20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Allardyce er fortsatt så bitter, så bitter!!  (Lest 9269 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Allardyce er fortsatt så bitter, så bitter!!
« Svar #45 på: 25. Juni 2008, 11:17 »
Speed var genial ja, var jo om rob lee fortsatt spilte på midten der :) laget vi hadde da var gjennomført i alle posisjoner!
- carry on!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #46 på: 25. Juni 2008, 16:00 »
Craig Bellamy har aldri noen sinne vært så god som han var i Newcastle.
Mye av grunnen til det, var at han fikk en veldig konkret rolle i et veldig godt organisert kollektiv. Om han hadde hatt Michael Owen ved siden av seg, i stedet for Shearer, tror jeg ikke det ville gjort den helt store forskjellen fra eller til på Bellamys prestasjoner (Nei, jeg sier ikke at Shearer ikke var viktig).
Men Bellamy var en del av et godt organisert kollektiv.
Robert hadde en helt konkret rolle. Gary Speed hadde en helt konkret rolle. Shearer hadde en helt konkret rolle. Spillerne hadde hver sine arbeidsoppgaver, tilpasset hver enkelt spillers spisskompetanse.

Hadde Oba Martins blitt plassert i et liknende organisert lag, så hadde han sannsynligvis prestert mye mer stabilt og tidvis mye bedre enn det han har gjort i Newcastle-drakta hittil. Det er jeg overbevist om. Martins kunne selvsagt ikke gått rett inn i Sir Bobbys lag og erstattet Bellamy, med forventning om at det skulle gi samme utslag. Da hadde vi fått en spiller som hadde mistrivdes stort. Riktignok har Martins work-rate, stor fart og fantastisk teknikk, men han er mye bedre individuelt enn kollektivt. Alt i alt finnes det ikke tvil om at Martins er en bedre fotballspiller. Og med 17 mål i debutsesongen og i overkant av 10 mål forrige sesong, synes jeg Martins har gjort det vi kan forvente av ham, omgivelsene tatt i betraktning, og vel så det.

Bellamy bidro med mange flere assists, og hadde ofte som oppgave å dra med seg forsvarsspillere på løpene sine, og på den måten lage rom for Shearer. Den jobben kan ikke Martins gjøre på samme måte. Det kan vi ikke forvente. Men Martins har gjort en jobb som målscorer og sjanseskaper. Og vi vet alle at han har en egen evne til å trylle frem de mest spektakulære sjanser og mål.

Slik Martins og Owen spilte under Keegan i vår, så hadde de to mye av de samme oppgavene som Shearer og Bellamy, men begge hadde litt av hver. Owen skapte mange sjanser for Martins gjennom å gå på smarte løp, og dra med seg forsvarsspillere. Men også Martins visste å bruke fart og teknikk riktig, for på den måten å skape sjanser, enten for seg selv, eller for Owen. Så alt i alt vil jeg si at Martins, på grunn av hans "flair", har hatt omtrentlig like stor betydning, eller større, enn Bellamy hadde i sin tid.

Under Robson var det samhandlingen som var det geniale. Den ene visste nøyaktig hva den andre skulle gjøre, før de gjorde det. På den måten var det lett for Shearer å lese inleggene fra Robert, på samme måte som det var lett for Robert å lese Shearers bevegelser. Bellamy visste ALLTID hvor Shearer var, og Dyer visste hvor Bellamy var. Speed lå bak og styrte hele sulamitten. Om Dyer skulle bli skadet, kunne Jenas glatt steppe inn. Om nødvendig kunne Dyer ta høyrevingen, uten at vi ble videre svekket.

Slik har det aldri vært for Martins. Men i vår så vi glimt av hvordan vi nok en gang kan få et godt organisert lag, som alle tenker på samme måte, som jobber sammen på omtrent samme måte som Robsons lag gjorde.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #47 på: 25. Juni 2008, 20:07 »
det er jo nettopp det vi har mangla sia robson fikk sparken.. et kollektiv som jobber sammen offansvit og i samme retning. Ikkje som under allardyce der en la en lang ball og håpte på noken individuelle prestasjoner som skapte mål.. Derfor er det så herlig med keegan fordi store mål i alle lag han har vert i er å få et offansivt lag som jobber strukturert og ilag der alle har faste oppgaver..
« Siste redigering: 26. Juni 2008, 10:38 av Human »
- carry on!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #48 på: 25. Juni 2008, 20:45 »
Selvfølgelig har managere og spillestil mye å si for hvordan inntrykk vi sitter med blant spillere.
Og slik jeg ser det er Bellamy et av de aller, aller beste kjøpene gjort de siste årene.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #49 på: 26. Juni 2008, 16:28 »
Managere og spillestil har selvfølgelig stor innvirkning på spillere. Men poenget mitt er at Martins har greid å prestere svært bra på tross av manglende spillestil og tre forskjellige managere.

