20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: FIFA 09  (Lest 52248 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: FIFA 09
« Svar #60 på: 10. Okt. 2008, 18:50 »
FANBOYS! 8)

Når ein først skal ANMELDE to spel så må ein spele og utforske begge spele dei GRUNDIG. Hjelp ikkje å berre sette seg ned med nøken venna og eit par pils og gå gjennom slikt ein kveld. Det ser jo utsom karen har hatt spelet ein kveld og berre tatt nokon kampar på exhibtion. Bemerkelsesverdig er at han gir det nye pes 4 og fifa 5. For å seie det sånn, kva er det som gjer at fifa får kun 5, og ikkje 6, når han ikkje nemner 1 negativ ting med Fifa?

Han nemner ikkje eingong den fantastiske edit-moden på PES, som gjer at mangel på lisensa blir nærmast irrelevant.

Sitat
FYSIKKEN SOM avgjør hvordan ballen og spillerne beveger seg og støter sammen føles langt mer naturtro enn noensinne i «Fifa»-serien. Ballen er ikke klistret til spillerne.

Ballen virker forsatt meir klistra i speleren på fifa enn PES. Det er ikkje å komme unna. På det nye PES har første touchet ALT og seie for at du i det heile tatt skal klare å få flyt i spelet ditt. Til og med når du spela med dei beste laga.

Sitat
Hodedueller og skulder-mot-skulder ender gjerne med at den sterkeste står, og den svakeste spiser gress.

Joda, for all del, det fungerer, men kor realistisk er det at kvar speler heng sekundvis i lufta?

Sitat
Og det er ikke bare å trykke skuddknappen i hvilken som helst posisjon. Hvis spilleren du styrer ikke er i balanse, vil han heller ikke være i nærheten av å treffe målet. Eller medspilleren om han forsøker å sentre.

Kva er det som er så revolusjonerande med dette? Akkurat det samme som på PES.

Sitat
BEGGE SPILLENE har modus der du styrer bare én spiller, og leder ham gjennom karrieren mot personlig suksess. «Fifa 09» kaller det «Be A Pro», mens det i «PES 2009» heter «Become A Legend».

I «Fifa 09» kan du etter samme prinsipp styre én spiller i onlinekamper, med ti mot ti mann. Herlig kaotisk, selvsagt. Jeg var med å slå United 3-0 med City.

Til tider kom vi fem mann alene med Edwin van der Sar. Jeg var på lange løp fra backen.

Han har ikkje gadda å sett på Become A legend moden eingong. I Fifa 09 så kan du berre spele KUN 4 sesongar, medan på PES kan du spele i HEILE 10+ sesongar! 

Ein kan også spele online med Become A legend moden.

Han snakkar om realisme, kva er det som er så realistisk med at det kjem fem mann alene med Edwin Van der Saar? haha :p
Dessutan så fungerer 10 vs 10 særs så dårleg pga monge driter i posisjonane sine!

Også må eg nemne dette med grafikken. Sånn i det heile so er grafikken bedre på FIFA, men ansikta er forsatt bedre på PES. Likner mykje meir.

Skribenten har HELLER ikkje gadda å sett på Master Leaguen til PES.
Eg seier ikkje at FIFA er eit dårleg fotballspel, men dette var faktisk ein DÅRLEG artikkel.

Eg venter på ein skikkeleg artikkel der ein går GRUNDIG gjennom heile spelet.
DER både POSITIVE OG NEGATIVE SIDER ER OMTALT HOS BEGGE SPELA.

« Siste redigering: 10. Okt. 2008, 19:01 av Hans Emil »
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Quistgaard

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #61 på: 10. Okt. 2008, 19:09 »
Da har jeg skaffa FIFA09. Dette var imponerende på mange måter, og har en god mulighet til å slå PES for en gangs skyld. MEN: Situasjonene foran mål gjentar seg fremdeles. I en kamp jeg spilte her ble det jo scoret tre IDENTISKE mål. Det er det som går meg på nervene med FIFA. Etter å ha spilt det en stund har man vel sett alle målene det går an å score...

