar ham imot med åpne armer. Men som sagt, det er ikke en brøkdels sjanse for at så skjer. Fordi Scolari rett og slett er altfor god for Mike Ashley.

Jeg ser problemet ditt, men det kan også snu seg positivt for manageren(Bruce). Han får kanskje mer arbeidsro, noe som er veldig viktig mener jeg.

Men så gjelder det å finne en manager(hvis Shearer skulle være assitent) som vil godtatt å bli satt litt i skyggen pga Shearer sin populæritet i byen. Det kan være en vanskeligere jobb.

Men finner man det tror jeg Newcastle og Shearer vil tjene enormt på det, Newcastle får en person med respekt i England og i fotball verden. Det kan funke som en tiltrekkings kraft for ny god spillere. Pluss at Shearer vil få verdifull erfaring.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #858 på: 11. Feb. 2009, 15:38 »
Skal Shearer være asisstent må han ha en sjef med et vel så stort navn som han selv. En mann med en sånn autoritet at ingen tør tvile på hvem som er sjefen. En som ikke vil la seg true av Shearers status i byen, og som har så mye rutine at Shearer med sin spillerbakrgunn bare blir en liten fjert i forhold. En som tør å bruke Shearer for det han er verdt, uten at hverken fans eller spillere er i tvil om noe som helst.

Når det er sagt, så mener jeg Shearer har mer enn nok erfaring fra sin spillerkarriere, til at han vil bli en glimrende manager.

ripsgard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #859 på: 12. Feb. 2009, 15:51 »
Vi er linket til både Bryan Robson og Terry Venables. Hvorfor i all verden kan vi ikke få inn en god manager som har noe å vise til? greit nok at Venables har vært i både Barca og trener for England, men vi trenger faktisk noe bedre enn det! det er en rekke managere som vi burde ha mulighet på, på tross av at vi ligger der vi ligger! mulig jeg tar meg vann over hode, men scolari, eriksson, reijkaard osv... lei av at vi har en og annen midlertidig manager som suger! FÅ INN EN FAST MANAGER SOM KAN FØRE LAGET NOE VEI!
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #860 på: 12. Feb. 2009, 15:56 »
Hvor mange ganger må dette nevnes? VI KAN IKKE ANSETTE EN NY PERMANENT MANAGER NÅ! DET BRYTER MED ARBEIDSMILJØLOVEN! Vet ikke helt hvilke verdensklassemanagere som ønsker å være midlertidig frem til sommeren heller.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #861 på: 12. Feb. 2009, 16:04 »
At det bryter med arbeidsmiljøloven er en minimal bekymring i så måte. Må man, så må man. Drastiske skritt må taes, for at denne klubben skal komme noen vei. Om det innebærer at Kinnear saksøker Ashley for brudd på arbeidsmiljøloven, så får det bare være. Det har mannen råd til å betale. Når han uansett ikke har en kontrakt som varer lenger enn til utgangen av mai, så kan han umulig ha rett på SÅ vanvittig mye penger, uten at jeg skal uttale meg for sikkert om det.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #862 på: 12. Feb. 2009, 16:08 »
Ja, la oss gjøre det. Signalene det sender er sikkert ubetydelige også.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #863 på: 12. Feb. 2009, 18:06 »
Å inngå en sluttpakke med Kinnear burde ikke være så vanskelig. Vil han ikke gå med på det så bør han sparkes!!

Frykter det er stor risiko å bli sittende med en manager som helt klart har dårlig helse samtidig som han på ingen måte har framtiden foran seg heller.

Det typisk er at Kinnear blir sittende fra i sommer av og når vi kommer til Oktober "stuper" han. Da går enda en sesong til helvete!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #864 på: 12. Feb. 2009, 18:33 »
Å inngå en sluttpakke med Kinnear burde ikke være så vanskelig. Vil han ikke gå med på det så bør han sparkes!!

Å forhandle om sluttpakke nå som Kinnear venter på en tøff hjerteoperasjon er vel kansje ikke det rette tidspunktet til å gi han tilbud om det ene eller andre?
Regner med at Kinnear har nok å stri med akkurat nå.

Selvfølgelig bør vi ha en manager på plass så fort som mulig, men i det virkelige liv er det "ting" som ikke "sømmer" seg slik ståa er nå.

Vi kan ansette en midlertidig manager, og det bør vi også gjøre. Det er "plenty" av spennende arbeidsledige managere ute på markedet som kan heve NUFC siste del av sesongen. Så kan styret heller gi Kinnear beskjed om planene videre når helsa hans er god nok til det. Kinnear BØR IKKE bli manager igjen for noen klubb med den helsa, og spesielt ikke i NUFC.

Så en "midlertidig" løsning med alle muligheter til fast ansettelse fra sommeren av bør være fristende for ihvertfall noen av de gode ledige managerne/trenerne som er tilgjenglige.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #865 på: 12. Feb. 2009, 18:38 »
Takk Frode, flott at noen virker å tenke over hvordan denne situasjonen egentlig er. Om vi sparker Joe Kinnear nå, noe vi ikke har lov til, kommer det til å ha uante negative virkninger. Vi kommer til å bli klubben som sparker sykmeldte personer, hadde noen her tatt en jobb om de visste at de plutselig kunne stå på bar bakke om de ble alvorlig syke?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #866 på: 12. Feb. 2009, 18:45 »
Det er vel komplett umulig å sparke noen under slike omstendigheter - såpass med arbeidsvern har de vel der nede, begynner jo å bli noen år siden Tatcher styrte der nede...
Men klubben bør forsøke bli enige om en sluttpakke om mulig, selvfølgelig ikke mens Kinnear ligger på sykehuset...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #867 på: 12. Feb. 2009, 18:48 »
Ja, jeg kan ikke se for meg at det går an, men en del her inne mener jo vi bør gjøre det uansett. Prøvde bare å male en situasjon der vi faktisk gjorde dette til tross for at det ikke går an. Begynner å bli litt vel hypotetisk, men er jo faktisk en slik situasjon en del her skisserer.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #868 på: 12. Feb. 2009, 20:03 »
når det gjelder Kinnear, tror dere ikke han har en familie som føler den har noe å si angående hans anstrengende jobb?

Jeg tipper at det ikke går så lang tid etter operasjonene hvor han kommer med en erklæring om at han ikke fortsetter som manager. *krysser fingrene*

Øystein Solbjørg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #869 på: 12. Feb. 2009, 20:07 »
JA! Det håper jeg også. Både for Kinnears helse og for Newcastle United.

Kinnear har gjort så godt han kunne, og jeg vil takke han for det og ønske han god bedring og en strålende pensjonist tilværelse.