20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Januar 2009  (Lest 441582 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

SvampeBoB

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #255 på: 14. Nov. 2008, 19:10 »
at noen her greier å si at owen er 10 ganger bedre enn defoe, viser en total mangel på kunnskap. Defoe er per dags dato en mye bedre spiller enn owen. han er i alle fall en del bedre. Om Owen drar i januar, noe jeg ikke tror, så må vi få en type, ikke som defoe, men en som passer sammen med martins. en stor sterk kar, som tar opp plass. ala viduka, bare bedre :)
jeg skjønner ikke de folka som sier fotball er et spill om liv og død. Det er langt viktigere enn som så. Bill Shankley!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #256 på: 15. Nov. 2008, 03:04 »
Jeg mener en goalgetter som Owen passer utmerket sammen med Martins, som overhodet IKKE er noen goalgetter.
Defoe er aldri i verden en bedre spiller enn Owen. Ja, han er raskere og bedre teknisk. For all del. Han er nok også bedre i det oppbyggende spillet enn Owen. Men Owen slår Defoe foran kassa HVER ENESTE GANG. Han er ikke bare ti ganger bedre enn Defoe som målscorer. Han er flere hundre ganger bedre.

Peter Crouch er nok bedre som targetman enn Alan Shearer var. Han er høyere, bedre i lufta. Men han når ikke Alan Shearer til neglen på stortåa engang i de avgjørende øyeblikkene på banen. Selv dagens, forholdsvis utrente Alan Shearer, ville vært flere verdenshav bedre enn denne O' så fantastiske Pinnochio.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kenneth Santa Cruz Bassan

• Supersub
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
« Svar #257 på: 15. Nov. 2008, 08:37 »
Toppnivået til Owen er nok bedre en Defoe. Men pr dags dato skulle jeg gjerne hatt Defoe uten tvil. Kanskje Zaki på Wigan hadde vært et alternativ?

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #258 på: 15. Nov. 2008, 11:02 »
Zaki skal visstnok selges for ca. 7mp, noe jeg syns er en fair pris.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #259 på: 15. Nov. 2008, 11:34 »
Peter Crouch er nok bedre som targetman enn Alan Shearer var. Han er høyere, bedre i lufta. Men han når ikke Alan Shearer til neglen på stortåa engang i de avgjørende øyeblikkene på banen. Selv dagens, forholdsvis utrente Alan Shearer, ville vært flere verdenshav bedre enn denne O' så fantastiske Pinnochio.

Ganske urovekkande av deg å faktisk hevde at Crouch er/var bedre i lufta enn Alan Shearer. Crouch er høgare, men langt ifrå ein like god hodespeler som Shearer. Tvert imot, så har Crouch sine styrker langsbakken, det tekniske. Sjølvsagt vinn han endel hodeduellar pga høgda si, men det skulle berre mangle.

Når det kjem til Defoe vs Owen, så synst eg det er ein ganske jamn duell. Owen er ikkje så mange "tusen" gongar bedre enn Defoe som folk skal ha det til. Men velger forsatt Owen over Defoe.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #260 på: 15. Nov. 2008, 12:34 »
Jeg sier ikke at Crouch er en bedre hodespiller, jeg sier bare at han er bedre i lufta, noe som først og fremst kommer av høyden. Er det en plass Crouch absolutt ikke har sin styrke er det langs bakken. Tore André Flo var jo på Ronaldo-nivå i forhold til Crouch med ballen i beina.

Defoe er en god spiller, men han er ikke i nærheten av å nå Owen til anklene som målscorer.
Og det å score mål er hovedoppgaven til en spiss. Ergo er Owen en langt bedre spiss enn Defoe.

Jeg ville aldri, aldri, aldri plukket Defoe foran Owen, og når Owen drar, så vil jeg ikke under noen omstendigheter erstatte ham med Defoe. Jeg ville helst hatt Shearer. Men hvis Zaki skulle være tilgjengelig, så er jo det en billig løsning. Ruud Van Nistelrooy hadde vært drømmen.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #261 på: 15. Nov. 2008, 12:41 »
Crouch er god i spillet langs bakken, som Hans Emil sier. Det er det ingen tvil om.

Defoe når ikke Owen til anklene som målscorer, nei vel! Har du sett statistikken hans for Portsmouth?

Dette beviser vel bare at du burde se mer engelsk fotball før du uttaler deg en gang til..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #262 på: 15. Nov. 2008, 12:48 »

Ganske urovekkande av deg å faktisk hevde at Crouch er/var bedre i lufta enn Alan Shearer.

Enda mer urovekkende å hevde at Alan Shearer som la opp for godt over 2 år siden pr idag flere verdenshav bedre enn Crouch.  ::)

Er ikke Crouch på det engelske landslaget da?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #263 på: 15. Nov. 2008, 13:12 »
Med unntak av et utlån til Bornemouth for mange herrens år siden, så er det først nå Defoe virkelig scorer mål.
Men Owen har vist i 10 år hvilken fantastisk goalgetter han er. Og han har vært MEGET god i Newcastle, selv om han også har brent en god del sjanser. Og 6 landslagsmål på over 30 kamper er ikke helt Owen det heller. Owen selv hadde 13 mål på 31 kamper.
Jada, Owen var jo VELDIG god som tenåring og fikk veldig tidlig sin landslagsdebut. Men jeg ser ikke helt hvordan man på noen måte kan påstå at Defoe matcher Owens scoringsrate, enten det er klubb- eller landslag.

At Crouch er på det engelske landslaget betyr svært lite. Han er overhodet ikke god nok. Når Ameobi spiller som han har gjort i de siste kampene for Newcastle er han på ingen måte en dårligere fotballspiller enn Crouch. Så hvorfor er ikke Shola på landslaget?

Alan Shearer kan spille med bundede hender, fotlenke og bind for øynene, og likevel være flere verdenshav bedre enn Peter Crouch i alle faser av spillet, og især foran mål. Alan Shearer kan ha ølmage og være helt utrent, og likevel score mange, mange, mange flere mål enn Peter Crouch noen gang vil komme til å gjøre.

SvampeBoB

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #264 på: 15. Nov. 2008, 14:34 »
nå må det legges til at Owen på ingen måte er like er like god som det han var da han kom til Newcastle. Skadene har satt han tilbake som fotballspiller, og jeg tror ikke han noensinne kommer opp til dette nivået igjen. Selv om jeg vil beholde ham i troppen kommer jeg ikke til å grine meg i søvn om han forsvinner etter denne sesongen.

Er helt enig med deg Joakim, når det gjelder at Owen er en dødelig striker, altså foran mål. Men det er altfor skjelden han kommer til de sjansene, og dette skyldes nok at han per dags dato spiller i en klubb som ikke skaper alt for mange sjanser i løpet av en fotballkamp. Derimot, vil jeg ikke på noen som helst måte si at Defoe er så fantastisk mye dårligere foran mål enn det Defoe er, jeg vil heller påstå, og det står jeg for, at Defoe er like giftog som det Owen er, per dags dato. Samt at han er utrolig kjapp, noe Owen desverre ikke er lenger. Han er kjapp, men ikke utrolig kjapp. Vil også si at Defoe er en del bedre teknisk enn det Owen er.

Om folk er uenig med meg, er det helt greit, for dette er bare noe jeg mener. Og det er det som er så fantastisk med fotball, at det finnes omtrent like mange meninger rundt et emne, som det finnes fotballsupportere. ;)
jeg skjønner ikke de folka som sier fotball er et spill om liv og død. Det er langt viktigere enn som så. Bill Shankley!

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #265 på: 15. Nov. 2008, 16:42 »

Ganske urovekkande av deg å faktisk hevde at Crouch er/var bedre i lufta enn Alan Shearer.

Enda mer urovekkende å hevde at Alan Shearer som la opp for godt over 2 år siden pr idag flere verdenshav bedre enn Crouch.  ::)

Haha var ikkje slik eg meinte det, men visst du skal vere ein kverrulant så skal du få lov til å meine det.  ::) Og når har eg sagt at han er fleire verdenshav enn Crouch per dags dato? Steik kor latterlige folk kan ver, unnskyld meg.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #266 på: 15. Nov. 2008, 17:02 »

Haha var ikkje slik eg meinte det, men visst du skal vere ein kverrulant så skal du få lov til å meine det.  ::) Og når har eg sagt at han er fleire verdenshav enn Crouch per dags dato? Steik kor latterlige folk kan ver, unnskyld meg.

Tror du misforstod ::)
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #267 på: 15. Nov. 2008, 21:06 »
SvampeBoB, det er ingen tvil om at Owen har mistet masse av sin fart. Men jeg er overhodet ikke enig i at han ikke klarer komme seg til nok sjanser. Jeg syns Owen gir oss en helt annen dimensjon på topp, nettopp fordi han er så world class til å være der han skal være. Det alene gjør han til den spiss av høy klasse, og det er en veldig viktig grunn til at han er uvurderlig for oss.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #268 på: 16. Nov. 2008, 01:25 »
Jermaine Defoe mangler Owens killerinstinkt foran kassa. Han mangler også Owens fantastiske bevegelsesmønster inne i boksen, noe som gjør at Owen, uten særlig mye fart, er i stand til å få noen centimeters forsprang på motstanderen, rett og slett fordi han er taktisk MYE klokere, og "tjuvstarter", uten å gå i offside. Denne typen bevegelser er det svært få spisser som er i stand til. Hovedsaklig er det bare de fødte goalgetterne. Shearer var den typen, Owen er den typen, Van Nistelrooy er samme type. Alle tre var/er de spillere som ikke nødvengivis har noen ekstreme ferdigheter utenom det å score mål. Shearer er kanskje et unntak, da han var en fantastisk hodespiller, og skjøt hardere enn en fullvoksen hest sparker. Owen var jo på sine unge dager et hurtigtog uten sidestykke.

Owen er ikke lenger i stand til å score et mål som det udødelige VM-målet mot Argentina i 98. Men han er fremdeles den Newcastle-spilleren som kommer seg til klart flest STORE sjanser og som dermed også scorer flest mål. Vanligvis skal Owen bare trenge en eller to sjanser, men i senere år har det blitt litt sånn at han i de første periodene etter et skadeavbrekk trenger litt flere sjanser enn ellers for å putte. I dag fikk han visstnok en tre-fire store sjanser, og scoret til slutt.

Owen gir oss som Kristoffer sier en helt, helt annen dimensjon på topp. Nettopp fordi han er verdensmester i å være på rett plass til rett tid. Akkurat på samme måte som Shearer var det.

Og som jeg alt har antydet vil jeg heller erstatte Owen med en spiller som gir oss denne dimensjonen, heller enn en lynrask, målfarlig spiss, som vi allerede har i Obafemi Martins, som er enda bedre enn Defoe på sitt beste. Kanskje nettopp på grunn av den skuddfoten man aldri blir helt klok på. Derfor er min drømmeerstatter for Owen, Ruud van Nistelrooy. Jeg hatet mannen mens han var i ManU, og kritiserte ham for at han aldri scoret utenfor 16-meteren. Men når Owen drar, er det akkurat en sånn type spiller vi trenger. Verdens aller beste fotballspiller innenfor motstanderens 16-meter.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #269 på: 16. Nov. 2008, 10:47 »
West Ham, Newcastle and Middlesbrough are all hoping to pick up Ghana captain Stephen Appiah on the cheap. (News of the World)

Newcastle are keen to pick up Germany under-21 striker Ashkan Dejagah, 22, from Wolfsburg. (Daily Star)

Vi trenger flere spillere, ihvertfall sentralt på midtbanen. Håper ikke Barton er ute lenge, men uansett er vel Appiah en spiller som man bør kunne hente og som i tillegg vil forsterke laget. Så får vi bare håpe han holder seg skadefri..........