20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: FM 09 kommer 14 November  (Lest 73866 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: FM 09 kommer 14 November
« Svar #180 på: 15. Des. 2008, 17:15 »
liverpool ble satt under administrasjon pga skrantende økonomi. Stjernespillerne var villige til å forlate klubben for å hjelpe på meg økonomien, og da la jeg inn et bud på torres på 120 mill og fikk akseptert. Torres har nå skrevet under på en 5års avtale med newcastle united:) hahaha, jeg må le.

Hadde jeg hatt mer penger skulle jeg bydd 100 mill for macherano, men desverre er det tomt. Får håpe noen fornyer interessen for Owen eller Xisco.

haha, nice

Eirik515

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #181 på: 15. Des. 2008, 21:47 »
forbainna derek lambias har tadd over....  gir spillerne mine så høy lønning og sign on fee at han går konkurs nå... sånn at han må selge

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #182 på: 16. Des. 2008, 16:20 »
liverpool ble satt under administrasjon pga skrantende økonomi. Stjernespillerne var villige til å forlate klubben for å hjelpe på meg økonomien, og da la jeg inn et bud på torres på 120 mill og fikk akseptert. Torres har nå skrevet under på en 5års avtale med newcastle united:) hahaha, jeg må le.
Oioi, hvilken sesong snakker vi?

Etter at forhandlingene mellom Ashley og et engelsk konsortium strandet høsten 08, har nå Lambias tatt over NUFC på min save også. Dette skjedde vel ca april 09, og hans første beskjed var at han ikke har noen investeringsplaner. Jippi.

Overgangsaktiviteten i min første sesong har vært som følger:
Inn:
Franco Zuculini, Racing, 10 mill.
Elano, Manchester City, 115 mill.
Onyekachi Apam, OGC Nice, 65 mill.
John Fleck, Rangers, 25 mill + 35% av videresalgsfortjeneste.
Angel Di Mariá, Benfica, lån.
Belletti, Chelsea, lån.
Alexandre Song, Arsenal, lån.
Martin Cáceres, Barcelona, lån.

Og etter sesongen kommer Giovanni Dos Santos inn fra Tottenham for 4 mill + Danny Guthrie, samt at Gabriel Torje kommer fra Dinamo Bucuresti for 35 mill.

Følgende spillere har blitt solgt:
Cacapa, Grenoble Foot 38, 10 mill.
Alan Smith, West Ham, 67,5 mill.
Shola Ameobi, Fulham, 30 mill.
Habib Beye, Blackburn, 50 mill.
Nicky Butt, Derby, 1 mill.
Geremi, Tottenham, 50 mill.
Også forsvinner som sagt Danny Guthrie til Tottenham etter sesongen, som en del av byttehandelen med Dos Santos.
Ganske fornøyd med å ha fått fortjeneste på både Cacapa, Smith, Ameobi, Beye og Geremi.

Med 3 kamper igjen, kjemper jeg nå om 5./6. plassen, ett poeng bak Chelsea (har en kamp tilgode), á poeng med Blackburn, og hhv 3 og 5 poeng foran Everton og Aston Villa. Har dog igjen Man City (borte), Arsenal (hjemme) og Bolton (borte), så det kan bli tøft. Håper virkelig jeg greier UEFA cup, mtp. økonomi og sjansen for å få inn nye spillere, samt beholde klubbens beste. Enrique og Martins er litt vrange for tida.

Røyk ut av ligacupen mot Southampton i 2. runde. Flaut. Røyk også ut i FA cupen på straffekonk i omkamp mot Everton (10-9 på straffer i favør Everton). Surt.

Martins er forresten min toppscorer med 17 seriemål på 26 (6) kamper, med Xisco på en 2. plass med sine 11, etterfulgt av Elano (kom i januar) med sine 5.

Owen har bare scoret 1 mål på 16 (4) kamper, så jeg sliter litt med ham. Noen som har tips? Og når lærer Coloccini seg engelsk? :P
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #183 på: 16. Des. 2008, 18:16 »
Oh, passe spennende avslutning på sesongen. Greide å slå både Man City borte og Arsenal hjemme, og lå på 5. plass før siste seriekamp, ett poeng bak Man City. Sunderland holdt Man Citys stjernegalleri til 0-0, men vi feilet stort borte mot Bolton. Owen ble skadet etter å ha ulignet til 1-1, også ble Coloccini utvist tidlig i 2.omgang, og vi tapte til slutt 1-3, og ble passert av Everton. Chelsea greide bare 2-2 borte mot West Ham, og endte på 7. plass.

Ble 6. plass og UEFA cup på meg, gitt! Veldig fornøyd med det, men kjipt å tenke på at det hadde blitt Champions League om vi hadde slått Bolton. Andy O'Brien scoret btw. mot oss i siste match. I tillegg har Ameobi og Smith kostet meg 5 poeng etter at de ble solgt. Også kjedelig. :P
- Hatem Ben Arfa

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #184 på: 17. Des. 2008, 22:16 »
Sitat
Habib Beye, Blackburn, 50 mill.

