20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Fabricio Coloccini  (Lest 163895 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Fabricio Coloccini
« Svar #390 på: 29. Sep. 2011, 16:46 »
Alle MÅ jo erstattes av yngre spillere.. Før eller senere....
Det beste må jo være om vi gir Colo (Coloccini, ikke Colochini) minst 1 år i tillegg til den nåværende kontrakten, helst 2. Så får vi hente inn unge talenter, som kan lære litt av Colo. Med alt han har vært med på i karrieren, er han jo en ypperlig læremester. Vi trenger ikke å skaffe en erstatter for Colo, med mindre det er for fremtiden.

Går det an å gi mindre enn 1 år? ::)

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #391 på: 29. Sep. 2011, 16:48 »
Vel det går jo an å gi null.  :P

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #392 på: 29. Sep. 2011, 16:54 »
10p til Hughie.
Hvis vi ikke fornyer kontrakten hans, får han ikke flere år. Altså 0.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #393 på: 29. Sep. 2011, 22:16 »
10p til Hughie.
Hvis vi ikke fornyer kontrakten hans, får han ikke flere år. Altså 0.
Ja nettopp. Man fornyer ikke kontrakten. Det går med andre ord ikke an å gi mindre enn 1 år. 0 eksisterer ikke. Enten så får du ny kontrakt, eller så får du det ikke.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #394 på: 29. Sep. 2011, 22:53 »
Å herregud! Godt man skal pirke på alt her :)

Det beste må jo være om vi gir Colo (Coloccini, ikke Colochini) minst 1 år i tillegg til den nåværende kontrakten

Det beste må jo være om vi gir Colo (Coloccini, ikke Colochini) ihvertfall 1 år i tillegg til den nåværende kontrakten.......

Happy?

EDIT:
Man fornyer ikke kontrakten. Det går med andre ord ikke an å gi mindre enn 1 år. 0 eksisterer ikke

Man kan gi kontrakter på et halvt år forresten. Løven fikk det i 08/09-sesongen, da vi rykket ned... (0,5 år)
« Siste redigering: 29. Sep. 2011, 22:55 av Anders »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #395 på: 29. Sep. 2011, 23:10 »
Kontrakter forlenges ikke med et halvt år. Men ja, nye spillere kan få halvtårskontrakter. Som Løven fikk da han signerte første gang.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #396 på: 30. Sep. 2011, 03:05 »
Haha, dette må være ny rekord i pirkerier.  ::)  :D

Ja nettopp. Det går med andre ord ikke an å gi mindre enn 1 år. 0 eksisterer ikke. Enten så får du ny kontrakt, eller så får du det ikke.

Nei nettopp ikke. Det går ikke an å gi en kontrakt på 1 år i denne forstand, man tilbyr den og får enten avslag eller aksept.

Kontrakter forlenges ikke med et halvt år.

Og hvor har du dette fra? Peer du lyver!  ;D

Sitat
Rangers' Lowing given deal chance.
Rangers have given right-back Alan Lowing another six months to prove himself worthy of first-team football. While four other youth players have been released, the 21-year-old has been given a contract extension until January to earn a longer-term deal.
[Sakset fra BBC Sport]

Forøvrig eksisterer i realiteten 0 år, det kalles å løses fra kontrakt på gjensidig grunnlag. ;D

Din tur!  ::)
« Siste redigering: 30. Sep. 2011, 03:08 av Hughie »

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #397 på: 30. Sep. 2011, 08:10 »
WOW... Hinsides avsporing :p

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #398 på: 30. Sep. 2011, 13:30 »
Hvis du løses fra kontrakten får du ingen ny kontrakt. Ergo, 0 er ingenting. Og hva er egentlig ingenting? Kan vi måle ingenting? Som en av mine ytterst få dyktige mattelærere sa det, å gange med null er bare tull.

Men på alt det andre forærer jeg deg seieren. Jeg visste ikke at noen hadde fått et halvt års forlengelse av kontrakt. Men jeg registrerer fremdeles at det dreide seg om en 21-åring klubben åpenbart må ha vært svært usikker på. Nøyaktig ordvalg er uinteressant. Tilbyr eller gir, vi mener nøyaktig det samme. Man gir et tilbud eller man tilbyr. Det betyr nøyaktig det samme.

Same shit, same shit.

Og ja, jeg tror vi har sporet en ørliten tanke av.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #399 på: 30. Sep. 2011, 13:35 »
Nøyaktig ordvalg er uinteressant? Var jo slik denne diskusjonen startet, fordi jeg brukte "minst" i stedet for "ihvertfall".

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #400 på: 30. Sep. 2011, 13:38 »
Det var ikke jeg som starta den diskusjonen.
Jeg har bare hengt meg med på denne latterlige pirkinga som har kommet i etterkant.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #401 på: 30. Sep. 2011, 14:16 »
Vel pirkingen kommer jo fra et sted. Å pirke på en åpenbar fleip i full seriøsitet så får man enda litt mer fleip tilbake, sånn er det. Om det er å gi/tilby eller 0 år/ingen forlengelse blir selvfølgelig flisespikkeri i full useriøsitet. Utgjør selvsagt ingen reell forskjell. Det var jo også poenget mitt.  ;)

Og forøvrig for å løses fra kontrakt må man inngå en ny kontraktlig forpliktelse. Det er ikke sånn Donald Duck-nivå på det at man river i stykker et papir og erklærer: "Jeg er herved løst fra kontrakt!".  :P Man inngår en ny kontrakt der man løses fra forpliktelser. Det faktiske resultatet er altså en kontrakt som gir deg 0 minutt mer kontraktstid for klubben, men i en ren språklig forståelse ville man jo selvsagt aldri sagt at man forlenger med 0 år.   ;D

Jeg bare kødder for å gjøre det helt klart, og var jo ikke meningen at du skulle ta noe av det seriøst. Slengte inn smileys og geiper som best jeg kunne. Avsporingen er total nå, og jeg skal slutte.  ;D

---

Hadde vært snadder om man hadde fått på plass en ny kontrakt med Colo i nær framtid ja, hadde roet mine nerver betraktelig! Forlenge med 2 år og kutte lønnen disse årene til det nivået de andre stjernene ligger på ville vært en fair og god deal for begge parter synes jeg.
« Siste redigering: 30. Sep. 2011, 14:33 av Hughie »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #402 på: 30. Sep. 2011, 14:20 »
Jada. Han må helt klart noe ned i lønn - ingen tvil. Men om han fortsatt er litt høyere lønnet enn sine medspillere er de levelig - da han er kaptein, og summa summarum kanskje vår viktigste spiller sett alt under et.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #403 på: 30. Sep. 2011, 14:25 »
Ja det er et godt poeng forsåvidt. Hvor stor forskjellen skal være er det vanskelig å si noe konkret om, men den bør ikke være for stor for sette en ullen grense.   :-\ Kanskje man kan begrense forskjellen noe ved å gi han betydelige bonuser basert på lagets prestasjoner som helhet kanskje? Burde være en grei gulrot for kapteinen i en klubb, og en god måte å anerkjenne godt arbeid i rollen om det går bra?

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #404 på: 30. Sep. 2011, 14:34 »
om Colo går med på 45 000 pund i uka synes jeg vi kan tilby han en 4 års kontrakt.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.