20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: FIFA 09  (Lest 51923 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: FIFA 09
« Svar #15 på: 29. Sep. 2008, 18:30 »
Tror nok du må belage deg på et liv som tante, jeg ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 29. Sep. 2008, 20:49 »
Jeg har spilt litt NHL 09 i det siste, og det "be a pro" systemet er veldig kult. Hvis det er like bra på Fifa så blir det Fifa i stedet for PES på meg.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #17 på: 30. Sep. 2008, 09:48 »
Be a Pro konseptet er noko EA har stjelt for konami. Det var nemleg på Winning eleven spel før fifa.

Eg kjøpar garantert PES 08. Eit spel som alltid vil vere bedre enn fifa. Fifa har grafikken, PES har gameplayet. I år så har PES også nydleg grafikk så dette blir einstemmig. Ved å spele fifa, så får ein ikkje noko særlig fotball følelse. Det er faktisk be a pro moden som er det beste med heile fifa og det er ikkje eingong deiras ide. Spelerane på fifa beveger seg som mindless drones. Animasjonane er robotaktige, tillegg at det å ta finter blir latterligt lett. Ingen særleg variasjon i måla heller.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Quistgaard

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #18 på: 30. Sep. 2008, 15:35 »
Glede meg som ein unge nå!

Xbox tag: Pinsgaard, bring it on boys!  ;D

Nico

• Midtbaneanker
  • Legend
    • Vis profil
« Svar #19 på: 02. Okt. 2008, 20:04 »
6 i nettavisen, det bør jo være et steg fremover da! ;D Gleder meg.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #20 på: 02. Okt. 2008, 21:03 »
Jævla lovende dette! :D
Mye er sterkt forbedra! Mye mer realistisk! Morsomt at de også har funnet ut at Owen og Zog er gode spillere, og at Beye tydeligvis er hvit :D
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 03. Okt. 2008, 02:18 »
Jeg har spilt det på PS3. Jævelsk bra med 47" full HD og surround-lyd. Bedre å spille med Newcastle også! Owen og Martins er et knallpar, og endelig er ikke Zog like undervurdert, slik at vi faktisk har fart på ving også. Litt rart at Geremi enda tydeligvis er klubbens beste sentrale midtbanespiller. Forsvaret til Newcastle er dog fortsatt like blottet for fart. Beye er da også farlig blek, som jeg vel har nevnt tidligere :P

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #22 på: 03. Okt. 2008, 10:24 »
Sitat
Etter mellom 2 og 3 timer spilling idag er jeg allerede dritt lei, det er for mye som irriterer til at jeg klarer å kose meg med spillet.
Kommer selvsagt til å spille noe mer men det blir ikke lange øktene om gangen.
Dette er tingene som ødelegger opplevelsen for meg:

Be a pro både online og offline er gode idè`er og morro men også fulle av fustrasjon.
Om man ikke er en vennegjeng som spiller mot andre så blir det fryktelig mye rot i kamper med mange spillere mot hverandre. Gameplayet til Fifa gjør det også veldig vanskelig å få til ting på egenhånd siden alt går for tregt som vanlig.
Kommer tilbake til gameplay "feilene" senere..

Be a pro offline kan man enten være en vanlig spiller fra hvilken som helst klubb eller lage din egen å starte på reservelaget til ditt utvalgte lag. Du spiller da sammen med spillerene som ikke er i A troppen.
Hovedproblemet i denne modusen er alle dommerfeilene.
Omtrent samtlige taklinger fra dine lagkamerater resulterer i gule kort!
Mitt lag fikk 5-6 gule kort i første omgang alene, både med Liverpool og med Stabæk.
Dette var i 2x4 minutter kamper, lengre kamper vil garantert gi mange gule/røde :-(

Gameplay:
Gameplayet blir forbedret for hvert år men svært lite dessverre.
Fortsatt føles det som spillerene løper i lim, passninger, vendinger, skudd,etc tar altfor lang tid før de skjer etter at du har trykket.
I tillegg er langpassninger ubrukelig da ballen plutselig får fysikk som en badeball!
Ballen bruker veldig lang tid i luften å det er enkelt for motstanderen og bryte.
Som vanlig er det også altfor mye som er skriptet i spillet, dette tror jeg gjøres for at kidsa/noobs skal føle seg bedre.
F.eks er X knappen som man bruker til å "stjele" ballen det eneste man trenger for å forsvare seg.
Er du i taklingspossisjon så går man nemlig automatisk i en perfekt takling.
Knappen gjør altså stort sett alt man trenger defensivt å det blir altfor enkelt for dårlige spillere å forsvare seg.
Det mest irriterende er uansett den elendige reaksjonstiden til dine spillere, trykker man for en passning så vil man at spilleren sentrer der og da, ikke 1 sek senere.
Eneste som funker greit er direkte passninger hvor man trykker før man mottar ballen..
Fifa har også inkludert en betalingstjeneste hvor man kan abonere på siste nytt fra forskjellige ligaer, de vet hvordan de skal tjene kroner...
Alt i alt føles dette mer som en "patch" til Fifa08 enn et nytt spill...