Selvfølgelig var Bellamy et av de beste kjøpene vi har gjort de siste 10 årene.
Men jeg mener fremdeles at nettopp fordi Martins har prestert så godt som han har, under tre forskjellige managere og med tre vidt forskjellige spillestiler, så kan man bare ikke unngå å få vann i munnen av tanken på hva han kan gjøre i et godt organisert Keegan-lag, hvor hver spiller også har stor individuell frihet, noe som vil passe Martins utmerket. Og nettopp derfor mener jeg Martins er det beste kjøpet vi har gjort de siste 10 årene.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #50 på: 26. Juni 2008, 17:14 »
Du kan jo ikke begrunne at Martins ER det beste kjøpet på grunnlag av noe du TROR han kommer til å gjøre! Han har prestert relativt bra under svært dårlige omstendigheter, og all ære til Martins for det! Men han har ikke vært på det nivået Bellers var på. Du har et godt poeng i at Martins ligger veldig bra an om Keegan får organsiert barnehagen vår, men per dags dato har ikke Martins prestert bedre enn Bellers.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #51 på: 26. Juni 2008, 18:43 »
Bellamy: 128 kamper 33 mål
Martins: 79 kamper 27 mål

Ingen tvil om at Martins scorer flere mål enn Bellamy, dessuten har Martins vært nødt til å være et helt angrep alene til tider i sin Newcastle karriere, noe han gjorde strålende! Selv om Bellamy var god i nufc, synes jeg Martins har vært en bedre spiller og et bedre kjøp for oss.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #52 på: 26. Juni 2008, 19:26 »
Spillere kan måles i mye mer en kun antall mål de har putta!
Når man skal si hvem man mener har vært det beste kjøpet eller best fotballmessig må litt mer enn kun antall mål ligge til grunn, det mener ihvertfall jeg.

Uansett synes jeg ingen av dem har noe særlig god statistikk å skryte av der.
Martins har etter min mening et større talent enn Bellamy, men Martins har også et MYE større bunnivå enn Bellamy. Sistenevnte gjorde jo omtrent ikke en dårlig kamp, jobbet og slet stort sett hele tiden (taper MYE på ufyselig personlighet).

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 26. Juni 2008, 20:00 »
Spillere kan måles i mye mer en kun antall mål de har putta!
Når man skal si hvem man mener har vært det beste kjøpet eller best fotballmessig må litt mer enn kun antall mål ligge til grunn, det mener ihvertfall jeg.

Uansett synes jeg ingen av dem har noe særlig god statistikk å skryte av der.
Martins har etter min mening et større talent enn Bellamy, men Martins har også et MYE større bunnivå enn Bellamy. Sistenevnte gjorde jo omtrent ikke en dårlig kamp, jobbet og slet stort sett hele tiden (taper MYE på ufyselig personlighet).

Les nå hva jeg skriver da din måsåbjønn! :P Hovedargumentet mitt var som du leser etter komma i den første setningen.....var vel ikke så vanskelig å forstå hva jeg mente, hadde kanskje bare lyst å kverulere litt?
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #54 på: 26. Juni 2008, 20:42 »
med tanke ka vi oppnådde under robson og kor viktig bellamy var for laget som klarte å oppnå det så er bellamy etter min mening et bedre kjøp enn det martins har vert til no. Men tiden vil vise ka som blir det beste.
- carry on!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #55 på: 26. Juni 2008, 22:48 »
Enig med Frode og Human her! Det ligger langt mer enn en semigod målstatistikk bak Bellers sin Newcastle-karriere. Bellamy var stabilt meget god, og han var med på å oppnå meget store ting under sin tid i Newcastle. Derfor blir han for meg ENDA et bedre kjøp, men det er slettes ikke umulig at Martins i lengda tar over det stemplet, noe man selvfølgelig håper på!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #56 på: 26. Juni 2008, 22:57 »
Ser ein litt på verdien i £ så er Martins heilt klart eit bedre kjøp per nu. Han vil om han selges selges til over overgangspris i motsetning til Bellamy.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #57 på: 26. Juni 2008, 23:01 »
Bellamy kosta £6 mill og ble årets unge spiller, og nominert året etterpå. Ble solgt for omtrent det samme, alle veit hvorfor. For meg er det ingen tvil om at Bellamy per nå er det beste kjøpet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #58 på: 27. Juni 2008, 22:10 »
Martins har vært et helt angrep på egenhånd mange ganger, og han har gjort det med stil.
Bellamy hadde aldri greid å bære et helt lag på sine skuldre. Til det var han en altfor dårlig målscorer, og hadde altfor få strenger å spille på.

Bellamy fikk hele tiden gleden av å være en del av et godt organisert kollektiv, og selv om vi ikke var like gode i hans fravær, så var det fordi hans spisskompetanse manglet. Men vi har sett at Martins savnes på grunn av hans evne til å gjøre som Zlatan, altså trekke en kanin ut av en hatt. Med tanke på hva Martins har oppnådd på såpass kort tid, og med tanke på hvor mye mer begavet fotballspiller han er, så synes jeg Martins har vært et bedre kjøp enn Bellamy.
Og jeg har alltid vært en stor tilhenger av Bellamy, og forsvarte ham også etter at alle andre la ham for hat, og mener den dag i dag at det var Souness som var problemet. Derfor baserer jeg dette utelukkende på hva de har gjort i Newcastle-trøya.

Hvor mye vi har fått igjen for pengene kan vurderes begge veier.

Det Martins har gjort for et elendig Newcastle-lag mener jeg er større enn det Bellamy gjorde for et meget godt Newcastle-lag.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #59 på: 27. Juni 2008, 22:44 »
Martins har svikta når hele resten av laget har svikta, alt for ofte. I de store nedgangstidene under Roeder da vi skulle sette vår lit til en mann som Martins, var han helt borte.
Jeg syns at Bellamy har vært et bedre kjøp hittil, men at Martins har potensialet til å bli mye større.