Beklage.... men eg kan ikkje forstå detta. På fifa 08 va d ein haug me forskjellige måtar å scora på og eg kan vel ikkje sei at d har blitt mindre på fifa 09!
Har vert veldig lite borti pes, så kan du forklara meg dei fantastiske måtane du kan scora mål på der? :P

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #62 på: 10. Okt. 2008, 19:11 »
Er det slik at Euro 08 er ganske likt Fifa  09 ?
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Quistgaard

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #63 på: 10. Okt. 2008, 21:32 »
Er det slik at Euro 08 er ganske likt Fifa  09 ?

Dei har henta nåken elementer der fra ja, men d e fortsatt ein heilt annen opplevelse

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #64 på: 10. Okt. 2008, 22:26 »
Beklage.... men eg kan ikkje forstå detta. På fifa 08 va d ein haug me forskjellige måtar å scora på og eg kan vel ikkje sei at d har blitt mindre på fifa 09!
Har vert veldig lite borti pes, så kan du forklara meg dei fantastiske måtane du kan scora mål på der? :P

Vel, på PES kan man stort sett score fra alle mulige posisjoner på alle mulige måter og måten man scorer på varierer adskillig mye mer enn på FIFA. Jeg har aldri sett to helt identiske mål etter hverandre på PES. Det skjer ikke. På FIFA virker alt litt mer "planlagt" ut foran mål mtp keeper, skuddets plassering osv. Etter noen uker med FIFA har man vanligvis sett det som er og se, mens PES fortsetter å overaske leeenge etter at man begynte å spille det.

Har ikke spilt PES09 da, men av traileren å dømme ser det ut til å skille seg ut fra 08 i en positiv forstand.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #65 på: 11. Okt. 2008, 01:14 »
Jeg har spilt Pes de 3-4 siste årene nå, men det nye Fifa er helt fantastisk! Ingen tvil om at det er det mest komplette fotballspillet jeg noen gang har spilt :)

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #66 på: 12. Okt. 2008, 10:50 »
her har vi litt mere hanfaste ting å sammenligne med. synes det har vært mye fanboy uttalelser isteden for hanfaste meninger. Fifa 2009 er dårligere en PES og motsatt (uten man har spillt PES eller FIfa) Fifa 2009 er dårlig siden 2006 var det... litt rar diskusjon. :D

menne:) nå begynner vi kanksje å få et vurderingsgrunnlag her:)

sjekk filmer under :)

Fifa gameplay:

Pes gameplay

Disse filmene viser ganske klart hvorfor jeg har litt "tilvenningsproblemer" ifra Fifa til PES. Hurtigheten og bevegelsene til spillerne, og pakken rundt kampene gir meg en enorm arkade følelse. Tempoet er for høyt til at det skal føles realistisk, og atmosfæren er ikke på samme til stede som i Fifa. Jeg har ikke spillt Pes 09 så jeg kan ikke uttale meg om hva som er best, men ut ifra disse 3 filmene, så er det lett å kåre en vinner i mine øyne.

Hvis jeg tar steget bort ifra Pes og ser på fifa alene, så må jeg ærlig innrømme at forde om 09 er et mye bedre spill en 08, så har jeg hatt det ekstremt mye artigere når jeg spiller 08 en 09. Spesiell kamera føringen i BE A PRO modusen er horribelt sammenlignet med fjordåret, jeg synes det var kjempe artig å ha en kamera mann gampende bak meg når jeg stormet framover på banen.
Jeg har forsøkt å stille inn kameraet på nytt, men har ikke lykkes med å få et like godt kamera...

Dette ender med at jeg må spille med tele kamera, som føles noe unødvendig når jeg egentlig bare vil ha oversikt over min egen spiller...