Godt oppsumert!
for a logical solution!

LordJerec

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #23 på: 03. Okt. 2008, 10:28 »
Vel for og svare på det du som har testa det til ps2, så ja Fifa 09 er et bedre grafisk spill en til ps2 vil jeg anta...

Og for og sitere deg som sier at spillerne i fifa ser ut som roboter, vel skaff deg et liv, dette er det en grunn til at jeg sier:

Og den er:

Har du ikke testa fifa så stikk til en hvilken som helst sjappe å skaff deg et eksemplar, og jeg ble rundspilt av Nani og Ronaldo, selvom jeg riktignok ledet med et litt middelmådig lag som Leeds, men til slutt så sto det 2-1 til Leeds og meg, dette var bare en liten test, fordi jeg skulle finne ut hvor bra Man U var, på amatør er de ikke et bra lag. Og det var bare en egen liten turnering jeg spilte i går kveld.

Og for å rakke ned litt på PES oxo, så sier jeg dette:

Jeg har aldri likt PES, siden jeg testet ut PES 3, spør du meg så skjønner jeg ikke hvorfor debatten går en gang.

Grunn: Fifa har lisens til alle spillerne i hele verden og lagene, hva har PES forno.?

De har noe så teite navn på et lag som NUFC som Tyneside, greit nok at supporterne eller hjemmefansen blir kalt det, men ikke faen om det er noe bra da. Og en annen ting... Hvorfor skal de da ha noe så teite navn på spillerne som eks. Michael Dowen, når de ikke har lisens, neivel greit de har ikke lisens, men de kunne da i det minste klart og lage noe sånt som: Vil du ha et ekte navn på en spiller må du oxo sette opp ting som f.eks og snakke i en mikrofon at her kommer Owen, og ikke Dowen...

Men men tilbake til Fifa likte det meget godt i år, selvom jeg personlig syntes det ble veldig lett og score, brukte kanskje 2 min på og score mitt første mål med mitt kjære NUFC.

Det er to nyvinninger i fifa i år btw.

Å det er:

Lag din egen formasjon.

Eller forhåndsinstallerte instillinger for for eks. Xbox 360 kontroller.

Vil noen spille dette mot meg, så ja værsågod.

Her er gamertag:

Skyduur
Alle for Newcastle og alle for 1 King Kev.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #24 på: 03. Okt. 2008, 10:32 »
Den generelle oppfatningen er at folk prioriterer FIFA pågrunn av lisensene, ikkje pga at det er eit bedre spele enn PES. Blir berre teit å komme med argument om at fifa er eit bedre spel enn PES pga at PES har "teite" namn på laga. Eg er den oppfatninga at ein velger fotball spel etter gameplayet og feelingen.  ;D
for a logical solution!

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #25 på: 03. Okt. 2008, 11:21 »
Vel for og svare på det du som har testa det til ps2, så ja Fifa 09 er et bedre grafisk spill en til ps2 vil jeg anta...

Og for og sitere deg som sier at spillerne i fifa ser ut som roboter, vel skaff deg et liv, dette er det en grunn til at jeg sier:

Og den er:

Har du ikke testa fifa så stikk til en hvilken som helst sjappe å skaff deg et eksemplar, og jeg ble rundspilt av Nani og Ronaldo, selvom jeg riktignok ledet med et litt middelmådig lag som Leeds, men til slutt så sto det 2-1 til Leeds og meg, dette var bare en liten test, fordi jeg skulle finne ut hvor bra Man U var, på amatør er de ikke et bra lag. Og det var bare en egen liten turnering jeg spilte i går kveld.

Og for å rakke ned litt på PES oxo, så sier jeg dette:

Jeg har aldri likt PES, siden jeg testet ut PES 3, spør du meg så skjønner jeg ikke hvorfor debatten går en gang.

Grunn: Fifa har lisens til alle spillerne i hele verden og lagene, hva har PES forno.?

De har noe så teite navn på et lag som NUFC som Tyneside, greit nok at supporterne eller hjemmefansen blir kalt det, men ikke faen om det er noe bra da. Og en annen ting... Hvorfor skal de da ha noe så teite navn på spillerne som eks. Michael Dowen, når de ikke har lisens, neivel greit de har ikke lisens, men de kunne da i det minste klart og lage noe sånt som: Vil du ha et ekte navn på en spiller må du oxo sette opp ting som f.eks og snakke i en mikrofon at her kommer Owen, og ikke Dowen...

