20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Danny Guthrie  (Lest 52080 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Danny Guthrie
« Svar #105 på: 02. Mars 2010, 18:43 »
Ja, det er derfor Guthrie tar Smiths plass på hjemmebane og Nolans på bortebane :)

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #106 på: 02. Mars 2010, 18:50 »
Oooops...hehe. Gikk glipp Frodes "for hvem da?  ;D"

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #107 på: 02. Mars 2010, 19:22 »
Jeg synes det er viktig å ha balanse i laget uansett motstander og om vi spiller hjemme eller borte. For meg handler det mer om å ha faste roller i laget.
Ser jo aldri at ManU, Chelsea, LFC, osv videre spiller uten en defensiv midtbanespiller selv om de etter sigende burde spille ut hvem som helst omtrent. Ihvertfall på hjemmebane. LFC spiller jo også med 2 defensive sentrale midtbanespillere i Mascherano og Lucas Leiva.
PL har jo tidvis vært dominert av veldig gode defensive midtbanspillere som har utført rollen helt perfekt for laget. Gidder ikke å nevne navn for listen er jo uendelig lang.

Jeg mener derfor at NUFC også bør ha en defensiv midtbanespiller i laget. En som kan fange opp baller i områdene mellom forsvar og midtbane. Det synes jeg er veldig viktig å ha.
Skjønner heller ikke hvorfor folk maser om å forandre på den sentrale midtbanen nå. NUFC er jo ubeseiret på hjemmebane foreløpig, og det er med Smith - Nolan sentralt i de aller fleste kampene.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #108 på: 02. Mars 2010, 19:27 »
Nolan og Smith spilte sammen pga nødvendighet. Vi hadde ikke offensive spillere til å sette trykk på motstanderene, derfor satset vi helder på å holde tett bakover og å score på de mulighetene vi fikk. Nå har vi derimot fått vingspill på begge sider og da er vi fullstendig avhengig av en sentral midtbane i stand til å fordele til begge sider. Hvis ikke ender vi opp med at alt kommer på venstreisden, som før.

Guthrie er en spiller for fremtiden, Smith bør ut så fort vi rykker opp. Derfor er det viktig, mener jeg, at Guthrie får spille mest mulig sentralt slik at han er trygg nok til å fortsette med den i PL

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #109 på: 02. Mars 2010, 19:33 »
Der er jeg helt uenig! Synes ikke Smith gjør seg bort i det hele tatt. Den som først bør ut er Butt, og da ser jeg gjerne O`Hara som erstatter. Han er jo også defensiv midtbanespiller, og den rollen er noe vi så avgjort trenger i PL. Så kan det heller vurderes om det er Nolan som må vike plass for en mer teknisk spiller som kan fordele baller.
Om Guthrie er så flink til dette så er det jo kansje han som kan ligge foran og fordele baller. Men han er ingen defensiv midtbanspiller, akkurat det har vi sett flere eksempler på.

Det blir jo også litt forutsigbart om alt av angrep skal gå gjennom den sentrale midtbanen og videre ut til vingene som du nevner. Det er jo mange måter man kan inkludere vingene i angrepet sitt på.
« Siste redigering: 02. Mars 2010, 19:47 av Frode »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #110 på: 04. Mars 2010, 20:28 »
En defensiv midtbanespiller bør selvfølgelig alltid spille, så lenge han er tilgjengelig.

Hvis Smith ikke kan spille ser vi at Butt kommer inn i 9 av 10 kamper. Og likevel greier vi å vinne? Ja, det er jo helt utrolig for en flaks vi har. Butt er jo som kjent talentløs og tregere enn en skillpadde. Smith er minst like talentløs, tregere enn en snegle, og mer aggressiv enn en sulten bjørn. Det er jo helt fuckings utrolig at vi leder serien med så talentløse spillere som spiller så ofte.

Den var dårlig, jeg vet det. Men det er, satt litt på spissen, sånn omtrentlig det altfor mange ser ut til å mene om Smith og Butt. Mange ser sågar ut til å mene at trenger vi defensive krefter på midten, så har vi da toppscorer Kevin Nolan. Men ettersom Man Utd, Chelsea og alle de beste lagene i verden (inkludert Real og Barca) spiller med en eller to såkalte anker i hver eneste kamp, så kan jo ikke vi gjøre det. Vi er jo ikke best i verden, og da skal vi heller ikke late som vi er det. Så da blir vi sikkert bedre av å spille med en offensiv midtbanespiller som defensiv midtbane.

At Guthrie skal ha en plass på sentral midtbane om det lar seg gjøre, er jeg enig i. Men ikke på bekostning av Smith/Butt, men på bekostning av Nolan.  Guthrie har større fart og er fremtiden på midtbanen.
Nolan er typen som løper til han stuper og som kan snike seg inn i boksen og score mål. En klassisk offensiv midtbanespiller. Ikke noen Maradona, men en offensiv, løpsvillig, målscorende midtbanespiller. Kan godt ta rollen som hengende spiss. Har vært klart best da.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #111 på: 05. Mars 2010, 01:24 »
Heilt enig i det innlegget Joacim!
Venter i spenning...

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #113 på: 06. Mars 2010, 19:28 »
HÆRLIG!!! SKÅÅÅL!
Venter i spenning...

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #114 på: 06. Mars 2010, 20:14 »
Får håpe Smith er ute ei stund no da, sånn at Guthrie får spele sentralt. For redd CH ikkje vil spele han sentralt ellers  :-\

Guthrie SKAL brukast sentralt, han begynner å vise sitt verkelege potensiale no og la det forsette!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #115 på: 06. Mars 2010, 21:02 »
Vi kan ikke sette ut Nolan som har scora 12 mål, det sier seg selv. Så lenge vi stiller med det laget vi stilte med i dag er jeg overbevist om at Smith er overflødig rett og slett fordi vi er så gode at motstanderen vil ha nok med å demme opp for oss: angrep er mao det beste forsvar.

Men hvis vi rykker opp, må vi ha en god defensiv midtbanespiller, det er jeg enig med deg i Jokke. Derimot mener jeg, som jeg har nevnt før, at Smith da ikke er god nok.. Vi trenger da en midtbanespiller med mye større motor, bedre blikk og gjennombruddshissighet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #116 på: 06. Mars 2010, 21:12 »
At Guthrie skal spille sentralt har jeg sagt hele veien! Vannvittig bra potensiale i den gutten! At vi allikevel vil ha bruk for en DM som Smith på bortebane og i PL, er jeg heller ikke i tvil om :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #118 på: 08. April 2010, 15:54 »
Danny Guthrie is keen to establish himself long-term at Newcastle United.

The former Liverpool midfielder comes off contract at the end of next season.

Guthrie told the Evening Chronicle: ?For me, now it is about looking to be a big part of Newcastle in the future.

?I want to play again for the club in the Premier League."
Hurra 8)
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #119 på: 08. April 2010, 16:13 »
Bare å fornye kontrakten hans snarest mulig. Ikke noe å vente med.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon