20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: FIFA 09  (Lest 51984 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: FIFA 09
« Svar #75 på: 14. Okt. 2008, 20:12 »
PES 6 og Fifa 09 er de to beste fotballspillene jeg har spilt.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #76 på: 15. Okt. 2008, 08:00 »
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #77 på: 15. Okt. 2008, 12:06 »
Pes 06 var veldig bra! Pes 08 var også greit, men jeg begynner å gå litt lei den "arkade feelingen".. Spesielt etter at jeg har spilt Fifa 09, super deilig med et fotballspill hvor jeg ikke må irritere meg over små "feil" med spillet, som dårlig AI urealistiske hendelser.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #78 på: 15. Okt. 2008, 16:30 »
PES 6 var ALDRI eit arkade spel. Det var PES 08 som bar preg av arcade feelingen. Som HAR øydelagt rykte til PES for ei stond. PES08 var eit akseptabelt spel, ikkje noko meir. Seabass(konami) fekk som hatten passet, som var vel fortjent. For fjoråretsutgåve var LANGT under PES standaren.

Urealistisk AI er ikkje noko ein treng å irritere seg over på PES09.
for a logical solution!

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #79 på: 15. Okt. 2008, 16:31 »
FIFA 09 er det beste jeg har spilt på den kanten på veldig lenge, har erfaring fra helt tilbake til 2002. Har pleid å gå lei spillet  etter noen uker, men nå har det snart gått en måned og er fremdeles gira:)
Har ikke spilt PES, bare demoen, så skal ikke gi min mening. Jeg greide ikke mye på demoen, delvis på grunn av mangel på informasjon om de forskjellige knappefunksjonene.

Jeg er en svoren FIFA-fan, og vil alltid kjøpe det.. Var litt skeptisk før i år, siden jeg var litt skuffa over 08, men de motbeviste skepsisen. Beste ever..

nå har det ikke gått mer enn en og en halv uke da ::) kom 2. okt

Jeg spilte demoen noen uker før det kom, det skal sies ;)
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #80 på: 15. Okt. 2008, 16:41 »
http://www.gamer.no/artikler/pro_evolution_soccer_2009/56930

Her er det 1 stk fyr som KAN å skrive anmeldelser. :)
PES 09, 8/10

for a logical solution!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #81 på: 15. Okt. 2008, 17:10 »
Overgikk vel ikke FIFA, uansett.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #82 på: 15. Okt. 2008, 17:14 »
Lisenser, grafikk, stemning, menyer, moduser VS Gameplay seier no eg berre ;)

Dette blir smaksak over kva du velger.
PES har langt lengre spelbarhetstid enn FIFA 09, og det er spot on.
Sitat
Mens amatøranmelderene i tabloide VG og Dagbladet fokuserer på alt annet enn gameplay, så viser Gamer.no og forsåvidt også Carl Thomas Aarum i Game Reactor at det fortsatt finnes kloke hoder der ute som også fokuserer på GAMEPLAY. Herlig.

Synst denne karen summerer det fint opp.

for a logical solution!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #83 på: 15. Okt. 2008, 18:54 »
Jeg underholdes enda den dag i dag av FIFA 08. Hadde det ikke vært for at FIFA 09 er så jævla bra hadde man nok enda spilt 08 mye. Så får andre heller snakke nedlatende om disse "amatørene" :D
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #84 på: 15. Okt. 2008, 21:17 »
Dere som synes grafikken på Fifa er så mye bedre enn på PES kan jo ta en titt på sammenligningen av spillerfjes fra begge spillene. PES knuser Fifa på den biten etter min mening

http://www.pcaction.de/?menu=browser&mode=article&article_id=662144&entity_id=-1&image_id=912948&page=1
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #85 på: 15. Okt. 2008, 21:33 »
Hvorfor hisser folk seg sånn opp over at andre folk liker forskjellig spill egentlig? Aldri skjønt engasjementet rundt den rivaliseringen der jeg...

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #86 på: 16. Okt. 2008, 08:40 »
Jeg og gjengen min har vært protilhengere i mange, mange år nå, og det kommer vi vel fortsatt til å være. I år har jeg hørt såpass mye bra om FIFA at jeg i allefall har tenkt å prøve det.

Litt feil tråd å spørre i, men er det noen som vet om Pro kommer ut i dag eller i morgen?

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #87 på: 16. Okt. 2008, 14:41 »
Det går ikke på gameplay. Det hele går på om man vil ha det realistisk eller om man vil ha "arkade" feelingen. I Fifa så går det litt saktere, men det går i det tempoet som det gjør i virkeligheten. Spillerne beveger seg som i virkeligheten, og ballen beveger seg som i virkeligheten.

På PES så går det hele litt fortere, det blir mer intensivt og muligens mer morsomt hvis man liker "action" hele tiden. Det er en smaksak!!

Å spille sammen med kompiser så er kanskje PES fortsatt best. Men jeg tror jeg aldri har giddet å spille mer enn 3 kamper mot CPU på PES.

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #88 på: 16. Okt. 2008, 18:05 »
Det går ikke på gameplay. Det hele går på om man vil ha det realistisk eller om man vil ha "arkade" feelingen. I Fifa så går det litt saktere, men det går i det tempoet som det gjør i virkeligheten. Spillerne beveger seg som i virkeligheten, og ballen beveger seg som i virkeligheten.

Hahaha, hæ ?? Fortell meg...syns du skuddene på Fifa er realistiske ? Måten ballen sitter fast på foten til spillerne, er det realistisk ? Pes er mye mer realistisk, og det er opplest og vedtatt for LEEENGE sia. Samme hvor jævla mange finter du kan ta på Fifa hvis du snurrer rundt på joysticken frenetisk nok..
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #89 på: 16. Okt. 2008, 18:13 »
Det jeg ser etter er å få mest mulig følelsen av at dette er en ordentlig fotballkamp. Og tro meg: Dette har tidligere utgaver av PES vært overlegne på. Og hva faen er dette med "arkadefeeling" for noe bullshit? FIFA har alltid gitt meg mer arkadefeeling enn PES faktisk til tross for at de har linsene.

Og dette kommer fra en som var FIFA-frelst i mange år.