Men men tilbake til Fifa likte det meget godt i år, selvom jeg personlig syntes det ble veldig lett og score, brukte kanskje 2 min på og score mitt første mål med mitt kjære NUFC.

Det er to nyvinninger i fifa i år btw.

Å det er:

Lag din egen formasjon.

Eller forhåndsinstallerte instillinger for for eks. Xbox 360 kontroller.

Vil noen spille dette mot meg, så ja værsågod.

Her er gamertag:

Skyduur

?Og for og sitere deg som sier at spillerne i fifa ser ut som roboter, vel skaff deg et liv, dette er det en grunn til at jeg sier:?

Denne kommentaren er jo rett å slett så tåpen at den ikke fortjener å bli kommentert, men:
Dette er snakk om fotballspill, og de som ikke har testa FIFA har nok sannsynligvis ikke noe mindre liv av den grunnen.   Finnes rimelig mange ting i verden som gir større livskvalitet enn ett fotballspill.

?Jeg har aldri likt PES, siden jeg testet ut PES 3, spør du meg så skjønner jeg ikke hvorfor debatten går en gang.
Grunn: Fifa har lisens til alle spillerne i hele verden og lagene, hva har PES forno.??

Mulig du synes det viktigste er å ha de riktige navnene på spillere å lag, mens andre syns selve kvaliteten på spillet (gameplay) er det viktigste.
Men helt enig i at jeg ikke forstår diskusjonen, for jeg synes det er bedre å spille ett godt spill med feil navn på spillerene, enn å spille ett dårlig spill med riktig navn på spillerene.
sunt pueri pueri puerilia tractant

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #26 på: 03. Okt. 2008, 12:48 »
Sitat

Og gratulerer til deg med vekas dummaste kommentar!
Eg må skaffe meg eit liv fordi eg ikkje likar FIFA.  ;D

Uansett, det å redigere formasjon har ein kunne gjort i årevis på PES.
for a logical solution!

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 03. Okt. 2008, 19:43 »
jeg har det til ps3.

for å dele min erfaring så har jeg kjøpt fifa i alle år kan vell spores tilbake i tid til 1998, da het det vell world cup:D men det var artig.
i 2003 mener jeg at jeg mistet litt lysten på fifa. det var vell det spillet som introduserte skruen. hvis du skrudde ballen så skårte du hver gang...

men nok om det! jeg er en fifa mann kort fortalt! 06 var dårlig, men jeg spillte det, var i portugal det året, og det var første gang jeg spillte pes! Pes var strålende! fifa gikk litt tregt, og ballen kom ikke fram! i 07 så kjøpte jeg begge spillene, men brukte bare pes for at det var klart best!

ifjord var det faktisk motsatt! 08 framsto som en mye mye artigere version! problemet med PES er at det oser arkade over hele linja!

Det er liksom valget imellom Gran Turismo og Sega Racing! det føles som om du sitter innpakka i plastikk og spiller. alt går så vanvittig kunstig for seg. Og lisensene trekker så klart ned. menyen og musikken er ikke verd koveret spillet ligger i. det er ikke verdens viktigste ting, men hvis du skal ut i helga så er det ikke bare å dra til en rønne med Tekno og drikke heimbrent?:P det må jo være litt finesse over festen?:P

Jeg har kjøpt fifa og prøvd meg stort sett overalt nå, har ikke fått prøvd spillet online, men jeg er fornøyd sålangt. det byr på mye nytt iforhold til tidligere versioner. Jeg synes kanksje at det er vell plass på banen iforhold til hvor mye det er realistisk å forvente, men men... må prøve litt til før jeg kan si meg helt sikker på om jeg er frelst.

Det var jo Pes som begynt med at man kunne holde inne X knappen for å sette inn en takling. Og dette med frispark og kort... Jeg har ikke merket meg det, hvis motspiller skjermer ballen, eller fører den inntill kroppen og du suser inn i takling er sjangsen stor for at det blir frispark, men hvis han setter fart så skal det mye til for at det blir frispark!

Frispark var en mye større problem i fifa ifjord!
Han kom, ble mett og dett var dett....

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #28 på: 03. Okt. 2008, 20:11 »
Årets versjon av PES 09 er langt ifrå Arcade, så dette blir særs artigt! :)
Gleder meg som ein unge.
for a logical solution!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #29 på: 03. Okt. 2008, 21:09 »
Ble litt skuffa over forrige PES-spill. Litt av sjarmen var borte. Har spilt demoen til FIFA nå, og til tross for at jeg har vært en svoren PES-fans de siste årene tror jeg at det er FIFA09 som blir årets beste fotballspill.