Det spillet som virkelig anbefales er NHL 09, har ingen følelser for hockey selv, men det er vanvittig artig å spillet hvis du generellt liker sport. Den kontrollen du har over pucken og kølla er helt enorm.

Han kom, ble mett og dett var dett....

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #67 på: 12. Okt. 2008, 14:22 »
Fanboy uttalelser? No må du gi deg. Blir like mykje fanboy uttalelser du kommer med så dette blir berre dumt. Ser også at ein ikkje har gadda å kommentert det eg skreiv om DB artikkelen så eg rekner med eg var veldig spot on med tanke på at det er ein hårreisande artikkel som folk ikkje bør legge så mykje vekt på når ein skal "velge" spelet.
Eg har eit åpent sinn sin til FIFA 09. Eg personleg synst det er eit bra spel, men desverre så får eg ikkje den heilt gode fotball følelsen. Føler at blir veldig scripta, og det blir litt for lett å ta finter. Plusset her er at det er mange finter å velge mylla, men i teorien so kan du gå maniac med spaken og ta 4-5 finta på rappen PERFEKT utførelse. Dette blir litt urealistisk. Tillegg så føler eg at det er veldig lett å ta imot ballen, sitt nærmast limt til spelerane. Kor ofte får ein mistouch? Sjeldent.  Dessutan så føler eg at eg blir fort lei sidan det blir MYKJE av det samme. Grafisk sett så er FIFA fantastisk fint å sjå på. Men når det kjem til ansiktdelen så har PES 09 meir realistiske fjes føler eg. Stadioane og menyane er langt bedre på FIFA 09 enn PES.

Når det kjem til tempoet så er tempoet på FULLVERSJONEN av PES langt langt lågare enn på videoen du viste.

Dessutan så kan ein ikkje dømme eit fotballspel ved å SJÅ PÅ. Her må ein spele. Heilt anna følelse å spele spelet enn å sjå på video. Eg personlig føler lite arcade feeling.  På PES 09 kan ein ta seg tid til å bygge opp spel, men dette kan vere vanskeleg for folk som har dårleg første touch.  Har du dårleg første touch så resulterer det ofte til balltap, og AI eller motstanderen kan kontre. Dette kan på videoen gjere at det "ser" arcade ut.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #68 på: 12. Okt. 2008, 15:55 »
men i teorien so kan du gå maniac med spaken og ta 4-5 finta på rappen PERFEKT utførelse. Dette blir litt urealistisk. Tillegg så føler eg at det er veldig lett å ta imot ballen, sitt nærmast limt til spelerane. Kor ofte får ein mistouch? Sjeldent.  Dessutan så føler eg at eg blir fort lei sidan det blir MYKJE av det samme.

Godt sagt!   Fifa er litt som å spille Tekken (husker ikke hvilken utgave) med Eddie (eller hva han nu het)  er man flink til å klikke amokk på spaken, så er man flink til å spille ::)
sunt pueri pueri puerilia tractant

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #69 på: 12. Okt. 2008, 16:33 »
Den Be A Pro-modusen på FIFA er helst sinnsykt kul!! Koser meg som bakromsspiss der ihvertfall.  ;D

Noen som vet om Be A Pro-sesongene også inneholder cup- og Europacup-kamper? Hittil har jeg bare spilt tippeliga nemlig...

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #70 på: 13. Okt. 2008, 10:46 »

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #71 på: 13. Okt. 2008, 11:40 »
Fanboy uttalelser? No må du gi deg. Blir like mykje fanboy uttalelser du kommer med så dette blir berre dumt. Ser også at ein ikkje har gadda å kommentert det eg skreiv om DB artikkelen så eg rekner med eg var veldig spot on med tanke på at det er ein hårreisande artikkel som folk ikkje bør legge så mykje vekt på når ein skal "velge" spelet.

Grunnen til at jeg ikke kommenterte den er at jeg føler at du blir litt for engasjert i denne diskusjonen, og med å direkte svare på dine sitat så vil denne diskusjonen fort kunne bli usaklig.

