20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Landslaget  (Lest 7366 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Landslaget
« på: 26. Aug. 2008, 16:43 »
ka faen som feiler hareide? blir så provosert, kan vi ikkje få den gammle gubben ut som ikkje fatter at det går ikkje an å bygge et norsk lag med middelmådigheter med klippekort på landslaget som kommer med uansett korleis dei presterer for tida??

tenker på dagens utak til kvaliken:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=525272

ungutta har ikkje overbevist... neivell?? ka har spillere som nevland, hæstad, winsnes, håland, fredheim holm og andresen gjort då??

tar ut ungutta fra landslaget fordi dei ikkje overbeviste i en enkelt u21 kamp, som er spillere som har eiiiiiid tippeligaen der samtlige av spillerene ovenfor spiller sett bort ifra håland og nevland. Fatter ikkje tankegangen, hæstad har vert møkk, ciljan er fleire klasser bedre og tarik er så ufattelig masse bedre enn fredheim holm og nevland. Koffor i all verden bruker han lite rom som grunn til å sette ut tarik fra laget når han er en av det beste norske spillerne på små flater?? på tida å fatte at tida er brukt opp og gi plass til noken som er villige til å satse på noken med potensialet og ikkje middelmådigheter som er avdanka og ubrukelige
- carry on!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Landslaget
« Svar #1 på: 26. Aug. 2008, 17:43 »
Jeg er så drittlei de forbanna uttakene til Hareide, at jeg gir opp!!

Tarik, Ciljan og Demidov har vært gode denne sesongen, og er fremtiden i det norske landslaget! Jeg kan ikke fatte hvordan Hareide har kommet utenom disse.

Hæstad f.eks, har ikke prestert en dritt i TL i år. Fredheim Holm har vært ok, men hva i helvette har han gjort sammenlignet med Tarik!!!!! Det er nesten sjokkerende, begynner vel å ane det at Hareide ikke tør å sende utpå unge spillere..

Nei det er så mye rart med dette landslaget at jeg vet ikke om jeg gidder å tusle bort på Ullevål å se kvalikkampene....rett og slett håpløst!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 26. Aug. 2008, 18:03 »
Koss Daniel Fredheim Holm har sneke seg inn på landslaget er for meg ei gåte. Og som 99,8 % av norges befolkning lurer eg o på kor Tarik er.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3 på: 26. Aug. 2008, 18:04 »
tok meg sølv i å sitte å heie på irland fordi norge var så ufattelig ubrukelig og fordi semb kom med så masse usakelige kommentarer som er så hinsides at eg skrudde av lyden til slutt

"Irland mangler en skikkelig targetspiss som kan hente baller og møte" når skal den idioten fatte at det går an å spille fotball på andre måter enn å lempe baller til en "carew type", blir så provosert når NILS JOHAN SEMB kommer å disser Irland når de faktisk prøver å spille fotball noke som norge burde prøve å lære seg og.
- carry on!

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4 på: 26. Aug. 2008, 18:05 »
skal faen meg sende brev til språkrådet i norge og anbefale semb som en nytt skjeldsord
- carry on!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 26. Aug. 2008, 18:49 »
La oss fjerne både Martin Andersen og Nils Johan Semb fra norsk ordforråd først som sist. Kast dem ut!

Åge Hareide har tatt ut en tropp som minner om en treningskamp i januar, hvor det handler om å teste flest mulig rariteter av norske fotballspillere.

Og hva gjør Stabæks Morten Skjønsberg i troppen når han ikke fikk spilletid mot Irland? Har Hareide tenkt å bruke Island-kampen som oppvarming til vi møter jalla-laget i gruppa? Hva faen er Atle Roar Håland god for? Daniel Fredheim Holm? Hva pokker har han vist i Tippeligaen? Og hva pokker gjorde han på u21 i sin tid, som var så fantastisk at han får leve på gamle meritter? Også det verste av alt da. Martin Andresen og Kristofer Hæstad!!!!!
Det er rett og slett galskap!

La oss fjerne Hareide først som sist. Han duger ikke i denne jobben.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 26. Aug. 2008, 18:52 »
Haha, her er det mange som stilner om vi tar 3 poeng mot Island ser jeg.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 26. Aug. 2008, 18:58 »
Jeg sier ikke at vi ikke er i stand til å ta tre poeng mot Island. Vi har tross alt John Carew med denne gangen. Landslaget er dødsavhengig av Carew for å score mål og vinne kamper.

Det er fortsatt kvalitet i laget. Det er ikke det. Men Martin Andersen, Kristofer Hæstad, Daniel Fredheim Holm og kompani er ikke det spor bedre enn Vadim Demidov, Per Ciljan Skjelbred, Tarik Elyounoussi og vi kan vel trygt ta med Alex Tettey også.
Hvis det er innsatsen på U21 og ikke i Tippeligaen/utlandet og ikke minst formen, som skal avgjøre hvorvidt ungguttene får være med på landslaget, så er Hareide fullstendig på jordet. Og U21s kamp mot Nederland er ikke viktigere enn A-landslagets kamp mot Island.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 26. Aug. 2008, 20:13 »
Hvorfor det? Det er laguttaket som kritiseres, ingen sier at vi IKKE kan vinne...

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 26. Aug. 2008, 20:31 »
Hvorfor det? Det er laguttaket som kritiseres, ingen sier at vi IKKE kan vinne...

Nei, men om vi vinner er det jo ikke noe å klage på. Har aldri vært noen stor fan av å kritisere taktikker/laguttak før kamper. Hareide vet faktisk mer enn oss om hvordan spillere fungerer sammen, og hvordan miljøet i landslaget fungerer. Han har helt sikkert lagt en grundig plan allerede basert på de spillerne han har tatt ut, så får vi se i etterkant om jobben han gjorde da han tok ut troppen var god nok.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 26. Aug. 2008, 20:41 »
Jo, det er faktisk noe å klage på i etterkant selv om vi vinner.

Det at spillere som Martin Andresen og Kristoffer Hæstad har klippekort samme faen hvor ræva de er i klubblaget bør man være meget kritisk til. Det er mer også, men det orker jeg ikke ta nå! Nå er det kamp! :D

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 26. Aug. 2008, 23:38 »
Hareide har sikkert blitt imponert av Vif sin gåfotball, med andresen, hæstad, moa og holm.  Han er rett og slett feig når han ikke tar med ungutta. Og så bruker han den latterlige unnskyldningen om at de ikke leverte sist u-21 landskamp. Når har gamsten levert? når spilte Andresen en god kamp sist? Har Hæstad gort noe bra etter at han hadde den legendariske feilpasningen for Wigan?
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 26. Aug. 2008, 23:45 »
Og hvilket signal gir dette til ungguttene? De etablerte spillerne blir tatt ut samme faan hvor dårlige de er, mens ungguttene ikke får sjansen. Nei, dette holder ikke Hareide!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 26. Aug. 2008, 23:59 »
Nesten utrolig at det er mulig. Ser jo meir ut som eit adeccolag dette her.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #14 på: 27. Aug. 2008, 00:17 »

Nei, men om vi vinner er det jo ikke noe å klage på. Har aldri vært noen stor fan av å kritisere taktikker/laguttak før kamper. Hareide vet faktisk mer enn oss om hvordan spillere fungerer sammen, og hvordan miljøet i landslaget fungerer. Han har helt sikkert lagt en grundig plan allerede basert på de spillerne han har tatt ut, så får vi se i etterkant om jobben han gjorde da han tok ut troppen var god nok.

ja for dei planane han har gjort tidligere med samme spillere har vel gjort susen... ikkje det nei?? det er på høg tide å få et lite generasjonsjifte på landslaget og gi plass til unge frammadstormende spillere som faktisk har vist ka dei kan i motsetning til 1/3 av uttaket
- carry on!