Det var vel lite? Fekk 120 av Lyon eg....Og Taylor til City for 150. Og satsa på få selt Owen til øve 250 mill vertfall ;)

Synst det går overraskande bra. Har spelt halve 1 sesongen og ligg på 3.plass.

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #185 på: 17. Des. 2008, 22:35 »
Jøss, ikke verst.

Har spilt ferdig førstesesongen nå, og sommeren 09 gikk hovedsponsoravtalen ut, men klubben har ikke fått noen ny hovedsponsoravtale. Flere som sliter med dette?
- Hatem Ben Arfa

wiigen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #186 på: 18. Des. 2008, 00:02 »
Etter første sesong ble jeg kjøpt opp av en styrtrik afrikaner.

Da oppkjøpet var i boks sto det som neste nyhets post "Newcastle teller penger...". Resultatet ble 1,23 milliarder i overgangs budsjett :)
he shagged your lass, taylor shagged your lass

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #187 på: 20. Des. 2008, 02:20 »
Høres ikke feil ut det, heller. Fikk vel rundt 70 av Llambias selv...

Patch 9.0.2 har forresten kommet. De som spiller via Steam får spillet automatisk oppdatert, mens andre må oppdatere sjæl. Sjekk fmnorge.no.
- Hatem Ben Arfa

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #188 på: 20. Des. 2008, 11:39 »
Tips: De som har skaffet seg FM09 på andre måter enn å kjøpe det bør vente på en crack om de vil oppdatere med den nye patchen.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #189 på: 22. Des. 2008, 02:40 »
Bedre enn Hareide?

En julekonkurranse fra FMNorge.com :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #190 på: 22. Des. 2008, 21:01 »
Tips: De som har skaffet seg FM09 på andre måter enn å kjøpe det bør vente på en crack om de vil oppdatere med den nye patchen.

vet du hvor det første stedet disse crackene dukker opp når de gjør det da? :)

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #191 på: 23. Des. 2008, 13:58 »
Kom på 4.plass med Newcastle andre sesongen, kvalifiserte meg til CL ;)
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #192 på: 23. Des. 2008, 15:29 »
3. plass her, jævla frustrerende at STØGGE Spuds har sneket seg forbi meg på oppløpsstreken begge sesongene nå. Men isolert sett skal en vel ikke klage over 3. plass og ligacup-trofeet iløpet av andresesongen. Også rukket å bli attraktiv blant storklubber som Chelski.
En morsom statistikk er at ManU enda ikke har klart å slått meg en eneste gang, dog har jeg heller ikke klart slå de en eneste gang iløpet av 90 minutter! Vi har spilt 5 uavgjortkamper, hvorav jeg vant kvartfinalen i ligacupen på straffer! Ellers hater jeg Arsenal, de er usaklig gode!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #193 på: 24. Des. 2008, 01:15 »
Det som er irriterende er den utømmelige kontoen til City... De vant Premier League sist, og henter inn den ene etter den andre. Henter Kranjcar for 180 mill NOK før de sesongen etter selger han for 65 NOK... Latterlig ::)

Håper de har lagt inn en liten konkurs i Citys fremtid:)
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #194 på: 25. Des. 2008, 16:33 »
Etter å ha lest Tians Taktikkguide 09 på FMNorge, fant jeg ut at jeg ville starte en ny save med Newcastle :)
Satte meg målet å havne på øvre del av tabellen, og fikk dermed 55mill i transferbudsjett.

Kjøpte:
Aiden White - Leeds - 4,5mill
Kristian Thune - Raufoss - 1,3mill
Michelangelo Albertazzi - Ac Milan - 15mill
Davide Santon - Inter - 17mill
Jan Vennegoor of Hesselink - Celtic - 22mill
Milan Smiljanic - Espanyol - 38mill
Jimmy Bullard - Fulham - 10mill + Geremi
Soufiane Feghouli - Grenoble Foot 38 - 33mill

Solgte:

Alan Smith - M'boro - 41mill
Cacapa - Birmingham - 10mill
Geremi - Fulham - Bytte med Bullard

Hittil har det gått ganske bra. Slått ut Leeds, Chelsea og Manchester United av Ligacupen :) Hjemmekamper alt, men møter Burnley på Turf Moor i neste runde. Liverpool og Arsenal er også ute av turneringen! Satser på å vinne hele dritten! Ligaen går det så som så, da jeg fikk Arsenal (b), Manchester U (h), Chelsea (b) og Liverpool (h) på rad. Samme skjer over nyttår. Tapte alle fire og gikk fra 3. plass til 12. Men klatrer sakte men sikkert opp igjen :)

Taktikk

Dette bildet lyver litt da. Pleier å spille med Jonas på høyre, N'Zog på venstre og Martins i stedet for Owen. Men har bra med dekning i laget, og skifter sjeldent! Kontinuitet ;)
Skifter bare ved veldig slitne eller skadde spillere :)

Taktikken jeg har lagd funker veldig bra, og anbefaler å lese den tråden på fmnorge. Link i starten!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