Jeg har spillt Fifa og kan uttale meg om hvordan jeg opplever det. Jeg har ikke sagt at PES er et dårligere spill, jeg sier bare at arkade følelsen preger meg når jeg har spillt det spillet. Ifjord var spillet en nedtur for meg kontra Fifa. Og at innpakningen i spillet er viktig for meg. Ut ifra de filmene jeg klarte å spore opp i nysgjerrighet på youtube, så var det skremmende likt fjordåret, noe som ikke ga meg noen god følelse.

Og medias dekning sålangt tilsier at jeg er inne på noe i diskusjonen PES vs. FIFA

men i teorien so kan du gå maniac med spaken og ta 4-5 finta på rappen PERFEKT utførelse. Dette blir litt urealistisk. Tillegg så føler eg at det er veldig lett å ta imot ballen, sitt nærmast limt til spelerane. Kor ofte får ein mistouch? Sjeldent.  Dessutan så føler eg at eg blir fort lei sidan det blir MYKJE av det samme.

Godt sagt!   Fifa er litt som å spille Tekken (husker ikke hvilken utgave) med Eddie (eller hva han nu het)  er man flink til å klikke amokk på spaken, så er man flink til å spille ::)

Det er ikke helt riktig det heller, for hvis du vil passere en mann så skjer ikke det automatisk hvis du rører på spaken hvis du spiller på litt vanskelighetsgrad. Jeg har problemer med å komme meg rundt folk når jeg spiller på verdensklasse. Jeg synes de er på rett spor med finte systemet nå, Fight Night har virkelig gitt EA noe nytt i sportsmarkede, og de ser nå muligheten til ta det inn i mange av de andre tittlene sine. NHL har de virkelig klart det på, kan kanksje trenge litt ekstra på FIFA, men finte system er vanskelig å få skikkelig til.

kontrollen til fifa er egentlig ganske genial, for de prøver jo å kombinere spakene til å bli 2 føtter, og dragningene du gjør på spaken skal reflekteres av mannen med ballen, hvordan fungerer dette på PES?
Han kom, ble mett og dett var dett....

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #72 på: 14. Okt. 2008, 08:44 »
FIFA 09 er det beste jeg har spilt på den kanten på veldig lenge, har erfaring fra helt tilbake til 2002. Har pleid å gå lei spillet  etter noen uker, men nå har det snart gått en måned og er fremdeles gira:)

Har ikke spilt PES, bare demoen, så skal ikke gi min mening. Jeg greide ikke mye på demoen, delvis på grunn av mangel på informasjon om de forskjellige knappefunksjonene.

Jeg er en svoren FIFA-fan, og vil alltid kjøpe det.. Var litt skeptisk før i år, siden jeg var litt skuffa over 08, men de motbeviste skepsisen. Beste ever..
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Nico

• Midtbaneanker
  • Legend
    • Vis profil
« Svar #73 på: 14. Okt. 2008, 11:28 »
FIFA 09 er det beste jeg har spilt på den kanten på veldig lenge, har erfaring fra helt tilbake til 2002. Har pleid å gå lei spillet  etter noen uker, men nå har det snart gått en måned og er fremdeles gira:)
Har ikke spilt PES, bare demoen, så skal ikke gi min mening. Jeg greide ikke mye på demoen, delvis på grunn av mangel på informasjon om de forskjellige knappefunksjonene.

Jeg er en svoren FIFA-fan, og vil alltid kjøpe det.. Var litt skeptisk før i år, siden jeg var litt skuffa over 08, men de motbeviste skepsisen. Beste ever..

nå har det ikke gått mer enn en og en halv uke da ::) kom 2. okt

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #74 på: 14. Okt. 2008, 11:39 »

nå har det ikke gått mer enn en og en halv uke da ::) kom 2. okt

En og en halv uke med Fifa kan gjerne virke som en mnd :P
sunt pueri pueri puerilia tractant